دکوراسیون اتاق خواب شیک و ساده

از آن‌جایی که اتاق خواب‌ها مکانی برای رسیدن به آرامش، آسودگی و فراغت از خستگی‌اند؛ دکوراسیون اتاق خواب، بسیار حائز اهمیت است. اجرای یک طراحی اتاق خواب ساده و شیک، دارای قوانینی است که اگر رعایت نشود، فضای اتاق خواب را دلگیر و یکنواخت می‌کند. در این مقاله از اکستریم والز به بررسی اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب بر اساس سبک‌های گوناگون پرداخته و راهنمای کاملی را خدمت شما ارائه می‌دهیم.

 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

حتما در مجلات گوناگون دکوراسیون داخلی، شاهد اتاق خواب‌هایی با طراحی داخلی ساده و مینیمال و در عین حال شیک و جذاب بوده‌اید، اما باید بدانید که این اتاق خواب‌ها تنها در مجلات و فیلم‌ها نیستند و شما می‌توانید با استفاده از یک طراحی اصولی و کاربردی و استفاده‌ی صحیح از پالت رنگی مناسب، چنین اتاق خواب‌های رویایی و آرامش بخشی را داشته باشید. دیزاین اتاق خواب مستلزم استفاده از طرح و الگوهای ساده و مینیمال، رنگ‌های روشن و خنثی، نورپردازی ملایم، استفاده حداقلی از عناصر و… است.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک
دیزاین اتاق خواب با رنگ سفید

 

 1.دکوراسیون اتاق خواب شیک و مدرن

اگر به دنبال فضایی مدرن و در عین حال پر انرژی هستید، در دکوراسیون اتاق خوابتان از طرح‌های هندسی استفاده کنید. اما باید توجه کنید که برای جلوگیری از نامنظم به نظر رسیدن فضا، یک رنگ ساده را از میان طرح و نقش‌های هندسی برگزینید؛ چرا که استفاده از طرح‌های شلوغ با رنگ‌های بولد و برجسته، گرم و تند و… ممکن است خوابیدن و استراحت شما را مختل کرده و فضایی خسته کننده را در اتاقتان ایجاد کند.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک
مدل اتاق خواب مدرن

 

2.طراحی اتاق خواب لاکچری

دکور اتاق خواب لاکچری، هم به صورت کلاسیک و هم به صورت مدرن قابل طراحی و اجرا است. در دکوراسیون اتاق خواب ترکیه‌ای به سبک کلاسیک، از رنگ‌های غنی مانند طلایی، قرمز، فیروزه‌ای و … استفاده می شود. سرویس خواب چوبی و سلطنتی جایگاه ویژه‌ای در این سبک از دکوراسیون دارند.

در دکوراسیون اتاق خواب ترکیه‌ای به سبک لوکس مدرن، علاوه بر چوب از وسایل شیشه‌ای و فلزی نیز استفاده می‌شود؛ رنگ‌های به کار رفته در این سبک طیف روشن تری دارد. همچنین می‌توان دو سبک کلاسیک و مدرن را ترکیب و ادغام کرد. در چنین سبکی از سرویس خوابی مدرن و مینیمال در کنار اشیا و اکسسوری‌های کلاسیک و سنتی استفاده می‌شود.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک
عکس اتاق خواب

 

3.طراحی دکوراسیون اتاق خواب پنجره دار

همانطور که برای استراحت و خواب مناسب، نیاز به محیطی آرام، ساکت و تاریک در طراحی اتاق خواب داریم، برای داشتن انگیزه و انرژی کافی و سرحال بودن به نور کافی نیز در اتاق خواب خود احتیاج داریم. به همین دلیل، هرگز مانع رسیدن نور طبیعی خورشید به داخل اتاق نشده و به جای پرده‌های کلفت و ضخیم از پرده‌های توری و نازک و یا پرده‌های کرکره ای در رنگ‌های روشن استفاده کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک
طراحی اتاق خواب

 

4.دکوراسیون اتاق خواب طوسی سفید

دو رنگ سفید و طوسی جزو رنگ‌هایی هستند که استفاده از آن‌ها در طراحی اتاق خواب، باعث ایجاد احساس آرامش و ملایمت در محیط می شود. رنگ سفید، رنگی آرامش‌بخش است که احساس راحتی و آرامش را به  اتاق خواب منتقل می کند. رنگ طوسی نیز باعث احساس ثبات و اعتماد به نفس در افراد شده و یکی از اصلی ترین رنگ های خنثی و روشن به شمار می‌آید که در چند سال اخیر بسیار در طراحی دکوراسیون داخلی، ترند و محبوب و پرطرفدار بوده است. همچنین می توانید این دو رنگ را با هم ترکیب کرده و یک فضای آرام، دلنشین و مدرن را در  اتاق خواب خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، دیوارهای اتاق خواب خود را با کاغذ دیواری‌های ساده سفید رنگ پوشانده و از پرده‌ها و ملحقاتی با رنگ طوسی استفاده کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک
دیزایین اتاق خواب شیک

 

5.دکوراسیون اتاق خواب کرم قهوه‌ای

تلفیق دو رنگ کرم و قهوه‌ای ترکیبی کلاسیک محسوب می‌شود که هیچ‌گاه از مد نیفتاده و احساس راحتی بی نظیری را در دیزاین اتاق خواب شما به ارمغان می‌آورد. یکی از ایده‌های استفاده از این ترکیب گرم و بی نظیر در طراحی اتاق خواب، بکار بردن وسایلی چوبی (قهوه‌ای سوخته)، در کنار کفپوش و دیوارپوش‌های کرم رنگ است.

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک
عکس اتاق خواب کرم و قهوه ای

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

 

6.دکوراسیون اتاق خواب کوچک

از آن جا که رنگ‌های تیره و الگوهای شلوغ و پر نقش و نگار ممکن است فضای محیط های کوچک را محسور و دلگیرتر نشان دهند، باید از رنگ‌های روشن و خنثی همچون سفید، طوسی روشن، بژ، کرم و نقوش کم و خطوط راه راه عمودی و افقی برای انتخاب کاغذ دیواری در طراحی اتاق خواب کوچک استفاده کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک
دیزایین اتاق خواب ساده و شیک

 

7.دکوراسیون اتاق خواب مستطیل شکل

دکوراسیون و طراحی اتاق خواب‌های باریک و تنگ مانند فضاهای مستطیلی شکل، کار ساده‌ای نیست. قرار دادن و چیدمان برخی از مبلمان ضروری و مورد‌‌ نیاز در چنین مکان‌هایی کار دشواری است،علاوه‌ بر این، از نظر زیبایی‌شناسی نیز ایجاد ظاهری زیبا و شیک و دلنشین در چنین فضایی به همان اندازه دشوار خواهد بود. طراحی اتاق خواب مستطیل شکل مانند جا دادن وسایل بزرگی مانند تخت‌خواب و کمد لباس در اتاقی باریک و تنگ، بسیار سخت‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید.

  • انتخاب کمد مناسب: در اتاق خواب‌های باریکی که با مرکزیت قرار دادن تخت خواب طراحی و دکوراسیون می‌شوند، یکی از معمول‌ترین مشکلاتی که افراد با آن مواجه می‌شوند این است که فضای کافی برای ذخیره‌سازی و جاسازی اشیاء باقی نمی‌ماند. معمولا در چنین اتاق خواب‌هایی امکان استفاده از کمدهای آماده وجود ندارد و لازم است که براساس ابعاد اتاق‌خواب، کمدی مخصوص طراحی شود. کمد‌های دارای درب‌های کشویی و آینه‌ای برای استفاده در اتاق خواب‌های باریک مانند اتاق خواب مستطیل شکل، انتخاب مناسبی به شمار می‌روند، زیرا هم فضایی دلباز‌تر ایجاد کرده و هم کاربردی راحت و ساده دارند.
  • انتخاب تخت خواب مناسب: ارتفاع تخت خواب یکی از مواردی است که معمولا در خرید و طراحی مبلمان اتاق مورد توجه قرار نمی‌گیرد. اما ارتفاع تخت خواب در ظاهر اتاق بسیار تاثیر‌گذار خواهد بود. تخت خواب‌های بلند در اتاق خوابی بزرگ و وسیع، فضا را پر کرده و مکانی زیباتر ایجاد می‌کنند. در اتاق خواب‌های کوچک به خصوص اتاق‌های باریک بهتر است که تخت خواب‌های کوتاه را انتخاب کنید. تخت‌خواب‌های کوتاه باعث می‌شوند تا ارتفاع سقف بلندتر احساس شود و فضا بزرگ‌تر و دلبازتر جلوه کند.
  • انتخاب تخت خواب‌هایی با فضاهای ذخیره سازی: تخت‌خواب‌هایی که در زیر آنها فضایی برای جاسازی اشیاء وجود دارد تقریبا برای تمام اتاق خواب‌ها مناسب هستند. در سال‌های اخیر طراحی‌های جدیدی برای این مدل تخت خواب‌ها ایجاد شده‌ است. جدیداً برای دسترسی به فضای زیر تخت‌خواب‌ها نیازی نیست که حتما تشک تخت را بلند کنید. با ایجاد کشو‌های متعدد در اطراف تخت‌خواب، دسترسی به این فضا بسیار ساده‌تر خواهد بود. این مدل تخت خواب‌ها برای اتاق‌های باریک و کوچک انتخاب ایده‌آلی به شمار می‌روند.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

 

معرفی سبک‌های مختلف طراحی اتاق خواب

برای داشتن یک دکوراسیون شیک و ساده در اتاق خواب از سبک‌های متنوعی می‌توان استفاده کرد:

دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیک

 در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک به سبک روستیک، اغلب از متریال طبیعی (مانند چوب و سنگ) و عناصر سنتی استفاده می‌شود. به طور معمول در این سبک از رنگ‌های سنتی و برگرفته از طبیعت همچون قهوه‌ای، سبز، بژ، خاکی، قرمز و… استفاده می‌شود. استفاده از پارچه‌های طبیعی مانند پشم و کتان برای پرده‌ها و روتختی‌ در سبک روستیک رایج است. در این سبک همچنین می‌توانید از عناصر دکوراتیوی مانند چراغ‌های دیواری با طرح‌های سنتی، تابلوهای چوبی با نقوش سنتی و گلدان‌های چوبی با گل‌های طبیعی استفاده کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک
عکس اتاق خواب به سبک روستیک

 

  • برای ایجاد یک اتاق خواب روستیک و دلنشین، می توانید از عناصر طبیعی مانند گل‌های طبیعی، شمع‌های عطری و یا عطرهای طبیعی، عناصر تزیینی و دکوراتیو آنتیک، یک تخت خواب با پایه های چوبی و یک پتوی پشمی استفاده کنید.
  • ایجاد یک گالری چوبی در اتاق خواب روستیک: اگر قصد دارید که یک گالری چوبی به سبک و شیوه‌ی روستیک روی یکی از دیوارهای خالی اتاقتان داشته باشید، می‌توانید از قاب‌ها و پالت های چوبی و تزئینی استفاده کنید. لوازم دکوری و اشیا تزئینی خود را از میان مواد طبیعی و چوبی که ظاهری سنتی و واقعی دارند، انتخاب کنید.
  • سبک دکوراسیون روستیک یکی ازسبک‌های دکوراسیون داخلی است که با استفاده از عناصر و المان‌های طبیعی، طبیعت را به خانه می‌آورد. این سبک غالبا و عموما بر پایه‌ی سادگی بنا شده و مواد چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی آن بسیار رایج و پر کاربرد است.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

 

طراحی اتاق خواب به سبک بوهو

  • پارچه‌های طرح دار، شال، نقوش حصیری و شکل‌های هندسی و خطوط ضخیم از ویژگی‌های سبک بوهو یا بوهمین می باشند. با وجود اینکه طرح و نقش‌های فراوانی در این سبک کاربرد دارند، شما می‌توانید با ایجاد تناسب و ارتباط رنگی بین این منسوجات و بافت ها و طرح های گوناگون، هارمونی زیبا و جذابی را در اتاق خواب خود ایجاد کنید. سبک بوهو یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی است که در اتاق خواب نیز می توانید از آن استفاده کنید.
  • برای استفاده از این سبک در در دکوراسیون اتاق خواب، می توانید از رنگ های زنده و شاد استفاده کرده و همچنین از الگوهای گل دار و طرح های مختلف بهره بگیرید تا اتاق شما سرزنده شود. همچنین می توانید از مواد طبیعی مانند چوب، بامبو و رویه‌های پشمی استفاده کنید تا اتاق شما یک حس طبیعی و آرامش بخش داشته باشد.
  • استفاده از لوازم دکوری مختلفی مانند شمع ها و چراغ های دست ساز، پتوهای بافته شده دستی، پرده های رنگارنگ و آینه های بزرگ نیز در این سبک رایج است.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک
اتاق خواب به سبک بوهو

 

طراحی اتاق خواب با استفاده از کاغذ دیواری

دیوارها نقش بسیار مهمی در طرا حی اتاق خواب ساده و شیک دارند چرا که بخش عظیمی از تمامی فضای اتاق را به خود اختصاص داده و جزو زمینه‌ی اتاق محسوب می‌شوند. از این رو در طراحی دکوراسیون اتاق خواب، نباید از دیزاین دیوارهای آن غافل شد. شما می‌توانید انواع گوناگونی از طرح و رنگ‌های مختلف کاغذ دیواری اتاق خواب را در سایت اکستریم والز مشاهده نمایید.

کاغذ دیواری اتاق خواب در سبک‌هایی همچون مدرن، کلاسیک، لاکچری، نئوکلاسیک و… یافت می‌شود که شخصیت و اصالت بی حد و حصری را به اتاق خواب شما می‌افزایند. کاغذ دیواری‌ها در دیزاین و طراحی دیوارهای اتاق خواب، به محیط اتاق جذابیت و زیبایی فراوانی بخشیده و باعث ایجاد احساسات مثبت در افراد می شود. به عنوان مثال، اگر شما بتوانید کاغذ دیواری با طرح و رنگ های مناسب را برای دیوارهای اتاق خوابتان انتخاب کنید؛ باعث ایجاد احساس آرامش و امنیت در محیط شده و در عین حال اتاقی شیک را خواهید داشت.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک
طرحی اتاق خواب ساده و مدرن

 

نکات مهم در انتخاب طرح کاغذ دیواری برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب

  • اتاق خواب پناهگاهی برای رفع خستگی و گرفتگی بوده و باید در انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای دیوارهای آن، حتما دقت لازم را به کار ببرید. شما می‌توانید برای داشتن یک اتاق خواب شیک و ساده، از کاغذ دیواری هایی با طرح های ساده، پتینه، بافت و با رنگ بندی روشن و خنثی همچون رنگ های سفید، طوسی روشن، کرم، بژ، آبی آسمانی و … که حسی ملایم و آرامش بخش دارند، استفاده کنید.

 

  • یکی از نکات مهم انتخاب کاغذ دیواری، توجه به سبک دکوراسیون داخلی به کار گرفته شده در آن اتاق می باشد. برای مثال اگر شما اتاقتان را به سبک و شیوه‌ی کلاسیک طراحی و چیدمان کرده‌اید باید از کاغذ دیواری کلاسیک استفاده کنید. کاغذ دیواری‌های کلاسیک در دکوراسیون داخلی با طرح‌های مختلفی همچون طرح گل، پرنده، طرح‌های هنری و مینیاتوری و … یافت می شوند. این کاغذ دیواری‌ها معمولا با طرح‌های بزرگ و جزییات دقیق تزیین شده‌اند.

 

  • اگر اشیا دکوری، تخت خواب و سایر وسایل اتاقتان را مدرن و مینیمال انتخاب کرده‌اید از کاغذ دیواری‌های مدرن استفاده  کنید. کاغذ دیواری‌های مدرن کاغذ دیواری‌هایی با طرح و نقوش ساده و خطوط یکدست و صاف‌اند و اغلب در رنگ‌های ساده و آرام مانند خاکستری، سفید و کرم وجود دارند.

 

انتخاب لوازم جانبی و اکسسوری در طراحی اتاق خواب

 ملحفه و روتختی و روبالشتی اتاق خواب، علاوه بر جنبه زیبایی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاقتان، سلامتی و راحتی شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهند؛ از این رو توصیه می شود که از روتختی و روبالشتی هایی که از پارچه ها و الیاف طبیعی وارگانیک ساخته شده اند استفاده کنید؛ تا خوابی راحت و انرژی لازم برای شروع یک روز جدید را نیز داشته باشید و روز خود را با کوفتگی و گرفتگی بدنتان آغاز نکنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب

چیدمان سرویس خواب در دکوراسیون اتاق خواب

در شرایط ایده‌آل، در دکوراسیون اتاق خواب دو نفره، در دو طرف تخت خواب باید فضای کافی برای قرار دادن میزهای پاتختی وجود داشته‌ باشد و از نظر راحتی و کارآمد بودن، فقط باید قسمت تاج تخت خواب به دیوار چسبیده‌ باشد و لازم است که در سه طرف دیگر تخت فضای کافی برای رفت و آمد باقی بماند. برای ایجاد چنین چیدمانی در اتاق خواب مستطیلی شکل، معمولا تاج تخت خواب به قسمت میانی دیوار کوتاه‌تر و ضلع کوچک اتاق تکیه داده‌ می‌شود و کمد و یا میز آرایش نیز در مقابل دیواری که مستقیما رو به روی تخت خواب است، قرار داده‌ می‌شوند. این نوع چیدمان بیشترین استفاده را در دکوراسیون اتاق خواب‌ها به ویژه اتاق‌های مستطیلی شکل دارد.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک
مدل اتاق خواب شیک

 

ایجاد یک نقطه مرکزی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب

از بزرگترین مشکلات ناشی یک طراحی اشتباه برای اتاق خواب، چیدمان بهم ریخته و نامنظم بوده که این چیدمان آشفته و نامرتب، باعث سردرگمی و کاهش انرژی در افراد شده و حس آرامش و آسودگی را از اتاق خواب سلب می کند و باعث جلوه ای کسل و خسته کننده در محیط می شود. برای جلوگیری از این آشفتگی در طراحی اتاق خواب، می توانید از قانون یک نقطه مرکزی استفاده کنید.

بر اساس این قانون، محیط مد نظر شما باید دارای یک نقطه مرکزی باشد. برای مثال می توانید یکی از وسایل بزرگ خانه همچون مبلمان و یا یکی از رنگ های تاثیر گذار محیط را به عنوان نقطه مرکزی انتخاب کرده و سایر وسایل و لوازم و عناصر خانه را بر اساس آن وسیله یا رنگ، چیدمان و دیزاین کنید. در این صورت از آشفتگی و بهم ریختگی فضا جلوگیری شده و چیدمانی منظم و هماهنگ خواهید داشت. مشخص کردن یک نقطه مرکزی در اتاق خواب نیز باعث القای انرژی مثبت و حس خوب و آرامش در محیط شده و فضایی منظم را سبب می شود.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک
دیزاین اتاق خواب

 

طراحی دکور اتاق خواب ترند 2024

  • اگر از رنگ های ساده، روشن و یکدست برای روتختی و روبالشتی استفاده کرده اید، از کاغذ دیواری‌های طرح دار با رنگ‌های بولد و شاد برای دیوار پشت تخت خواب استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مکمل سادهی بدون طرح کاغذ دیواری پشت تخت خواب، در طیف کم رنگ تر، برای سایر دیوارها استفاده کرده یا سایر دیوارها را به سبک روستیک از مواد طبیعی همچون چوب تزئین کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک
چیدمان اتاق خواب

 

  • استفاده از طرح ها و خطوط و نقوش مختلف در کنار یکدیگر ممکن است فضای اتاق را نامنظم و شلوغ به نظر برساند. اما با به کار بردن رنگ های خنثی می توانید طرح های گوناگون را در کنار یکدیگر، در طراحی و دیزاین یک محیط، به کار ببرید.

 

  • از بین طیف رنگی که برای روتختی انتخاب می کنید، مشخص ترین و برجسته ترین طیف را برای پارچه ی رو بالشتی استفاده کنید، رنگ هایی مانند کرم، صورتی روشن، سرخابی و رنگ های پاستلی فضایی رمانتیک را در اتاق خواب ایجاد می‌کنند؛ در حالی که رنگ هایی چون لاجوردی، قهوه ای، سبز حس شکوه و قدرت را در سبک روستیک به نمایش می گذارد. همچنین با استفاده ملحفه، روبالشتی و روتختی هایی با رنگ ساده و روشن و بافت های ساده، می توانید فضایی مدرن و مینیمال را در محیط اتاق خواب ایجاد کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

 

دکوراسیون اتاق خواب رمانتیک و عاشقانه

برای ایجاد فضایی رمانتیک در اتاق خواب، می توانید از طرح های گل دار، روانه ها، رنگ های ملایم و … استفاده کنید. به جای استفاده از رنگ های ساده و پاستلی در تمامی فضای اتاق، از رنگ های شاد و پر انرژی مانند قرمز، زرد یا نارنجی استفاده کنید. اگر رو تختی خود را از رنگ های ساده و یکدست و تک رنگ انتخاب کرده اید؛ در کنار تخت خواب گلدان هایی با گل های تازه و رنگی و شاداب، قرار دهید. گل ها باعث انرژی بخشیدن به شما و فضایی سرزنده در محیط می شوند.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک
طراحی اتاق خواب زن و شوهر

 

نورپردازی در طراحی اتاق خواب

نحوه صحیح نورپردازی از دیگر نکاتی است که باید در دکوراسیون اتاق خواب ساده به سبک مینیمال به آن توجه شود. فضاهای مینیمال را معمولا با نور یکدست طراحی می‌کنند. این یعنی بهتر است از نورهای نقطه‌ای و متمرکز استفاده نکنید و نور را در سراسر فضا بصورت یکسان پخش کنید.

  • معمولاً فضاهای مینیمال با نور مخفی طراحی می‌شوند که نور ملایم‌تر و یکدست‌تری ارائه می‌دهد و مناسب‌تر از لوسترها بنظر می‌آید. در صورت امکان استفاده از نور طبیعی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده ارجح‌تر است. طراحان اتاق خواب به سبک ساده به استفاده از نور طبیعی تمایل زیادی دارند و در بسیاری از فضاهای مینیمال از آن استفاده می‌کنند.
  • وجود چراغ در بالای تخت‌خواب یکی از ویژگی‌های مهم در طراحی اتاق خواب ساده و شیک بوده که باعث ایجاد راحتی بیشتر می‌شود. معمولا برای ایجاد چنین امکانی از آباژورهایی استفاده می‌شود که بر روی میز‌های پاتختی قرار داده می‌شوند.
  • یکی از ترندهای محبوب در اتاق خواب، لوستر‌های سقفی هستند. این لوسترها دقیقا بالای تخت خواب از سقف آویزان می‌شوند. چنین نورپردازی در اتاقی باریک، باعث ایجاد فضایی شلوغ نخواهد شد و باعث می‌شود تا سقف از آنچه که هست بلندتر دیده‌ شود. طبیعتاً زمانی که سقف بلندتر دیده‌ شود، فضایی دلبازتر ایجاد می‌شود.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

در طراحی اتاق خواب دخترانه، از رنگ های روشن و دخترانه مانند صورتی، بنفش، آبی آسمانی و سبز، سفید و…  میتوان برای دیوارها، پارچه های روتختی و روبالشتی، سرویس خواب و سایر المان های اتاق استفاده کرد.

همچنین استفاده از کاغذ دیواری هایی با طرح و نقش های گل دار، الگوهای پرنده، ستاره، پروانه، و طرح های انیمیشن مورد علاقه دختران، رایج است و باعث جذابیت اتاق می شود. همچنین می توانید از تزئینات دیواری و دکوراتیو برای جذابیت بخشیدن به فضای اتاق استفاده کنید.

Girls bedroom decoration 1

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

Girls bedroom decoration 2

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

در بین پسر بچه ها استفاده از کاغذ دیواری هایی با طرح های ورزشی و انیمیشن ها و تصاویر موتور سواران و ورزشکاران مرد علاقه ی آن ها بسیار محبوب است. در میان پسران نوجوان و جوان نیز کاغذ دیواری های اسپرت پرطرفدارتر می باشند. برای انتخاب رنگ مناسب برای کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه، از رنگ های گرم زیاد استفاده نکرده و با استفاده از رنگ های سرد و خنثی همچون آبی، سبز، طوسی و… آن را به تعادل برسانید. با این کار از افزایش هیجانات کاذب آن ها جلوگیری می کنید. استفاده از پرده ای هم رنگ با پارچه ی روتختی می تواند محیط اتاق خواب پسرانه را جذاب تر نشان دهد.

Boys bedroom decoration 2

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

Boys bedroom decoration 1

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

طراحی اتاق خواب عروس و داماد

دیزاین اتاق خواب عروس و داماد، باید با توجه به سلیقه و سبک زندگی آن ها طراحی شود. برای طراحی اتاق خواب عروس و داماد میتوان از رنگ های آرام همچون سفید، آبی، خاکستری و… استفاده کرد تا آرامش در محیط جای شود. شما می توانید برای اتاق خواب زن و شوهر، از سرویس خوابی ساده و مینیمال و مدرن در رنگ های طوسی، یاسی، سفید و… استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

 

دکوراسیون اتاق خواب کودک

اتاق خواب کودک باید به نوعی طراحی و چیدمان شود که محیطی سرشار از امنیت و آرامش را برای کودک ایجاد کند. طراحی اتاق خواب کودک، با توجه به جنسیت کودک و همچنین با توجه به روحیات و عواطف و احساسات او می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال برای اتاق خواب دختربچه ها میتوان از کاغذ دیواری هایی با رنگ هایی  چون صورتی ملایم، یاسی و بنفش و طرح هایی عروسکی، رنگین کمان؛ طرح اسب شاخ دار، طرح انیمیشن های دخترانه و پرنسس ها و … استفاده کرد.

در رابطه با طراحی اتاق خواب پسران، به دلیل خلق و خو و احساسات هیجانی آن ها میتوان از رنگ های سردی مانند آبی برای انتخاب کاغذ دیواری استفاده کرد. از آن جایی اتاق خواب کودکان مملو از اسباب بازی ها است، توصیه می شود که از طرح های شلوغ و رنگ های خیلی بولد و برجسته استفاده نشود چرا که چشمان کودک شما را خسته و اذیت کرده و محیط اتاق را بسیار شلوغ و نامرتب جلوه می دهد.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک
دکوراسیون اتاق خواب کودک
دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک
دکوراسیون اتاق خواب کودک

 

سخن پایانی؛ ارتباط با کاغذ دیواری اکستریم والز

به منظور تهیه کاغذ دیواری‌های اکستریم والز ابتدا آلبوم‌های اسکتریم والز را از طریق سایت مشاهده و کد رنگی مورد نظر خود را یادداشت کنید. سپس به نزدیک‌ترین فروشگاه محل زندگی خود مراجعه نمایید. در صورت نیاز به مشاوره یا کسب مجوز نمایندگی از برند، می‌توانید از طریق شماره تماس 02192001955 با کارشناسان اکستریم والز ارتباط بگیرید.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *