محل تلویزیون در فنگ شویی

انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی

هنگام طراحی خانه خود، انتخاب مکان ایده‌آل برای تلویزیون یک نکته مهم فنگ شویی است که می‌تواند هارمونی و جریان چی را تقویت کند. قرار دادن درست تلویزیون باعث افزایش تعادل انرژی در فضای شما می‌شود. این مقاله اصول کلیدی فنگ شویی را برای قرار دادن بهینه تلویزیون بررسی می‌کند. اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی از انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی را به دست آورید تا انتهای مقاله همراه مجموعه کاغذ دیواری اکستریم والز بمانید.

انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی

 

فنگ شویی به چه معنا است و خاستگاه آن کجاست؟

فنگ شویی یک فلسفه و سیستم باستانی چینی برای چیدمان فضاها به منظور ارتقای هماهنگی و تعادل است. فنگ شویی در زبان چینی به “آب باد” ترجمه می‌شود که نشان دهنده جریان چی یا انرژی است. فنگ شویی بر این باور است که قرار گرفتن اجسام و چیدمان فضا بر جریان انرژی چه مثبت یا منفی تأثیر می‌گذارد. هدف اصلی فنگ شویی دستیابی به تعادل و راحتی و در عین حال ارتقاء خوشبختی، سلامتی و رفاه است.

دستورالعمل فنگ شویی در مورد چگونگی بهینه سازی استفاده از فضا برای اجازه دادن به جریان ایده‌آل چی ارائه می‌دهد. اصول کلیدی فنگ شویی شامل جریان، تعادل، موقعیت فرماندهی و استفاده از نقشه باگوا است که فضا را به مناطق پر انرژی تقسیم می‌کند. نکات خاص فنگ شویی مربوط به قرار دادن مبلمان، محل اتاق‌ها، رنگ‌ها، درهم ریختگی، نورپردازی، آینه‌ها، تخت‌ها، فضاهای اداری و موارد دیگر در دکوراسیون داخلی است. فنگ شویی که بیش از 3000 سال پیش از چین سرچشمه می گیرد، همچنان در فرهنگ های شرقی تأثیرگذار است و محبوبیت آن در سراسر جهان افزایش یافته است.

 

انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی

 

اهمیت فنگ شویی در انتخاب مکان برای تلویزیون؟

اهمیت فنگ شویی در انتخاب مکان برای تلویزیون در ارتقای هماهنگی، تعادل و جریان انرژی مثبت در یک فضا نهفته است. چند دلیل کلیدی برای اهمیت فنگ شویی برای قرار دادن تلویزیون شامل موارد زیر است:

  • جریان انرژی: هدف فنگ شویی این است که به چی یا انرژی طبیعی اجازه دهد آزادانه در اطراف اتاق گردش کند.
  • تعادل: فنگ شویی به دنبال رسیدن به تعادل بین انرژی‌های یین و یانگ است. تلویزیون‌‎ها انرژی فعال و یانگ ساطع می‌کنند، بنابراین موقعیت آن‌ها باید با عناصر یین بیشتری مانند گیاهان متعادل شود.
  • موقعیت فرماندهی: موقعیت تلویزیون بر تسلط آن در انرژی اتاق تأثیر می‌گذارد.
  • مهار انرژی: قرار دادن تلویزیون روی دیوارهای بدون پنجره و زاویه دید، انرژی تلویزیون را به سمت داخل هدایت می‌کند.
  • هارمونی: پیروی از اصول فنگ شویی در قرار دادن تلویزیون، هماهنگی کلی را ارتقا می‌دهد.

بنر آلبوم h2o
بنر آلبوم h2o-موبایل

به صورت خلاصه می توان گفت موقعیت قرار گیری تلویزیون می تواند بر میزان انرژی و هماهنگی فضا کمک کند. در همین راستا است که جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل، جایگاه تلویزیون در پذیرایی، جای تلویزیون در پذیرایی مربع و جای تلویزیون در خانه های کوچک با هم متفاوت است.

 

انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی

 

اصول و قوانین فنگ شویی در انتخاب بهترین جای تلویزیون در منزل

فنگ شویی برای چیدمان در فضاهای مختلف قوانین و اصول خاص خود را در نظر دارد. تلویزیون از جمله لوازم مهم منزل است که می‌تواند تأثیر بسیاری بر دکوراسیون داخلی داشته باشد. بر این اساس توجه به اصول و قوانین فنگ شویی در انتخاب بهترین جای تلویزیون در خانه اهمیت دارد. در ادامه به بررسی هر کدام از قوانین جای تلویزیون در فنگ شویی می‌پردازیم.

 

انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی

 

1- موقعیت فرماندهی را محل قرار گیری تلویزیون در نظر بگیرید

موقعیت فرماندهی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های قرار دادن تلویزیون بر اساس قوانین فنگ شویی است. موقعیت فرمان به موقعیت تلویزیون در اتاق و ارتباط آن با محل نشستن مربوط می‌شود. در واقع موقعیت فرماندهی به معنای قرار دادن تلویزیون در محل پر رفت و آمد نیست.

در حالت ایده‌آل، تلویزیون نباید در موقعیتی قرار گیرد که مشرف به کل اتاق باشد. چرا که یک انرژی تسلط برانگیز و مسلط ایجاد می‌کند. بلکه بایدآن را با زاویه کمی نسبت به صندلی قرار دهید تا مستقیماً رو به ورودی نباشد. همچنین شما بتوانید در کمال آرامش و با تمرکز از دیدن فیلم های خود لذت ببرید.

 

انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی

 

2- از قرار دادن تلویزیون بالای سر خودداری کنید

در فنگ شویی، قرار دادن تلویزیون در بالای سر ناخوشایند است. نصب تلویزیون نزدیک به سقف مشرف به اتاق، انرژی ظالمانه‌ای را ایجاد می‌کند. همچنین فاقد ثبات است چرا که از بالا به حالت تعلیق درآمده است.

تلویزیون را در راستای دید در زمان نشستن بر روی مبل قرار دهید. خط سطح چشم برای مشاهده نباید کشیده یا بیش از حد باشد.

 

انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی

 

3- دیوار بدون پنجره بهترین جای تلویزیون در منزل است

هنگام انتخاب دیوار برای تلویزیون خود، دیوار محکم و بدون پنجره، در یا بازشو را انتخاب کنید. تلویزیون‌هایی که در جلوی در یا پنجره‌ها قرار می‌گیرند، انرژی را پراکنده می‌کنند. زیرا این روزنه‌ها به بیرون نشت می‌کنند. قرار دادن تلویزیون روی یک دیوار محکم مانع از دست دادن انرژی «چی» می‌شود. از سوی دیگر می‌توانید دیوار محکم بدون پنجره را با انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون به بهترین شیوه پوشش دهید. تا جلوه‌ای خاص و ویژه در اتاق ایجاد کنید.

 

انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی

 

4- از قرار دادن تلویزیون در گوشه و کنار پرهیز کنید؛ انرژی «چی» را راکد نکنید

از قرار دادن تلویزیون در گوشه‌ای از اتاق خودداری کنید. گوشه‌ها انرژی را جمع و گاهاً راکد می‌کنند. این امر به ویژه در مورد گوشه‌های مورب که دارای لبه‌های بیرون زده باشد صادق است. تلویزیون را در یک فضای دیواری صاف و یکدست قرار دهید تا انرژی «چی» به دور آن جریان یابد. انرژی محبوس شده گوشه، یک عدم تعادل ایجاد می‌کند.

 

انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی

 

5- انرژی یانگ تلویزیون را با انرژی یین متعادل کنید

تلويزيون‌ها ذاتاً انرژي يانگ دارند. صفحه نمایش درخشان و چشمک زن، انرژی فعال ساطع می‌کند. برای متعادل کردن این موضوع، عناصر یین را در اطراف تلویزیون قرار دهید. به عنوان نمونه قرار دادن گیاهان، گل‌های تازه یا آثار هنری بر روی یک کاغذ دیواری سبک مینیمالیسم، می‌تواند تعادل در انرژی سخت و نرم را ایجاد کند. قرار دادن گیاهان و گل‌های تازه می‌تواند منجر به آزاد شدن انرژی «چی» متعادل و آزاد شود.

 

انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی

 

6- تلویزیون را روبه‌روی ورودی قرار ندهید؛ بهترین محل جای تلویزیون در فنگ شویی کدام است؟

تلویزیون خود را رو به روی در ورودی قرار ندهید. چرا که انرژی را به بیرون ساطع کرده و باعث تخلیه انرژی «چی» در اتاق می‌شود. جای تلویزیون در فنگ شویی به صورت ایده‌آل جهت مورب نرم به سمت محل نشستن است. طوری که فضایی دنج و آرامش بخش برای تماشای تلوزیون ایجاد شود.

 

انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی

 

7- نزدیکی به صندلی را در نظر بگیرید؛ فضایی صمیمی ایجاد کنید

بهترین جای تلویزیون در منزل موقعیتی است که فاصله زیادی بین تلویزیون و مبل‌ها وجود نداشته باشد. سعی کنید مبلمان را طوری بچینید که امکان گفت و گو و ترویج صمیمت در زمان دیدن فیلم بین افراد ایجاد شود. از چیدن میز یا مبلمان به صورت خطی پرهیز کنید. با قرار دادن مبلمان به صورت مربع مقابل تلویزیون می‌توانید انرژی ساطع شده را به فضا انتقال دهید.

 

انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی

 

8- کابل و سیم‌ها را از دید خارج کنید؛ نظم و ترتیب در فنگ شویی مهم است!

کابل‌، سیم‌ها و دوشاخه‌های برق که در معرض نور قرار دارند، انرژی به هم ریخته‌ای ایجاد و جو را مختل می‌کنند. با قرار دادن کابل‌ها در پشت تلویزیون یا زیر کنسول می‌توانید آن‌ها را از معرض دید مستقیم خارج کنید. مدیریت کابل ها به تمیز و مرتب بودن فضا کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که نظم و ترتیب یکی از قوانین مهم جای تلویزیون در فنگ شویی است.

 

انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی

 

9- نقش تلویزیون را در نظر بگیرید؛ محلی برای تعاملات معنادار!

تلویزیون‌ها در خانه‌های مدرن به عنوان محل تجمع خانواده عمل می‌کنند. در همین راستا به جای مخفی کردن تلویزیون، آن را به طور هدفمند در فضایی جذاب و جمعی فنگ شویی بگنجانید. موقعیت تلویزیون در محلی درست می‌تواند تعاملات معنادار و تجربیات پیوندی را تقویت کند. در این صورت نقش آن فراتر از سرگرمی است.

 

انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی

 

10- بهترین جای تلویزیون در فنگ شویی بر اساس منبع نور؛ گذاشتن تلویزیون جلوی پنجره ممنوع!

انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی بر اساس منبع نور بسیار مهم است. جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل، مربع یا خانه های کوچک باید به صورتی باشد که هیچ منبعی نوری به صورت مستقیم به آن نتابد. چرا که تابش مستقیم نور برای بیننده آزار دهنده است.

جایگاه تلویزیون در پذیرایی، جای تلویزیون در پذیرایی مربع، جای تلویزیون در خانه های کوچک می‌تواند مماس با پنجره یا درب بالکن باشد. در این صورت نور طبیعی خورشید در طول روز مستقیماً به تلویزیون نمی‌تابد و کیفیت نور و تصویر افت نمی‌کند. همچنین در زمان نصب لامپ نیز باید توجه داشته باشید که نور لامپ بر روی صفحه تلویزیون بازتاب نداشته باشد.

 

انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی

 

جمع بندی نهایی انتخاب محل تلویزیون بر اساس قانون فنگ شویی

در این مقاله انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی ار بررسی کردیم. قرار دادن تلویزیون با در نظر گرفتن اصول فنگ شویی جریان مثبت «چی» را تقویت می‌کند. با به کار بردن هدفمندی فنگ شویی در محل تلویزیون خود، فضایی گرم و دلپذیر ایجاد می‌کنید. همچنین هماهنگی چیدمان را افزایش می‌دهید. کافی است اصول قرار گیری تلویزیون را بدانید و با انتخاب مبلمان، دیوار مناسب، لوازم جانبی مانند گل‌های طبیعی و کاغذ دیواری، بهترین فضا را محیا کنید.

در صورت تمایل به مشاهده جدیدترین و مدرن‌ترین کاغذ دیواری‌ها برای پشت تلویزیون می‌توانید آلبوم ‌ای جدید اکستریم والز را مشاهده کنید. اکستریم والز یکی از برندهای بزرگ تولید کاغذ دیواری در ایران است. به گونه‌ای که بیش از 50 درصد سهم تولید و عرضه کاغذ دیواری در ایران را در دست دارد.

برای خرید کاغذ دیواری اکستریم والز کافی است کد رنگ کاغذ دیواری مورد نظر خود را انتخاب و به نزدیک‌ترین فروشگاه محل زندگی خود مراجعه کنید. در صورت نیاز به مشاوره از طریق شماره تماس 02192001955 با کارشناسان اکستریم والز ارتباط بگیرید. همراه با اکستریم والز کیفیت و جدید بودن کاغذ دیواری را با بهترین قیمت تجریه کنید.

 

انتخاب محل تلویزیون در فنگ شویی

 

سوالات متداول

آیا مکان تلویزیون بر ثروت تأثیر می‌گذارد؟

بله، موقعیت تلویزیونی می‌تواند بر شانس مالی در فنگ شویی تأثیر بگذارد. از قرار دادن آن در گوشه ثروت خانه خودداری کنید زیرا حواس پرتی می‌تواند انرژی را پراکنده کند.

به اشتراک بگذارید

بهترین دیوار جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل کدام است؟

بهترین دیوار برای تلویزیون، دیواری محکم و بدون پنجره، در یا بازشو است.

به اشتراک بگذارید

آیا می‌توان جای تلویزیون در خانه های کوچک را بالای شومینه قرار داد؟

خیر، از قرار دادن تلویزیون بالای شومینه در فنگ شویی خودداری کنید زیرا این کار باعث عدم تعادل بین عناصر چوب و آتش می‌شود. همچنین موقعیت فرماندهی را بر بقیه اتاق ایجاد می‌کند.

به اشتراک بگذارید
به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *