اتاق خواب مستر

اتاق خواب مستر، به عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فضاهای داخلی خانه، جایگاه ویژه‌ای در  طراحی داخلی دارد. طراحی اتاق خواب مستر، علاوه بر ایجاد یک فضای آرام و راحت برای استراحت، می‌تواند به دکوراسیون و زیبایی خانه‌تان بیفزاید. با توجه به اهمیت این فضا، طراحی اتاق خواب مستر نیازمند ذوق و دقت فراوانی است.

 دکوراسیون اتاق خواب مستر، با انتخاب صحیح و اصولی رنگ‌ها، سرویس خواب، پارچه‌ها، پرده‌ها، لوازم تزیینی مناسب و… می‌تواند فضایی آرامش‌بخش را متناسب با نیازهای شخصی و رفاهی شما برایتان ایجاد کند. با ما همراه باشید تا در این مقاله از اکستریم والز، به بررسی اصول طراحی اتاق خواب مستر پرداخته و نکات مهمی در رابطه با دکوراسیون این فضا را بیان کنیم.

دکوراسیون اتاق خواب مستر

 

اتاق خواب مستر یا اتاق خواب اصلی چیست؟

اتاق خواب مستر، اتاق خواب بزرگ و اصلی در یک خانه یا آپارتمان است که معمولا بزرگ‌تر از سایر اتاق خواب‌های خانه و با امکانات و خصوصیات ویژه‌ای طراحی شده است. به طور معمول این اتاق برای استفاده‌ی زوج‌ها و والدین طراحی شده‌اند! در ادامه به برخی از این خصوصیات ویژه می‌پردازیم:

اندازه و متراژ بزرگ اتاق خواب مستر

 

اندازه و متراژ بزرگ:

به طور معمول اتاق خواب مستر دارای متراژ و اندازه‌ای بزرگ‌تر نسبت به سایر اتاق‌های خانه طراحی می‌شود، تا فضای کافی برای استراحت و راحتی زوج‌ها را فراهم کند. این اتاق به عنوان فضای اصلی برای استراحت و رفع خستگی، نیاز به فضای بیشتر و بزرگ‌تری داشته تا تمامی نیازهای راحتی و رفاهی شما را برای رسیدن به آرامش فراهم کند. این فضا باید به اندازه کافی وسیع باشد تا جایگاه مناسبی برای یک تخت خواب دو نفره لوکس، کمدها، میز آرایش و فضاهای ذخیره سازی را داشته باشد.

حمام اختصاصی برای اتاق خواب مستر

 

حمام اختصاصی:

 داشتن حمام اختصاصی، یکی از خصوصیات لوکس و جذاب یک اتاق خواب مستر به شمار می‌آید که به افزایش راحتی و حریم شخصی شما کمک می‌کند. حمام اختصاصی در اتاق خواب مستر، علاوه بر امکان دسترسی آسان به حمام، نیاز به حمام مشترک را از بین می‌برد؛ شما می‌توانید در حمام اختصاصی اتاق خواب مستر خود (که حمامی اضافی در خانه است)، امکانات خاصی نظیر وان، یک آینه‌ی بزرگ آرایش و… را اعمال کنید و فضایی زیبا و آرامش‌بخش را برای استحام آب گرم یا آرایش شخصی، برای خود درست کنید.

امکانات ویژه برای خواب مستر

 

امکانات و تجهیزات ویژه:

بسیاری از اتاق خواب‌های مستر، دارای امکانات و تجهیزات ویژه‌ای مانند سیستم صوتی، تلویزیون، دسترسی به اینترنت بی سیم، سیستم گرمایش و سرمایش مجزا و … هستند. به طور کلی، اتاق خواب مستر اتاقی است که تمامی نیازهای رفاهی افراد در آن تعبیه شده باشد.

طراحی و دیزاین اتاق خواب مستر

 

طراحی و دیزاین اتاق خواب مستر به چه صورت است؟

طراحی و دیزاین اتاق خواب مستر، می‌تواند بر اساس سلیقه‌ی شما و نیازهای خودتان تنظیم شود، اما در کل برخی اصول و راهنمایی‌های کلی برای طراحی یک اتاق خواب مستر وجود دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1.  به طور معمول یک اتاق خواب مستر استاندارد، باید دارای فضای کافی برای قراردادن وسایلی همچون تخت خواب، کمدها، میزهای عسلی، میز آرایش و … را داشته باشد؛ اما اگر اتاق خواب مستر شما فضایی کوچک و تاریک دارد، بهتر است برای دیزاین آن از رنگ‌های روشن و آینه‌های متعدد کمک بگیرید. طراحی دکوراسیون اتاق، تا حد زیادی بر ظاهر آن تاثیر دارد؛ از این رو در انتخاب سبک‌های دکوراسیون داخلی، برای طراحی اتاق خوابتان دقت لازم و کافی را به کار ببرید.
  2.  غالبا در اتاق خواب مستر از یک تخت خواب دو نفره‌‍‌ی بزرگ و راحت استفاده می‌شود؛ اگر اتاق خواب شما به اندازه‌ی کافی بزرگ بوده و خودتان نیز به داشتن اتاقی لاکچری و با شکوه علاقه‌مندید، سبک کلاسیک پیشنهاد ما به شما است! برای داشتن اتاق خوابی به سبک کلاسیک، از تخت خوابی سلطنتی با تاج کنده کاری شده، کاغذ دیواری و فرش‌های پر نقش و نگار، پرده‌ها و روتختی‌هایی از جنس مخمل و ابریشم و دیگر المان‌های تزیینی زرق و برق دار استفاده کنید.
  3.  انتخاب رنگ‌ها، پارچه‌ها، دیوارپوش‌ها و لوازم تزیینی در دکوراسیون اتاق خواب مستر بسیار مهم است. به طور معمول برای طراحی یک اتاق خواب ساده مستر از رنگ‌های طبیعی و آرامی همچون آبی، سبز، خاکستری، کرم و سفید استفاده می‌شود.
  4.  به منظور ایجاد یک روشنایی دلپذیر و دلچسب در اتاق خواب مستر، از نورپردازی‌های مخفی و غیر مستقیم که حس آرامش و ملایمت را برایتان به ارمغان می‌آورند، استفاده کنید.
  5.  یک اتاق خواب مستر باید دارای فضای کافی برای نگهداری لباس‌ها، کفش‌ها و لوازم شخصی باشد؛ از این رو اگر کمد دیواری اتاق خواب مستر شما بزرگ نیست؛ بهتر است از کمدها و قفسه‌های مینیمال ذخیره سازی به منظور ایجاد نظم، و ظاهری مرتب در اتاق، استفاده کنید.

طراحی اتاق خواب مستر

 

بهترین محل قرار گیری تخت در اتاق خواب مستر

اگرچه بسیاری از افراد تمایل دارند تخت خواب خود را به دیوار اصلی اتاق تکیه دهند؛ اما طراحان داخلی، موقعیت قرار گرفتن تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب مستر را بسته به اندازه و طرح اتاق خواب، متفاوت می‌دانند؛ به عنوان مثال، اگر اتاق شما طرحی مربعی شکل دارد، بهتر است تخت خواب را در محور مرکزی اتاق قرار داده و اگر اتاقی مستطیل شکل دارید، باید فضای اتاق را به دو نیم تقسیم کرده و در یکی از این قسمت‌ها تخت و در قسمت دیگر میز و صندلی را قرار دهید. همچنین اگر اتاق خوابی بزرگ و دلباز با فضای نسبتا کافی دارید، می‌توانید تخت خوابتان را به صورت مجزا از سایر وسایل، به صورت جزیره‌‍‌ای، آزاد و مستقل در اتاق خواب قرار دهید.

کاغذ دیواری کربن
کاغذ دیواری کربن- موبایل

توجه به این نکته از دیدگاه طراحان داخلی ضروری است که تخت خواب شما نباید مقابل درب ورودی قرار گرفته و از بیرون اتاق قابل مشاهده باشد؛ با این حال باید تخت را در نقطه‌‎ای قرار دهید که وقتی روی آن دراز می‌کشید به درب ورودی اتاق اشراف داشته باشید.

دکوراسیون اتاق خواب مستر

 

سخن پایانی در ارتباط با طراحی اتاق خواب مستر

طراحی اتاق خواب مستر، فرصتی مناسب برای ایجاد یک فضای زیبا، آرام و کارآمد است؛ با توجه به اهمیت این اتاق، انتخاب دقیق سرویس خواب، رنگ‌ها، نورپردازی و … برای داشتن یک فضای شخصی و آرامش‌بخش، از اهمیت فراوانی برخوردار است. اینکه شما از یک اتاق خواب مستر ایده‌آل چه تصوری دارید و می‌خواهید فضای استراحت‌تان به چه نحو طراحی شود، به روحیه و سلایق شخصی‌تان باز می‌گردد.

اتاق خواب مستر

 

سوالات متداول

1- برای داشتن یک اتاق خواب مستر رمانتیک و مجلل از چه رنگی استفاده کنیم؟

رنگ بنفش یکی از رنگ‌های اشرافی و سلطنتی محسوب می‌شود که سایه یاسی(اسطوخودوس،لوندر) طیف آرام و ملایم‌تری از آن می‌باشد؛ شما می‌توانید برای داشتن اتاق خوابی شیک و رمانتیک از رنگ یاسی استفاده کنید؛ همچنین می‌توان برای افزودن احساسات بیشتر به این فضا، از شمع‌های معطر با رایحه‌ی لوندر نیز بهره گرفت.

2- در یک اتاق خواب مستر شیک و لوکس از چه تخت خوابی استفاده کنیم؟

برای داشتن اتاق خوابی شیک و لوکس می‌توان از تخت‌های چوبی با تاج‌های سلطنتی استفاده کرد؛ آویزان کردن پرده‌های توری و حریری در بالای تخت خواب نیز محیطی دنج، گرم و صمیمی را برای شما ایجاد می‌کند.

H2o-CTA
H2o-mob CTA
به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *