چسب کاغذ دیواری چیست؟

چسب کاغذ دیواری، یکی از مهم‌ترین لوازم اساسی در زمینه‌ نصب کاغذ دیواری و آراسته سازی دکوراسیون داخلی است. چسب کاغذ دیواری نقش بسیار مهمی در سهولت نصب کاغذ و دوام آن دارد؛ از این رو آشنایی کافی با کاربرد و انواع چسب کاغذ دیواری بسیار ضروری است.

اما چسب کاغذ دیواری چیست؟ آیا تمامی چسب‌های موجود در بازار مناسب و با کیفیت‌اند؟ آیا انتخاب درست چسب می‌تواند به دوام و زیبایی کار کمک کند؟ در این مقاله از اکستریم والز، به بررسی اهمیت انتخاب بهترین نوع چسب و روش‌های استفاده از چسب کاغذ دیواری خواهیم پرداخت تا اطلاعات کامل‌تری را در رابطه با این موضوع خدمت شما ارائه دهیم.

بهترین چسب کاغذ دیواری

اهمیت انتخاب بهترین چسب کاغذ دیواری برای نصب!

بدون شک می‌توان گفت که کیفیت و جنس چسب کاغذ دیواری، همانند خود کاغذ دیواری حائز اهمیت است؛ از این رو شناخت انواع چسب کاغذ دیواری می‌تواند به شما در نصب کاغذ دیواری و دوام و پایداری آن روی دیوار به بهترین شکل ممکن کمک کند. اگر قصد دارید عمل نصب و چسباندن کاغذ دیواری را خودتان در خانه، بدون کمک نصاب انجام دهید، آموزش نصب کاغذ دیواری به صورت گام به گام را مطالعه نمایید.

چسب کاغذ دیواری چیست؟

چسب کاغذ دیواری چیست؟

چسب کاغذ دیواری، نوعی چسب بر پایه‌ نشاسته یا متیل سلولز است که به منظور چسباندن انواع مختلف کاغذ دیواری، از کاغذ دیواری‌‌های پارچه‌ای گرفته تا غیره استفاده می‌شود. خاصیت ویسکوزیته و چسبندگی این چسب به گونه‌ای است که چسباندن کاغذ دیواری را روی سطح دیوار سرعت می‌بخشد.

انواع چسب کاغذ دیواری

انواع چسب کاغذ دیواری موجود در بازار

به طور معمول چسب‌های کاغذ دیواری موجود در بازار اغلب به صورت خشک (پودری یا پولکی) بوده و در قوطی یا کیسه عرضه می‌شوند که به هنگام نصب کاغذ دیواری، آن‌ها را با آب مخلوط کرده و از محلول چسبناک بدست آمده برای چسباندن کاغذها استفاده می‌کنند. با این حال برخی از برندها، چسب کاغذ دیواری را به صورت مایع (محلول آماده) نیز به بازار عرضه می‌کنند.

در زیر به چند مورد از چسب‌های مناسب جهت نصب کاغذ دیواری خواهیم پرداخت:

چسب کاغذ دیواری با قابلیت استفاده در آب سرد:

این نوع از چسب‌ها به صورت پودر پولکی بوده و از نشاسته گندم و سیب زمینی تهیه می‌شوند. قابلیت حل شدن آن‌ها در آب بالا است و به سرعت خشک نمی‌شوند به همین علت، نصاب زمان کافی برای تنظیم کاغذ دیواری‌ها بر روی دیوار را خواهد داشت.

چسب‌ کاغذ دیواری چند منظوره:

چسب‌های چند منظوره انواعی از چسب‌ها هستند، که به دلیل خاصیت ضدقارچ و ضد کپک زدگی، در بین نصابان از محبوبیت بالایی برخوردارند. این نوع چسب‌ها برای مناطقی که دارای رطوبت بالا هستند گزینه‌ای بسیار مناسب محسوب می‌شوند.

چسب کاغذ دیواری با قدرت چسبندگی زیاد:

این دسته از چسب‌ها با ساختار خاصی از پلیمرهای وینیل ساخته می‌شوند. خاصیت چسبندگی بسیار بالای این چسب‌ها، آن‌ها را برای چسباندن کاغذهای ضخیم که وزن سنگین‌تری دارند، مناسب می‌کند. از این نوع چسب‌ها همچنین می‌توان برای چسباندن و نصب پوسترهای دیواری، کاغذ دیواری‌های پارچه‌ای و نصب کاغذ دیواری روی سنگ و کاشی استفاده کرد.

چسب فوری کاغذ دیواری (چسب پوستری):

این مدل از چسب‌ها برای نصب کاغذ دیواری‌های پوستری و آن دسته از کاغذ دیواری‌هایی که رنگ‌های متنوعی دارند، استفاده می‌شوند. جنس این چسب‌ها به گونه‌ای است که بر روی رنگ و ساختار رنگی کاغذ دیواری کمترین تاثیر را می‌گذارد.

چسب مایع(چسب محلول آماده‌ مصرف):

چسب‌های مایع و محلول آماده، نوع دیگری از چسب‌های کاغذ دیواری‌اند که نیاز به حل شدن در آب پیش از عمل نصب کاغذ دیواری ندارند. این نوع از چسب‌ها در مقایسه با سایر چسب‌های موجود در بازار از همه گران‌ترند.

چسب کاغذ دیواری خمیری:

این چسب مکملی برای نصب صحیح کاغذ دیواری و پوستر دیواری است. کاربرد این چسب در لبه قرنیزها، کنار چارچوب درب‌ها و پنجره‌ها و از بین بردن درزهای کاغذ دیواری است. بعد از نصب رول‌ها در کنار درزها می‌توان با کمک یک کاردک نرم، درزهای موجود را با چسب خمیری آغشته کرده و آن را بر روی دیوار محکم کنید.

چسب کاغذ دیواری چیست

سخن پایانی

در نهایت می‌توان گفت که شناخت انواع چسب کاغذ دیواری و انتخاب بهترین مدل آن برای نصب، کمک شایانی به شما در انجام یک نصب اصولی و با کیفیت می‌کند و شما می‌توانید پس از نصب کاغذ دیواری روی دیوار، شاهد یک دکوراسیون شیک و جذاب در فضای مد نظرتان باشید. اگر قصد دارید دکوراسیون داخلی خانه یا محل کار خود را با استفاده از کاغذ دیواری تغییر دهید، کاغذ دیواری اکستریم والز برای پاسخگویی به نیازها و تمام سلیقه‌ها در خدمت شما است. شما می‌توانید جهت مشاهده، انتخاب و خریداری کاغذ دیواری‌های اکستریم والز به فروشگاه‌های معتبر کاغذ دیواری و دکوراسیون داخلی در سراسر کشور مراجعه کرده و یا برای اطلاع از نزدیک‌ترین نمایندگی ما به محل سکونت خود، با شماره 02192001955 تماس بگیرید.

چسب کاغذ دیواری

سوالات متداول

طرز تهیه چسب کاغذ دیواری چگونه است؟

برای آماده سازی چسب کاغذ دیواری پیش از نصب، ابتدا باید آن را با آب سرد مخلوط کنید و به مدت 30 ثانیه آن را هم بزنید. بهترین حالت آماده سازی چسب پیش از نصب و چسباندن کاغذ دیواری، استفاده از راهنما و دستورالعمل روی قوطی چسب می‌باشد.

بهترین چسب‌های کاغذ دیواری کدام‌اند و چه خصوصیاتی دارند؟

به طور معمول، حالت فیزیکی بهترین انواع چسب کاغذ دیواری پولکی بوده و رنگ آن‌ها چیزی مابین زرد کمرنگ و کرم می‌باشد. چسب کاغذ دیواری با کیفیت و مناسب همچنین، قابل حل شدن در آب بوده و بدون بو می‌باشند.

آیا می‌توان از چسب چوب برای نصب و چسباندن کاغذ دیواری استفاده کرد؟

خیر؛ چسب چوب باعث از بین رفتن رنگ و کیفیت کاغذ دیواری شده و تعویض و کندن کاغذ دیواری را پس از چند سال مشکل ساز می‌کند.

به اشتراک بگذارید

4 دیدگاه

  • ممنون از مقاله خوبتون
    بهترین برند چسب کاغذ دیواری تو بازار چیه؟

    • ممنون از نظر شما
      دوست گرامی برند متیلان جزء برند های خوب چسب کاغذ دیواری می باشد

  • چسب کاغذ دیواری برای ما که واسه اولین بار می خوایم کاغذ دیواری نصب کنیم چسب مایع خوبه؟

    • دوست گرامی این امر کاملا به شما بستگی دارد اما چسب مایع به لحاظ آماده بودن راحت تر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *