برند تجهیزات خانه هوشمند

آیا تا به حال به زندگی در خانه ای هوشمند با تجهیزات و لوازم مدرن و پیشرفته فکر کرده اید؟ تجهیزاتی که در خانه های هوشمند وجود دارند، انجام کارهای روزمره را برای شما به مراتب آسان تر کرده و امکانات آسایشی فوق العاده ای را برای شما فراهم می کنند. در این مطلب از اکستریم والز، قصد داریم، بهترین وسایلی که در خانه های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد، و بهترین برندهای آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

7 نمونه از بهترین و پرکاربردترین تجهیزات خانه های هوشمند

تجهیزات خانه هوشمند به مجموعه‌ای از دستگاه‌ها و سیستم‌هایی اطلاق می‌شود که با استفاده از فناوری‌های ارتباطی و کنترل، امکان مدیریت اجزای مختلف خانه را فراهم می‌کنند. این تجهیزات، از تکنولوژی‌های مختلفی مانند اینترنت اشیاء، اتصالات بی‌سیم، حسگرها و نرم‌افزارهای هوشمند بهره می‌برند.در ادامه با برترین تجهیزاتی که در خانه های هوشمند مورد استفاده قرار میگیرد، آشنا شوید.

سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند یکی از کاربردی ترین تجهیزاتی است که در خانه های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. چراغ های هوشمند و مدرنی که در بخش های مختلف منزل نصب می شوند؛ این امکان را به شما می دهند تا به راحتی میزان نور، رنگ، زمان روشن و خاموش شدن، میزان گرمای نور و … را کنترل کنید. همچنین این سیستم ها به جای کلیدهای قدیمی، به کلیدهای لمسی مجهز هستند؛ که کار شما را برای کنترل روشنایی منزل آسان تر می کنند.

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند دمای محیط خانه یا محل کار شما را کاملا مطلوب و مناسب نگه می دارد. این ترموستات ها به صفحه ای لمسی مجهز هستند که توسط آن می توانید میزان دما، رطوبت، درجه چیلر و هیتر و … را کنترل کنید. این وسیله کاربردی را می توانید به راحتی توسط گوشی هوشمندتان از راه دور کنترل کنید. مثلا در مسیر برگشت به خانه، می توانید دما و رطوبت سالن پذیرایی را تغییر داده و گرما و سرمای محیط را در حد کاملا مطلوب نگه دارید.

دستیار صوتی هوشمند برای کنترل از راه دور

شما با بهره از دستیار صوتی هوشمند می‌توانید برخی وسایل را از راه دور نیز کنترل و مدیریت کرده و حتی در سفر هم خانه را تحت کنترل خود داشته باشید برخی از سیستم‌های هوشمند کنترل از راه دور عبارتند از:

  • اسپیکرهای هوشمند: دستگاه‌هایی که می‌توانند به دستورات صوتی پاسخ دهند و اقداماتی نظیر پخش موسیقی، اطلاعات آب‌وهوا و کنترل دستگاه‌های دیگر را انجام دهند.

  • دستگاه‌های کنترل از راه دور: اسمارتفون‌ها، تبلت‌ها یا کنترل‌های خاص برای مدیریت دستگاه‌ها و سیستم‌های خانه هوشمند.

قفل های هوشمند

قفل های هوشمند یکی از بهترین و کاربردی ترین تجهیزاتی هستند که با استفاده از آن ها می توانید از امنیت خانه خود مطمئن شوید. این قفل ها که در سال های اخیر به جایگزین مناسبی برای قفل های قدیمی تبدیل شده اند، امکانات امنیتی خوبی را در اختیار شما قرار می دهند. به عنوان مثال، این قفل ها در زمان باز و بسته شدن درب به شما هشدارهای امنیتی لازم را ارسال می کنند. همچنین از راه دور امکان قفل کردن درب وجود دارد. به طور کلی با نصب آسان سیستم امنیتی و نظارتی به خانه می‌توانید به راحتی از ورود دزد به منزل‌تان جلوگیری کنید. . برخی از سیستم‌های هوشمند امنیتی عبارتند از:

  • دوربین‌های مداربسته هوشمند: جهت نظارت بر خانه و ضبط تصاویر و ویدئوها
  • سیستم‌های اعلام حریق و سرقت: برای حفاظت از اموال و ایمنی ساکنان

راهنمای کامل طراحی خانه هوشمند

 

سیستم هوشمند صوتی و تصویری

تلویزیون ها و اسپیکرها از جمله سیستم های صوتی و تصویری هوشمندی هستند که امکانات جذاب و کاربردی را در اختیار شما قرار می دهند. این سیستم ها علاوه بر آنکه مصرف انرژی را به حداقل می رسانند، این امکان را به شما می دهند تا فیلم و موسیقی مورد علاقه خود را از راه دور دانلود کرده و در هر زمان که می خواهید با دستور صوتی پخش موسیقی را متوقف کنید. همچنین سیستم های صوتی هوشند، با شبیه سازی و پخش صدای شما در صورت نبودتان، به حفظ امنیت خانه نیز کمک می کنند.

راهنمای کامل طراحی خانه هوشمند

سیستم هوشمند نظارت بر مصرف انرژی

با سیستم‌های هوشمند نظارت بر مصرف انرژی می‌توانید در مصرف انرژی و همچنین هزینه‌های آب و برق به شدت صرفه‌جویی کنید. برخی از سیستم‌های نظارت بر مصرف انرژی عبارتند از:

  • پریزهای هوشمند: برای کنترل اتوماتیک روشنایی و دیگر دستگاه‌ها جهت صرفه‌جویی در انرژی.
  • سیستم‌های مدیریت انرژی: برای نظارت بر مصرف انرژی دستگاه‌ها و سیستم‌های مختلف.

راهنمای کامل طراحی خانه هوشمند

دوربین های مدار بسته هوشمند

دوربین های مداربسته ، یکی از بهترین و کاربردی ترین تجهیزاتی هستند که در خانه های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند. این دوربین ها حرکت، صدا و چهره را به خوبی تشخیص داده و گزارش هایی دقیق از میزان دما و رطوبت در اختیار شما قرار می دهند. این دوربین های هوشمند و کاربردی را در اتاق خواب نوزادتان نیز می توانید نصب کرده و در حین کار یا در شبانه روز وضعیت خواب کودک را چک کنید. همچنین امکان پخش صدا و لالایی از طریق این دوربین ها وجود دارد.

برای تهیه و خرید تجهیزات هوشمند به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای آنکه هوشمند سازی را به بهترین نحو در منزل خود پیاده کنید، بهتر است برخی نکات مهم را در نظر داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر می شوند:

  • توجه به زیرساخت های خانه

تجهیزات خانه هوشمند براساس نوع زیرساخت ارتباطی به دو نوع بی‌سیم و با سیم تقسیم‌بندی می‌شود. بنابراین برای اجرای هر نوع تجهیزات هوشمند باید زیرساخت آن را از قبل در منزل پیاده‌سازی کرده باشید.برای سیستم‌های کنترل از راه دور، خانه شما باید حتما مجهز به وای فای باشد. بنابراین از قبل باید بستر را برای چنین زیرساختی اجرا کنید.

معرفی 8 برند تجهیزات خانه هوشمند در دنیا

  • در نظر گرفتن نیازهای شخصی

اهداف و نیازهای شما یکی از مهم ترین نکاتی است که هنگام نصب سیستم هوشمند باید در نظر بگیرید. در واقع بهتر است تجهیزات هوشمند مختلف را بر اساس نیازهایتان انتخاب و آن ها را در اتاق ها و فضاهای مختلف نصب کنید.

  • انتخاب سیستم هوشمند به صورت سیمی یا بی سیم

برخی از سیستم های هوشمند به صورت سیمی هستند و برخی دیگر وایرلس می باشند. در سیستم های سیمی، انتقال اطلاعات و ارتباط بین سیستم ها به صورت سیمی است؛ و برای اجرای آن باید تغییراتی در برق ساختمان انجام شود. در واقع این سیستم برای منازلی قابل اجرا است که هنوز در مراحل اولیه ساخت هستند؛ و سیم کشی آن ها تکمیل نشده است. برای خانه هایی که سیم کشی آن ها تکمیل شده است، می توانید از سیستم هوشمند بدون سیم استفاده کنید. در این سیستم، ارتباط بین تجهیزات، از طریق امواج رادیویی انجام می شود.

  • یکی بودن برند تجهیزات

توصیه می شود همه تجهیزات هوشمند خود را از یک برند تهیه کنید. اگ تجهیزات شما از برندهای مختلف باشند، در حین همگام سازی با دردسر مواجه خواهید شد. بنابراین قبل از خرید وسایل مورد نیازتان، دررابطه با برند مناسب تحقیق کافی داشته باشید و همه تجهیزات را از یک برند مناسب تهیه کنید.

راهنمای کامل طراحی خانه هوشمند

  • تجهیزات با قابلیت مصرف حداقل انرژی

برخی از دستگاه های هوشمند، دارای قابلیت صرفه جویی در مصرف انرژی هستند؛ با تهیه این تجهیزات می توانید در مصرف انرژی برق صرفه جویی کنید. همچنین با وجود قابلیت پایش مصرف انرژی مجهز در بعضی دستگاه های هوشمند، می توانید میزان مصرف برق را به راحتی مدیریت کنید.

  • وجود گارانتی و پشتیبانی از محصول

قبل از خرید تجهیزات هوشمند مورد نیازتان از وجود گارانتی اطمینان حاصل کنید. برخی از برندها و شرکت ها در هر زمانی پس از خرید، مشکلات فنی مربوط به دستگاه را پیگیری و رفع می کنند. همچنین امکان مرجوع کردن و تعویض دستگاه نیز در برخی شرکت ها وجود دارد.

بهترین برندهای تجهیزات خانه هوشمند در دنیا

با افزایش استقبال مردم جهان از فناوری هوشمند سازی منزل، بسیاری از برندها و شرکت ها اقدام به تولید و ارائه تجهیزات هوشمند به سراسر دنیا کرده اند. در ادامه با بهترین برندهای تولید کننده وسایل هوشمند در دنیا آشنا شوید.

Samsung SmartThings؛ یکی از بهترین‌ها در فهرست برند تجهیزات اسمارت هوم

خانه هوشمند سامسونگ که با نام SmartThings نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین‌ها در فهرست برند تجهیزات اسمارت هوم است. سامسونگ اسمارت ثینگ، پلتفرمی است که به کاربران امکان می‌دهد تا دستگاه‌های سازگار خود را از طریق یک برنامه، کنترل و نظارت کنند. سامسونگ اسمارت در سال 2013 به عنوان یک ارائه‌دهنده مستقل راه‌اندازی شد و در سال 2014 توسط سامسونگ خریداری شد.

SmartThings با صدها دستگاه سازگار از جمله چراغ، دوربین، دستیارهای صوتی، قفل، ترموستات و موارد دیگر کار می‌کند. سامسونگ اسمارت از Matter استفاده می‌کند؛ یک استاندارد اتصال که توسط بیش از 280 شرکت پشتیبانی می‌شود. بنابراین کاربران می‌توانند تصمیم بگیرند که کدام دستگاه را به خانه بیاورند.

SmartThings Hub مغز خانه‌های هوشمند است و به صورت بی‌سیم به طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های هوشمند متصل می‌شود و باعث می‌شود آنها با هم کار کنند.

Tado؛ یکی از برندهای برتر تجهیزات خانه هوشمند آلمانی

تادو یک برند تجهیزات خانه هوشمند آلمانی است که در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد؛ و در محصولات گرمایشی هوشمند و مدیریت انرژی برای خانه‌ها تخصص دارد. این شرکت از ژانویه ۲۰۲۳ در خانه‌ها و فضاهای تجاری اروپایی، بیش از ۳ میلیون دستگاه دارد.طیف محصولات تادو برای گرمایش و سرمایش هوشمند و کم‌مصرف شامل ترموستات‌های رادیاتور هوشمند، ترموستات‌های هوشمند و کنترل‌های هوشمند AC می شوند؛ که به طور بالقوه تا 31 درصد از قبض‌های گرمایشی کاربران خود را کاهش می‌دهد. نصب و استفاده از تجهیزات تادو آسان بوده و می‌توان از راه دور از طریق برنامه Tado یا توسط دستورات صوتی به وسیله بلندگوهای هوشمند کنترلشان کرد.

تجهیزات خانه

LG ThinQ؛ راهی برای ساده‌تر کردن زندگی روزمره

  LG ThinQ یک برند خانه هوشمند است؛ که به کاربران امکان می‌دهد تا لوازم هوشمند ال‌جی خود را از طریق تلفن یا سایر دستگاه‌های هوشمند کنترل کنند. این سیستم در اکثر دستگاه‌های ال‌جی، از جمله یخچال، ماشین لباسشویی و … موجود است و کاربران می‌توانند لوازم خود را از راه دور کنترل کرده و روتین‌هایی را تنظیم کنند.دستگاه‌های ThinQ با ویژگی‌هایی مانند کنترل صدا و داده‌های حسی برای ساده‌تر کردن زندگی روزمره طراحی شده‌اند. برنامه ThinQ اعلان‌ها را ارائه داده و وضعیت محصولات را به صورت دوره‌ای تشخیص می‌دهد. این پلتفرم با Google Assistant و Amazon Alexa یکپارچه شده است.در مجموع، LG ThinQ راه‌حلی جامع برای داشتن یک خانه هوشمند است که طیف وسیعی از لوازم نوآورانه و کم‌مصرف را ارائه می‌دهد و برنامه‌ای دارد که به کاربران امکان کنترل و نظارت بر لوازم خانگی را از هر کجای دنیا می‌دهد.

تجهیزات خانگی

Eufy؛ در صدر جدول فروش آمازون

 Eufy دستگاه‌های خانه هوشمند با کاربری آسان، مانند قفل لمسی برای کنترل درها، رمز عبور، کلید یا فرمان صوتی یا جاروبرقی رباتیک را به مشتریان ارائه می‌کند. در ضمن یوفی طیف وسیعی از دوربین‌های امنیتی، از جمله سیستم دوربین امنیتی EufyCam 3 و HomeBase 3 را ارائه می‌دهد. این دستگاه به عنوان زنگ امنیتی خانه با تشخیص چهره و 16 گیگابایت فضای داخلی قابل ارتقا تا 16 ترابایت کار می‌کند. کیت هشدار Eufy شامل سنسورها و قطعات امنیتی بی‌سیم است. نظارت خودکار eufy رایگان بوده و می‌توانید نظارت حرفه ای را با 9.99 دلار در ماه به پکیج بیفزایید. محصولات یوفی در صدر جدول فروش آمازون قرار دارند و این شرکت روز به روز به نوآوری خود ادامه می‌دهد.

تجهیزات خانگی

Govee؛ ترکیبی متنوع از تجهیزات خانه هوشمند

 Govee ترکیبی متنوع از تجهیزات خانه هوشمند، از چراغ‌های هوشمند گرفته تا سیستم‌های امنیتی خان را ارائه می دهد.هسته اکوسیستم Govee برنامه Govee Home بوده و چه در داخل و چه خارج از خانه این برنامه شما را با داده‌های زمان واقعی و اعلان‌های هشدار برای رویدادهایی مانند نشت آب یا تشخیص بدن در ارتباط نگه می‌دارد . این برند تعداد بی‌شماری چراغ LED ارائه می‌دهد که با ریتم آهنگ‌های مورد علاقه شما می‌رقصند؛ و یا از طریق Amazon Alexa و Google Assistant به دستورات صوتی پاسخ می‌دهند. این چراغ‌ها که برای تطبیق‌پذیری طراحی شده‌اند، می‌توانند حال و هوای مخصوص هر مناسبتی را رقم بزنند.

محصولات Govee از نظر کیفیت و کاربرپسند بودن امتیاز بالایی دارند و وقتی صحبت از روشنایی هوشمند به میان می‌آید، ترند محسوب می‌شوند. این محصولات از چراغ‌های LED RGBIC و دوشاخه‌های وای‌فای هوشمند گرفته تا چراغ‌های رومیزی و LEDهای فضای باز، تنوع زیادی دارند. خط تولید متنوع Govee به شما این امکان را می‌دهد که تنظیمات خانه هوشمند خود را سفارشی‌سازی کنید و هر فضا را منحصربه‌فرد بسازید.

تجهیزات خانگی

Arneti؛ برندی برای برآورده کردن تمام نیازهای مرتبط با دوربین

آرنتی در دوربین‌های داخلی و خارجی، مانیتورهای کودک و حتی دوربین‌های سگ تخصص دارد و مجموعه‌ای از گزینه‌ها ارائه می‌دهد که برای برآورده کردن تمام نیازهای مرتبط با دوربین شما طراحی شده‌اند. فرقی نمی‌کند پدر و مادری باشید که می‌خواهید از نوزادتان مراقبت کنید یا صاحب حیوان خانگی که می‌خواهد از ایمنی دوست پشمالوی خود اطمینان حاصل کند؛ در هر صورت آرنتی شما را تحت پوشش قرار می‌دهد.وقتی صحبت از ذخیره‌سازی داده می‌شود، آرنتی راه‌حل ذخیره‌سازی ابری را ارائه می‌دهد که هم راحت و هم ایمن است. سرویس ابری آرنتی که در AWS آمازون میزبانی می‌شود، تضمین می‌کند که داده‌ها به صورت ایمن ذخیره می‌شوند.با اپلیکیشن آرنتی، می‌توانید خانه‌تان را زیر نظر بگیرید، گوش کنید و صحبت کنید.

تجهیزات خانگی

SwitchBot؛ یک هاب خانه هوشمند فشرده و در عین حال قدرتمند

شما می‌توانید طیف وسیعی از محصولات و تجهیزات هوشمند SwitchBot را برای ارتقای قفل در، کنترل پرده‌ها یا فشار دادن دکمه‌ای برای روشن‌تر کردن فضای زندگی‌تان به کار ببرید.این برند یک قفل سنتی را به راحتی به یک قفل هوشمند تبدیل کرده و به کاربران اجازه می‌دهد تا از راحتی و ویژگی‌های امنیتی بیشتری برخوردار شوند. SwitchBot Blind Til یک روش ارزان قیمت برای هوشمند سازی پرده ها ارائه می دهد؛ در واقع این  دستیار شخصی دقیقا می‌داند چه زمانی باید نور خورشید را وارد منزل کرده یا کمی سایه ایجاد کند.کاربران می‌توانند کلیدهای چراغ‌های قدیمی را از این طریق به راحتی به کلیدهای هوشمند تبدیل کنند. از مزایای تجهیزات هوشمند این برند به مقرون به صرفه و کاربر پسند بودن آن ها می توان اشاره کرد.

تجهیزات خانگی

Vivint؛ یک برند مسلط در بازار خانه‌های هوشمند

Vivint یک برند مسلط در بازار خانه‌های هوشمند بوده و در بیش از 2 میلیون خانه نصب شده است. ویوینت مجموعه‌ای از محصولات نوآورانه خانه هوشمند را با تمرکز بر افزایش امنیت و راحتی ارائه می‌دهد. Vivint دارای یک شاخه خیریه به نام Vivint Gives Back است که هدفش ارتقای زندگی کودکان دارای ناتوانی ذهنی است. کارکنان این سازمان بیش از 160 هزار ساعت کار داوطلبانه کرده و شرکت تاکنون 15 میلیون دلار را به فعالیت‌های خیریه اهدا کرده است. محصولات Vivint با پلتفرم‌های محبوب خانه هوشمند مانند Amazon Echo، Google Home و Google Nest سازگاری دارند. وقتی این دستگاه‌ها در خانه هوشمند Vivint ادغام می‌شوند، قابلیت‌های بیشتری را باز می‌کنند و فضای زندگی را هوشمندتر از همیشه می‌سازند. با اینکه ویوینت مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه در بازار نیست، کیفیتی عالی دارد. خدمات نصب حرفه‌ای و نظارت شبانه‌روزی نیز با هزینه ماهانه ارائه می‌شود.

معرفی 8 برند تجهیزات خانه هوشمند در دنیا

سخن پایانی

در سال های اخیر بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای امنیت و رفاه بیشتر در منزل یا محل کار خود از تجهیزات و لوازم هوشمند کاربردی و باکیفیت استفاده کنند؛ به همین دلیل بسیاری از برندهای مطرح خارجی، محصولات هوشمند متنوعی را به بازار عرضه کرده اند. در این مطلب انوع تجهیزات هوشمند و برندهای برتر را مورد بررسی قرار دادیم. اگر شما هم طرفدار تجهیزات و وسایل هوشمند هستید، می توانید با دریافت مشاوره از افراد متخصص در این زمینه، اقدام به هوشمند سازی منزل خود کنید.

سوالات متداول

چند کاربر در دنیا از تجهیزات خانه هوشمند استفاده می‌کنند؟

در حال حاضر بیشتر از 780 میلیون کاربر در دنیا از تجهیزات خانه هوشمند استفاده می‌کنند که این تعداد روز به روز در حال افزایش است.

بهترین برندهای تجهیزات خانه هوشمند کدامند؟

از بهترین برندهای تجهیزات خانه هوشمند می‌توان به ویوینت، سوییچ‌بات، سامسونگ و تادو اشاره کرد.

مقرون‌به‌صرفه‌ترین برندهای تجهیزات خانه هوشمند کدامند؟

مقرون‌به‌صرفه‌ترین برندهای معروف تجهیزات خانه هوشمند را می‌توان آرنتی و سوییچ‌بات دانست.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *