مکمل رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

در دنیای طراحی دکوراسیون داخلی، انتخاب بهترین مکمل های رنگی برای برقرای هارمونی و هماهنگی در فضاهای مختلف، بسیار حائز اهمیت است. یکی از رنگ‌های خنثی و ساده‌ای که امروزه بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته است، رنگ کرم است. این رنگ با القای احساسی گرم و ملایم در فضا، محیطی صمیمی و دلچسب را برای شما و اطرافیانتان به ارمغان می‌آورد.

رنگ کرم با ظرافت و آرامش سرشار خود، تمامی فضاها را به بهترین شکل ممکن، تحت تاثیر قرار داده و اگر با مکمل‌های مناسبش همراه شود، دکوراسیونی گرم و دوست داشتنی را سبب خواهد شد. از این رو، در این مقاله از اکستریم والز قصد داریم علاوه بر معرفی بهترین مکمل‌ رنگ کرم در دکوراسیون داخلی، ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون با رنگ کرم و نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از مکمل رنگ کرم در فضا را نیز خدمت شما ارائه دهیم.

 

ترکیب رنگ کرم و آبی کمرنگ (آبی آسمانی)

آبی کمرنگ آسمانی یا همان آبی پاستلی، سایه‌ای خنک و مینیمال از رنگ آبی است که ظاهری ملایم و روح نواز داشته و ترکیب آن با رنگ سفید، فضایی سرد، مدرن و آرامش‌بخش را در فضایی با سبک مدیترانه ای به ارمغان می‌آورد؛ شما می‌توانید به منظور افزودن احساسی از گرمایی دلنشین در فضا، رنگ کرم را نیز به این ترکیب اضافه کنید. ترکیب رنگ سردی همچون آبی کمرنگ در کنار رنگ گرمی مانند رنگ کرم، تناقض بسیار جذاب و دلچسبی را در طراحی داخلی سبب خواهد شد.

مکمل رنگ کرم
ترکیب رنگ کرم و آبی کمرنگ در سبک مدیترانه ای برای دکوراسیون

پیشنهاد: این ترکیب رنگی به ویژه در محیط آشپزخانه زیبا به نظر می‌رسد؛ برای طراحی آشپزخانه‌‍‌ای با ترکیب رنگ کرم و آبی، کابینت‌ها را به رنگ آبی روشن و مات انتخاب کرده و دیوارها و کف آشپزخانه را به کمک کاشی‌های براق کرم رنگ بپوشانید؛ این ترکیب با میزهای سفید مرمر به خوبی پیش خواهد رفت!

ترکیب رنگ آبی پودری و روشن در کنار رنگ کرم
مبلمان کرم و آبی در دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگ کرم و یاسی (بنفش روشن و کمرنگ)

رنگ یاسی یا اسطوخودوس، به عنوان طیف ملایمی از رنگ بنفش شناخته شده و سایه‌ای فوق‌العاده خنک و بهاری دارد؛ ترکیب این رنگ طبیعت محور در کنار رنگ خنثی و گرمی همچون رنگ کرم، عملکردی بسیار آرامش‌بخش داشته و سبب تعادل ظاهری در اتاق شما خواهد شد.

پیشنهاد: این ترکیب را می‌توان با انتخاب کاشی‌های پایینی دیوار به رنگ کرم و رنگ آمیزی قسمت بالایی دیوار به رنگ یاسی، در یک حمام مینیمال بکار برد. استفاده از کفپوش‌های کاشی سفید رنگ، می‌تواند جلوه‌ی جذاب‌تری را به حمام شما ببخشد.

استفاده از رنگ یاسی
دیوارهایی به رنگ کرم و یاسی در دیزاین داخلی خانه

ترکیب رنگ کرم و بنفش سلطنتی (بنفش پررنگ و تیره)

از ترکیب رنگ کرم و بنفش سلطنتی برای داشتن خانه‌ای لوکس و مدرن با ظاهری گرانبها و امروزی غافل نشوید؛ سایه‌ی پر رنگ و سلطنتی رنگ بنفش، رنگی الهام گرفته از قدرت و جذابتی بی انتهاست که جلوه‌ای لوکس و لاکچری را در طراحی داخلی ایجاد کرده و به عنوان رنگ بولد و برجسته در المان‌های فرعی، اشیا و وسایل تزیینی بکار می‌رود.

پیشنهاد: از این رنگ در دکوراسیونی با پس زمینه رنگ کرم (دیوارها و مبلمان کرم) استفاده کنید؛ بدین صورت که مبلمان و دیوارهای اتاق نشیمن را در طیف‌های متفاوتی از رنگ کرم و قالیچه‌ها، کوسن‌های مبل و سایر عناصر دکوراتیو و تزیینی را به رنگ بنفش انتخاب کنید.

ترکیب رنگ بنفش سلطنتی و کرم
مبلمان بنفش با دیوارهای کرم

ترکیب رنگ کرم و طوسی (خاکستری)

رنگ طوسی و طیف‌های متفاوت آن همچون فیلی، خاکستری و… بهترین مکمل رنگ کرم محسوب می‌شود که شما می‌توانید برای داشتن دکوراسیونی ساده و مینیمال از این ترکیب رنگی ساده و خنثی استفاده کنید. اگر با طراحی دکوراسیون به سبک مینیمال یا اسکاندیناوی آشنا باشید؛ به خوبی می‌دانید که رنگ‌های خنثی همچون خاکستری، کرم و بژ در چنین سبک‌های ساده‌ای حرف اول را میزنند! شما می‌توانید با استفاده از تلفیق طیف‌های گوناگونی از خاکستری و کرم، فضایی ساده، آرامش بخش و در عین حال جذاب را در خانه‌ی خود بسازید. استفاده از این ترکیب در تمامی فضاهای داخلی اعم از اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و … به خوبی عمل می‌کند.

پیشنهاد: دیوارهای اتاق پذیرایی را با کاغذ دیواری کرم پوشانده و کاناپه‌های خاکستری رنگ را به این اتاق اضافه کنید؛ نورپردازی سفید، کوسن‌های برجسته‌ی کرم، و فرش‌های بژ و خاکستری، جلوه‌ی بسیار جذاب‌تری را به این دکوراسیون خواهند بخشید.

مکمل رنگ کرم
مبلمان طوسی و کرم در دکوراسیون مدرن

ترکیب رنگ کرم با سایر رنگ‌های خنثی

ترکیب رنگ کرم و قهوه ای در دکوراسیون داخلی

یکی از اصلی ترین رنگ های مکمل رنگ کرم، رنگ قهوه‌ای است که ترکیب آن در کنار رنگ کرم، ظاهری گرم و طبیعی را در دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کند. کاکائویی، سایه‌ای ملایم و روشن از رنگ قهوه ‌ای است که تقریبا به پودر کاکائو شباهت دارد؛ استفاده از این رنگ در کنار طیف خامه‌ای رنگ کرم، ظاهری نرم و احساسی دلپذیر را به خانه‌ی شما می‌دهد.

پیشنهاد: رنگ قهوه‌ای همچنین، به عنوان یکی از رنگ‌های اصلی نشات گرفته از طبیعت، علاوه بر انتقال جریاناتی مطلوب و طبیعی به فضای خانه، در کنار عناصر چوبی و رنگ‌های خنثی همچون کرم، جذابیتی بی اندازه را به اتاقتان میفزاید.

مکمل رنگ کرم در دکوراسیون منزل
استفاده از رنگ قهوه‌ای کاکائویی در کنار رنگ کرم
مکمل رنگ کرم
کاغذ دیواری رنگ کرم آلبوم کربن ، محصولی جدید از اکستریم والز

سبز، جذاب ترین مکمل رنگ کرم در طراحی داخلی

سبز زمردی به عنوان رنگی ارزشمند، لاکچری و جواهری، گزینه‌ای عالی در انتخاب رنگ مدرن و افزودن احساسی لوکس و بروز در فضاهای داخلی به شمار می‌آید. تقریبا تمامی طراحان، استفاده از این رنگ را در کنار رنگ طلایی، برای داشتن دکوراسیونی لاکچری و با اصالت توصیه می‌کنند؛ اما ترکیب این رنگ با طیف آرامش‌بخشی همچون کرم نیز بسیار عالی و بی‌نظیر عمل می‌‌کند.

پیشنهاد: اگر در حال حاضر اتاقی با کاناپه، مبلمان یا روتختی و پرده‌های سبز زمردی دارید، دیوارها و فرش‌هایتان را به رنگ کرم انتخاب کنید. استفاده از کفپوش‌ یا پارکت‌های چوبی تیره رنگ، جذابیتی بی نظیر را  به این ترکیب اضافه می‌کند.

ترکیب رنگ جذاب برای رنگ کرم
سبز زمردی، مکملی شیک و مدرن برای رنگ کرم

ترکیب رنگ کرم و سرمه ای

ترکیب رنگ کرم با سایه‌های تیره‌ای از رنگ آبی مانند آبی سرمه ای یا آبی نیلی و آبی کبالت، جذابیتی بی حد و حصر را در دکوراسیونی شیک و مجلل به ارمغان می‌آورد.

 پیشنهاد: برای داشتن یک اتاق ناهارخوری مجلل، نیمه‌های پایینی دیوارها را به رنگ کرم و نیمه‌های بالایی آن‌ها را به رنگ آبی تیره رنگ آمیزی کنید، با استفاده از تزئینات دیواری و تابلوهای کرم رنگ، میز ناهار خوری چوبی سیاه یا تیره، صندلی‌های کرم و رومیزی آبی کبالت، زیبایی شناسی این فضا را تکمیل کنید. همچنین برای ایجاد تناقضی جذاب و غیر منتظره، فرشی کرم و خردلی را زیر میز و صندلی‌های ناهارخوری بیندازید.

بهترین مکمل رنگ کرم در دکوراسیون
ترکیب رنگ آبی کبالت و کرم

ترکیب رنگ کرم و زرشکی

ترکیب رنگ کرم در کنار رنگ زرشکی که رنگی سلطنتی و قدرتمند است، جلوه ای بسیار شیک و جذاب را در خانه شما ایجاد می‌کند.

پیشنهاد: بسته به سلیقه و سبک مد نظرتان می‌توانید مقدار کمی از سایه‌های زرشکی یا بورگاندی را در اتاقی با پس زمینه‌ی اصلی رنگ کرم اعمال کنید؛ به عنوان مثال، برای ایجاد ظاهری دراماتیک و کلاسیک، در اتاقی با دیوارپوش‌های کرم، پرده‌هایی بلند به رنگ زرشکی یا شرابی را بکار ببرید.

مکمل رنگ کرم
ترکیب رنگ کرم در کنار رنگ زرشکی

 ترکیب رنگ بورگاندی و کرم

ترکیب رنگ کرم و طلایی

رنگ طلایی یکی از اولین و اصلی ترین رنگ های مکمل کرم و البته طیفی پر رنگ و پرشورتر از آن است که استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر می‌تواند ظاهری گرم و صمیمی را در خانه شما سبب شود؛ استفاده از این ترکیب رنگی، به ویژه در سبک‌های همچون لوکس و لاکچری رایج است.

مکمل رنگ کرم

 

سخن پایانی در ارتباط با مکمل‌های رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

سوالات متداول

1- برای طراحی دکوراسیون خانه‌ای به سبک مینیمال، رنگ کرم را با چه رنگ‌هایی ترکیب کنیم؟

به منظور طراحی خانه‌ای به سبک مینیمال و ساده، از ترکیب رنگ کرم در کنار سایر رنگ‌های خنثی همچون سفید، خاکستری و بژ استفاده کنید.

2- رنگ کرم در کنار کدام رنگ‌ها ظاهری لوکس و لاکچری را به فضا می‌بخشد؟

رنگ‌های غنی و برجسته‌ای همچون طلایی، بنفش سلطنتی، سبز زمردی، قرمز شرابی و بورگاندی، ترکیب لوکس و منحصر به فردی را با رنگ کرم تشکیل می‌دهند.

3- بهترین مکمل رنگ کرم در دکوراسیون داخلی کدام رنگ‌ها می‌باشند؟

بهترین مکمل رنگ کرم، رنگ‌های طبیعی همچون سبز و قهوه‌ای و رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، سفید و بژ می‌باشند.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *