min

آیا شما هم به وسایل آنتیک و قدیمی علاقه دارید؟ بسیاری از افراد به استفاده از وسایل قدیمی و نوستالژیک در دکوراسیون منزل علاقه زیادی دارند؛ اگر شما هم جزء این افراد هستید، دکوراسیون وینتیج بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. سبک وینتیج یکی از جذاب ترین سبک های دکوراسیون داخلی است؛ که در آن از لوازم دکوری و وسایلی با ظاهر قدیمی و آنتیک استفاده می شود. در این مطلب از اکستریم والز قصد داریم ویژگی ها و نحوه پیاده سازی این سبک جذاب را در دکوراسیون منزل مورد بررسی قرار دهیم؛ پس برای آشنایی با همه جنبه های این سبک در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

اصلی ترین ویژگی های سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی

اگر می خواهید از این سبک جذاب در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، بهتر است در ابتدا با اصلی ترین ویژگی های آن آشنا شوید. از مهم ترین ویژگی های سبک وینتیج به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • وسایل قدیمی و آنتیک

مهم ترین مشخصه سبک وینتیج، استفاده از لوازم و دکوری های آنتیک و قدیمی است. البته لزوما این وسایل نباید جزء لوازم عتیقه و گران بها باشند. در واقع شما می توانید با استفاده از لوازم و دکوری های جدید با ظاهر قدیمی و نوستالژیک، سبک وینتیج را به خوبی در دکوراسیون منزل خود پیاده کنید.

استفاده وسایل قدیمی و آنتیک

استفاده وسایل قدیمی و آنتیک

کاغذ دیواری اتاق خواب

  • رنگ های خنثی

از دیگر مشخصه های این سبک به استفاده از رنگ های خنثی و ملایم می توان اشاره کرد. به طور کلی در دکوراسیون وینتیج از رنگ هایی مثل سفید، خاکستری، کرم و … استفاده می شود. البته برای جذاب تر شدن فضا می توانید برخی لوازم دکوری با رنگ های زنده مثل قرمز را هم استفاده کنید.

رنگ های خنثی

رنگ های خنثی

  • مصالح طبیعی

زمانی که وارد خانه ای با دکوراسیون وینتیج شوید، قطعا توجه شما به مصالح و متریال طبیعی موجود در خانه جلب خواهد شد. چوب، الیاف طبیعی، پارچه، کتان، وسایل سفالی، فرش دستباف و … از اصلی ترین مواد و مصالحی هستند که در خانه هایی با این دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند.

مصالح طبیعی

مصالح طبیعی

5 نکته مهم برای پیاده سازی سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی

برای اجرای اصولی سبک وینتیج در دکوراسیون منزلتان بهتر است چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر می شوند:

  • در استفاده از لوازم دکوری تعادل را نگه دارید

در سبک وینتیج از شلوغ کردن فضا و استفاده بیش از حد از لوازم دکوری خودداری کنید. به طور کلی در این سبک باید فضای منزل کاملا خلوت و آرامش بخش باشد؛ و همه لوازم از جمله عناصر اصلی و دکوریجات از قاعده خاصی پیروی کنند.

در استفاده از لوازم دکوری تعادل را نگه دارید

در استفاده از لوازم دکوری تعادل را نگه دارید

  • مبلمان شما بهتر است از جنس چرم یا چوب باشد

برای سبک وینتیج از مبلمان چوبی یا چرمی با حکاکی های ظریف و جذاب استفاده کنید. مبلمان با این سبک، جذابیت خاصی را در دکوراسیون وینتیج ایجاد می کند. بهتر است میز و صندلی غذاخوری را هم از نظر رنگ و جنس با مبلمان ست کنید.

مبلمان شما بهتر است از جنس چرم یا چوب باشد

مبلمان شما بهتر است از جنس چرم یا چوب باشد

  • از تجهیزات نوری مناسب استفاده کنید

یکی از مهم ترین مشخصه های سبک وینتیج، بهره گیری از نورپردازی مناسب و اصولی است. در این سبک باید نورپردازی طبیعی را به حداکثر برسانید؛ به همین دلیل بهتر است در بخش های مختلف منزلتان پنجره های بزرگ و نورگیر وجود داشته باشد. علاوه بر این، می توانید از تجهیزات نوری مناسب هم در پذیرایی یا اتاق خواب خود استفاده کنید. لوسترهای کریستالی، دیوارکوب های فرفورژه و لامپ های رشته ای بهترین لوازم نوری برای این دکوراسیون به شمار می روند.

از تجهیزات نوری مناسب استفاده کنید

از تجهیزات نوری مناسب استفاده کنید

  • از اِلمان های مناسب در اتاق خواب استفاده کنید

اتاق خواب یکی از مهم ترین بخش های خانه است که در این سبک به دکوراسیون آن توجه ویژه ای می شود. برای دکوراسیون اتاق خواب می توانید از پرده های توری طرح دار و میز آرایش چوبی با رنگ سفید استفاده کنید. میز آرایش شما بهتر است حکاکی های ظریف و زیبایی داشته باشد. همچنین بهتر است برای دیوارها از رنگ سفید استفاده کنید. قرار دادن شمعدان های بزرگ در اتاق خواب نیز یکی از بهترین روش ها برای تزئین اتاق خواب به سبک وینتیج است.

از اِلمان های مناسب در اتاق خواب استفاده کنید

از اِلمان های مناسب در اتاق خواب استفاده کنید

استفاده از کاغذ دیواری با طراحی مناسب در سبک وینتیج

یکی از بهترین ایده هایی که در دکوراسیون وینتیج مورد استفاده قرار می گیرد، نصب کاغذ دیواری های جذاب در بخش های مختلف خانه است. برای اجرای این شیوه در دکوراسیون منزل باید از کاغذ دیواری با طرح و سبک مناسب استفاده کنید. کاغذ دیواری با طرح گل و پرنده، بهترین انتخاب برای سبک وینتیج به شمار می رود. کمپانی اکستریم والز، یکی از معتبرترین برندهای واردکننده کاغذ دیواری در ایران است، که انواع کاغذ دیواری با سبک های مدرن، کلاسیک و … را به بازار عرضه کرده است. از بهترین کاغذ دیواری های این برند برای سبک وینتیج به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • کاغذ دیواری کد 7124: این کاغذ دیواری با طرح گل و رنگ های کرم، زیتونی و طلایی یکی از بهترین انتخاب ها برای این سبک به شمار می رود.

کاغذ دیواری کد 7124

کاغذ دیواری کد 7124

  • کاغذ دیواری کد 7128: این کاغذ دیواری از برند اکستریم والز نیز با طرح حیوانات، انتخاب مناسبی برای سبک وینتیج است. این طرح را می توانید در اتاق خواب یا سالن پذیرایی خود نصب کنید.

کاغذ دیواری کد 7128

کاغذ دیواری کد 7128

  • کاغذ دیواری کد 7030: این کد انتخاب مناسبی برای افرادی است که می خواهند از کاغذ دیواری تیره برای منزل خود استفاده کنند. کاغذ دیواری کد 7030 با طرح داماسک و رنگ زیتونی طلایی، فضایی خاص و جذاب را در دکوراسیون وینتیج ایجاد می کند.

کاغذ دیواری کد 7030

کاغذ دیواری کد 7030

گرامافون در دکوراسیون وینتیج: نغمه‌ای از اصالت و نوستالژی

گرامافون در دکوراسیون وینتیج، صرفاً یک وسیله دکوری نیست. این گنجینه نوستالژیک، می‌تواند به عنوان نقطه کانونی فضا عمل کند و هویت و اصالت را به دکوراسیون ببخشد.

استفاده از گرامافون در دکوراسیون وینتیج، به معنای محدود شدن به سبک خاصی نیست. این وسیله، به خوبی با المان‌های مختلف دکوراسیون وینتیج، از جمله مبلمان کلاسیک، اشیاء آنتیک، کاغذ دیواری‌های طرح‌دار و رنگ‌های گرم و نوستالژیک، هماهنگی دارد.

گرامافون، نغمه‌ای از اصالت و نوستالژی را در دکوراسیون وینتیج می‌نوازد و فضایی گرم و صمیمی را برای لحظات آرامش شما خلق می‌کند.

دکوراسیون آشپزخانه در سبک وینتیج چگونه است؟

در این سبک برای دکوراسیون آشپزخانه هم از ایده های متنوع و جذابی استفاده می شود. از مهم ترین ایده های طراحی آشپزخانه به این سبک، به موارد زیر می توان اشاره کرد:

1) طراحی کابینت ها: بهتر است در این سبک از کابینت های چوبی با طراحی قدیمی استفاده کنید. همچنین نصب دستگیره هایی با طراحی قدیمی برای کابینت ها ایده ای جذاب برای اجرای این سبک در آشپزخانه به شمار می رود.

طراحی کابینت ها

طراحی کابینت ها

2) نصب کاشی های مناسب: در آشپزخانه از کاشی های سفید با گل های ظریف و کلاسیک استفاده کنید تا حال و هوای سبک وینتیج به خوبی در آشپزخانه شما جریان پیدا کند.

نصب کاشی های مناسب

نصب کاشی های مناسب

کاغذ دیواری گلدار

3) استفاده از ظروف مناسب: در این سبک علاوه بر طراحی کلی آشپزخانه به نوع ظروف و طراحی آن ها نیز توجه کنید. ظروف چینی گلدار بهترین انتخاب برای این سبک به شمار می روند.

استفاده از ظروف مناسب

استفاده از ظروف مناسب

4) استفاه از وسایل تزئینی: برای تزئین آشپرخانه می توانید از دیوارکوب ها و گل و گیاه طبیعی استفاده کنید. همچنین استفاده از گلدان های چوبی یکی از بهترین ایده ها برای تزئین آشپزخانه به شمار می رود.

استفاه از وسایل تزئینی

استفاه از وسایل تزئینی

کلام آخر
در میان ایده های متنوعی که در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شود، برخی از سبک ها و ایده ها به دلیل قدمت بسیار بالایی که داند، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. سبک وینتیج بهترین مثالی است که در این رابطه می توان به آن اشاره کرد. این سبک، برای افرادی که می خواهند دکوراسیونی اصیل و خاص داشته باشند، بهترین انتخاب محسوب می شود. آیا شماهم به این سبک علاقه دارید؟ در صورت تمایل نظرات خود را در رابطه با این سبک با ما به اشتراک بگذارید.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *