طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال

استراحت و مطالعه در اتاق خوابی با دکوراسیون آرامش بخش و دلنشین برای همه ما اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل، طراحان دکوراسیون داخلی با ارائه سبک مینیمال، تحولی عظیم در نوع طراحی و دیزاین فضاهای مختلف از جمله اتاق خواب ایجاد کرده اند. سبک مینیمال، با تمرکز بر نظم و سادگی، به ایجاد فضایی آرامش بخش و دلباز کمک بسزایی می کند. طراحی اتاق خواب با استفاده از اصول مینیمالیسم، می‌تواند فضای اتاق شما را به محلی سرشار از راحتی و آرامش برای استراحت و رفع خستگی تبدیل کند. در این مقاله، اصول کلیدی دکوراسیون مینیمال برای اتاق خواب را بررسی می‌کنیم و نکات کاربردی برای چیدمان و انتخاب المان‌های مختلف ارائه می‌دهیم.

 

7 ایده کاربردی برای طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال

 

سبک مینیمال، همانطور که نامش پیداست، یک طراحی مجلل و با شکوه نبوده و بر پایه و اساس سادگی بنا شده است. گرچه در این سبک جزییات پر زرق و برق و طراحی‌های جسورانه‌ای همچون لوکس و لاکچری دیده نمی‌شود، اما این سبک به هیچ وجه خسته کننده نبوده و همچون سبک‌های دیگر به جذابیت ظاهری فضا و انتخاب جزییات اهمیت می‌دهد. در ادامه 7 اصل اساسی برای این سبک از دکوراسیون را بررسی می کنیم.

  • استفاده از وسایل ضروری و کاربردی

یکی از خصوصیات اصلی سبک مینیمال در طراحی داخلی، استفاده از وسایل لازم و ضروری و حذف لوازم اضافی است. در واقع اگر می خواهید اتاق خواب خود را به سبک مینیمال دیزاین کنید، در قدم اول همه وسایل اضافی را حذف کرده و فقط لوازم ضروری را نگه دارید.

طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال

  • استفاده از از الگوها و فرم‌های ساده

در طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال باید از عناصری با الگو و طراحی کاملا ساده استفاده کنید. به عنوان مثال تخت خواب با طراحی و حکاکی های زیاد و پیچیده، انتخاب مناسبی برای این سبک نخواهد بود. در اتاق خواب مینیمال، بهتر است همه وسایل، کاملا شیک و ساده باشند؛ تا احساس آرامش به خوبی در اتاق جریان پیدا کند.

طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال

  • استفاده از رنگ های خنثی و روشن

به طور معمول در چیدمان اتاق خواب به سبک مینیمال، از رنگ‌های گرم، پر جنب و جوش و تند استفاده نمی‌شود. برای داشتن یک اتاق خواب با طراحی مینیمالیستی باید از پالت رنگی خنثی با طیف رنگی‌های ساده‌ای همچون سفید، خاکستری، بژ و کرم استفاده کنید. رنگ‌های ساده و خنثی معمولا ملایمت و آرامش را در فضای اتاق شما جاری ساخته و عمق و وسعت فراوانی را به خانه‌تان می‌بخشند و به همین جهت سبب بزرگ، جادار و دلبازتر نشان دادن محیط اتاق خواب شما از نظر بصر خواهند شد. رنگ‌های ساده و خنثی همچنین، با بازتاب و انعکاس نور بسیار بالا، محیط مد نظر شما را روشن‌تر جلوه می‌دهند.

طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال

  • استفاده از سرویس خواب ساده و مینیمال

در دکوراسیون مینیمال، از سرویس خواب با الیاف و جنس طبیعی، بدنه و پایه‌هایی ظریف و کم حجم، و روتختی‌هایی بدون نقش و نگار، استفاده می‌شود. استفاده از سرویس خواب های ساده و مینیمال باعث می شود تا سایر المان‌ها، به خصوص تابلوها و آثار هنری بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

  • استفاده از نورپردازی مناسب

در طراحی مینیمال، بهتر است نورپردازی طبیعی را به حداکثر برسانید. بنابراین در اتاق خواب با این دکوراسیون، به جای پرده های ضخیم و تیره، از پرده نازک و روشن استفاده کنید؛ تا نور طبیعی به خوبی در اتاق بتابد. اگر در اتاق خوابتان پنجره ندارید، می توانید از لوازم روشنایی مناسب استفاده کنید. لوسترهای شیشه ای و سرامیکی با طراح های هندسی مثل دایره، مربع و … بهترین انتخاب برای این دکوراسیون به شمار می روند.

طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال

  • استفاده از اکسسوری های ساده

برای اینکه اتاق خود را به صورت مینیمال طراحی کنید، لازم نیست از عناصر دکوراتیو به کلی دل بکنید. در طراحی مینیمال بهتر است از لوازم دکوری با طراحی ساده استفاده کنید. همچنین در کنار ساده بودن عناصر، نباید تعداد آن ها زیاد باشد. تابلوهای هنری با رنگ های خنثی، گلدان های شیشه ای ظریف، شمع و جاشمعی ساده و شیک و آینه بهترین اکسسوری هایی هستند که می توانید در دکوراسیون اتاق خواب مینیمال استفاده کنید.

طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال

  • به کارگیری وسایل چند منظوره

در اتاق خواب مینیمال بهتر است فضای اتاق کاملا خلوت و به دور از هرگونه شلوغی و بی نظمی باشد. بنابراین می توانید به جای استفاده از میز آرایش، تخت خواب و صندلی های جاگیر و بزرگ، از وسایل کاملا جمع و جور و چند منظوره استفاده کنید. مثلا مبل تخت خواب شو یا میز آرایش کاملا ظریف و شیک، بهترین وسایلی هستند که می توانید در اتاق خوابتان به کار ببرید.

طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال

طراحی دیوار اتاق خواب به سبک مینیمال با کاغذ دیواری

یکی از بهترین روش ها برای تزئین دیوارهای اتاق خواب، استفاده از کاغذ دیواری با طرح و سبک مناسب است. برند اکستریم والز، انواع کاغذ دیواری های مینیمال با طراحی بسیار ساده و رنگ های روشن و خنثی را به بازار عرضه کرده است؛ که با نصب آن ها در اتاق خوابتان، دکوراسیونی مینیمال و شیک خواهید داشت. در ادامه با سه محصول مناسب این برند برای فضای مینیمال آشنا شوید.

 

  • کاغذ دیواری طرح ساده سفید کد 902W: این کاغذ دیواری که از آلبوم H2O انتخاب شده است، با طراحی کاملا ساده و رنگ سفید، بهترین انتخاب برای دکوراسیون مینیمال محسوب می شود. این کاغذ دیواری، فضای اتاق خواب شما را دلبازتر و روشن تر می کند.

طراحی اتاق خواب به سبک مینیمالکاغذ دیواری اکستریم والز کد 902W

 

  • کاغذ دیواری طرح ساده کرم کد 901C: اگر ترجیح می دهید کاغذ دیواری شما رنگ گرم تری داشته باشد، می توانید از این محصول استفاده کنید. این کاغذ دیواری با رنگ کرم روشن و طراحی ساده، انتخاب مناسبی برای اتاق خواب مینیمال است.

طراحی اتاق خواب به سبک مینیمالکاغذ دیواری اکستریم والز کد 901C

 

  • کاغذ دیواری طرح ساده طوسی  کد 904G: رنگ طوسی هم از رنگ های پر طرفدار در دکوراسیون مینیمال محسوب می شود. این محصول با زمینه طوسی ملایم و رگه های پررنگ تر، فضایی شیک و دلنشین را در اتاق خواب شما ایجاد می کند.

طراحی اتاق خواب به سبک مینیمالکاغذ دیواری اکستریم والز کد 904G

 

دکوراسیون اتاق خواب های کوچک و مستطیلی به سبک مینیمال

از آنجایی که اتاق خواب های مستطیلی باریک تر از اتاق های مربع هستند، برای طراحی و دیزاین آن ها به سبک مینیمال باید دقت بیشتری کنید. در ادامه به مهم ترین نکات چیدمان اتاق خواب مستطیلی به سبک مینیمال اشاره شده است.

  • قرار دادن تخت خواب در جای مناسب

در شرایط ایده‌آل، در دکوراسیون یک اتاق خواب دو نفره، در دو طرف تخت خواب باید فضای کافی برای قرار دادن میزهای پاتختی وجود داشته‌ باشد و از نظر کارآمدی و راحتی فقط باید قسمت تاج تخت خواب به دیوار چسبیده‌ باشد و لازم است که در سه طرف دیگر تخت فضای کافی برای رفت و آمد باقی بماند. برای ایجاد چنین چیدمانی در اتاق خواب مستطیلی شکل، معمولا تاج تخت خواب به قسمت میانی دیوار کوتاه‌تر و ضلع کوچک اتاق تکیه داده‌ می‌شود و کمد و یا میز آرایش نیز در مقابل دیواری که مستقیما رو به روی تخت خواب است، قرار داده‌ می‌شوند. این نوع چیدمان بیشترین استفاده را در اتاق خواب‌های مستطیلی شکل دارد. ولی تنها انتخاب به شمار نمی‌رود و روش‌های دیگری نیز برای چیدمان چنین مکانی وجود دارد.

طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال

 

  • انتخاب کمدهای مناسب

در اتاق خواب‌های باریکی که با مرکزیت قرار دادن تخت خواب طراحی و دکوراسیون می‌شوند، یکی از معمول‌ترین مشکلاتی که افراد با آن مواجه می‌شوند این است که فضای کافی برای ذخیره‌سازی و جاسازی اشیاء باقی نمی‌ماند. معمولا در چنین اتاق خواب‌هایی امکان استفاده از کمدهای آماده وجود ندارد و لازم است که براساس ابعاد اتاق‌خواب، کمدی مخصوص طراحی شود. کمد‌های دارای درب‌های کشویی و آینه‌ای برای استفاده در اتاق خواب‌های باریک انتخاب مناسبی به شمار می‌روند، زیرا هم فضایی دلباز‌تر ایجاد کرده و هم کاربردی راحت و ساده دارند.

طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال

 

  • استفاده از سرویس خواب با کشو و فضای جاسازی

در اتاق خواب‌های کوچک به خصوص اتاق‌های باریک بهتر است که تخت خواب‌های کوتاه را انتخاب کنید. تخت‌خواب‌های کوتاه باعث می‌شوند تا ارتفاع سقف بلندتر احساس شده و فضای اتاق خواب دلبازتر دیده شود.

تخت‌خواب‌هایی که در زیر آنها فضایی برای جاسازی اشیاء وجود دارد، تقریبا برای تمام اتاق خواب‌ها مناسب هستند. در سال‌های اخیر طراحی‌های جدیدی برای این مدل تخت خواب‌ها ایجاد شده‌ است. جدیداً برای دسترسی به فضای زیر تخت‌خواب‌ها نیازی نیست که حتما تشک تخت را بلند کنید. با ایجاد کشو‌های متعدد در اطراف تخت‌خواب، دسترسی به این فضا بسیار ساده‌تر خواهد بود. این مدل تخت خواب‌ها برای اتاق‌های باریک و کوچک انتخاب ایده‌آلی به شمار می‌روند.

طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال

 

  • استفاده از لوستر بلند

وجود چراغ در بالای تخت‌خواب یکی از ویژگی‌های مهم در طراحی اتاق خواب به سبک مینیمالیسم بوده که باعث ایجاد راحتی بیشتر می‌شود. معمولا برای ایجاد چنین امکانی از آباژورهایی استفاده می‌شود که بر روی میز‌های پاتختی قرار داده می‌شوند. یکی از ترندهای محبوب در اتاق خواب، لوستر‌های سقفی هستند. این لوسترها دقیقا بالای تخت خواب از سقف آویزان می‌شوند. چنین نورپردازی در اتاقی باریک، باعث ایجاد فضایی شلوغ نخواهد شد و باعث می‌شود تا سقف از آنچه که هست بلندتر دیده‌ شود. طبیعتاً زمانی که سقف بلندتر دیده‌ شود، فضایی دلبازتر ایجاد می‌شود.

طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال

 

سخن پایانی

در سال ها اخیر بیشتر افراد ترجیح می دهند در دکوراسیون منزل، به جای تزئینات پیچیده و پرزرق و برق، از طراحی های ساده و مدرن استفاده کنند؛ به همین دلیل دکوراسیون مینیمال به یکی از پرطرفدارترین دکوراسیون های داخلی تبدیل شده است. در این مطلب همه نکات مربوط به طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال را مورد بررسی قرار دادیم. اگر شما هم به این دکوراسیون جذاب علاقه دارید، می توانید با توجه به نکات ذکر شده این طراحی زیبا را در اتاق خواب خود اجرا کنید.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *