طراحی دفتر کار بر اساس سبک اسکاندیناوی

طراحی دفتر کار بر اساس سبک اسکاندیناوی

در دنیای تجاری پرشتاب امروزی، دفتر فقط مکانی برای کار نیست. بلکه بازتابی از فرهنگ و ارزش‌های شرکت شما است. طراحی اسکاندیناوی به دلیل سادگی، کارایی و زیبایی شناسی شناخته شده بوده و در فضاهای اداری سراسر جهان محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

طراحی دفتر کار بر اساس سبک اسکاندیناوی نشان دهنده خلاقیت و به روز بودن شما است. همچنین دفتر کار اسکاندیناوی دارای لوازم کاربردی، زیبا و مینیمال است. برای آشنایی کامل با سبک اسکاندیناوی در دفتر کار تا انتهای مقاله همراه با باشید تا ایده‌های جدید طراحی محل کار را با شما در میان بگذاریم.

سبک اسکاندیناوی چیست

سبک اسکاندیناوی چیست و ایده‌های طراحی دفتر کار به سبک اسکاندیناویی کدام است؟

سبک اسکاندیناوی در اواسط قرن بیستم به دنیای طراحان سراسر جهان معرفی شد؛ اما خاستگاه آن به کشورهای اسکاندیناویایی در شمال اروپا باز می‌گردد. کشورهای مانند نروژ، دانمارک، ایسلند و فنلاند از سبک طراحی خاصی برای ایجاد فضایی گرم، دلنشین، کاربردی و دنج در برابر سرمای هوا بهره گرفتند. با شناخت سبک طراحی مردمان کشورهای اروپایی، خاص و مینیمال بودن سبک اسکاندیناوی شناخته و به سرعت در سراسر جهان محبوبیت یافت.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

امروزه از سبک اسکاندیناوی در طراحی اتاق پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و دفتر کار استفاده می‌کنند. سبک اسکاندیناوی فاکتورهایی را برای طراحی دفتر کار ارائه داده است. با کسب اطلاعات از هنرمندان و طراحان کاغذ دیواری اکستریم والز، در ادامه راهکارهای ویژه طراحی دفتر کار بر اساس سبک اسکاندیناوی را معرفی می‌کنیم.

طراحی مینیمالیسم را بپذیرید؛ مهم ترین آیتم در طراحی اتاق کار

1- طراحی مینیمالیسم را بپذیرید؛ مهم ترین آیتم در طراحی اتاق کار

طراحی اسکاندیناوی مترادف با مینیمالیسم است. مینیمال بودن در واقع یک رویکرد عالی برای ایجاد محل کار بدون درهم ریختگی است. به عبارتی طراحی اسکاندیناویایی ریشه در مینیمالیسم دارد و بر سادگی، عملکرد، استفاده از ضروریات و خطوط تمیز تاکید دارد.

به عنوان مثال به جای داشتن چندین تزیین روی میز، ممکن است به یک سازمان دهنده میز با طراحی خوب نیاز داشته باشید.

از نور طبیعی و فضاهای باز بهره بگیرید؛ از پنجره‌های بزرگ استفاده کنید!

2- از نور طبیعی و فضاهای باز بهره بگیرید؛ از پنجره‌های بزرگ استفاده کنید!

دفاتر اسکاندیناوی نور طبیعی را به حداکثر می‌رسانند و دارای پلان‌های طبقه باز است که حس مطبوع بودن و ارتباط با فضای باز را تقویت می‌کنند. با داشتن پنجره‌های بزرگ و استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توانید مسیر عبور نور طبیعی در فضا را فراهم کنید. همچنین فضاهای تعامل و ارتباط سریع و آسان همکاران به یکدیگر را در نظر بگیرید. یکی از ویژگی‌های خاص سبک اسکاندیناوی تطبیق و انعطاف‌پذیری است.

3- از پالت رنگ خنثی استفاده کنید؛ دفتر کار لاکچری داشته باشید!

یکی از راهکارهای ایجاد دفتر کار خانگی، گرم و صمیمی، استفاده از رنگ‌های ملایم و خنثی است. استفاده از پالت رنگی خنثی مانند سفید، آبی روشن، صورتی کم رنگ یا سبز نعنایی، فضایی آرام و دعوت کننده ایجاد می‌کند. در واقع رنگ‌های خنثی فضای شما را گرم و صمیمی و در عین حال بسیار شیک و لاکچری جلوه می‌دهد. با انتخاب کاغذ دیواری با رنگ خنثی می‌توانید تمیز و مرتب بودن فضای کار خود را به نمایش بگذارید و بستری را برای چیدمان و دکوراسیون داخلی ساده فراهم کنید.

بنر آلبوم h2o
بنر آلبوم h2o-موبایل

4- به خرید مبلمان کاربردی توجه داشته باشید؛ کاربردی بودن مهم است!

دفتر کار به سبک اسکاندیناوی دارای مبلمان کاربردی مانند صندلی‌های ارگونومیک و میزهای سازگار برای افزایش راحتی است. به عبارتی در خرید مبلمان، بهره‌وری را در اولویت قرار می‌دهد. چرا که کارمندان و مدیران قرار است ساعت‌های طولانی بر روی صندلی یا مبلمان اداری وقت بگذرانند. پس مبلمان و صندلی‌ها باید بتوانند راحتی را فراهم کنند. با انتخاب صندلی‌های ارگونومیک با ویژگی‌های قابل تنظیم مانند تکیه گاه کمر و پشتی سر معمولاً دکوراسیون داخلی با اسکاندیناوی را در شرکت و محل کار خود پیاده کنید.

استفاده از گیاهان را فراموش نکنید!

5- استفاده از گیاهان و گل‌ها را فراموش نکنید!

گل و گیاه اغلب علاوه بر تصفیه هوای داخلی، زیبایی و آرامش را به فضل القا می‌کنند. در طراحی دفتر کار بر اساس سبک اسکاندیناوی نیز استفاده از گیاهان زندده و ایجاد دیوارهایی با فضای سبز در اولویت قرار دارد. سعی کنید دیوارهای دفتر کارتان را با گل‌ها بپوشانید و باغ‌های عمودی ایجاد کنید. همچنین در اتاق کنفرانس یا جلسات از گل‌های آپارتمانی بزرگ استفاده کنید. تا فضایی دلنشین و دنج داشته باشید.

از مواد و بافت طبیعی استفاده کنید

6- از مواد و بافت طبیعی استفاده کنید؛ محیط زیست را دوست بدارید!

یکی از ویژگی‌های خاص سبک اسکاندیناوی، استفاده از مواد و بافت طبیعی است. کفپوش‌های چوب بلوط یا کاج با روکش سبُک، زیبایی اسکاندیناوی را تقویت کرده و محیطی روشن و دلپذیر ایجاد می‌کنند. همچنین ترکیب بافت‌های طبیعی مانند چرم، پشم و پنبه در دکور اداری به گرما و جذابیت لمسی می‌افزاید. به عنوان مثال صندلی‌های چرمی یا فرش‌های پشمی طراحی مینیمالیستی را با شکلی لوکس و ویژه تکمیل می‌کنند.

در کنار استفاده از مواد طبیعی، نگهداری و سازگاری با محیط زیست در اولویت است. بر این اساس دفاتر به سبک اسکاندیناوی اغلب از شیوه‌های سازگار با محیط زیست استفاده می‌کنند. به عنوان مثال از مواد بازیافتی و روشنایی کم مصرف برای محیط استفاده کنید. یا اینکه به نصب پنل‌های خورشیدی بر روی سقف اداری برای تولید انرژی پاک و کاهش ردپای کربن اقدام کنید.

به کارگیری دکوراسیون با الهام از سبک اسکاندیناوی را به خاطر بسپارید

7- به کارگیری دکوراسیون با الهام از سبک اسکاندیناوی را به خاطر بسپارید

سبک اسکاندیناوی معمولاً از لوازم دکور کاربردی با حفظ جنبه زیبایی شناسی بهره می‌برد. همچنین استفاده از آثار هنری مینیمالیسی و لوازم بهره گرفته از مواد طبیعی مانند چوب در اولویت است. با مطالعه دقیق مقاله لینک شده «آشنایی با سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی» اهمیت استفاده از لوازم دکور را شناخته و متوجه خواهید شد که این سبک ارتباط گرم و صمیمی با طبیعت اطراف خود دارد.

فضای استراحت را فراموش نکنید

8- فضای استراحت را فراموش نکنید؛ از کوسن‌ها و مبلمان مخملی برای راحتی بیشتر استفاده کنید!

دفتر کار به سبک اسکاندیناوی دارای اتاق استراحت جذاب با صندلی‌ها و مبلمان راحت است. همچنین فضا دارای منسوجات نرم مانند کوسن یا شال‌های نرم است تا راحتی بیشتری را فراهم کند. یک فضای استراحت با مبل‌های مخملی و نورپردازی ملایم مکانی عالی برای کارکنان در زمان استراحت است. فراموش نکنید با چند دقیقه استراحت راندمان کاری کارمندان شما چند برابر می‌شود.

9- فضایی کاری مرتب و منظم را ایجاد و فضای شخصی برای کارمندان در نظر بگیرید!

دفتر کار لوازم تحریر بسیاری داشته و به کم و کشوها کافی نیاز دارد. سعی کنید با ایجاد قفسه‌های شناور یا کابیت و کشوهای مخفی، فضای شلوغ و نا مرتب اتاق‌های کار را سرو سامان دهید. با دریافت مشاوره از طراحان داخلی می‌توانید بهترین طراحی قفسه و کشوها را متناسب با متراژ فضای مورد نظر خود به دست آورید. همچنین فضاهایی را برای قرار دادن لوازم شخصی کارمندان بر روی میزهایشان تعبیه کنید. داشتن قفسه‌های شخصی به کارمندان حس تعلق را القا می‌کند.

فضاهایی برای مشارکت تمام کارمندان در نظر بگیرید.

10- فضاهایی برای مشارکت تمام کارمندان در نظر بگیرید.

فضاهای غیر رسمی، بهترین مکان برای طوفان فکری و ایجاد ارتباط بین کارمندان است. فضاهای مشترک را با صندلی‌های راحت و تخته سفید طراحی کنید تا فضای گفتگو و هم فکری را برای کارمندان و کارکنان خود ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که فضاهای اختصاصی برای جلسات و گردهمایی های غیررسمی کار تیمی و همکاری خلاقانه را تسهیل می‌کند.

11- عایق صدا مهم است؛ از پانل‌های آکوستیک استفاده کنید!

در محیط کار تمرکز بسیار مهم است. بر این اساس در فضای مینیمالیسیتی سبک اسکاندیناوی توجه به عایق صدای محیط، یکی از ضروریات است. کاهش حواس پرتی صدا از طریق عایق صدا محیط کار را بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال پانل‌های آکوستیک طراحی شده به عنوان هنر دیواری تزئینی به کاهش اکو و نویز در فضاهای اداری باز کمک می کند.

12- استفاده هوشمندانه از فناوری را در اولویت قرار دهید؛ به فکر یکپارچه سازی فناوری نیز باشید!

ادغام یکپارچه فناوری در دفتر کار، کارایی و اتصال را در بین کارمندان افزایش می‌دهد. به عنوان مثال پیاده‌سازی سیستم‌های اتاق جلسه هوشمند برای رزرو آسان و قابلیت‌های ویدئو کنفرانس برای تسهیل همکاری از راه دور می‌تواند سرعت و کیفیت کاری شما را ارتقا دهد. البته به یاد داشته باشید که کابل‌ها را مرتب و مخفی نگه دارید تا ظاهری تمیز داشته باشید.

یک نکته پایانی برای اجرای سبک اسکاندیناوی در دفتر کار

یک نکته پایانی برای اجرای سبک اسکاندیناوی در دفتر کار

سبک اسکاندیناوی دارای تطبیق پذیر و انعطاف برای رسیدن به بالاترین حد کاربرد در حین سادگی و مینیمال بودن است. برای دستیابی بهترین وجه به سبک دوست داشتنی اسکاندیناویایی، علاوه بر داشتن هنر و خلاقیت، لازم است که با کارمندان و کارکنان خود نیز مشورت کنید تا بهترین فضا را برای کار طراحی کنید. ثبت بازخورد کارمندان سطح کیفیت کاری شما را ارتقا داده می توانید آیتم های سبک اسکاندیناوی را با کیفیت بالاتری پیاده سازی کنید.

جدیدترین انواع کاغذ دیواری برای سبک اسکاندیناوی را از اکستریم والز بخواهید

بهترین و جدیدترین انواع کاغذ دیواری برای اجرای سبک اسکاندیناوی در محل کار را از اکستریم والز بخواهید!

در این مقاله به 12 اصل مهم و ضروری طراحی دفتر کار بر اساس سبک اسکاندیناوی را بررسی کردیم. سبک اسکاندیناوی سبکی بر پایه سادگی، مینیمالیسم بودن، ضرورت، گرم و صمیمی بودن و سازگار با محیط زیست و طبیعت است. برای اجرای سبک اسکاندیناویایی در محیط کار خود حتما به کاغذ دیواری نیاز خواهید داشت. به منظور تهیه جدیدترین و بهترین انواع کاغذ دیواری سبک اسکاندیناوی در دفتر کار خود به سایت اکستریم والز مراجعه کنید.

اکستریم والز یکی از برندهای اصلی بازار کاغذ دیواری است که بیش از 5 درصد سهم تولید و عرضه کاغذ دیواری در ایران را دارا است. شما می‌توانید آلبوم‌های جدید اکستریم والز را از طریق سایت مشاهده کنید. سپس کد رنگی کاغذ دیواری مورد نظر خود را یادداشت کرده و به نزدیک‌ترین فروشگاه محل زندگی خود مراجعه کنید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره از طریق شماره تماس 02192001955 با کارشناسان مجموعه اکستریم والز ارتباط بگیرید. همراه با اکستریم والز بهترین‌های دنیای کاغذ دیواری را تجربه کنید.

سوالات متداول

سوالات متداول

عنصر کلیدی طراحی اسکاندیناوی چیست؟

عنصر کلیدی طراحی اسکاندیناوی مینیمالیسم است که با سادگی، عملکرد و استفاده از مواد طبیعی مشخص می شود.

چرا نور طبیعی در دفاتر کار به سبک اسکاندیناوی مهم است؟

نور طبیعی فضایی روشن و نشاط آور ایجاد کرده و بهره‌وری و رفاه کارمندان را بهبود می‌بخشد.

آیا گیاهان آپارتمانی برای محیط‌های اداری مناسب است؟

بله، گیاهان آپارتمانی برای محیط‌های اداری مناسب است. زیرا نه تنها زیبایی شناسی را بهبود می‌بخشند، بلکه کیفیت هوا را نیز بهبود داده و فضایی آرام را ایجاد می‌کنند.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

  • واقعا اسکاندیناوی سبک قشنگیه توی دکوراسیون داخلی خصوصا برای محل کار، توی این سبک از کدوم یکی از آلبومای کاغذ دیواری اکستریم میشه استفاده کرد؟

    • با توجه به اینکه سادگی در این سبک از اهمیت بالایی برخوردار هستش.البوم H2O و طرح های پتینه از البوم راکتور میتونه انتخاب مناسبی باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *