کاغذ دیواری اتاق کودک

کاغذ دیواری یکی از روش‌های جذاب و خلاقانه برای تزیین دکوراسیون اتاق کودک است. با استفاده از کاغذ دیواری می‌توان به راحتی فضای اتاق کودک را تغییر داده و به آن جذابیت و شخصیت بیشتری بخشید. این روش نه تنها امکان ایجاد یک فضای زیبا و دلنشین را در اتاق کودک فراهم می‌کند، بلکه سبب القای احساس آرامش و راحتی در کودکان شما خواهد شد. در این مقاله از اکستریم والز، به جذاب‌ترین ایده‌های استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی اتاق کودک می‌پردازیم.

 

تاثیر استفاده از کاغذ دیواری در اتاق کودک

 

  • به طور معمول کودکان از دیوارهای پوشیده شده با کاغذ دیواری استقبال می‌کنند؛ از آن‌جایی که کاغذ دیواری‌های کودکانه در طرح‌ها، الگوها و رنگ‌بندی‌های بسیار شاد و متنوعی یافت می‌شوند، باعث رشد و تقویت ذهنی کودک شما شده و انرژی تازه‌ای را به اتاق کودک دلبندتان می‌افزایند.
  • ممکن است یک دیوار ساده‌ بدون طرح، جلوه‌ای کسل کننده و یکنواخت را برای کودکان داشته باشد، اما تصاویر و طرح‌های جالب و هیجان انگیز کاغذ دیواری می‌تواند فضای اتاق خواب را برای آن‌ها به محیطی شاد و سرگرم کننده تبدیل کند.
  • از آن‌جایی که ممکن است کودکان با شیطنت و بازیگوشی خود با مدادرنگی روی دیوارها نقاشی کشیده یا با دست شکلاتی دیوار را کثیف کنند، کاغذ دیواری انتخابی مطمئن و مناسب به عنوان دیوارپوش اتاق کودک محسوب می‌شود؛ چرا که اکثر کاغذ دیواری‌های امروزی موجود در بازار ضد آب بوده و به آسانی قابل تمیزکاری و شستشو می‌باشند.

کاغذ دیواری اتاق کودک

 

 استفاده از کاغذ دیواری قابل شستشو در اتاق کودک

یکی از اولویت‌های اصلی در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک، قابلیت شستشو و تمیزکاری آسان آن است. امروزه اکثر کاغذ دیواری‌ها با لایه‌ای محافظتی از جنس وینیل (Pvc) ساخته شده که در برابر عوامل گوناگونی همچون آب و رطوبت مقاوم‌اند و بدین ترتیب به آسانی، تنها در سه مرحله‌ی فوری شسته و تمیز می‌شوند.

کاغذ دیواری اتاق کودک

Using washable wallpaper in the childrens room

کاغذ دیواری مناسب اتاق نوزاد

انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک، به سلیقه و علاقه شخصی آن‌ها مربوط است. اما انتخاب کاغذ دیواری اتاق نوزاد کمی متفاوت می‌باشد؛ نوزادان فقط جایی آرام برای خوابیدن احتیاج دارند، این وظیفه شماست که با انتخاب طرح و رنگی ملایم و آرامش بخش برای کاغذ دیواری اتاقشان، آرامش و احساس امنیت را برای آن‌ها فراهم کنید. اما بهترین رنگ برای کاغذ دیواری اتاق نوزاد چه رنگی است؟

Wallpaper suitable for the babys room

کاغذ دیواری صورتی برای اتاق نوزاد دختر

با اینکه ممکن است بسیاری از افراد با جنسیت قائل شدن رنگ‌ها مخالف باشند، اما کاغذ دیواری صورتی انتخابی جذاب برای اتاق نوزادان دختر محسوب می‌شود. استفاده از کاغذ دیواری صورتی در اتاق خواب نوزادان دختر، پاکی و معصومیت دخترانه را در فضایی آرام و دلنشین به ارمغان می‌آورد.

Pink wallpaper for a baby girls room

کاغذ دیواری پاستلی برای اتاق نوزاد پسر

کاغذ دیواری‌هایی با اشکال هندسی و ژئومتریک در رنگ‌های پاستلی (همچون آبی آسمانی، زرد لیمویی، سبز چمنی و…)، همچنین کاغذ دیواری‌هایی در طیف‌های خنثی (مانند سفید و طوسی)، بهترین گزین برای اتاق خواب نوزادان، به ویژه نوزادان پسر محسوب می‌شوند.

Pastel wallpaper for a baby boys room

کاغذ دیواری نارنجی برای اتاق بچه

رنگ نارنجی به عنوان رنگی شاد و پرشور، اغلب در دکوراسیون اتاق کودکان مشاهده می‌شود؛ اما باید توجه داشت که در استفاده از این رنگ‌های پر انرژی (مانند نارنجی و قرمز) در دکوراسیون اتاق کودک نباید زیاده روی کرد؛ چرا که این رنگ‌ها انرژی و هیجانات کاذب را در وجود کودک افزایش داده و باعث تنش و شیطنت در او خواهند شد. شما می‌توانید از کاغذ دیواری‌هایی با گل‌‍‌ها یا تصاویر کارتونی نارنجی در پس زمینه‌ای سفید و گلبهی رنگ برای اتاق کودکتان استفاده کنید.

 

کاغذ دیواری نارنجی برای اتاق بچه

 

کاغذ دیواری کرم نسکافه‌ای برای اتاق کودک

استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های نسکافه‌ای و کرم، فضای اتاق کودک شما را دلباز و دلنشین‌تر جلوه می‌دهد؛ به عنوان مثال کاغذ دیواری‌هایی با پس زمینه نسکافه‌ای روشن و خرس‌های انیمیشنی کرم قهوه‌ای یکی از جذاب‌ترین کاغذ دیواری‌های اتاق کودک محسوب می‌شود.

کاغذ دیواری اتاق کودک

کاغذ دیواری آبی برای اتاق کودک پسرانه

کاغذ دیواری آبی یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها به عنوان دیوارپوش اتاق خواب (چه اتاق خواب کودک چه اتاق خواب بزرگسال) محسوب می‌شود؛ کاغذ دیواری آبی، آرامش و ملایمت را در فضای اتاق خواب شما جاری ساخته و فضا را برای استراحتی مطلوب، دلنشین می‌سازد.

blue wallpaper

 

طراحی اتاق بچه با کاغذ دیواری سبز

کاغذ دیواری سبز سطح تمرکز کودک شما را افزایش داده و یک رنگ اصیل برای اتاق خواب کودکان (چه پسر چه دختر) محسوب می‌شود.

کاغذ دیواری اتاق کودک

کاغذ دیواری اتاق کودک طوسی (خاکستری)

کاغذ دیواری طوسی یکی از جذاب‌ترین و مدرن‌ترین رنگ‌های مناسب در اتاق خواب کودکان است که با اکثر رنگ‌ها و سبک‌های دکوراسیون داخلی ست و هماهنگ می‌شود. ترکیب کاغذ دیواری طوسی با اسباب بازی‌ها، لوازم تزیینی و اکسسوری‌هایی در رنگ‌های روشن همچون زرد، بنفش، خردلی، صورتی و… جلوه‌ی بسیار جذابی را در اتاق خواب کودک شما ایجاد می‌کند.

دیواری اتاق کودک طوسی

بهترین طرح‌ها و الگوی کاغذ دیواری اتاق کودک

به طور معمول کاغذ دیواری اتاق کودک به ویژه اتاق نوزادان، باید دارای طرح‌ها و الگوهای آرامش بخش باشد، از این رو بهتر است طرح‌های درشت در پس زمینه‌های ساده و ملایم را برای اتاق کودک خود انتخاب کنید؛ به عنوان مثال، یک کاغذ دیواری ساده آبی آسمانی با ابرهای پفکی و تپل سفید رنگ، یا یک کاغذ دیواری با پس زمینه صورتی ملایم و ستاره‌های سفید و بنفش رنگ ملوس، می‌تواند گزینه مناسبی به عنوان دیوارپوش اتاق کودک باشد. در زیر به چند نمونه از محبوب‌ترین کاغذ دیواری‌های طرح دار کودکانه اشاره می‌کنیم:

کاغذ دیواری اتاق کودک

کاغذ دیواری طرح حیوانات کودکانه 

کاغذ دیواری با طرح‌های کارتونی و انیمیشنی حیوانات، یکی از جذاب‌ترین پیشنهادات برای اتاق خواب کودکان محسوب می‌شود که سبب سرگرمی آن‌ها شده و جذابیت خاصی را در اتاقشان به نمایش می‌گذارد. از خرس‌های بامزه گرفته تا دایناسورها، پری دریایی و… همگی می‌توانند به ایجاد یک محیط منحصر به فرد و زیبا برای کودک شما کمک کنند.

Childrens animal design wallpaper

کاغذ دیواری طرح نقشه جهان برای اتاق کودکان

نقشه جهان یک تصویر جذاب برای کودکان و نوجوانان ماجراجو می‌باشد. به خصوص برای آن دسته از کودکانی که علاقمند به درس جغرافیا می‌باشند و روحیه علمی‌ دارند. نقشه جهان کودکانه دارای رنگ‌های شاد و طرح‌های فانتزی می‌باشد. طراحان طرح‌های متنوعی از تصاویر دوست‌داشتنی برای کودکان را در ترکیب با نقشه جهان ارائه می‌دهند. این تصاویر حس کنجکاوی و هوش فرزند شما را تقویت می‌کند.

کاغذ دیواری اتاق کودک ساده

کاغذ دیواری‌های ساده یکی از شیک‌ترین و مینیمال‌ترین دیوارپوش‌های نسل جدید امروزی‌اند که زیبایی و جذابیت را در عین سادگی، در اتاق کودک شما به نمایش می‌گذارند. کاغذ دیواری ساده با تمامی طیف‌های رنگی و سبک‌های دکوراسیون داخلی ست شده و ظاهری دلباز و متعادل را در فضای مد نظر شما سبب خواهد شد. شما می‌توانید به منظور برقراری آرامش در اتاق کودک خود از کاغذ دیواری ساده در رنگ‌های خنثی و روشنی همچون سفید، کرم، خاکستری و بژ استفاده کنید.

Simple childrens room wallpaper

 

طرح خال خالی برای  کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه بچه گانه

کاغذ دیواری خال خالی آنقدر ملوس و زیباست که حتی بزرگسالان نیز نمی‌توانند از آن دل بکنند؛ طرح‌های خال خالی طرحی دوست داشتنی برای تمامی سنین محسوب می‌شوند. از جذاب‌ترین کاغذ دیواری‌های خال خالی می‌توان به الگوهای خال خالی سفید در پس زمینه طوسی، آبی و صورتی ملایم اشاره کرد. کاغذ دیواری خال خالی سفید شبیه به دانه‌های برف بر آسمان آبی می‌تواند احساس آرامش و سکوت روزهای برفی را در اتاق نوزاد و کودک شما به ارمغان بیاورد. از کاغذ دیواری خال خالی می‌توان هم در اتاق خواب پسرانه و هم دخترانه استفاده کرد.

کاغذ دیواری اتاق کودک

 

کاغذ دیواری راه راه برای اتاق کودک پسر

کاغذ دیواری راه راه انتخابی همه پسند برای تمامی سنین محسوب می‌شود. توصیه می‌شود برای اتاق نوزاد از کاغذ دیواری‌های راه راه پهن با رنگ‌های هماهنگ و ملایم استفاده کنید، کاغذ دیواری راه راه باریک ممکن است پس از مدتی چشم کودک شما را خسته کند. کاغذ دیواری راه راه همچنین، با ایجاد توهم ابعادی فضا، اتاق کودک شما را بزرگ و عریض‌تر نشان می‌دهد.

دیواری آبی برای اتاق کودک پسرانه

کاغذ دیواری گل‌دار برای اتاق خواب کودک دخترانه

کاغذ دیواری گلدار طروات و سرزندگی را به اتاق کودک دختر شما آورده و روحیه امید بخشی را به فضای داخلی می‌افزاید.

کاغذ دیواری اتاق کودک

کاغذ دیواری طرح قلبی برای اتاق کودک دختر

طرح‌های قلبی، الگوهای بسیار بامزه و دخترانه‌ای هستند که در طیف‌های رنگی گوناگونی یافت شده و با سرویس خواب‌های جدید و مدرن سفید رنگ ست و هماهنگ می‌شوند.

Heart pattern wallpaper for a girls room

کاغذ دیواری هندسی یکی از طرح های مناسب کاغذ دیواری کودک

کاغذ دیواری‌ هندسی یکی از طرح‌های اسپرت و مدرن است که به عنوان دیوارپوش اتاق نوزاد و کودکان پسر و دختر استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری اتاق کودک

کاغذ دیواری طرح فانتزی برای اتاق خواب کودکان

همانطور که گفته شد کاغذ دیواری‌های فانتزی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین کاغذ دیواری‌ها برای اتاق کودکان و نوزادان محسوب می‌شوند. کاغذ دیواری‌هایی با طرح بالون، کاغذ دیواری با طرح بادکنک، کاغذ دیواری طرح توت فرنگی و… نمونه‌های جذابی از انواع بی شمار کاغذ دیواری اتاق کودک محسوب می‌شوند. کاغذ دیواری طرح بالن و پرنده یکی از جذاب‌ترین طرح‌های مورد استفاده در اتاق کودکان می‌باشد.

Fantasy wallpaper for childrens bedrooms

کاغذ دیواری طرح حیوان و گیاه برای اتاق کودک پسرانه

کاغذ دیواری طرح گیاه و حیوان یکی از طرح‌های مورد پسند در اتاق خواب کودک و نوزاد است.این کاغذ دیواری‌ها جذابیت و ماجراجویی خاصی را به اتاق فرزندتان بخشیده و کنجکاوی او را برمی‌انگیزند. کاغذ دیواری طرح فیل و درخت، یکی از بامزه‌ترین طرح‌های کاغذ دیواری برای اتاق نوزاد است که فضای جالبی را در اتاق خواب او ایجاد می‌کند.

کاغذ دیواری اتاق کودک

چگونه اتاق کودک خود را با استفاده از کاغذ دیواری بزرگ‌تر نشان دهیم؟

کاغذ دیواری با رنگ‌های روشن و خنثی سبب انعکاس و پخش نور در محیط شده و بدین ترتیب فضای اتاق بزرگ و دلبازتر نمایان می‌شود، کاغذ دیواری با راه راه‌های ظریف، دیوار را بلند‌تر و همچنین با راه‌راه‌ های افقی، دیوار را عریض‌تر نشان می‌دهد. شاید باورتان نشود اما استفاده از کاغذدیواری با الگوی بزرگ و تکراری کودکانه و کارتونی یکی دیگر از راه‌های بزرگ‌تر نشان دادن فضای اتاق است. اگر بر روی پنجره‌ها قصد نصب پرده دارید، پرده‌های طرح دار به دو دلیل گزینه‌ی مناسبی نیستند اول آن که امکان دارد توجه‌ها را به سمت پنجره جلب کند وهمینطور باعث کوچک‌تر نشان داده شدن اتاق فرزندتان می‌شود. بهتر است پرده را هم‌رنگ زمینه‌ کاغذ دیواری انتخاب کنید تا با ایجاد خطای دید به بزرگ‌تر نشان داده شدن فضا کمک کند.

کاغذ دیواری اتاق کودک

پرفروش ترین طرح های کاغذ دیواری کودک

ممکن است کودک شما به پری دریایی، دایناسورها، تک شاخ‌ها یا تم‌های فضایی علاقه داشته باشد، در این حالت کاغذ دیواری راهی عالی برای نشان دادن تم‌ها و شخصی‌سازی اتاق کودکان است. علاوه‌ بر این، دیوارهای ساده رنگ شده برای کودکان کمی‌ کسل به نظر می‌رسند. طیف وسیعی از کاغذ دیواری‌های کودکانه با طرح‌های مختلف وجود دارد که مقاومت در برابر آن‌ها سخت است، پس چرا کاغذ دیواری را انتخاب نکنیم؟  پرفروش‌ترین طرح‌های کاغذ دیواری اتاق کودک عبارتند از:

  •  کاغذ دیواری طرح دایناسورها
  • کاغذ دیواری طرح حیوانات
  • کاغذ دیواری طرح پری دریایی
  • کاغذ دیواری طرح اسب تک شاخ
  • کاغذ دیواری طرح توپ فوتبال و بسکتبال
  • کاغذ دیواری طرح شخصیت‌های محبوب کارتونی و انیمیشنی
  • کاغذ دیواری آبرنگی با طرح رنگین کمانی
  •  کاغذ دیواری خال خالی،
  • کاغذ دیواری طرح درختان و جنگل

کاغذ دیواری اتاق کودک

 

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک

  • طراحی اتاق کودک هرگز نباید سبب عصبانیت و افزایش تنش و پرخاش در آن‌ها شود؛ از این رو بهتر است رنگ‌های سرد را در اولویت قرار دهید تا سبب تسکین اعصاب و روان کودکتان شود.
  • در اتاق‌هایی کوچک با نور کم و فضای محدود، از کاغذ دیواری با رنگ روشن و الگوهای ظریف استفاده کنید.
  • برای افزایش حس خلاقیت کودک، از کاغذ دیواری‌های رنگارنگ در سایه‌های گرم استفاده کنید. اما در استفاده از رنگ‌های جیغ بپرهیزید.

کاغذ دیواری اتاق کودک

پرطرفدارترین طرح‌های کاغذ دیواری اتاق کودک پسرانه

انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری برای اتاق پسرها و دخترها با توجه به سن و علایق آن‌ها متفاوت است. از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین طرح‌های کاغذ دیواری بین پسران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طرح شخصیت‌های کارتونی: بسیاری از پسر بچه‌ها در سنین 4 تا 12 سال، علاقه زیادی به شخصیت‌های کارتونی دارند. از شخصیت‌ها محبوب کارتونی بین پسر بچه‌ها می‌توان به باب اسفنجی، پلنگ صورتی، بن تن، لاک پشت‌های نینجا و… اشاره کرد.
  • کاغذ دیواری با طرح شخصیت‌های ابرقهرمانی مانند سوپرن و مرد عنکبوتی: علاوه بر طرح‌های کارتونی، طرح‌های ابرقهرمانی بین پسران محبوبیت بیشتری دارند. شما می‌توانید از طرح‌های ابرقهزمانی در انتخاب روتختی، پرده‌ها و کاغذ دیواری‌های اتاق کودک خود استفاده کنید.
  • کاغذ دیواری مرتبط با فوتبال و فوتبالیست‌های مشهور دنیا: بعد از شخصیت‌های ابرقهرمانی، انتخاب کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های مربوط به فوتبال و سایر ورزش‌ها دربین پسران خواهان زیادی دارد.
  • طرح‌های فرازمینی؛ از آدم فضایی و سفینه تا جنگجویان کهکشان: کهکشان و رمز و رازهای آن برای کودکان و بزرگسالان جذابیت بالایی دارد. از نظر طراحان داخلی، انتخاب یک دیوار با پوشش کهکشانی در کنار دیوارهایی با رنگ آبی روشن بسیار عالی خواهد بود. البته می‌توانید از چند دکور مربوط به ستاره‌ها نیز برای جذابیت بیشتر اتاق کودکتان استفاده کنید.
  • کاغذ دیواری با طرح اتومبیل، دوچرخه یا موتور سیکلت

 

کاغذ دیواری اتاق کودک

خاص ترین کاغذ دیواری‌ های اتاق خواب دختر بچه‌های خردسال

  • کاغذ دیواری طرح جنگل و ماجراجویی: این طرح کاغذ دیواری دخترانه دارای یک شاخه درخت دنباله‌دار است که با برگ‌ها، پرندگان و حیوانات جنگلی از جمله جغد، روباه و سنجاب تزئین شده است. طرح‌های روی‌ این کاغذ دیواری بر روی پس‌زمینه‌ای صورتی رنگ با اکلیل‌های نقره‌ای برای جلوه بیشتر قرار گرفته است.

دکوراسیون اتاق دخترانه

  • کاغذ دیواری طرح قوهای پر‌ زرق‌ و برق: این کاغذ دیواری خیره‌کننده طرح قوی برجسته، می‌تواند زینت‌بخش هر اتاق خواب دخترانه‌ای باشد.‌ این طرح دارای قوها و گل‌هایی با جزئیات زیبا در رنگ‌های ملایم صورتی، سبز و خاکستری، با اکلیل‌های نقره‌ای است.

دکوراسیون اتاق دخترانه

  • کاغذ دیواری طرح اسب تک شاخ: این کاغذ دیواری طرح تک شاخ برای دختران در هر سنینی مناسب است. طراحی‌ این کاغذ دیواری به سبک کلاژ و از تصاویر اسب تک‌شاخ و نقل‌قول‌های الهام‌بخش به رنگ‌های پاستلی و اکلیل‌های درخشان تشکیل شده است.

Unicorn wallpaper

 

  • کاغذ دیواری طرح رویای دخترانه: این کاغذ دیواری دخترانه زیبا که می‌تواند احساس ملایم و رویایی را به یک اتاق کاملاً دخترانه اضافه کند. طراحی‌ این کاغذ دیواری حس خوب و گرمی‌ را با استفاده از رنگ‌های ملایم صورتی، خاکستری و سفید به همراه طرح‌هایی از لب، مژه و عبارات انگیزشی به اتاق دختر شما اضافه خواهد کرد.

 

دکوراسیون اتاق دخترانه

 

  • کاغذ دیواری طرح استوایی: این کاغذ دیواری مجموعه‌ای از حیوانات، پرندگان و خزندگان رنگارنگ را با گیاهان استوایی در زمینه صورتی کم‌ رنگ نشان می‌دهد. در طراحی‌ این اتاق خواب علاوه‌بر کاغذ دیواری عروسک فلامینگو و مبلمان سفید طراحی آن را زیباتر کرده است.

 

دکوراسیون اتاق دخترانه

به اشتراک بگذارید

4 دیدگاه

  • باید کاغذ دیواری اتاق نوزاد و کودک طرح طوری باشه که بچه بزرگ شد نیاز به تغییر دکوراسیون نباشه

  • کاغذ دیواری اتاق کودک مدل وینیل هر لکه ای روش ایجاد بشه قابل شست و شوعه؟

    • با سلام
      بله دوست گرامی جنس تمام کاغذ دیواری شرکت اکستریم والز اعم از کاغذ دیواری کودک، کاغذ دیواری پذیرایی، اتاق خواب و … از وینیل بوده و به راحتی میتوان هرگونه لک و کثیفی رو از روی کاغذ دیواری ها با دستمال نم دار و مرطوب پاک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *