تفاوت پارکت و لمینت

انتخاب کفپوش مناسب، بادوام و کاربردی برای کف خانه، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که شما میبایست به عنوان صاحبانه، به آن توجه داشته باشید؛ چرا که انتخاب کفپوش با کیفیت، بسیار حائز اهمیت بوده و باید با دقت بسیار کافی انجام گیرد. کفپوش‌ها به دلیل افزودن جذابیت بصری فراوان به فضای داخلی، به عنوان پایه و پس زمینه‌ای برای کل ساختمان در نظر گرفته شده و باعث حمایت و حفاظت از نما خواهند شد. از طرفی کفپوش‌های نامناسب، با کیفیت و جنس‌هایی نامرغوب، زیبایی فضا را کاهش داده و ممکن است سبب بروز حوادثی همچون لیز خوردن و سقوط روی کف شوند.

در ادامه‌ی این مطلب از اکستریم والز، به مقایسه‌ پارکت و لمینت در زمینه‌ی برتری کاربرد و عملکرد آن‌ها پرداخته و تفاوت این دو کفپوش را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

در ساختار کفپوش‌های پارکت و لمینت از چه متریالی استفاده می‌شود؟

 

در ساختار کفپوش‌های پارکت و لمینت از چه متریالی استفاده می‌شود؟ تفاوت و مقایسه‌ی مواد مورد استفاده در تولید پارکت و لمینت

هر دو کفپوش پارکت و لمینت، گزینه‌هایی عالی و بالقوه برای پوشش دهی کف فضاهای مدرن و امروزی‌اند. در ساختار درونی کفپوش لمنیت، از موادی همچون چند لایه چوب مصنوعی، تخته‌های فیبر و رزین و… استفاده می‌شود؛ به همین جهت این نوع کفپوش، جایگزینی بسیار مناسب و عالی به جای کفپوش‌های گران قیمت چوب طبیعی‌ است؛ به علاوه کفپوش‌های لمینت، به دلیل داشتن طرح و بافت‌هایی شبیه به چوب طبیعی، گزینه‌ای مقرون به صرفه برای افراد علاقمند به کفپوش‌های چوب طبیعی است که بودجه‌ی کافی برای تهیه‌ی آن ندارند.

کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن
کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن-موبایل

پارکت‌ها، با ارائه‌ی تنوع فراوانی از طرح، بافت و الگوهای متعدد، دست شما را برای انتخاب کفپوشی مناسب و کاربردی باز گذاشته و تمام سلیقه‌ها را دربر گرفته‌اند. از پارکت‌های چوبی، معمولا به منظور ایجاد ظاهری متمایز و منحصر به فرد، اغلب در خانه‌های مدرن استفاده شده که احساسی لوکس، با کیفیت و پیچیده را به منزل امروزی شما انتقال می‌دهند.

کفپوش پارکت چه نوع کفپوشی است

 

کفپوش پارکت چه نوع کفپوشی است؟ خصوصیات و ویژگی‌های کفپوش پارکت

شما می‌توانید به منظور استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی، از نوعی کفپوش که تمامی سطوح آن از چوب طبیعی ساخته شده برای پوشش دهی کف خانه‌ی خود استفاده کنید. این نوع کفپوش به دلیل ماهیت و جنس طبیعی خود، فضایی دنج و راحت با احساساتی از جریان عمیق و لذتبخش طبیعت را در هر اتاقی ایجاد می‌کند. کفپوش پارکت در ایجاد گرمایی بی‌نظیر در کف اتاق به خوبی عمل کرده و همچنین، جلوه‌ای لاکچری و مدرن همراه با حرارتی ملایم، در خانه‌ی شما به نمایش می‌گذارد.

مزایای کفپوش پارکت

 

مزایای کفپوش پارکت؛ کفپوش پارکت علاوه بر جذابیت بصری و کیفیتی با دوام، چه مزایای دیگری نسبت به لمینت دارد؟

به دلیل استفاده از مواد تنفسی در ساخت پارکت، این نوع از کفپوش‌ها می‌توانند دمای سطح خود را با تغییرات آب و هوایی و نوسانات دمایی فضا، تنظیم و هماهنگ کرده و از این رو گزینه‌ای مناسب‌تر از سایر کفپوش‌ها به ویژه در شهرهای مرطوب به شمار آیند؛ علاوه بر این، پارکت‌ها می‌توانند از حوادثی همچون لغزش و افتادن روی زمین جلوگیری کرده و با ایجاد حس و حالی برگرفته از دل طبیعت، ظاهری گران قیمت، لوکس و غنی را در خانه‌ی شما بسازند. کفپوش پارکت همچنین، ماده‌ای بسیار پایدار بوده و ضخامت و عمر طولانی‌تری نسبت به لمینت دارد؛ علاوه بر این، استفاده از کفپوش پارکت به عنوان ماده‌ای طبیعی، برای محیط زیست نیز مفید می‌باشد. کفپوش پارکت به دلیل داشتن یک لایه HDF قوی(تخته فیبر با چگالی بالا)، می‌تواند در برابر ضربات، مقاوم و مستحکم عمل کند.

معایب کفپوش پارکت

 

معایب کفپوش پارکت؛ با وجود ظاهر زیبا و لاکچری کفپوش پارکت، این نوع کفپوش چه عیبی دارد؟

پارکت‌هایی از جنس چوب درختانی همچون گردو و گیلاس، بافت بسیار نرم‌تری نسبت به لمینت داشته و از این رو، بیشتر در معرض آسیب، خط و خراش و … اند و در نتیجه به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارند. از آن‌جایی که کفپوش پارکت به عنوان ماده‌ای چوبی، از دل طبیعت سرچشمه و الهام می‌گیرد، نیاز به مراقبت فراوانی داشته و ممکن است بر اثر تابش نور خورشید پس از مدتی طولانی تغییر رنگ دهد، از این رو، اگر خانه‌ی شما دارای پنجره‌های بلند و قدی است، باید مطمئن شوید که از طریق پرده‌ها از تغییر رنگ کفپوش چوبی خود در معرض نور خورشید، جلوگیری می‌کنید.

کفپوش لمینت چه نوع کفپوشی است؟

 

کفپوش لمینت چه نوع کفپوشی است؟ خصوصیات و نکات کلیدی کفپوش لمینت

همانطور که گفته شد، پارکت از چوب طبیعی ساخته شده در حالی که لایه‌ی فوقانی لمینت از پلاستیک است. ظاهر لمینت با طرح چاپ شده‌ی چوب روی لایه‌‎ی بالایی آن، همراه با روکشی شفاف تکمیل شده است و این امر، نگهداری، تمیز کردن و مراقب از لمینت را آسان می‌کند. لمینت‌ها به دلیل داشتن زبانه و شیارهایی در درونشان، نصبی بسیار آسان داشته که خودتان نیز می‌توانید به راحتی آن‌ها را چینش کنید. از بزرگترین و مهم‌ترین مزایای لمینت نیز، می‌توان به عدم تغییر رنگ آن در برابر نور خورشید اشاره کرد.

مقایسه پارکت و لمینت از لحاظ بودجه و هزینه

 

مقایسه پارکت و لمینت از لحاظ بودجه و هزینه؛ کدام یک از کفپوش‌های پارکت و لمینت ارزان‌تر است؟

همانطور که پیشتر گفته شد، کفپوش پارکت منشا و سرچشمه‌ای چوبی داشته و به همین خاطر طبیعتا قیمتی گران‌تر از لمینت دارد. با این حال، زیبایی بی اندازه و جذابیت فوق‌العاده بالای کفپوش پارکت، هزینه‌ی نسبتا بالای آن را جبران کرده و پیشنهادی بسیار شیک، ارزشمند و با دوام به عنوان پوشش دهی کف خانه محسوب می‌شود.

انتخاب کفپوش مناسب برای آشپزخانه

 

انتخاب کفپوش مناسب برای آشپزخانه؛ القای آرامشی سرشار در محیط امن و راحت آشپزخانه

از آن‌جایی که آشپزخانه به عنوان قلب خانه، یکی از مهم‌ترین بخش‌های فضای داخلی است و در طول روز تمامی اعضای خانواده در رفت و آمد به آن هستند؛ انتخاب بهترین کفپوش برای آن، به منظور ایجاد راحتی و القای حرارتی ملایم و لذتبخش، بسیار مهم و ضروری است و نباید از آن صرف نظر شود. در ادامه به برخی از نکاتی که میبایست قبل از خریداری و انتخاب کفپوش آشپزخانه در نظر گرفت، می‌پردازیم:

از آن‌جایی که آشپزخانه‌ها مستعد گرما، رطوبت، نشت و… اند، انتخاب کفپوشی با قابلیت شستشو و تمیز کردن آسان بسیار مهم و ضروری است؛ همچنین کفپوش مورد نظر شما باید در برابر رطوبت، آب، لکه‌ها و کثیفی‌ها مقاوم بوده و به سادگی از هر گونه آلودگی پاک شود.

توجه به راحتی جنس کفپوش و همچنین در نظر گرفتن بودجه‌ی در دسترس شما برای خریداری کفپوش، از دیگر نکاتی است که باید قبل از انختا کفپوش به ان‌ها توجه داشت؛ در نهایت شما میبایست کفپوشی را که متناسب با سبک اشپزخانه‌تان می‌باشد، انتخاب و خریداری کنید تا با برقراری هارمونی جذابی بین کفپوش و سایر المان‌های آشپزخانه، تعادل و هماهنگی جذابی را در فضای اشپزخانه ایجاد کنید.

مهم‌ترین تفاوت پارکت و لمینت در چیست؟

 

مهم‌ترین تفاوت پارکت و لمینت در چیست؟

در مجموع، می‌توان گفت که گرچه در نگاه اول ممکن است این دو نوع کفپوش، شبیه به هم بنظر برسند؛ اما مهم‌ترین تفاوت این دو کفپوش، این است که، پارکت روکشی از یک محصول کاملا طبیعی(چوبی) است؛ در حالی که لمینت یک محصول طبیعی نیست. آن‌ها از لایه‌های مختلفی تشکیل شده که لایه رویی پارکت، روکشی نازک از چوب طبیعی و لایه فوقانی لمینت از جنس پلاستیک است. پارکت‌ها، جلوه‌ای طبیعی به محیط زندگی شما داده و آن را لوکس و غنی نشان می‌دهند.

سوالات متداول

 

سوالات متداول

1- کفپوش پارکت چه مزیت‌هایی دارد؟!

این کفپوش به دلیل ماهیت طبیعی خود، بسیار بادوام بوده و جلوه‌ای جذاب و غنی به خانه‌ی شما می‌بخشد؛ به علاوه قابلیت تنظیم دمای سطوح خود را با تغییرات دمایی و آب و هوایی محیط داشته و فضای مد نظر شما را گرم نگه می‌دارد.

2- کفپوش پارکت چه معایبی دارد؟!

این نوع کفپوش ممکن است پس از مدتی طولانی بر اثر نور مستقیم خورشید تغییر رنگ داده و از آن‌جایی که بافتی نرم‌تر از لمینت دارد، در معرض آسیب‌های گوناگون است و به همین جهت نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد.

3- در انتخاب کفپوش آشپزخانه باید به نکاتی توجه داشت؟!

قابلیت شستشو و تمیزکاری آسان؛ ضد آب بودن و مقاومت در برابر رطوبت و لکه‌ها؛ در نظر گرفتن جنس و راحتی؛ در نظر گرفتن بودجه، توجه به سبک اجرا شده در فضای داخلی آشپزخانه

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *