خرید درب اتاق خواب

انتخاب درب مناسب برای اتاق خواب، به اندازه‌ی هر عنصر دیگری در طراحی داخلی، حائز اهمیت است. یک درب مناسب و اصولی، نه تنها حریم خصوصی و امنیت را برای شما فراهم می‌کند، بلکه با تکمیل اصول زیبایی شناسی در فضای داخلی، سبب بهبود ظاهر و همچنین تعیین لحن و سبک اتاق خواهد شد؛ در این مقاله از اکستریم والز، به بررسی معیارهای مهم در خرید درب اتاق خواب پرداخته و راهنمای انتخاب بهترین درب اتاق خواب را به شما ارائه خواهیم کرد:

درب اتاق خواب را با توجه به هدف و سبک اتاق مد نظر انتخاب کنید!

 

درب اتاق خواب را با توجه به هدف و سبک اتاق مد نظر انتخاب کنید!

قبل از انتخاب و خریداری بهترین درب اتاق خواب برای خانه، به نیازها و اهداف خود در طراحی دکوراسیون اتاق خواب مد نظرتان فکر کنید؛ آیا به دربی نیاز دارید که عایق صدا بوده و حریم خصوصی فراوانی را برای شما به ارمغان آورد؟ آیا دربی مدرن، مینیمال و ساده میخواهید یا دربی با طرح و الگوهای پیچیده و سنتی؟!

جنس و نوع درب داخلی چه تاثیری بر اتاق شما می‌گذارد؟

 

جنس و نوع درب داخلی چه تاثیری بر اتاق شما می‌گذارد؟

گزینه‌های متنوع و متفاوتی برای انتخاب درب مناسب اتاق، وجود دارد. از چوب‌های غنی و کلاسیک گرفته تا براق و مدرن! درب انتخابی شما میبایست تاثیر زیادی بر ظاهر، شکل و شمایل و همچنین سبک اتاقتان بگذارد. اگر به دنبال ظاهری سنتی در اتاق خود هستید، دربی با روکش چوبی، در رنگ‌های غنی و اصیل همچون قهوه‌ای تیره و سوخته را انتخاب کنید؛ اما اگر قصد دارید اتاقتان را با ظاهری امروزی و مدرن طراحی کنید، دربی با روکش براق و آینه‌ای را در نظر بگیرید؛ چنین درب‌هایی لمسی ظریف و پیچیده با احساسی بروز و نوین را به اتاق شما می‌افزایند؛ در نهایت می‌توان گفت که جنس درب اتاق خواب می‌تواند تاثیر فراوانی را در ظاهر و احساسات کلی فضا بگذارد.

قبل از انتخاب و خریداری درب اتاق خواب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

 

قبل از انتخاب و خریداری درب اتاق خواب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

به منظور انتخاب دربی مناسب برای اتاق خواب، نکات مهمی وجود دارد که در ادامه به تفصیل به آن‌ها خواهیم پرداخت؛ توجه به این نکات مهم و اصولی نقشی بسیار مهم در عمر و پایداری درب اتاقتان داشته و شما میبایست قبل از انتخاب و خریداری بهترین درب، آن‌ها را در نظر بگیرید:

جنس، متریال و مواد مورد استفاده در ساخت و طراحی درب

 

جنس، متریال و مواد مورد استفاده در ساخت و طراحی درب اتاق خواب:

توجه به جنس و مواد استفاده شده در ساختار درب، بسیار مهم است؛ چرا که عمر و دوام درب‌ها، با توجه به جنس آن‌ها تعیین می‌شود! درب‌های چوبی از جمله چوب ام دی اف، چوب‌های روسی، چوب‌های غنی درختان و … معمولا برای اتاق خواب انتخاب و پیشنهادی مناسب محسوب می‌شوند. چنین درب‌هایی علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضای داخلی، در برابر حرارت و صدا عایق می‌باشند.

کاغذ دیواری کربن
کاغذ دیواری کربن- موبایل

درب‌های چوبی، به دلیل دوام بالا و عمر طولانی، ظاهری کلاسیک داشته و انتخابی محبوب برای سبک‌هایی همچون سنتی، کلاسیک، لوکس و لاکچری به شمار می‌آیند. این درب‌ها با افزودن لایه‌ای از اصالت و شخصیت به ظاهر اتاق شما، سبب ارزش گذاری بیشتر روی فضای داخلی خانه‌تان خواهند شد. درب‌های چوبی، اغلب از چوب‌های با ارزش و غنی درختانی همچون صنوبر، بلوط و … ساخته شده و بسیار سنگین می‌باشند؛ از این رو نیاز به دقت فراوانی در نگهداری دارند.

طرح، نقش و نگار و جذابیت درب

 

طرح، نقش و نگار و جذابیت درب را در نظر بگیرید:

طرح، الگو و زیبایی درب اتاق خواب بسیار حیاتی و مهم است؛ باید مطمئن شوید که درب انتخابی شما با سبک اجرا شده در دکوراسیون اتاقتان و سایر جزئیات و المان‌های فضا، تطابق و هماهنگی داشته و آرامش و زیبایی را به محیط می‌افزاید. شما می‌توانید به منظور زیبایی بخشیدن به فضای اتاق خواب، درب انتخابی‌تان را در ظاهری مشابه با کمد دیواری اتاق خواب انتخاب کرده و نقش بندی‌های کلاسیک آن را با کاغذ دیواری اتاق خواب ست کنید؛ بدین ترتیب با برقراری هامونی جذاب بین المان‌های مختلف فضا، اتاقی زیبا و رویایی را خواهید داشت.

همخوانی ابعاد درب با متراژ و اندازه‌ی اتاق خواب:

 

همخوانی ابعاد درب با متراژ و اندازه‌ی اتاق خواب:

ابعاد و اندازه‌ی درب انتخابی شما باید با اندازه و متراژ اتاق خوابتان مطابقت داشته تا به آسانی و به صورت کامل باز و بسته شود و همچنین نمای کلی اتاقتان را به هم نریزد.

به ضخامت درب اتاق توجه کنید

 

به ضخامت درب اتاق خواب توجه کنید:

به طور معمول درب‌های استاندارد، دارای ضخامتی بین 35 تا 40 میلی متر بوده و انتخاب دربی با ضخامت مناسب می‌تواند صداهای خارجی کمتری را از فضای بیرونی به درون اتاق خواب شما منتقل کند؛ درب‌های چوبی به عنوان انواعی از درب‌های ضخیم و سنگین، عایق‌های مناسبی در برابر صدا می‌باشند.

قابلیت نصب و تعمیر درب اتاق خواب

 

قابلیت نصب و تعمیر درب اتاق خواب:

قبل از خرید بهترین درب اتاق خواب برای خانه، مطمئن شوید که درب مد نظر قابل نصب و تعویض بوده و در صورت آسیب، بدون هزینه‌ی زیاد قابل تعمیر و بازسازی می‌باشد.

معرفی سه نوع از محبوب‌ترین درب‌های اتاق خواب!

 

معرفی سه نوع از محبوب‌ترین درب‌های اتاق خواب!

درب‌های مختص اتاق خواب، انواع متفاوتی دارند که انتخاب درست آن‌ها با توجه به سبک اتاق، می‌تواند تاثیر مثبتی بر ظاهر دکوراسیون داخلی آن بگذارد؛ در زیر به سه مورد از درب‌های شیک و خاص اتاق خواب اشاره می‌کنیم:

درب‌های ریلی:

درب‌های ریلی یا کشویی، به دلیل سهولت در نصب، یکی از جذاب‌ترین انواع درب‌های اتاق خواب به شمار آمده و از نظر بصری، زیبایی و جذابیت بسیار بالایی دارند؛ این نوع درب‌ها، فضای بسیار کمی را اشغال کرده و پیشنهادی مناسب به ویژه برای اتاق خواب‌های کوچک می‌باشند. درب‌های ریلی یا کشویی عناصری بسیار جذاب و دکوراتیو‌اند که به آسانی باز و بسته شده و به هنگام بازشدن به طور کامل پنهان می‌شوند.

درب‌های روکش چوب:

همانطور که پیشتر گفته شد، درب‌های تماما چوبی به دلیل مقاومت و ارزش بالا، بسیار گران قیمت می‌باشند؛ اگر به دنبال دربی با ظاهر چوبی اما مقرون به صرفه هستید، درب‌هایی با روکش چوبی همچون ام دی اف، می‌توانند انتخابی مناسب باشند.

درب‌های لولا محور یا پیوتی:

درب‌های پیوتی برخلاف تمامی درب‌های ساده‌ی اتاق‌ها، از قسمت کناری به چهارچوب متصل نشده، بلکه به وسیله‌ی یک لولای خاص به زمین یا سقف وصل می‌شوند. این نوع درب‌ها در هر اندازه و ابعادی قابل طراحی و سفارش بوده و جلوه‌ای لوکس و مدرن را به اتاق خواب شما می‌بخشند.

سخن پایانی در ارتباط با انتخاب بهترین درب اتاق خواب برای خانه

 

سخن پایانی در ارتباط با انتخاب بهترین درب اتاق خواب برای خانه

در این مطلب، مباحثی راجع به راهنمای انتخاب بهترین درب اتاق خواب را بررسی کردیم؛ در مجموع می‌توان گفت که جنس، مواد و متریال با کیفیت، طراحی، رنگ و … اهمیت زیادی در انتخاب و خرید درب اتاق خواب داشته و انتخاب درست و اصولی آن‌ها، فضایی زیبا و چشم نواز را سبب می‌شود.

سوالات متداول

 

سوالات متداول

1- آیا درب‌های شیشه‌ای انتخاب مناسبی برای اتاق خواب‌های مدرن می‌باشند؟

خیر؛ گرچه عناصر شیشه‌ای متریالی مدرن محسوب شده و ظاهری امروزی به خانه می‌بخشند اما درب‌های شیشه‌ای معمولا برای فضاهایی همچون تراس‌ها، بالکن‌ها و حمام و سرویس بهداشتی استفاده می‌شوند.

2- درب‌های آلومینیومی و فلزی برای چه فضاهایی مناسب‌اند؟

به طور معمول از درب‌های آلومینیومی و فلزی برای فضاهای داخلی دکوراسیون خانه استفاده نشده و این درب‌ها را اغلب به عنوان درب‌های خروجی در نظر می‌گیرند.

3- جنس درب‌های ضد آب برای فضاهایی همچون حمام و سرویس بهداشتی که در معرض رطوبت و خیسی‌اند، چیست؟

شما می‌توانید درب‌هایی با جنس بی اس و پلی وود که ضد رطوبت و ضد آب می‌باشند را برای حمام و سرویس بهداشتی انتخاب کنید.

 

Reactor-CTA
Reactor- mob CTA
به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *