سبک نوردیک در دکوراسیون داخلی

سبک نوردیک، به عنوان یکی از جذاب‌ترین سبک‌های پرطرفدار در دکوراسیون داخلی، از کشورهای اسکاندیناوی، همچون سوئد، دانمارک، نروژ، و فنلاند الهام می‌گیرد. خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد این سبک، آن را از دیگر سبک‌های طراحی داخلی متمایز کرده و پیشنهادی عالی و جذاب به ویژه برای کسانی‌ است که علاقمند به زیبایی‌های مینیمالیستی بوده و جذابیت را در سادگی می‌بینند. در این مقاله از اکستریم والز، علاوه بر نگاهی کلی به خصوصیات سبک نوردیک و تاثیر آن بر دکوراسیون داخلی، بررسی می‌کنیم که سبک نوردیک چیست و چه ویژگی‌های کلیدی و مهمی دارد؟!

تمرکز بر سادگی و استفاده‌ از جزئیاتی کم و محدود در فضای داخلی

 

تمرکز بر سادگی و استفاده‌ از جزئیاتی کم و محدود در فضای داخلی!

سبک نوردیک، بر سادگی، خصوصیاتی مینیمالیستی و استفاده از تزئیناتی اندک، تاکید و تمرکز دارد. به طور معمول در این سبک، از مبلمانی کم حجم با طراحی ظریف، کاغذ دیواری‌ ساده، و عناصر دکوراتیو کمی استفاده می‌شود. این سبک با به حداقل رساندن جزئیات فضا، از شلوغی و بهم ریختگی ظاهر خانه‌ جلوگیری کرده و فضایی تمیز و مرتب را سبب می‌شود.

سبک نوردیک و روشنایی فراوان در فضای داخلی

 

سبک نوردیک و روشنایی فراوان در فضای داخلی؛ استفاده از نورپردازی طبیعی فراوان!

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز سبک نوردیک، استفاده فراوان از نور و روشنایی طبیعی است. به طور معمول، این سبک اغلب در فضاهایی باز، نورگیر، آفتاب خور و روشن اجرا شده و حداکثر استفاده را از نور طبیعی خورشید انجام می‌دهد. توصیه می‌شود که در این سبک از پرده‌هایی ضخیم و کلفت استفاده نکنید؛ چرا که مانع ورود نور و روشنایی طبیعی به فضای داخلی خانه شده و اجازه نمی‌دهد که سبک نوردیک به طور کامل در فضای مد نظر شما اجرا شود. استفاده از پرده‌هایی نازک، شفاف و توری، در رنگ‌های روشن و ساده‌ای همچون سفید، بهترین انتخاب برای پوشاندن پنجره‌ها در این سبک است.

استفاده از عناصر طبیعی

 

استفاده از عناصر طبیعی؛ مواد و متریال مورد استفاده در دکوراسیون به سبک نوردیک

از آن‌جایی که سبک نوردیک، سبکی الهام گرفته از طبیعت و جنگل‌های اسکاندیناوی است؛ استفاده از عناصر و المان‌های طبیعی همچون چوب طبیعی درختان جنگلی، سنگ، گل و گیاهان و … در دکوراسیون داخلی به این سبک بسیار معمول و رایج است! متریال و مواد طبیعی، با افزودن حس و حالی برگرفته از جریانات عمیق و دلنشین طبیعت به فضای خانه، حسی مطبوع را در سراسر محیط داخلی منتشر می‌کند. عناصر طبیعی همچنین جذابیتی بی انتها به خانه‌ی شما بخشیده و ظاهری اصیل و گران قیمت را در فضای مد نظرتان ایجاد می‌کنند.

پالت رنگی غالب در سبک نوردیک شامل چه رنگ‌هایی می‌شود

 

پالت رنگی غالب در سبک نوردیک شامل چه رنگ‌هایی می‌شود؟

همانطور که پیشتر گفته شد، سبک نوردیک بر استفاده از عناصری ساده، طرح‌ و الگوهایی یکنواخت، و جزئیاتی مینیمال تاکید دارد؛ از این رو رنگ‌های مورد استفاده در این سبک نیز بسیار ساده بوده و طیف‌های روشن، خنثی و پاستلی را دربرمی‌گیرد! رنگ‌های نوردیک و اسکاندیناوی عبارتند از رنگ‌هایی همچون سفید، خاکستری روشن، کرمی، آبی پودری و پاستلی، صورتی پودری و بسیار کم‌رنگ، زرد لیمویی و …! این رنگ‌ها علاوه بر افزودن احساسی ملایم و آرامش‌بخش به فضا، به منظور افزایش روشنایی در محیط به کار رفته و با توجه به بازتاب و انعکاس نور بالا، فضایی روشن، دلباز و بزرگ را برای شما به ارمغان می‌آورند.

فضایی مملو از راحتی و آسودگی با سبک نوردیک در طراحی دکوراسیون داخلی

 

فضایی مملو از راحتی و آسودگی با سبک نوردیک در طراحی دکوراسیون داخلی

سبک نوردیک به عنوان یکی از پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون داخلی امروزی، بر آسودگی و راحتی در ظاهر و احساسات فضا پافشاری می‌کند؛ به همین جهت در این سبک از کاناپه‌های راحتی با پارچه‌های نرم، دیوارپوش‌هایی با الگوهای کم و … استفاده می‌کند!

این سبک همچنین، تمایل شدیدی به کمالگرایی و تمام شدن طراحی داشته و تمام المان‌ها را به دقت با سایر جزئیات فضا، هماهنگ می‌کند.

استفاده از عناصر دست ساز به عنوان اشیا

 

استفاده از عناصر دست ساز به عنوان اشیا و المان‌های تزئینی و دکوراتیو در سبک نوردیک!

به طور معمول در سبک نوردیک، همچون سبک مینیمال و اسکاندیناوی، از عناصر تزئینی بسیار کمی استفاده می‌شود؛ عناصر محدود بکار رفته در این سبک، عموما اشیایی دست ساز، هنرهای محلی و صنایع دستی فرهنگ‌های گوناگون هستند!

سبک نوردیک و سبک اسکاندیناوی

 

سبک نوردیک و سبک اسکاندیناوی چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

گرچه هر دو سبک نوردیک و اسکاندیناوی از کشورهای شمالی اروپا نظیر سوئد، دانمارک، نروژ و فنلاند منشا و سرچشمه گرفته‌اند؛ اما تفاوت‌های اندکی نیز با یکدیگر دارند. به طور معمول سبک نوردیک از رنگ‌های ساده‌ای همچون سفید در طراحی داخلی استفاده می‌کند در حالی که در سبک اسکاندیناوی، علاوه بر رنگ‌های ساده، استفاده از طیف‌های گرم‌تر نیز معمول است!

کاغذ دیواری کربن
کاغذ دیواری کربن- موبایل

سبک نوردیک، تاکید فراوانی بر ایجاد احساس آرامش و ملایمت در فضای داخلی داشته و روشنایی طبیعی را به عنوان نورپردازی اصلی به شمار می‌آورد، در حالی که تمرکز سبک اسکاندیناوی بر برقرای تعادل و تناسب بین اجزای طراحی داخلی بوده و به غیر از فضاهای باز و روشنایی طبیعی، از نورپردازی‌های مصنوعی نیز در حد نیاز استفاده می‌کند!

سخن پایانی در ارتباط با سبک نوردیک در دکوراسیون داخلی

 

سخن پایانی در ارتباط با سبک نوردیک در دکوراسیون داخلی

در مجموع می‌توان گفت که سبک نوردیک، یکی از مهم‌ترین جریان‌های طراحی داخلی به شمار آمده و با تاکید بر سادگی، عملکرد، راحتی و … فضایی منحصر به فرد و جذاب را برای شما می‌سازد. در این مقاله، به تفسیر این سبک و راهکارهای استفاده از آن در دکوراسیون داخلی پرداختیم، امید که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

[/vc_column][/vc_row]

اگر قصد تغییر دکوراسیون خانه‌تان به سبک نوردیک را دارید، می‌توانید از آلبوم‌های ساده و مینیمال کاغذ دیواری اکستریم والز دیدن فرمایید. جهت مشاهده، انتخاب و خریداری کاغذ دیواری اکستریم والز، به فروشگاه‌های دکوراسیون داخلی سراسر کشور مرجعه کرده و یا برای اطلاع از نزدیک‌ترین فروشگاه کاغذ دیواری به خانه‌تان با شماره 02192001955 تماس بگیرید.

سوالات متداول

 

سوالات متداول

1- در دکوراسیون داخلی به سبک نوردیک از چه نوع متریالی برای طراحی استفاده می‌شود؟

در طراحی داخلی نوردیک از متریالی طبیعی همچون چوب طبیعی و مرغوب درختان جنگلی، سنگ‌های طبیعی و … استفاده می‌شود.

2- برای طراحی دکوراسیون خانه‌ای به سبک نوردیک از چه رنگ‌هایی استفاده کنیم؟

پالت رنگی غالب در سبک نوردیک، اغلب شامل رنگ‌های ساده و روشنی همچون سفید، آبی پودری، خاکستری روشن و … است.

3- در طراحی داخلی به سبک نوردیک از چه المان‌های دکوراتیوی برای تزئین خانه استفاده کنیم؟

سبک نوردیک عموما اشیای دست ساز و صنایع دستی تزئینی بسیار محدودی را در طراحی خانه بکار می‌برد.

H2o-CTA
H2o-mob CTA
به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *