طراحی کمد دیواری اتاق خواب

کمدهای دیواری یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین عناصر دکوراسیون داخلی اتاق خواب محسوب می‌شوند. انتخاب صحیح نوع، طرح و رنگ کمد دیواری می‌تواند ظاهر اتاق خواب را زیباتر کرده و فضای مناسبی برای نگهداری لباس و وسایل شخصی ایجاد نماید. در همین راستا می‌خواهیم در این مقاله چند نمونه از رایج و شیک‌ترین طراحی کمد دیواری اتاق خواب را معرفی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

انواع کمد دیواری

انواع کمد دیواری؛ متناسب با سبک، نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید!

کمد دیواری از نظر مواد، نحوه ساخت، طرح و رنگ‌بندی به دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند. اما اصلی‌ترین دسته‌بندی مربوط به نحوه کلی ساخت است. در همین راستا می‌توان کمد دیواری را به چند نوع تقسیم کرد:

  • کمد دیواری ریلی: باز و بسته شدن کمد دیواری ریلی به کمک ریل‌ها بوده و فضایی بسیار کمی را اشغال می‌کنند. کمد دیواری ریلی برای اتاق‌های کوچک بسیار مناسب است.
  • کمد دیواری لولایی: درها روی لولا حرکت کرده و باز و بسته می‌شوند. انواع مختلفی از لولاهای فلزی، پلاستیکی و چوبی برای این منظور استفاده می‌شود.
  • کمد دیواری بدون در: این کمدها فاقد درهای مجزا بوده و وسایل داخل آن‌ها قابل رویت است.
  • کمد دیواری آینه‌ای: درهای این کمدها از آینه تشکیل شده‌اند که علاوه بر زیبایی، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

با توجه به فضای اتاق و سلیقه خود می‌توانید از هر کدام از انواع کمد دیواری استفاده کنید. البته یکی از عوامل مهم و اثرگذار در نحوه ساخت کمد دیواری، سبک دکوراسیون داخلی است. سبک و طرح دکوراسیون بر تمام جنبه‌های داخلی اتاق مانند کمد، قرار گیری لوزام و کاغذ دیواری اثرگذار است.

بنر آلبوم h2o
بنر آلبوم h2o-موبایل

هماهنگی کاغذ دیواری با کمد بسیار مهم است. به همین دلیل طراحان و هنرمندان مجموعه کاغذ دیواری اکستریم والز، طرح‌های کاغذ دیواری اتاق را بر اساس کاربری و سبک‌های مورد نظر برای اتاق کوچک و بزرگ طراحی می‌کنند. تا شما بتوانید با خیال راحت تنوع بیشماری از انواع طرح و جنس را متناسب و هماهنگ با سبک دکوراسیون داخلی خود در اختیار داشته باشید.

طرح‌های جدید و شیک کمد دیواری برای اتاق خواب

 

طرح‌های جدید و شیک کمد دیواری برای اتاق خواب

ایده‌های طراحی کمد برای اتاق‌های مختلف، بسیار متنوع است. امروزه دکوراتورها طرح و سبک‌های متفاوتی را اجرا می‌کنند. تمام اجزا و جنبه‌های دکوراسیون داخلی متناسب با همان سبک اصلی طراحی می‌شود. به همین دلیل بهتر است قبل از طراحی کمد، سبک دکوراسیون داخلی خود را در نظر بگیرید یا با یک کارشناس مشورت کنید. در ادامه ایده‌هایی را برای طراحی کمد دیواری اتاق‌های کوچک و بزرگ ارائه می‌کنیم. شما می‌توانید متناسب با سبک و سلیقه خود هر کدام را انتخاب و اجرا کنید.

کمد دیواری ساده و شیک

 

کمد دیواری ساده و شیک؛ متناسب برای طرح‌های مینیمال

کمد دیواری ساده با درهای روکش‌دار، قفسه‌بندی ساده و بدون تزئینات خاص طراحی می‌شود. کمد دیواری‌های ساده معمولاً در اتاق خواب‌های متوسط به کار برده می شود. اگر به طرح‌های مینیمال و ساده علاقه دارید می‌توانید از طراحی ساده کمد دیواری اتاق خواب نهایت استفاده را ببرید. هزینه ساخت کمد یواری ساده بسیر کمتر از انواع کمدهای دیگر است. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی داشته باشید همین طرح می‌تواند نیازهای شما را به خوبی پوشش دهد.

کمد دیواری مدرن

 

کمد دیواری مدرن؛ شیکترین کمد دیواری اتاق خواب

طراحی این کمدها با الهام از دکوراسیون داخلی سبک مدرن و به روز صورت می‌گیرد. ویژگی‌هایی مانند خطوط منحنی، رنگ‌بندی شاد و جذاب، قفسه‌بندی‌های غیرمعمول و دستگیره و پایه‌های خلاقانه از خصوصیات بارز کمد دیواری سبک مدرن برای اتاق خواب است. اگر به سبک مدرن یا مینیمالیسم علاقه دارید، سعی کنید آیتم‌ها و فاکتورهای طراحی مدرن را در کمد دیواری رعایت کنید.

کمد دیواری کلاسیک

 

کمد دیواری کلاسیک؛ کمد دیواری جادار برای اتاق کوچک

ظاهر کمد دیواری کلاسیک از سبک‌های کلاسیک و سنتی الهام می‌گیرد. استفاده از چوب‌های با کیفیت، طرح‌های ساده، قفسه‌بندی منظم و دستگیره‌های ظریف از ویژگی‌های این نوع کمد است. البته به یاد داشته باشید که طراحی کلاسیک اروپایی با دیگر فرهنگ‌ها متفاوت است. قبل از انتخاب طرح حتما سعی کنید با دریافت مشاوره، تفاوت سبک‌های کلاسیک را بشناسید.

کمد دیواری رومیزی

 

کمد دیواری رومیزی؛ از کمد دیواری جدید اتاق خواب

یکی از جدیدترین، شیک ترین و جذاب ترین مدل های طراحی کمد دیواری اتاق خواب، کمدهای رومیزی با ارتفاع کم است. اگر فضایی محدودی برای اتاق دارید، می‌توانید از کمد دیواری رومیزی استفاده کنید. همچنین کمد دیواری رومیزی در لیست مدل کمد دیواری چند منظوره نیز قرار داشته و شما می‌توانید استفاده‌های متعددی از کمد دیواری داشته باشید.

کمد دیواری دو بخشی

 

کمد دیواری دو بخشی؛ انتخابی مناسب برای کمد دیواری اتاق خواب ۱۲ متری

کمد دیواری های دو بخشی دارای دو قسمت مجزا بوده و هر بخش کاربردهای خاص خود را دارد. یکی از فضا ها برای نگهداری لباس و فضای دیگر به عنوان قفسه یا ویترین استفاده می شود. کمد دیواری دو بخشی یک گزینه مناسب برای فضاهای کوچک است.

کمد دیواری طبقه‌ای

 

کمد دیواری طبقه‌ای؛ مدل کمد دیواری چند منظوره

یکی از لوازم بسیار ضروری برای اتاق خواب مستر، کمد دیواری طبقه‌ای است. کمد دیواریهای طبقه‌ای دارای چند طبقه برای نگهداری لباس، کفش، حوله و وسایل شخصی است. شما می‌توانید کمد طبقه‌ای را در سایز و قفسه بنا متفاوت، متناسب با متراژ و دکوراسیون داخلی اتاق طراحی کنید. از سوی دیگر دیده شده که کمد دیواری طبقه‌ای برای اتاق‌های کوچک نیز کاربردی بوده و می‌تواند فضاهای خوبی برای نگهداری وسایل و لوازم شخصی را به شما ارائه دهد.

کمد دیواری تمام قد

 

کمد دیواری تمام قد؛ از بهترین مدل کمد دیواری شیک و جادار

یکی از ایده‌های فوق‌العاده برای اتاق خواب بزرگ، طراحی کمد دیواری تمام قد است. ارتفاع کم دیواری تمام قد از کف تا سقف بوده و به راحتی فضای مناسب برای نگهداری لباس، کفش، کیف، لوازم آرایش و غیره را برای شما فراهم می‌کند. اگر فضای بزرگی دارید با طراحی کمد دیواری برای اتاق خواب به صورت تمام قد می‌توانید استفاده‌ای بسیار شیک و بهینه از فضا داشته باشید. همچنین طرح و سبک کمد را به راحتی با دیگر اجزا دکوراسیون داخلی مانند کاغذ دیواری، مبلمان، تختف میز تحریر و لوازم دکور، هماهنگ کنید.

کمد دیواری شیشه‌ای

 

کمد دیواری شیشه‌ای؛ ایده‌ای مدرن و بسیار جذاب برای اتاق‌های بزرگ

کمد دیواری شیشه‌ای یکی از ایده‌های جذاب، لوکس و بسیار شیک برای خانه‌هایی با سبک مدرن است. کمد با درهای شیشه‌ای به گونه‌ای طراحی شده که محتویات داخل کمد قابل مشاهده باشد. اغلب کمد دیواری شیشه‌ای را برای اتاق خواب بزرگ طراحی می‌کنند. اما با طراحی صحیح و اصولی می‌توان از کمد دیواری شیشه‌ای برای اتاق خواب کوچک نیز استفاده کرد.

کمد دیواری المان‌دار

 

کمد دیواری المان‌دار؛ از طرح‌های مدرن و سازگار با سبک‌های خاص

یکی از ایده‌های سبک کمد، طراحی کمدی دیواری با المان‌ها و تزئینات خاص مانند آینه کاری، نورپردازی، کاربرد رنگ و غیره است. المان‌ها متناسب با سبک دکوراسیون داخلی استفاده می‌شوند. به عنوان مثال برای هماهنگی دکوراسیون داخلی اتاق با سبک جنگلی، از کاغذ دیواری طرح طبیعت و رنگ‌های هماهنگ برای کمد دیواری استفاده می‌کنند.

برای هماهنگی سبک کمد و کاغذ دیواری اتاق با کارشناسان اکستریم والز مشورت کنید

 

سخن پایانی؛ برای هماهنگی سبک کمد و کاغذ دیواری اتاق با کارشناسان اکستریم والز مشورت کنید!

در این مقاله ایده‌های جدید و مدرن طراحی کمد دیواری اتاق خواب را ارائه و انواع کلی کمدها بر اساس روش ساخت را دسته‌بندی کردیم. انتخاب کمد لباس اتاق خواب مناسب می‌تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد و جذابیت زیبایی اتاق خواب شما تأثیر بگذارد. متناسب با سلیقه، نیاز و سبک دکوراسیون داخلی می‌توانید طرح دلخواه خود را برای کمد دیواری انتخاب کنید.

البته بهتر است پس از انتخاب سبک اصلی برای طراحی اتاق، سبک کمد و کاغذ دیواری را هماهنگ کنید. چرا که دو بخش اصلی و مهم نمایان کننده طرح دکوراسیون داخلی اتاق شما هستند. در انتخاب کاغذ دیواری برای سبک‌های مختلف می‌توانید به سایت اکستریم والز مراجعه کنید. اکستریم والز بیش از 50 درصد سهم تولید و عرضه کاغذ دیواری در سراسر ایران را در دست دارد. بر این اساس با مراجعه به وبسایت اکستریم والز می‌توانید در یک نگاه طرح و سبک‌های مدرن و شیک موجود در بازار را ببینید.

پس از مشاهده محصولات اکستریم والز، برای خرید کاغذ دیواری انتخابی خود می‌توانید کد رنگ کاغذ دیواری در آلبوم مورد نظر را یادداشت کرده و به نزدیک‌ترین فروشگاه محل زندگی خود مراجعه کنید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره از طریق شماره تماس 02192001955 با کارشناسان مجموعه اکستریم والز ارتباط بگیرید. همراه با اکستریم والز بهترین‌های دنیای کاغذ دیواری را تجربه کنید.

[/vc_column][/vc_row]

سوالات متداول:

چه نکاتی را در انتخاب رنگ کمد دیواری باید در نظر داشت؟

رنگ کمد دیواری باید با رنگ دیوارها، کاغذ دایوری، کفپوش، مبلمان و دکوراسیون کلی اتاق هماهنگ باشد. همچنین بهتر است رنگ‌های ملایم و خنثی انتخاب کنید. رنگ‌های تیره برای اتاق‌های کوچک مناسب نیست.

به اشتراک بگذارید

آیا کمدهای دیواری MDF مناسب اتاق خواب هستند؟

بله، کمدهای MDF با کیفیت بالا به دلیل استحکام و قابلیت تحمل وزن زیاد، گزینه مناسبی برای اتاق خواب محسوب می‌شوند. البته پیشنهاد می‌شود روکش مناسبی برای آن‌ها انتخاب کنید.

به اشتراک بگذارید

چگونه می‌توان فضای داخل کمد دیواری را بهینه سازی کرد؟

استفاده از کشوها، نصب قفسه در پشت درها، استفاده از آویز و قفسه‌های اضافه و همچنین تعبیه آینه در درها می‌تواند به بهینه سازی فضای داخل کمد کمک کند.

به اشتراک بگذارید

کدام نوع کمد دیواری برای اتاق خواب کودک مناسب‌تر است؟

کمدهای رنگارنگ با طرح های شاد و متنوع، کمدهای کم عمق، کمدهای قفسه‌ای و کمدهایی که امنیت کودک را تأمین می‌کنند، گزینه های مناسبی برای اتاق خواب کودکان هستند.

به اشتراک بگذارید

آیا کمدهایی با درهای کشویی برای اتاق خواب‌های کوچک مناسب هستند؟

کمدهایی با درهای کشویی برای اتاق خواب‌های کوچک ایده‌آل است. زیرا به فضای اضافی برای چرخاندن درب نیاز ندارند و کارآمد است.

به اشتراک بگذارید
به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *