7

سال های زیادی است که مردم کشور ما در دورهمی ها و تفریحات خود، انواع کباب های لذیذ ایرانی را روی منقل یا هیزم طبخ می کنند. استفاده از منقل های ذغالی یا هیزم برای کباب کردن مواد غذایی، روشی پردردسر و قدیمی است؛ که دود و خاکستر باقی مانده از آن نیز به طبیعت آسیب می زند. به تازگی، استفاده از باربیکیو در ویلا، باغ و حتی بالکن های کوچک در آپارتمان ها، بسیار متداول شده است. در ادامه این مطلب از اکستریم والز، با انواع باربیکیو و همه نکات مربوط به آن آشنا شوید.

 

۵ مدل از بهترین باربیکیوهای مناسب برای باغ و ویلا

اگر قصد دارید برای باغ یا ویلای خود باربیکیو مناسبی را تهیه کنید، بهتر است در ابتدا با انوع مدل های آن آشنا شوید. در ادامه به ۵ مدل مختلف باربیکیو و مزایا و معایب آن ها اشاره شده است.

باربیکیو گازی

کباب پز گازی، همانطور که نامش پیداست، با گاز شهری کار می کند؛ و نیاز به هیچ ذغالی ندارد. با این حال، طعمی ذغالی و لذیذ به غذا می دهد. انواع مواد غذایی در باربیکیو گازی، به سرعت پخته شده و قابلیت تنظیم دما نیز در آن وجود دارد. با وجود این قابلیت می توانید به راحتی بر اساس نوع ماده غذایی، درجه حرارت را کم یا زیاد کنید. کباب پز گازی، حرارت را به صورت یکنواخت انتقال می دهد؛ بنابراین می توانید از پخت کامل غذای خود مطمئن باشید. یکی از مهم ترین معایب این باربیکیو، مصرف بالای گاز شهری است؛ که هزینه های زیادی را نیز در پی خواهد داشت.

باربیکیو گازی

باربیکیو گازی

کاغذ دیواری جودون

باربیکیو ذغالی

برای روشن کردن و استفاده از باربیکیو ذغالی، به ذغال، چوب یا برگ خشک نیاز دارید. با وجود کباب پز ذغالی در باغ یا ویلای خود، می توانید انواع غذاهای کبابی را با طعمی خاص و لذیذ تهیه کنید. البته بهتر است بدانید برای آماده کردن این باربیکیو نسبت به باربیکیو گازی، باید وقت بیشتری بگذارید. همچنین در حین استفاده، به مسائل ایمنی برای جلوگیری از خطرات احتمالی مثل آتش سوزی، توجه داشته باشید. اگر می خواهید کباب پزی با قیمت مناسب تر تهیه کنید، باربیکیو ذغالی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

باربیکیو ذغالی

باربیکیو ذغالی

باربیکیو باغی سنگی

باربیکیو سنگی به دلیل مقاومت بالایی که در برابر تغییرات آب و هوایی دارد، انتخاب مناسبی برای فضای باغ یا ویلا است. باربیکیو سنگی مدرن، کلاسیک و ساده، از معروف ترین مدل های کباب پز سنگی هستند، که می توانید بر اساس سلیقه و نوع دیزاین حیاط یا باغ خود یکی از آن ها را تهیه کنید. این مدل کباب پز به آسانی شسته شده و قیمت مناسبی دارد. از معایب باربیکیوهای سنگی به وزن بالا و محدودیت آن ها در حمل و نقل می توان اشاره کرد. همچنین ساخت باربیکیو سنگی نیاز به تخصص و دقت زیادی دارد.

باربیکیو باغی سنگی

باربیکیو باغی سنگی

باربیکیو باغی آجری

از دیگر کباب پزهای مناسب برای باغ و ویلا، به مدل سنگی می توان اشاره کرد. ساخت باربیکیو سنگی، آسان بوده و هزینه بالایی در پی نخواهد دشت. همچنین این مدل باربیکیو، مقاومت خوبی در برابر تغییرات آب و هوایی دارد. لازم است بدانید، برای گرم کردن و آماده شدن کباب پز آجری، به مدت زمان بیشتری نیاز دارید.

باربیکیو باغی آجری

باربیکیو باغی آجری
باربیکیو برقی

اگر به دنبال کباب پز مناسبی برای فضای داخل خانه یا بالکن خود هستید، باربیکیو برقی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این کباب پز آپارتمانی، به هیچ عنوان دود ایجاد نمی کند؛ به همین دلیل برای فضای بسته مناسب است. لازم است بدانید، این مدل باربیکیو نسبت به سایر کباب پزها، محدودیت های بیشتری دارد. به عنوان مثال ابعاد آن ها کوچک بوده و امکان طبخ غذا به مقدار زیاد وجود ندارد.

باربیکیو برقی

باربیکیو برقی

قبل از خرید باربیکیو به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر می خواهید بهترین تجربه را از خرید باربیکیو باغی یا ویلایی داشته باشید، بهتر است قبل از خرید به برخی نکات مهم توجه کنید. در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم.

  •  جنس بدنه: جنس بدنه باربیکیو یکی از مهم ترین نکاتی است که پیش از خرید باید در نظر بگیرید. باربیکیوهایی که بدنه آن ها از جنس آلومینیوم یا استیل است، بدنه مقاوم تری دارند؛ و برای مناطق مرطوب مناسب هستند. بهترین کباب پزها دارای خاصیت ضد زنگی بوده و به مرور زمان از کیفیت و زیبایی آن ها کاسته نمی شود.

جنس بدنه

جنس بدنه

  •  قابلیت جابه جایی: برخی از کباب پزها مجهز به پایه چرخ دار هستند؛ و امکان جا به جایی آن ها وجود دارد. اگر این قابلیت برای شما مهم است، قبل از خرید به وجود پایه های چرخ دار در کباب پز دقت کنید.

قابلیت جابه جایی

قابلیت جابه جایی

  • ابعاد: حتما اندازه باربیکیو را بر اساس متراژ محیط و نیاز خودتان، انتخاب کنید. اگر می خواهید کباب پز را در پاسیو یا تراس قرار دهید، بهتر است باربیکیو با سایز کوچک تر را انتخاب کنید.

ابعاد

ابعاد

  •  جنس صفحه گریل: علاوه بر جنس بدنه، به جنس صفحه گریل نیز توجه کنید. صفحه گریل در کباب پز های بی کیفیت، به سرعت دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می شود. اما در مدل های با کیفیت، صفحه گریل از جنس استیل بوده و علاوه بر مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، به آسانی تمیز می شود.

جنس صفحه گریل

جنس صفحه گریل

چند ایده جذاب برای ساخت باربیکیو در باغ

باربیکیو علاوه بر آنکه به شما کمک می کند تا در مهمانی ها و دورهمی های خود غذاهای لذیذی را به آسانی آماده کنید، به عنوان وسیله ای مدرن و جذاب، محیط باغ یا ویلای شما را شیک و امروزی می کند. در ادامه با چند ایده جذاب بری طراحی باربیکیو آشنا شوید.

  • باربیکیو با سبک روستیک

سبک روستیک یکی از جذاب ترین سبک هایی است که حس و حال خانه های دنج و روستایی را به شما القا می کند. اگر می خواهید باربیکیویی با ظاهر قدیمی و در عین حال جذاب و خاص داشته باشید، سبک روستیک، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

باربیکیو با سبک روستیک

باربیکیو با سبک روستیک

۲) باربیکیو مسقف

اگر در محیطی بارانی و مرطوب زندگی می کنید، می توانید از باربیکیو مسقف استفاده کنید. قرار دادن سقف برای باربیکیو، علاوه بر زیبایی، از بدنه کباب پز نیز به خوبی محافظت می کند.

باربیکیو مسقف

باربیکیو مسقف
۳) قرار دادن باربیکیو در زیر آلاچیق

اگر محوطه باغ یا ویلای شما بزرگ است، می توانید آلاچیقی زیبا و دنج ساخته و باربیکیو را زیر آن قرار دهید. در این حالت می توانید در روزهای آفتابی یا بارانی نیز به راحتی از باربیکیو خود استفاده کنید.

قرار دادن باربیکیو در زیر آلاچیق

قرار دادن باربیکیو در زیر آلاچیق

۴) باربیکیو مدرن باغی

اگر می خواهید فضای باغ شما کاملا مدرن و امروزی باشد، می توانید از باربیکیو سنگی با طراحی های جدید و جذاب استفاده کنید. قرار دادن مبلمان راحت با سبک مدرن در فاصله مناسبی از باربیکیو نیز، به جذاب تر شدن فضای باغ و استفاده آسان از باربیکیو کمک می کند.

باربیکیو مدرن باغی

باربیکیو مدرن باغی

نکات ایمنی استفاده از کباب پز

  • در حین نصب باربیکیو، از محکم بودن پایه های آن اطمینان حاصل کنید.

 نصب باربیکیو

  •  وسایل ایمنی لازم برای خاموش کردن آتش احتمالی را تهیه کنید.

وسایل ایمنی لازم

  • باربیکیو را زیر سایه نصب کنید و از تابش مستقیم نور خورشید به آن جلوگیری کنید.

باربیکیو را زیر سایه نصب کنید

کاغذ دیواری اتاق نشیمن

  • در صورت استفاده از باربیکیو گازی، به عدم نشت گاز از لوله ها دقت کنید.

استفاده از باربیکیو گازی

  • کباب پز را پس از هر بار استفاده به خوبی تمیز کنید.

تمیز کردن کباب پز

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *