استفاده از کاغذ دیواری در مراکز درمانی

ممکن است تمام افراد روزی برای انجام خدمات درمانی یا زیبایی به بیمارستان‌ها یا کلینیک‌های درمانی مراجعه کنند. باید این حقیقت را پذیرفت که حضور در چنین مکان‌هایی برای تک تک ما تا حدودی استرس آور است. گاهی عوامل فیزیکی محیط به کنترل استرس ما کمک فراوانی می‌کنند، به همین دلیل توجه به دکوراسیون داخلی در محیط‌های درمانی نکته‌ای بسیار مهم است. دکوراسیون و طراحی فضای شما باید به‌ گونه‌ای باشد که مراجعه کنندگان شما در زمان درمان و انتظار آرامش بیشتری بگیرند. استفاده از کاغذ دیواری در مراکز درمانی یکی از عوامل کمکی برای انتقال حس نشاط و صمیمت برای بیماران شماست. مشاوران اکستریم والز به شما پیشنهاد می‌دهند از انرژی فوق‌العاده کاغذ دیواری‌های طرح‌دار یا ساده غافل نشوید. کاغذ دیواری‌ها می‌توانند انرژی‌های منفی فضا را خنثی کنند و با احساس نگرانی بیمار در محیط مقابله کنند.

اهمیت دکوراسون داخلی برای اتاق معاینه

روان‌کاوان باور دارند طراحی و دکوراسیون اتاق ویزیت و معاینه نقش پر رنگی بر روی ضمیر ناخودآگاه مراجعه کنندگان دارد. باید پذیرفت تمام افراد زمانی که به پزشک مراجعه می‌کنند، حس ترس و نگرانی را تجربه می‌کنند. حس آشفتگی در هنگام معاینه، تشخیص بیماری و بیان روش‌های درمان نیز وجود دارد. استفاده از رنگ‌های سرد، سفید، روشن یا خیلی تاریک موجب افزایش حس آشفتگی در بیماران شده و تمایل آنها را برای ترک محیط بیشتر می‌کند. این روز‌ها پزشکان در تلاش هستند تا با انتخاب‌های صحیح، محیطی شاد، دوستانه و به دور از ترس و نگرانی برای بیماران خود بسازند. با انتقال حس اعتماد به بیماران فرایند تشخیص و درمان ساده‌تر پیش می‌رود. کاغذ دیواری‌های‌ طرح‌دار اگر به درستی انتخاب شوند، در کمال زیبایی و جذابیت فضای اتاق معاینه را از حس آرامش لبریز می‌کنند. فراموش نکنید کاغذ دیواری‌های طرح‌دار می‌توانند ذهن بیماران را از ترس‌های خیالی دور کنند.

  قیمت کاغذ دیواری ( آپدیت اسفند 1402 )
کاغذ دیواری گلدار
کاغذ دیواری‌های گلدار انرژی‌های منفی فضای درمانی را خنثی می‌کنند.

نکات انتخاب کاغذ دیواری‌ برای مراکز درمانی

انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری در فضای درمانی شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما می‌توانید برای تمام بخش‌ها مانند: پذیرش، اتاق جراحی، اتاق انتظار، اتاق معاینه، اتاق بانداژ و اتاق مشاوره از کاغذ دیواری استفاده کنید. در رابطه با انتخاب طرح مناسب باید به شما بگوییم در قدم اول باید توجه داشته باشید که در چه زمینه‌ای تخصص دارید و گروه بیمارانی که به شما مراجعه می‌کنند را به خوبی بشناسید. در قدم دوم باید به گروه سنی مراجعه کنندگان خود دقت داشته باشید، باید بدانید ساختار غالب سنی مراجعه کنندگان شما مربوط به جوانان است یا میان‌سالان و حتی اگر مراجعه کنندگان شما کودکان هستند باید طرح‌های مخصوص به آنها انتخاب شود. عامل سوم که بسیار مهم و کلیدی است، جنسیت مراجعه کنندگان شما است. اگر مراجعه کنندگان شما خانم‌ها هستند قطعا سلایق آنها با آقایان متفاوت است. در نهایت باید بدانید برای محیط‌های درمانی نمی‌توان از کاغذ دیواری‌های خیلی شلوغ و رنگارنگ استفاده کرد، محیط شما باید مطابق با اصول‌ درمانی طراحی شود.

کاغذ دیواری سبز
در انتخاب رنگ برای کاغذ دیواری‌های مراکز درمانی از رنگ‌های ملایم استفاده کنید.

انتخاب کاغذ دیواری برای مراکز درمانی کودکان

در رابطه با انتخاب کاغذ دیواری برای مراکز درمانی که با کودکان سر‌و‌کار دارند باید به شما بگوییم، از کاغذ دیواری‌هایی با نقوش و رنگ‌های شاد که برای دختران و پسران جذاب است استفاده کنید. الگو‌های انتخابی شما برای کودکان باید به گونه‌ای باشد که ذهن آنها را از فرایند درمان دور کند. شما می‌توانید از الگو‌هایی با طراحی حروف، اعداد، آسمان، طرح‌های کارتونی، طرح‌های کهکشانی، حیوانات، طرح‌های ماجراجویانه، پوستر‌های سه بعدی هندسی و گرافیکی استفاده کنید. کاغذ دیواری‌های آبرنگی و پاستلی نیز از گزینه‌های محبوب برای کودکان هستند. برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری در چنین محیط‌هایی از رنگ‌های شاد و پر انرژی مانند: نارنجی، زرد، سبز، آبی و فیروزه‌ای استفاده کنید. کودکان با تماشای کاغذ دیواری‌های جذاب و مهیج به ویژه در لحظات انتظار، حس امنیت و اطمینان بیشتری از فضای شما دریافت می‌کنند.

  کاغذ دیواری وینیل
کاغذ دیواری سه بعدی در مراکز درمانی
از طرح‌های شاد و پر انرژی برای بخش‌های کودکان استفاده کنید

 

انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای کلینیک‌های فیزیوتراپی

در چنین کلینیک‌هایی افراد با جنسیت و گروه سنی‌های متفاوتی مراجعه می‌کنند. انتخاب کاغذ دیواری در کلینک فیزیوتراپی بهتر است مطابق با اصول فنگ شویی انتخاب شود تا آرامش‌بخش محیط باشد. بهترین رنگ‌هایی که برای چنین فضاهایی پیشنهاد می‌شود، رنگ‌هایی نظیر: زرد، سبز روشن، رنگ‌های الهام گرفته از اعماق طبیعت و خاکستری است. در رابطه با انتخاب طرح نیز باید به ظرافت طرح توجه داشته باشید. کاغذ دیواری گلدار، شاخ و برگ و طرح‌های سه بعدی که بخشی از طبیعت را شبیه سازی می‌کنند برای کلینیک شما عالی است. کاغذ دیواری ساده نیز با انتخاب رنگی هماهنگ با محیط می‌تواند اثر بخشی فوق‌العاده‌ای داشته باشد. در چنین کلینیک‌هایی‌ بهتر است خیلی از تضاد‌های رنگی به ویژه برای دیوار شاخص استفاده نشود. الگو‌های هندسی نیز به دلیل فعال کردن حس پویایی در افراد روند درمان را بهبود می‌بخشد.

کاغذ دیواری برای دندانپزشکی
نباید برای تمام دیوار‌ها در مراکز درمانی از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار استفاده کنید.

انتخاب کاغذ دیواری برای کلینیک‌های روانشناسی

یکی از عوامل مهم در کلینیک‌های روان‌شناسی و روان‌پزشکی درک احساسات افراد است. در چنین فضاهایی اهمیت انتخاب کاغذ دیواری با طرح و رنگ مناسب چندیدن برابر می‌شود. تحقیقات علمی به ما نشان می‌دهند ارتباط مستقیمی میان محیط و ناخودآگاه وجود دارد. کلینیک شما باید حس دوستی، صمیمیت و طراوت بخشی را به مراجعه کنندگان منقل کند. با انتخاب کاغذ دیواری مناسب فضای شما را از غم و اندوه و افسردگی دور می‌کند. انتخاب طرح‌های استوایی با گل‌های رنگارنگ یا شاید یک کاغذ دیواری به رنگ آبی لاجوردی برای سالن انتظار ذهن مراجعه کنندگان را به سوی رهایی، آزادی و آرامش بکشاند. الگو‌های رترو با انواع رنگ‌های سرد و گرم برای کلینیک‌های روانشناسی مناسب هستند.  فقط توجه داشته باشید از انتخاب طرح‌های چالش برانگیز و هندسی که ذهن را آشفته می‌کند پرهیز کنید.

  کاغذ دیواری ارغوانی جذاب در منزل
کاغذ دیواری کلاسیک در مراکز درمانی
برای دیوار شاخص سالن انتظار حتما از یک طرح شاد استفاده کنید.

نکات خرید و نگهداری از کاغذ دیواری در مراکز درمانی

کاغذ دیواری انتخابی شما برای تمام بخش‌های معاینه، درمانی، جراحی و مشاوره باید در برابر شستشو مقاوم باشد تا بهداشت فضای شما با مشکل مواجه نشود. کاغذ دیواری‌های وینیل در برابر رطوبت و خراشیدگی مقاوم هستند و فقط با یک دستمال نمدار به سادگی تمیز می‌شوند و به هیچ عنوان به دوده و گرد و غبار آلوده نمی‌شوند. برای خرید کاغذ دیواری فقط به مراکز معتبر دکوراسیون داخلی مراجعه کنید تا کاغذ دیواری خوش نقش و نگار با کیفیت مرغوب را خریداری کنید. اگر انتخاب، خرید و نصب کاغذ دیواری شما مطابق با اصول استاندارد پیش رود، فضای درمانی شما برای تمام بیماران به محیطی آرامش‌بخش و به یادماندنی تبدیل خواهد شد.

کاغذ دیواری آبی
کاغذ دیواری‌ها برای تمام بخش‌های درمانی انتخابی فوق‌العاده هستند.
به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *