کاغذ دیواری شاخص

کاغذ دیواری راه راه یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال مدرن‌ترین دیوارپوش‌ها برای تزیین دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف است. این نوع کاغذ دیواری با خطوط و راه راه های موازی و منظم خود، عمق و بعد بصری فراوانی را به فضا بخشیده و جلوه‌ای بزرگ و دلبازتر را در اتاق مد نظر شما سبب می‌شود. کاغذ دیواری راه راه انواع مختلفی دارد که انتخاب صحیح آن، به سبک اجرا شده در دکوراسیون، اندازه و متراژ فضا و البته سلیقه شخصی بستگی دارد. در این مقاله از اکستریم والز به بررسی کامل ویژگی‌ها و کاربرد کاغذ دیواری راه راه در دکوراسیون می‌پردازیم.

کاربرد کاغذ دیواری راه راه در فضاهای مختلف

کاغذ دیواری راه راه به دلیل جذابیت بصری و تاثیری که بر ظاهر و درک فضا می‌گذارد، متناسب با هر سبکی از دکوراسیون داخلی یافت شده و قابل استفاده در تمامی فضاهای داخلی اعم از اتاق نشیمن و سالن پذیرایی، اتاق خواب، دفاتر کاری و اداری و… می‌باشد.

کاربرد کاغذ دیواری راه راه در فضاهای مختلف
کاغذ دیواری اکستریم والز آلبوم کربن دو

استفاده از کاغذ دیواری راه راه در فضای پذیرایی و اتاق نشیمن

یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد یک دیوار شاخص در فضای نشیمن یا پذیرایی، کاغذ دیواری راه راه با طرح‌های داماسک به سبک کلاسیک است، شما همچنین می‌توانید از طرح راه راه ساده (مکمل راه راه داماسک) برای دیوارهای مجاور دیوار اصلی و شاخص استفاده کنید. توصیه می‌شود که از کاغذ دیواری های راه راه با رنگ‌های خنثی و راه راه های باریک و ظریف برای یک پذیرایی با متراژ کوچک استفاده کنید، تا جلوه‌ای دلباز و وسیع‌تر را در خانه‌تان ایجاد کنید.

کاربرد کاغذ دیواری راه راهکاغذ دیواری اکستریم والز آلبوم کربن ۲

 

کاغذ دیواری گلدار

 

استفاده از کاغذ دیواری راه راه در فضای اتاق خواب

استفاده از این مدل کاغذ دیواری با راه راه های عمودی در اتاق هایی که سقف کوتاه دارند، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای افزودن ارتفاع بصری باشد و طول اتاق خواب شما را بزرگ و بلندتر از آنچه هست نشان دهد. کاغذ دیواری با راه راه های افقی نیز فضای شما را عریض و پهن تر جلوه می‌دهند. استفاده از کاغذ دیواری راه راه با رنگ های تیره و تاریک در اتاق خواب های کوچک اکیدا توصیه نمی‌شود. از کاغذ دیواری راه راه برای ایجاد یک دیوار شاخص در فضای اتاق خواب نیز می‌توان استفاده کرد. در نظر داشته باشید که تمامی دیوارهای اتاق را با استفاده از کاغذ دیواری راه راه نپوشانید و تنها یکی از دیوارها مانند دیوار پشت تخت خواب را به عنوان دیوار شاخص در نظر بگیرید؛ شما می‌توانید از طرح های مکمل و ساده‌تر آن برای سایر دیوارهای اتاق استفاده کنید.

کاغذ دیواری راه راه در اتاق خوابکاغذ دیواری اکستریم والز آلبوم کربن ۲

استفاده از کاغذ دیواری در راهرو و ورودی منزل

همانطور که گفته شد خطوط عمودی کاغذ دیواری راه راه باعث می‌شود سقف بلندتر و فضا بزرگ‌تر به نظر برسد، این ویژگی برای راهروهای باریک و کم نور یک مزیت بسیار عالی به شمار می‌آید. خطوط افقی کاغذ دیواری راه راه دیوارهای راهرو را پهن تر جلوه داده و گزینه مناسبی برای راهروهایی است که عرض کمی دارند. به طور کلی کاغذ دیواری راه راه فضایی پویا را در راهرو یا ورودی منزل ایجاد کرده و فضا را از حالت یکنواختی خارج می‌کند. کاغذ دیواری راه راه می‌تواند به عنوان یک عنصر تقسیم کننده در فضا عمل کرده و به وضوح مرز بین قسمت‌های مختلف خانه را از هم مشخص کند.

کاغذ دیواری راه راه در ورودی
کاغذ دیواری اکستریم والز آلبوم کربن ۲

استفاده از کاغذ دیواری راه راه در دفتر کار

کاغذ دیواری های راه راه با طرح های مینیمال و رنگ های خنثی (سفید، کرم و خاکستری روشن)، فضایی آرامش بخش و متمرکز را به دفتر کار شما می‌بخشند.

کاغذ دیواری راه راهکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری داماسک

 

انواع کاغذ دیواری راه راه

  • کاغذ دیواری راه راه عمودی: این نوع کاغذ دیواری، فضا را بلندتر و بزرگ‌تر نشان داده و برای اتاق‌های کوچک، با سقف کوتاه مناسب است.
  • کاغذ دیواری راه راه افقی: این نوع کاغذ دیواری، فضا را پهن‌ و عریض‌تر نشان داده و برای اتاق‌های بزرگ، با سقف بلند مناسب است.
  • کاغذ دیواری راه راه با طرح‌های هندسی: این نوع کاغذ دیواری، روحیه‌ای مدرن و امروزی را به فضای داخلی خانه شما می‌بخشد.
  • کاغذ دیواری راه راه با طرح‌های کلاسیک: این نوع کاغذ دیواری، جلوه‌ای لاکچری و سنتی را به فضا می‌بخشد.

کاغذ دیواری راه راه

کاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری راه راه

کاغذ دیواری اکستریم والز 

کاغذ دیواری راه راه

کاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری راه راه

کاغذ دیواری اکستریم والز 

 

نکات مهم برای استفاده از کاغذ دیواری راه راه در دکوراسیون منزل

  • کاغذ دیواری راه راه را به تنهایی استفاده نکنید، اجرای طرح های راه راه برای تمامی دیوارهای خانه ممکن است دکوراسیون منزل شما را به هم ریخته نشان داده و تعادل ظاهری آن را از بین ببرد. این دسته از کاغذ دیواری ها را معمولا برای دیوارهای شاخص و اصلی استفاده می‌کنند.
  • بهتر است طرح‌هایی همانند طرح داماسک یا گلدار را بر روی دیوار شاخص فضای خود نصب کرده و کاغذ دیواری مکمل راه راه آن را بر روی دیوارهای مجاور استفاده کنید.
  • برای فضاهای کوچک و کم نور از کاغذ دیواری راه راه با رنگ های روشن، خنثی و پاستلی استفاده کنید؛ این رنگ ها فضای داخلی منزل شما را روشن و دلباز نشان می‌دهند. همچنین بهتر است در این فضاها از طرح‌های ساده و خطوط باریک استفاده شود.
  • برای فضاهای بزرگ و پرنور می‌توان از کاغذ دیواری راه راه با طرح های درشت در رنگ‌های غنی و برجسته‌ای همچون سبز اشرافی، آبی نفتی و سرمه‌ای، بنفش و زرشکی و… نیز استفاده کنید. برای ایجاد بافت و عمق بیشتر در چنین فضاهایی می‌توان از کاغذ دیواری راه راه با طرح های بزرگ و برجسته در سبک هایی همچون کلاسیک و لاکچری استفاده کرد.
  • کاغذ دیواری راه راه را با توجه به سبک اجرا شده در دکوراسیون داخلی انتخاب کنید.
به اشتراک بگذارید

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *