سبک کلاسیک

سبک کلاسیک به زیبایی شناسی جاودانه و ماندگار در طراحی داخلی اشاره دارد که از هنر و معماری کلاسیک زمان‌های گذشته همچون اصول طراحی در یونان و روم باستان الهام می‌گیرد، و با مشخصاتی همچون تقارن و تجمل شناخته می‌شود. در این مقاله از اکستریم والز به صفر تا صد سبک کلاسیک در معماری و دکوراسیون داخلی و ویژگی‌های آن در طراحی می‌پردازیم.

تاریخچه سبک کلاسیک در معماری و طراحی داخلی

سبک کلاسیک در قلب فرهنگ و هنر معماری اروپایی قرار دارد و جلوه‌ای از شکوه و پیچیدگی را در طراحی داخلی تراوش می‌کند؛ در میان تمام سبک‌های دکوراسیون داخلی، سبک کلاسیک یکی از قدیمی‌ترین سبک‌ها است که از قرن هفدهم سرچشمه می‌‌‍‌گیرد؛ با این حال سبک کلاسیک، سبکی است که هیچ گاه از مد نیفتاده و همیشه طرفداران ویژه‌‍‌ی خود را دارد. سبک کلاسیک تنها به طراحی‌های تاریخی گذشته محدود و ختم نمی‌شود، بلکه به شکلی انعطاف پذیر و زیبا، خود را با ترندهای روز طراحی داخلی تطبیق داده و همیشه به عنوان یکی از پرطرفدار ترین سبک‌های ترند روز دنیا به شمار می‌آید.

کاغذ دیواری قهوه‌ای

خصوصیات کلیدی و شاخص سبک کلاسیک

رویکرد کلی سبک کلاسیک بر پایه‌ی تعادل بوده و در نهایت به ایجاد یک طراحی غنی و مجلل می‌انجامد. در زیر به چند مورد از ویژگی‌های اصلی سبک کلاسیک می‌پردازیم:

مبلمان، پرده‌ها و پارچه‌ها در سبک کلاسیک

در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک، از منسوجات، بافت‌ها و پارچه‌های غنی و مجلل همچون مخمل، ابریشم، چرم و… به عنوان پرده، رو میزی، رو تختی، رو مبلی و… استفاده می‌شود. مخمل با بافت براق و لمس نرم و لطیف خود، گزینه‌ای مناسب برای پارچه مبلمان در خانه‌ای به سبک کلاسیک محسوب می‌شود؛ مبلمان مخملی کلاسیک درخششی لوکس و مدرن را به دکور خانه می‌افزایند؛ چرم نیز انتخابی جاودانه و ماندگار در سبک کلاسیک است؛ صندلی‌ها و مبلمان راحتی چرمی، تعادلی هماهنگ از گرما و تجمل را در طراحی داخلی ایجاد می‌کنند. پارچه‌ها، رومیزی‌ها و ملحفه‌های ترمه یا کتان نیز با الیاف طبیعی خود، ظرافت را با خود به همراه می‌آورند.

تقارن و قرینه سازی، مهم‌ترین اصل در معماری کلاسیک

تقارن و تعادل که عمیقا ریشه در سنت‌های زیبایی شناسی معماری کلاسیک دارند، اصل اساسی در سبک کلاسیک محسوب می‌شوند؛ تقارن اغلب در ویژگی‌های معماری مانند درها و پنجره‌ها یا چیدمان مبلمان و وسایل که معمولا به صورت جفت شده چیده می‌شوند، بکار گرفته می‌شود.

کاغذ دیواری سرمه‌ای

ایجاد نقطه کانونی در دکوراسیون کلاسیک

در سبک کلاسیک، معمولا یک شومینه یا یک میز قهوه خوری به عنوان نقطه مرکزی در دکوراسیون شناخته می‌شود و سایر عناصر و المان‌ها در دو طرف این محور مرکزی به صورت قرینه و متقارن، قرار گرفته و چیده می‌شوند که این امر موجب برقراری احساس نظم و تعادل در طراحی داخلی خانه ما می‌شود.

زیبایی و جذابیتی جاودان و ماندگار در دکوراسیون داخلی

سبک کلاسیک با وجود گذر زمان هرگز از مد نمیفتد و طول عمر دکوراسیون خانه شما را تضمین کرده و زیبایی و جذابیت آن را جاودانه می‌کند.

کاغذ دیواری کلاسیک

پالت رنگی غالب در طراحی داخلی به سبک کلاسیک

طراحی داخلی کلاسیک، طیفی از رنگ‌های غنی همچون آبی سرمه‌ای، سبز اشرافی و زمردی، قرمز زرشکی و بورگاندی و سایه‌هایی (فراتر از قلمرو رنگ‌های ساده سفید و کرم)، همچون قهوه‌ای، طلایی، بژ و… را دربرمی‌گیرد. گنجاندن این رنگ‌های غنی و عمیق در طراحی داخلی، ظرافت را در کنار احساسی از پیچیدگی و دراماتیک به فضای داخلی منتقل می‌کند. همچنین رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای و سایه‌های گوناگون سبز تیره، فضای داخلی خانه شما را به طبیعت اتصال داده و حس آرامش را در محیط القا می‌کنند.

مواد و متریال مورد استفاده در سبک کلاسیک

در طراحی داخلی به سبک کلاسیک، اغلب از متریالی طبیعی و با ارزش همچون سنگ مرمر، گرانیت و چوب‌های تیره درختان طبیعی مانند بلوط استفاده می‌شود که به طراحی شما عمق و غنای با ارزشی را می‌بخشند.

Classic wallpaper

استفاده از عناصر عتیقه و آنتیک در سبک کلاسیک

در طراحی داخلی به سبک کلاسیک، گنجاندن وسایل تزیینی و دکوراتیو قدیمی و قطعات عتیقه، سبب جلوه‌ای با شکوه تر در فضا شده و دکوراسیون خانه شما را ارزشمند و گرانبها نشان می‌دهد.

نورپردازی در طراحی داخلی کلاسیک

در حالی که اغلب سبک‌های معاصر و امروزی از وسایل روشنایی با نورهای سفید استفاده می‌کنند؛ در نورپردازی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک، اولویت ایجاد یک محیط گرم و راحت از طریق نورهای گرم و پرحرارت است. وسایلی همچون لوسترهای کریستالی، دیوارکوب‌های روشنایی، چراغ‌ها و آباژورهای رومیزی، فضایی دنج را خانه شما ایجاد می‌کنند.

Classic wallpaper

نکاتی برای طراحی آپارتمان های کوچک به سبک کلاسیک

توجه داشته باشید که استفاده از سبک‌های پر زرق و برقی همچون لوکس و لاکچری، کلاسیک و… در فضاهایی با متراژ کم و کوچک توصیه نمی‌شود؛ با این حال اگر جزو آن دسته افرادی هستید که به سبک‌های قدیمی و کلاسیک علاقمند می‌باشید، با برقراری تعادل و هارمونی در دکوراسیون داخلی و ایجاد نظم و ترتیب بین اجزا از شلوغی ظاهری فضا جلوگیری کرده و بدین ترتیب مانع کوچک‌تر شدن خانه شوید.

Classic wallpaper

طراحی دیوارها در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

طراحی داخلی کلاسیک، سبکی پر زرق و برق با الگوها و طرح‌‌های برجسته و فراوان است؛ از این رو دیوارها در این سبک ساده نیستند. شما می‌توانید از انواع کاغذ دیواری کلاسیک در طرح، رنگ‌بندی و نقوش گوناگون و متنوع موجود در بازار برای طراحی دیوارهای خانه خود استفاده کنید. کاغذ دیواری کلاسیک، دیوارپوشی محبوب و پرطرفدار با طرح‌هایی نظیر گل‌دار، راه راه، شاین دار و اکلیلی، داماسک، شاخ و برگ و… است که جلوه‌ای شیک و با شکوه را به دکوراسیون خانه شما می‌دهد.

Classic wallpaper

سبک نئوکلاسیک چیست و چه تفاوتی با سبک کلاسیک دارد؟

استفاده از سبک نئوکلاسیک، به عنوان سبکی در مقابل طراحی‌های پر زرق و برق باروک و روکوکو، در قرن 17 و 18 رایج شد. سبک نئوکلاسیک، به دنبال احیای سادگی و نظم بوده و بر وضوح، تقارن، تعادل و استفاده از نقوش کلاسیک تاکید داشته است. معماری نئوکلاسیک، دارای خطوط یکدست، ساده و منظم بوده و نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی بر اساس این سبک، الهام گرفته از موضوعات قهرمانانه اساطیر و تاریخ کلاسیک اند. نئوکلاسیک تاثیر قابل توجهی بر هنر و فرهنگ قرن 18 و 19 داشته که هنوز هم می‌توان نشانه‌هایی از این تاثیرات را در بناهای مختلف معماری، جنبش‌های هنری و … مشاهده کرد. واژه‌ی “نئوکلاسیک”، به اصول و زیبایی شناسی سبک کلاسیک، در رشته‌های مختلف هنری، به ویژه هنرهای تجسمی، معماری و … اشاره دارد. اصطلاح نئوکلاسیک، از ترکیب “نئو” به معنای نو (احیا شده) ، و کلاسیک (سبک هنری در یونان و روم باستان)، تشکیل شده است.

Classic wallpaper

سخن پایانی؛ ارتباط با کاغذ دیواری اکستریم والز

جهت انتخاب و خریداری انواع کاغذ دیواری کلاسیک اکستریم والز، به فروشگاه‌های معتبر کاغذ دیواری و دکوراسیون داخلی سراسر کشور مراجعه کرده و یا برای اطلاع از نزدیک‌ترین نمایندگی و فروشگاه به محل سکونت خود با شماره 02192001955 تماس بگیرید.

Classic wallpaper

کاغذ دیواری کلاسیک

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *