هلویی مخملی رنگ سال 2024

همانطور که می‌دانید، هر ساله پیش از فرا رسیدن سال جدید میلادی، رنگ سال توسط گروه پنتون، با بررسی متفکرانه و تحلیلی عمیق، اعلام و انتخاب می‌شود؛ امسال نیز رنگ “هلویی مخملی” به عنوان رنگ سال 2024 برگزیده شده که این رنگ در طیفی نرم و ملایم بین سایه‌هایی از نارنجی و صورتی قرار گرفته است.

در این مقاله از اکستریم والز، قصد داریم به نحوه‌ی استفاده از رنگ هلویی به عنوان پلی بین سبک امروزی و سبک‌های کلاسیک زمان‌های گذشته، بپردازیم.

تاثیر و نقش رنگ هلویی مخملی در ارتباطات و احساسات ما

 

تاثیر و نقش رنگ هلویی مخملی در ارتباطات و احساسات ما

این رنگ با بازتاب اشتیاقی فراوان در وجود ما، سبب افزایش ارتباط اجتماعی و نزدیکی بین ما و نزدیکانمان خواهد شد؛ علاوه بر این، هلویی مخملی با ظرافتی زنانه و بافتی نرم، درجه‌ی بالایی از مثبت گرایی را در وجود شما جاری ساخته و احساسات مثبت گوناگونی همچون حس امیدواری را در درونتان برانگیخته و زنده می‌کند.

تاثیر استفاده از رنگ هلویی در طراحی دکوراسیون داخلی

 

تاثیر استفاده از رنگ هلویی در طراحی دکوراسیون داخلی؛ این رنگ چه نقشی در ظاهر و احساس فضای اتاق دارد؟!

هلویی به عنوان رنگی زنده و روشن، گزینه‌ای عالی به منظور برقراری ارتباط و القای آرامش، در دکوراسیون داخلی است. این رنگ، علاوه بر ایجاد فضایی غنی و شاداب از نظر بصری، سایه‌ای دنج و گرم را در محیطی عاشقانه و رویایی فراهم کرده و از این رو رنگی مناسب برای فضاهایی با دکوراسیون و سبک رمانتیک است.

نماد و مفهوم رنگ هلویی مخملی در دکوراسیون داخلی

 

نماد و مفهوم رنگ هلویی مخملی در دکوراسیون داخلی؛ رنگ هلویی چه نشانه و معنایی دارد؟!

رنگ هلویی مخملی در دکوراسیون داخلی نماد و نشانه‌ای از حس رضایت و نشاط در زندگی بوده و از مفاهیم و احساساتی همچون آرامش و ملایمت سرچشمه و الهام می‌گیرد.

بهره گیری از رنگ هلویی مخملی در زمینه‌های متفاوتی از هنر

 

بهره گیری از رنگ هلویی مخملی در زمینه‌های متفاوتی از هنر؛ انتقال حس و حالی طبیعی و آرامش بخش در فضا

سازگاری رنگ هلویی مخملی، به نوعی است که از آن در طیف وسیعی از پلتفرم‌های هنری، از نقاشی، مجسمه سازی و معماری گرفته تا طرح‌های گرافیکی و… استفاده می‌کنند. هلویی رنگی است که قابلیت بیان و ابراز احساساتی همچون آرامش، گرما، محبت و صمیمیت را در فضای داخلی داشته و حسی نوستالژی و کلاسیک را در محیطی مدرن و امروزی برمی‌انگیزد؛ این رنگ یادآور غروب‌های دلنشین و آرامش بخش و شکوفه‌های گل در فصل بهار است.

طیف‌های گوناگون رنگ هلویی مخملی

 

طیف‌های گوناگون رنگ هلویی مخملی؛ این رنگ با چه طیف‌هایی هارمونی برقرار می‌کند؟!

رنگ هلویی به طور یکپارچه با طیف‌های گوناگونی از رنگ‌های متعدد و مختلف ترکیب شده و تعامل بسیار زیبایی را با اکثر رنگ‌ها در طراحی داخلی، ایجاد می‌کند.

کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن
کال تو اکشن کاغذ دیواری کربن-موبایل

هلویی کم رنگ و پاستلی، رنگی ملایم و متمایل به طلوع صبح بوده و احساسی دلنشین و دوستانه را در فضای داخلی به ارمغان می‌آورد؛ در حالی که هلویی تند و پررنگ، به عنوان رنگی پر جنب و جوش، ترکیب خوبی با رنگ‌های کرم و برنز تشکیل داده و باعث ایجاد سرزندگی و انرژی در محیط شما خواهد شد.

بهترین ترکیب رنگی‌ها با رنگ هلویی مخملی

 

بهترین ترکیب رنگی‌ها با رنگ هلویی مخملی؛ استفاده از رنگ‌‎های مکمل هلویی در دکوراسیون داخلی

رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین المان‌های طراحی داخلی محسوب شده و انتخاب درست و اصولی آن‌ها، فضایی راحت و امن برای شما و خانوادتان به ارمغان می‌آورد. انتخاب رنگ‌های مکمل، به منظور ایجاد ظاهری هماهنگ و متعادل در فضا، بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

ترکیب رنگ هلویی و کرمی

 

ترکیب رنگ هلویی و کرمی؛ استفاده از کاغذ دیواری کرم به منظور وسیع نشان دادن متراژ خانه

شما می‌توانید به منظور داشتن ظاهری کلاسیک و جاودانه در فضای خانه‌ی خود، از ترکیب دو رنگ آرام، ملایم و طبیعی هلویی و کرمی استفاده کنید؛ به همین منظور دیوارهای اتاق نشیمن را با کاغذ دیواری‌ کرم پوشش و تزئین داده و کاناپه‌هایی به رنگ هلویی را انتخاب کنید. کاغذ دیواری‌هایی در رنگ خنثی همچون کرم، خاکستری، سفید و … بازتاب نور فوق‌العاده بالایی داشته و به همین دلیل ظاهر خانه‌ی شما را بزرگ‌‍تر و دلبازتر نشان می‌دهند.

ترکیب رنگ هلویی و آبی آسمانی

 

ترکیب رنگ هلویی و آبی آسمانی؛ تلفیق عشق و آرامش در فضای داخلی

رنگ آبی به عنوان رنگی الهام گرفته از پاکی و آرامش، در طیف‌های گوناگونی، از آبی آسمانی گرفته تا سرمه‌ای و نیلی یافت می‌شود؛ که تمامی طیف‌ها و سایه‌های آن، به ویژه آبی آسمانی و سرمه‌ای، ترکیب هیجان انگیزی را با رنگ هلویی در دکوراسیون داخلی می‌دهند. استفاده از رنگ هلویی ملایم به عنوان رنگی گرم در کنار رنگ سردی همچون آبی، فضایی بی نظیر و تمام عیار از عشق و آرامش، در طراحی داخلی به وجود می‌آورد.

ترکیب رنگ هلویی و بنفش

 

ترکیب رنگ هلویی و بنفش؛ تناقضی جذاب در محیطی امن و آرام

استفاده از رنگ بنفش به عنوان رنگی جسورانه و پرشور در دکوراسیون داخلی، در کنار رنگ آرامی همچون هلویی که طیف ملایمی از رنگ نارنجی است، تضاد و تناقض بسیار دلچسبی را در اتاق شما ایجاد کرده و شما می‌توانید با استفاده از این ترکیب رنگی جذاب و دلربا در فضای داخلی، علاوه بر احساس آرامش، انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های روزمره‌تان را نیز از محیط کسب کنید.

ترکیب رنگ هلویی و سبز زیتونی

 

ترکیب رنگ هلویی و سبز زیتونی؛ چهره‌ای کلاسیک در فضایی طبیعی

رنگ سبز با انتقال حس و حال طبیعت به داخل خانه، فضایی با نشاط را در اتاق شما ایجاد کرده و ترکیب آن در کنار سایه‌های طبیعی هلویی مانند آجری، جلوه‌ای بسیار شیک و کلاسیک را خواهد ساخت، این ترکیب رنگی همچنین، با عناصر چوبی مثل مبلمان و میزهای چوبی بسیار جذاب عمل خواهد کرد.

انواع سایه‌های رنگ هلویی مخملی

 

انواع سایه‌های رنگ هلویی مخملی

هلویی پاستلی و ملایم؛ این طیف از رنگ هلویی مخملی در چه فضاهایی استفاده می‌شود؟

هلویی پاستلی و ملایم

این طیف از رنگ هلویی به عنوان رنگی تسکین دهنده و روح نواز، آرامشی سرشار را در فضای داخلی جاری ساخته و گزینه‌ای بسیار عالی و مناسب به منظور برقراری احساس راحتی، در محیط‌های دوستانه‌ای مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب کودک، مهد کودک، اتاق خواب‌های رمانتیک و اتاق خواب‌های دخترانه است؛ با این حال هلویی پاستلی، جهت افزودن حسی از رضایت و افزایش عملکرد، در فضاهای کاری و آموزشی و اکثر سبک‌های دکوراسیون داخلی دیده می‌شود.

رنگ هلویی مرجانی

 

رنگ هلویی مرجانی؛ مرجانی در چه طیفی قرار داشته و چه تاثیری در طراحی فضای داخلی دارد؟

هلویی مرجانی، در طیفی مابین قهوه‌ای و صورتی قرار گرفته و به عنوان سایه‌ای عمیق و پر جنب و جوش، به منظورایجاد احساسی از ملایمت و تزریق انرژی و گرما در فضای داخلی بکار می‌رود؛ مرجانی به عنوان رنگی شیرین، نمادی از ثبات، رشد و سرزندگی در فضا بوده و استفاده از آن به طور جزئی در پارچه‌ها، مبلمان یا فرش‌ها، سبب جلب توجه و زیبایی هر چه بیشتر اتاق شما خواهد شد.

رنگ هلویی سفالی یا آجری

 

رنگ هلویی سفالی یا آجری؛ انتقال طبیعت به فضای خانه

طیف سفالی یا آجری رنگ هلویی، در سایه‌ای مابین رنگ نارنجی تند و قهوه‌ای آتشین قرار گرفته و به عنوان رنگی برگرفته از دل طبیعت، با رنگ‌های زمینی و طبیعی دیگری همچون قهوه‌ای، بژ، کرم و انواع سبز، ترکیب هیجان انگیز و جذابی در سبک روستایی و سنتی ایجاد می‌کند.

رنگ هلویی سوخته در دکوراسیون داخلی

 

رنگ هلویی سوخته در دکوراسیون داخلی؛ ایجاد فضایی شیک و مدرن با ظاهری لوکس و پیچیده

طیف سوخته و پررنگ هلویی، به عنوان رنگی تاریک و تیره، احساسی لوکس را در فضای شیک و مدرن، با ظاهری پیچیده به ارمغان آورده و از این رو سبب افزایش شخصیت و جذابیت بصری در دکوراسیون داخلی می‌شود. هلویی سوخته با افزودن عمق و ابعاد ظاهری به اتاق، باعث جلوه‌ای بولد و برجسته در سایر جزئیات طراحی داخلی شده و استفاده از آن به عنوان رنگی غنی در مبلمان، کاناپه‌ها یا صندلی‌ها می‌تواند چهره‌ای متمایز و امروزی به خانه‌ی شما بخشد.

انتخاب طیف‌های مختلف رنگ هلویی برای دکوراسیون داخلی

 

انتخاب طیف‌های مختلف رنگ هلویی برای دکوراسیون داخلی

هلویی رنگی همه کاره است که می‌تواند در عین افزودن آرامش و راحتی به فضا، نشاط اور نیز باشد. اگر قصد دارید خانه‌ی خود را متناسب و مطابق با رنگ سال جدید طراحی و رنگ‌آمیزی کنید، باید به نکاتی همچون میزان نورپردازی اتاق مد نظر، مقدار نور طبیعی وارد شده به فضای داخلی و همچنین طرح و سبک اجرا شده در اتاق، توجه کنید.

هماطور که پیشتر گفته شد، یکی از جذاب‌ترین مکمل‌های هلویی، رنگ کرم است؛ استفاده از کاغذ دیواری کرم در طراحی داخلی فضا، می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی در تغییر ظاهر آن داشته و خانه‌ی شما را وسیع و روشن‌تر جلوه دهد؛ در ارتباط با این موضوع، کاغذ دیواری اکستریم والز در خدمت شماست تا به شما در انتخاب کاغذ دیواری‌هایی متناسب با سبک مد نظرتان کمک کند؛ شما می‌توانید جهت مشاهده و خریداری کاغذ دیواری اکستریم والز، به فروشگاه‌های معتبر دکوراسیون داخلی در سراسر کشور مراجعه کرده و یا با شماره تماس 02192001955 تماس بگیرید.

سوالات متداول

 

سوالات متداول

1- رنگ سال 2024 ، چه رنگی است؟!

همانطور که می‌دانید موسسه پنتون هر ساله رنگی را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده و امسال نیز گروه تحلیلگران این موسسه، رنگ هلویی مخملی را به عنوان رنگ سال جدید برگزیدند.

2- رنگ هلویی مخملی چه تاثیری در دکوراسیون داخلی دارد؟!

رنگ هلویی با افزودن لمسی ظریف و ملایم در دکوراسیون داخلی، پیشنهادی بسیار چشم نواز و زیبا برای طراحی تمام فضاهای داخلی محسوب شده و شما می‌توانید با انتخاب این رنگ برای دکوراسیون خانه‌ی خود، چهره‌ای جذاب و متفاوت به طراحی منزلتان در سال جدید ببخشید.

3- بهترین مکمل‌های رنگ هلویی مخملی چه رنگ‌هایی هستند؟!

رنگ‌هایی مانند کرم، بژ، قهوه‌ای، صورتی، بنفش و انواع سبز از بهترین مکمل‌های رنگ هلویی مخملی در طراحی داخلی‌اند.

4-  برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچک، از چه طیفی از رنگ هلویی استفاده کنیم؟!

توصیه می‌شود برای فضاهایی با متراژ کوچک، از طیف آرام و پاستلی هلویی استفاده کنید؛ هلویی پاستلی، با بازتاب و انعکاس نور محیط، باعث دلباز و بزرگ بنظر رسیدن فضا شده و اتاق شما را از نظر بصری، وسیع نشان می‌دهد.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *