طراحی دکوراسیون بوتیک

 

17 نکته برای طراحی دکوراسیون بوتیک برای جذب مشتری بیشتر

افتتاح بوتیک می‌تواند یک کار هیجان انگیز باشد. اما خاص و ویژه نشان دادن آن نیاز به طراحی متفکرانه دارد. از سوی دیگر دکوراسیون و فضای مناسب می‌تواند مشتریان را جذب کند. در حالی که ظاهر اشتباه و نامناسب بوتیک می‌تواند عاملی برای دور کردن مشتریان و کم شدن درآمد باشد.

از این رو شناخت نکات و ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون بوتیک برای جذب مشتری بیشتر مهم است. در همین راستا می‌خواهیم در این مقاله همراه با طراحی دکوراسیون داخلی مجموعه کاغذ دیواری اکستریم والز به بررسی مهم‌ترین نکات طراحی داخلی بوتیک بپردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید تا 17 فاکتور اصلی طراحی دکور بوتیک برای جذب مشتری را بررسی کنیم.

یک طرح رنگ منسجم را انتخاب کنید

 

1- یک طرح رنگ منسجم را انتخاب کنید؛ دکور بوتیک ساده بسیار مدرن و لوکس است!

طرح رنگ منسجم یکی از مهم‌ترین جنبه‌های دکوراسیون بوتیک شما است. رنگ‌ها باید نشان دهنده برند و سبک مغازه شما باشند. پالت‌های خنثی با رنگ‌های پاپ انتخاب عالی برای استفاده در بوتیک‌ها است. همچنین می‌توانید طرح‌های رنگی مکمل یا مشابه را انتخاب کنید. فقط مطمئن شوید که رنگ‌ها به طور منسجم در تمام فضا با هم هماهنگ باشند. یادتان باشد که در طراحی مدرن بهتر است رنگ سازمانی شما حتی در لوگو، تابلوهای تبلیغاتی، نمایشگرهای کالا و هر چیزی که به کسب و کار شما مرتبط است؛ استفاده شود.

از نورپردازی منحصر به فرد استفاده کنید

 

2- از نورپردازی منحصر به فرد استفاده کنید؛ عاملی مهم در دکوراسیون بوتیک زنانه کوچک

نورپردازی نقش مهمی در ایجاد احساس و ظاهر بوتیک شما دارد. به انتخاب‌های نورپردازی فراتر از لامپ‌های سقف پایبند باشید. چراغ‌های آویز، دیوارکوب‌ها، لامپ‌های تاکیدی و نور طبیعی می‌تواند مسیر نورپردازی شما را تسهیل کند. نورپردازی را انتخاب کنید که از نظر بصری جالب باشد و محصولات شما را برجسته کند. در انتخاب نور نیز به نورپردازی گرم وجداب توجه کنید. نور نباید خیلی روشن یا خشن باشد.

محصولات را به صورت خلاقانه نمایش دهید

 

3- محصولات را به صورت خلاقانه نمایش دهید؛ دکور بوتیک خفن بسازید

نمایش محصولات خلاقانه باعث برجسته شدن کالای شما می‌شود. از ترکیبی از میز، قفسه‌، کابینت‌ها و سایر قطعات نمایشگر برای نمایش محصولات استفاده کنید. در اطراف بوتیک خود تصاویر و تابلوهای کوچک سرگرم کننده قرار دهید. از وسایل، کتاب، گل، مانکن و سایر لوازم جانبی برای زنده کردن نمایشگرها استفاده کنید. در طراحی لاکچری دکوراسیون داخلی بوتیک، نمایشگرهای منحصر به فرد توجه خریداران را بیشتر جلب می‌کند.

از اکسسوری‌های خاص استفاده کنید

 

4- از اکسسوری‌های خاص استفاده کنید؛ دکور بوتیک زنانه جدید برای خانم‌ها بسیار جذاب است

استفاده از اکسسوری‌های خاص به بوتیک گرما و شخصیت می‌بخشد. وسایلی مانند گل‌های تازه، فضای سبز، آثار هنر، آینه‌ها و سایر لوازم جانبی را به کار ببرید. وسایل تزیینی کوچکی در اطراف محل صندوق بوتیک داشته باشید. از کاغذ دیواری‌های خاص پست مدرن یا مینیمالیسم و برجسته استفاده کنید. لوازم نرمی مانند کوسن، فرش و مبلمان را اضافه کنید. لوازم متمایز باعث می‌شود که بوتیک شما به‌خوبی خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی شود.
اجازه دهید نام تجاری شما از طریق طراحی دکوراسیون بدرخشد.

 

5- اجازه دهید نام تجاری شما از طریق طراحی دکوراسیون بدرخشد.

دکوراسیون باید به وضوح هویت و سبک برند بوتیک شما را نشان دهد. از طرح رنگ برند خود استفاده کنید. استفاده از نمایشگرهایی که محصولات، تابلوهای سفارشی و آثار هنری شما را منعکس می‌کنند، بسیار عالی است. لوگوی خود را با افتخار به نمایش بگذارید. اگر مدهای سازگار با محیط زیست می‌فروشید، از مواد طبیعی و گیاهان زیادی استفاده کنید. یک بوتیک بوهو می‌تواند ظاهری خاکی و آزاد داشته باشد.

در طراحی دکوراسیون بوتیک مکان‌های مشخص با اهداف خاص تعیین کنید.

 

6- در طراحی دکوراسیون بوتیک مکان‌های مشخص با اهداف خاص تعیین کنید.

بوتیک‌ها باید از منطقه‌بندی برای ایجاد مناطق تعریف شده با اهداف مختلف استفاده کنند. مناطق مشخص و تقسیمات بصری بین لباس‌ها، لوازم جانبی، اتاق‌های پرو، صندوق و فضای استراحت داشته باشید. برای تشخیص مناطق از تفاوت در کفپوش، نور یا دکوراسیون دیوار با استفاده از کاغذ دیواری استفاده کنید.

کاغذ دیواری‌های اکستریم والز مطابق با سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی، طراحی شده‌اند. بهتر است قبل از انتخاب کاغذ دیواری سبک مورد نظر خود را انتخا کنید. در صورت نیاز به مشاوره حتما از کارشناسان مشورت لازم را دریافت کنید.

محلی برای استراحت مشتریان در نظر بگیرید

 

7- محلی برای استراحت مشتریان در نظر بگیرید؛ فاکتوری اصلی در دکوراسیون بوتیک

نشستن مشتریان را قادر می‌سازد تا زمانی که همراهان خریدشان لباس‌ها را امتحان می‌کنند، استراحت کنند. فضایی استراحت کوتاه برای مشتریان دلپذیر و جذاب است. چند صندلی راحت یا یک کاناپه در نزدیکی ورودی یا اتاق‌های متصل به هم فراهم کنید. فقط زیاده روی نکنید. چرا که هدف اصلی بوتیک فروش است. شما به فضای کافی برای نمایش محصولات خود نیاز دارید.

محلی برای استراحت مشتریان در نظر بگیرید

 

8- از مواد ویژه برای طراحی دکوراسیون بوتیک استفاده کنید.

استفاده خلاقانه از مواد می‌تواند طراحی شما را ارتقا دهد. هر کدام از مواد می‌تواند انتقال دهنده حس و حال خاصی باشد. آجرهای اکسپوز، تیرهای چوبی یا کف‌های بتنی، فضایی مدرن به بوتیک اضافه می‌‌کنند. چوب طبیعی گرما بخش است. سنگ مرمر لوکس بودن فضا را انتقال می‌دهد. مواد بازیافتی حال و هوای اکو شیکی را تزریق می‌‌کنند.

البته لازم به یادآوری است که موادی را انتخاب کنید که با هویت برند شما مطابقت داشته باشد. در انتخاب مواد خود به جای اینکه بخواهید از مواد مختلف استفاده کنید؛ بر روی سبک خود ثابت بمانید. به یاد داشته باشید با انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب می‌تواند زمینه و بستری برای داشتن سبک‌های متنوع را فراهم کند.

کنجکاوی مشتری را تحریک کنید

 

 

9- کنجکاوی مشتری را تحریک کنید؛ ایده‌ای جذاب برای دکوراسیون مغازه پوشاک زنانه در ایران!

تجربه خرید باید تجربه‌ای از اکتشاف و کشف موارد جدید باشد. وینیت‌های کوچک محصول را در سراسر فضا قرار دهید. برخی از اقلام را در قفسه‌هایی که به سختی قابل تشخیص است قرار دهید. برای اتاق رختکن، پنجره‌های چشم‌اندازی را فراهم کنید. نمایش‌هایی از محصولات هماهنگ را تنظیم کنید که داستان سبک شما را بیان می‌کنند. در طراحی دکور بوتیک زنانه جدید، کنجکاوی را برانگیزانید تا مشتریان هنگام مرور موارد جدید را کشف کنند.

مبلمان چند منظوره را انتخاب کنید

 

 

10- مبلمان چند منظوره را انتخاب کنید؛ موردی خاص در طراحی بوتیک

مبلمانی را انتخاب کنید که اهداف متعددی داشته باشد. انتخاب مبلمان چند منظوره به خصوص در دکوراسیون بوتیک زنانه کوچک مفید است. میزهای تودرتو، قفسه‌های لباس چرخان، واحدهای قفسه‌بندی روی چرخ‌ها و مواردی به این صورت می توانند عملکرد بوتیک برای جذب مشتری را افزایش دهند. مبلمان چند منظوره، کاربرد هر اینچ از فضا را به حداکثر می‌رساند. همچنین ظاهری تمیزتر و بدون به هم ریختگی ایجاد می‌کند.

استفاده از گلدان و گیاهان طبیعی را فراموش نکنید

 

 

11- استفاده از گلدان و گیاهان طبیعی را فراموش نکنید.

گیاهان به بوتیک‌ها زندگی و حسی از طبیعت می‌بخشند. گیاهان گلدانی را در گوشه، قفسه‌ها، اتاق‌های رختکن و در ورودی قرار دهید. البته بهتر است گیاهان مقاوم و کم مصرف را انتخاب کنید. رنگ‌ها فضا را روشن‌تر می‌کنند. گیاهان نیز طراوت و تازگی به بوتیک بهبود می‌بخشند. حتی می‌توانید یک دیوار سبز با گیاهان متفاوت برای نمایش جلوه‌های خاص و انعکاس انرژی در فضای کسب و کار خود استفاده کنید.

از ویترین‌های شیشه‌ای استفاده کنید

 

 

12- از ویترین‌های شیشه‌ای استفاده کنید.

نمایشگرهای چشم نواز شیشه‌ای، مشتریان را در داخل بوتیک جذب می‌کند. برای نمایش مجموعه‌های جدید، نمایشگرها را مرتباً تغییر دهید. از نور و رنگ برای خلق نمایش بهتر و بهینه‌تر استفاده کنید. تابلوهای ویژه، مانکن‌ها، وسایل و عناصر دیگر را در ویترین بگنجانید. البته برای داشتن دکور بوتیک خفن باید ویترین‌ها را با طراحی داخلی منسجم و هماهنگ کنید.

متمایز و خاص باشید!

 

 

13- متمایز و خاص باشید!

در حالی که ظاهر کلی بوتیک باید با برند شما هماهنگ باشد، اما خاص و منحصر ببه فرد بودن خود را فراموش نکنید. از لوازم ویژه‌ای استفاده کنید که استایل و ویژگی‌های شما را نشان دهد. لوازم جانبی را اضافه کنید که داستان کسب و کار شما را روایت کند. ارائه جزئیات شخصی شما به بوتیک کمک می‌کند تا  حس خاص و متمایزی را انتقال دهد.

اتاق‌های رختکن یا پرو شیک و دعوت کننده خلق کنید

 

 

14- اتاق‌های رختکن یا پرو شیک و دعوت کننده خلق کنید؛ فاکتوری مهم در طراحی بوتیک مردانه

اتاق‌های رختکن تجربه خرید را ایجاد یا آن را از بین می‌برند. از پرده یا درهای زیبا، نور کافی، آینه و صندلی‌های راحت استفاده کنید. ساخت اتاق پرو ارزان کار سختی نیست. کافی است که اتاق‌های پرو را تمیز و مجهز به چوب لباسی، قلاب و سایر وسایل رفاهی نگه دارید. آینه‌های تمام قد را بیرون هر اتاق قرار دهید. اتاق‌های پرو باید فضاهایی راحت باشند که خریداران بخواهند مدهای شما را امتحان کنند.

reactor call to action banner
reactor call to action banner-mob

15- موسیقی مناسب را انتخاب کنید.

موسیقی به شدت بر محیط بوتیک اثرگذار است. موسیقی را انتخاب کنید که با هویت برند و طراحی دکوراسیون بوتیک شما مطابقت داشته باشد. انتخاب‌ موسیقی شاد به خریداران انرژی می‌دهد. در حالی که آهنگ‌های آرامش بخش، تنش را کم می‌کند. میزان صدا را در یک سطح مکالمه مناسب تنظیم کنید. صداهای ظریف و طبیعی یا لیست‌های پخش پس زمینه شیک را در نظر بگیرید. موسیقی مناسب باعث افزایش فروش بوتیک می‌شود.

به چیدمان توجه کنید

 

 

16- به چیدمان توجه کنید؛ راحتی و قابل دسترس بودن مهم است!

یک چیدمان منطقی با دسترسی راحت، به تجربه خرید کمک می‌کند. میز پیشخوان را نزدیک درب ورودی قرار دهید. البته میز نباید درست کنار در باشد. مسیرهای روشنی را در فضای کافی برای کالسکه بچه یا ویلچر ایجاد کنید. . در صورت نیاز رمپ یا بالابر نصب کنید. محصولات همانند را در یک ردیف قرار دهید. مناطق پر رفت و آمد را جادار کنید. چیدمان شما به طور قابل توجهی بر نحوه تعامل مشتریان با بوتیک تأثیر می‌گذارد.

علامت‌های منحصر به فرد ایجاد کنید

 

 

17- علامت‌های منحصر به فرد ایجاد کنید.

تابلوها و نمایشگرهای سفارشی هویت منحصر به فرد بوتیک شما را تقویت می‌کنند. به جای انتخاب تابلوهای پلاستیکی و معمولی، تابلوهای مارک دار را انتخاب کنید. علائم باید به مشتریان در جهت یابی و ارائه اطلاعات محصول کمک کند. از مواد خلاقانه مانند تخته سیاه، چوب اصلاح شده یا فلزات استفاده کنید. تابلوها را در سراسر بوتیک روی اتاق‌های پرو و درب ورودی خود قرار دهید. تابلوها ظاهری صیقلی و حرفه‌ای به فضای بوتیک شما می‌بخشند.

تمام دستورالعمل‌های دسترسی را دنبال کنید تا مطمئن شوید که همه می‌توانند به راحتی در بوتیک افسانه‌ای شما حرکت کنند و از آن لذت ببرند.

 

در انتخاب کاغذ دیواری مطابق با طراحی دکوراسیون بوتیک از اکستریم والز مشاوره بگیرید!

در این مقاله 17 فاکتور و نکته مهم طراحی دکوراسیون بوتیک برای جذب مشتری بیشتر را بررسی کردیم. یکی از فاکتورهای مهم طراحی بوتیک، انتخاب کاغذ دیواری برای پوشش دیوارها است. دیوارها در واقع بستر اصلی بوتیک را شامل می‌شوند. بر این اساس در انتخاب طرح، سبک و رنگ کاغذ دیواری باید دقت کافی را داشته باشید.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره در زمینه انتخاب کاغذ دیواری می‌توانید از طریق شماره تماس 02192001955 با کارشناسان مجموعه اکستریم والز ارتباط بگیرید. مجموعه اکستریم والز با در دست داشتن بیش از 50 درصد سهم تولید و عرضه کاغذ دیواری، یکی از برندهای اصلی این حوزه در ایران است. با مشاهده آلبوم‌های جدید اکستریم والز از طریق سایت، می‌توانید جدیدترین و مدرن‌ترین طرح‌های بازار را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید کد رنگ کاغذ دیواری مورد نظر را یادداشت کرده و برای خرید به نزدیک‌ترین فروشگاه محل زندگی خود مراجعه کنید. همراه با اکستریم والز تازه‌های دنیای کاغذ دیواری را تجربه کنید.

سوالات متداول

 

سؤالات متداول در زمینه طراحی دکوراسیون بوتیک برای جذب مشتری

چه رنگ‌هایی برای ایجاد یک بوتیک گرم و جذاب بهتر عمل می‌کنند؟

رنگ‌های زمینی مانند برنزه، قهوه‌ای و سبزهای کم‌رنگ به ایجاد زیبایی بوتیکی دلپذیر کمک می‌کنند. همچنین می‌توانید از رنگ‌های پاستلی ملایم یا سایه‌های خنثی مانند کرم در کنار رنگ‌های مشکی و چوب استفاده کنید.

به اشتراک بگذارید

چه نوع نورپردازی برای یک فضای بوتیک کوچک مناسب است؟

برای بوتیک‌های کوچک، روشنایی مسیر قابل تنظیم و چراغ‌های آویز به ارائه نور مستقیم و در عین حال دنج کمک می‌کنند. دیوارکوب‌ها همچنین فضای بوتیک جمع و جور را گرم کنند.

به اشتراک بگذارید

یک بوتیک باید چقدر صندلی داشته باشد؟

نشستن را به 1 تا 3 فضای کوچک در یک بوتیک مانند چند صندلی در کنار اتاق‌های پرو محدود کنید. وجود بیش از حد صندلی‌ها فضای با ارزش بوتیک را اشغال می‌کند.

به اشتراک بگذارید
به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

  • دکوراسیون یک بوتیک واقعا نقش مهمی برای جذب مشتری داره… مرسی از مطلب مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *