The trick of making the home space bigger by using wall paper

از آن‌جایی که امروزه اکثر خانه‌ها به سمت آپارتمانی شدن و کوچک‌تر شدن پیش می‌روند؛ افراد به دنبال روش‌ها و ترفندهایی برای بزرگ و دلبازتر نشان دادن فضای خانه خود هستند. استفاده از کاغذ دیواری مینیمال و به طور کلی کاغذ دیواری هایی با طرح‌ و الگوهای ساده و رنگ‌های زنده و خنثی، یکی از بهترین راه‌هایی است که شما می‌توانید به وسیله آن فضای داخلی خانه خود را از نظر بصری بزرگ‌ و دلبازتر نشان دهید.

ترفندهای بزرگ نشان دادن خانه

  • از آینه‌ها استفاده کنید: استفاده از آینه ها به عنوان مهم‌ترین المان‌های منعکس کننده ی نور و روشنایی، فضای خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد؛ شما می‌توانید از آینه‌ها در کنار پنجره‌ها یا در مقابل دیوارهای خالی استفاده کنید.

ترفند بزرگتر کردن فضای خانه

مبلمان کم حجم و مینیمال

  • نورپردازی کافی در دیزاین خانه های کوچک: نور و روشنایی کافی و مناسب، می‌تواند تاثیر بسزایی در بزرگ و دلباز نشان دادن فضای داخلی خانه های کوچک داشته باشد؛ شما می‌توانید این نورپردازی را به وسیله لوسترها، چراغ‌ها و دیوارکوب‌های دیواری، چراغ‌ها و آباژورهای رومیزی و… برای نورپردازی استفاده کنید.

نورپردازی کافی

  • از کاغذ دیواری ساده و مینیمال در طراحی خانه های کوچک استفاده کنید: کاغذ دیواری ساده و مینیمال با افزودن ابعاد بصری به فضا، به محیط خانه شما وسعت فروانی می‌بخشد.

کاغذ دیواری ساده و مینیمال

پتینه

 

چگونه با استفاده از کاغذ دیواری فضای خانه را بزرگ تر نشان دهیم؟

شاید برایتان سوال شود که آیا استفاده از کاغذ دیواری ساده و مینیمال برای تمامی دیوارهای فضای داخلی خانه، محیط منزل را کسل و خسته کننده نشان می‌دهد یا خیر؟ چگونه می‌توان از این کاغذ دیواری ها در جهت بزرگ نشان دادن فضا استفاده کرد؟

بزرگ تر کردن فضا

  • استفاده از کاغذ دیواری ساده در کنار مکمل طرح دار آن: شما می‌توانید از یک کاغذ دیواری طرح دار با الگو و رنگ مکمل کاغذ دیواری ساده انتخابی‌‍تان، تنها برای یکی از دیوارهای فضا، و از کاغذ دیواری ساده برای پوشاندن سایر دیوارها استفاده کنید. به عنوان مثال، از یک کاغذ دیواری طرح پتینه برای دیوار پشت تلویزیون استفاده کرده و سایر دیوارهای اتاق نشیمن یا پذیرایی را با کاغذ دیواری ساده مکمل آن بپوشانید.

کاغذ دیواری

  • استفاده از کاغذ دیواری رنگ خنثی: کاغذ دیواری هایی با رنگ خنثی همچون کاغذ دیواری سفید، کرم، خاکستری و بژ پیشنهاد بسیار مناسبی به عنوان دیوارپوش خانه‌های کوچک محسوب می‌شوند؛ چرا که نور محیط را در فضا انعکاس داده و بدین طریق فضا را روشن‌ و دلبازتر نشان می‌دهند.

کاغذ دیواری ساده

  • استفاده از کاغذ دیواری طرح ساده و خلوت: طرح‌ها و الگوهای شلوغ و پر نقش و نگار، پیشنهاد خوبی برای فضاهای کوچک با متراژ محدود نیستند، این کاغذ دیواری ها با وجود جذابیت بی اندازه ای که دارند، ممکن است فضای خانه نقلی شما را کوچک‌تر از آنچه که هست نشان دهند؛ از این رو توصیه می‌شود که در خانه‌هایی با فضای محدود، از کاغذ دیواری های ساده با طرح‌های خلوت و خطوط و رگه‌های ریز و یکنواخت استفاده کنید.

کاغذ دیواری ساده

جودون

  • استفاده از کاغذ دیواری های طرح عمودی: خطوط و راه راه های عمودی، سقف خانه را بلندتر نشان می‌دهند و به ارتفاع بصری فضا می‌افزایند. شما می‌توانید با استفاده از کاغذ دیواری طرح راه راه عمودی خانه ی خود را بزرگ‌تر جلوه دهید. معمولا از خطوط عمودی و افقی برای بزرگ‌تر یا بلندتر جلوه‌ دادن مکان استفاده می‌شود. استفاده از کاغذ دیواری طوسی همراه با خطوط عمودی بر روی یکی از دیوار‌ها جلوه‌ای زیبا به مکان می‌بخشد. اما برای این‌که رنگ طوسی باعث ایجاد فضایی سرد در اتاق نشود می‌توانید با استفاده از آینه و یا کنسول کنتراست ایجاد کرده و فضایی پویا ایجاد کنید و همچنین با استفاده از اشیاء چوبی به مکان گرما ببخشید.

کاغذ دیواری طرح عمودی

  • در نظر گرفتن یکی از دیوارها به عنوان دیوار شاخص: شما می‌توانید یکی از دیوارهای فضای مد نظرتان را به عنوان دیوار شاخص انتخاب کرده و آن را با یک کاغذ دیواری متضاد و متفاوت از کاغذ دیواری سایر دیوارها بپوشانید و بدین ترتیب تمام توجه ها را به سمت آن جلب کرده و فضا را بزرگ‌تر نشان دهید.

دیوار شاخص

  • از کاغذ دیواری هایی با تناژ و تنالیته رنگی مشابه استفاده کنید: اگر می‌خواهید به یک اتاق کوچک، عمق ببخشید باید مرزها را از بین ببرید. رنگ‌های مشابه در کاغذ دیواری‌ها و مبلمان، مرزهای ایجاد‌ شده در میان رنگ‌ها را از بین می‌برید. استفاده از رنگ‌های متنوع باعث می‌شود تا فضا تنگ‌تر دیده‌شود. اما زمانی‌ که مرز میان رنگ‌ها ناپدید شود ظاهری باز و بزرگ ایجاد شده و با این روش می‌توانید به‌مکانی دلبازتر دست پیدا کنید.

کاغذ دیواری

  • از کاغذ دیواری سه بعدی استفاده کنید: اگر می‌خواهید با استفاده از دکوراسیون به اتاق خواب خود عمق ببخشید، می‌توانید از کاغذ دیواری‌های سه بعدی استفاده کنید. این نوع کاغذ دیواری‌ها علاوه بر ایجاد عمق فضایی دلباز را در اختیار شما قرار می‌دهند. با استفاده از کاغذ دیواری‌ها می‌توانید از نظر ظاهری هر حال‌ و‌ هوایی از طبیعت را که دوست دارید در فضا ایجاد کنید. همچنین استفاده از اشیاء و مبلمان سفید جلوه این کاغذ دیواری‌ها را بیشتر‌ کرده و فضایی مانند حضور در طبیعت را در اختیار شما قرار می‌دهند.

کاغذ دیواری سه بعدی

ویژگی های کاغذ دیواری ساده و مینیمال

  • طرح و الگوهای ساده و خلوت: این نوع کاغذ دیواری‌ها معمولاً الگوها و طرح‌های ساده‌ای دارند که به شلوغ شدن فضا دامن نمی‌زنند.

کاغذ دیواری ساده

  • پالت رنگی خنثی: رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم، بژ و طوسی، فضایی آرام و دلباز به وجود می‌آورند.

کاغذ دیواری

  • بافت‌ ظریف و ملایم: کاغذ دیواری‌ ساده و مینیمال می‌تواند بافتی ظریف مانند کتان، کنف یا چرم داشته باشند که به فضای شما گرما و صمیمیت می‌بخشند.

بافت ظریف کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ساده را در طراحی کدام یک از فضاهای داخلی خانه بکار ببریم؟

کاغذ دیواری ساده و مینیمال از تنوع رنگی و طرح‌های بسیار متعددی برخوردار است. کاغذ دیواری مینیمال به دلیل سادگی الگوها و رنگ خنثی و روشنی که دارد، قابلیت بزرگ‌تر نمایان کردن تمامی فضاهای داخلی اعم از اتاق نشیمن و پیرایی، اتاق خواب، سالن غذا خوری و… را دارد و بدون ایجاد تغییر در معماری فضاها، به صورت بصری به وسعت و ابعاد آن می‌افزاید. استفاده از کاغذ دیواری مینیمال به ویژه در فضاهایی که نورگیر طبیعی خوبی ندارند، پیشنهاد به شدت جذاب و مناسبی جهت روشن‌تر کردن فضا می‌باشد. یکی از مناسب‌ترین فضاهای خانه برای نصب کاغذ دیواری ساده و مینیمال، اتاق خواب کودکان است. کاغذ دیواری ساده با تزریق روحیه ای شاداب و پر نشاط در فضای داخلی، سبب ایجاد انرژی در اتاق و ایجاد حال خوب در افراد می‌شود.

کاغذ دیواری ساده

کاغذ دیواری ساده اکلیلی

کاغذ دیواری‌های ساده اکلیلی، ظاهری پر زرق و برق را در فضای داخلی ایجاد می‌کند. در خانه‌های کلاسیک استفاده از کاغذ دیواری‌های ساده در کنار کاغذ دیواری طرح‌دار و مکمل آن درخشش سبک کلاسیک را بیشتر به نمایش می گذارد. محبوب ترین رنگ‌های کاغذ دیواری ساده اکلیلی عبارتند از: کاغذ دیواری سفید اکلیلی، کاغذ دیواری طلایی اکلیلی، کاغذ دیواری نقره ای اکلیلی.

همچنین در سبک مدرن یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای دیوار شاخص استفاده از کاغذ دیواری ساده‌ سفید اکلیلی است تا جلب توجه بیشتری داشته باشد و فضایی لوکس به ارمغان آورد. همچنین قابل ذکر است که اکثر کاغذ دیواری‌های نسل جدید شاین‌دار و اکلیلی هستند و در شب به زیبایی می‌درخشند. کاغذ دیواری اکلیلی ساده مدرن، درخشش کمتری نسبت به مدل‌های کلاسیک طرح دار دارد.

کاغذ دیواری اکلیلی

کاغذ دیواری ساده رنگ روشن

یکی از پرکاربرد‌ترین روش‌ها برای بزرگ‌تر کردن اتاق‌های کوچک و عمق بخشیدن به مکان‌های تنگ، ایجاد یک پالت رنگی با استفاده از رنگ‌های روشن است. این روش نه تنها اتاق را دلبازتر می‌کند، بلکه به شما آرامش و احساس راحتی نیز می‌بخشد. با استفاده از کاغذ دیواری به رنگ‌های روشن و خنثی می‌توانید جلوه‌ای زیباتر به مبلمان و روشنایی اتاق‌ بخشیده و با استفاده از مبلمان روشن نیز در دکوراسیون هماهنگی ایجاد کنید.

کاغذ دیواری

 کاغذ دیواری رنگ پاستلی

همه ما می‌خواهیم که با استفاده از رنگ‌ها و بافت‌ها، آرامش را به محیط زندگی خود بیاوریم. به‌ویژه ایجاد فضایی آرام در اتاق نشیمن برای از بین بردن استرس و خستگی‌های روزانه هزینه چندانی ندارد. با استفاده از رنگ‌های پاستلی به راحتی می‌توانید فضای آرامش بخش مورد نظر خود را ایجاد کنید. برای مثال: با استفاده از کاغذ دیواری دارای رنگ و یا طرح‌های پاستلی فضایی چشم‌نواز طراحی کنید. ایجاد فضایی آرام در اتاق کوچک، احساس دلگیر‌ بودن مکان را از بین خواهد برد.

کاغذ دیواری رنگ پاستلی

کاغذ دیواری رنگ شاد و زنده

برای اینکه به رنگ‌های زنده جلوه‌ای زیبا بخشیده و فضایی ایجاد کنید که باعث خستگی چشم‌ها نشود، رنگ‌های‌ روشن و رنگ‌های‌ زنده را باهم ترکیب کنید. این‌گونه می‌توانید هم رنگ‌ها را به نمایش بگذارید و هم فضایی دلباز ایجاد کنید. یک پالت رنگی از رنگ‌های انرژی‌ بخش و رنگ‌ سفید آماده‌ کرده و کاغذ دیواری هماهنگ با این پالت رنگی خود انتخاب کنید.

کاغذ دیواری

 

سخن پایانی

طراحی‌های کاغذ دیواری های نسل جدید اکستریم والز به قدری بازتابش نور دارد که از یک سمت آزاردهنده نباشد و طرح کاغذ دیواری را خراب نکند و از سوی دیگر بتواند حداکثر استفاده از کمترین نورها را در فضا داشته باشد. شما می‌توانید با استفاده از کاغذ دیوای های ساده اکستریم والز، فضای داخلی خانه خود را بزرگ تر از آنچه هست نشان دهید.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

  • سلام برای اتاق کوچک کاغذ دیواری از چه طرحی استفاده کنم؟

    • سلام ودرود
      طرح های روشن مناسب فضا های کوچک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *