Untitled 1 Recovered copy

 تمیز کردن کاغذ دیواری فرایندی است که می‌تواند هر از چندگاهی به زیبایی و تازگی دیوارهای خانه شما بیفزاید. مراحل پاک کردن کاغذ دیواری، باید با دقت و حوصله انجام شود تا از هرگونه آسیب به بافت، طرح و رنگ کاغذ دیواری جلوگیری شود. در این مقاله از اکستریم والز به نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری و پاک کردن انواع لکه اعم از ماژیک، خودکار، مداد شمعی می پردازیم و نکات مهم مربوط به نگهداری صحیح کاغذ دیواری را بیان خواهیم کرد.

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن کاغذ دیواری

به منظور تمیز کردن کاغذ دیواری و پاک کردن آن‌ها از کثیفی‌ها، لکه‌ها، چربی‌ها و … به وسایلی مانند:

  • دستمال جادویی یا میکروفیبر
  • جاروی بلند
  • جاروبرقی (برس کوچک جاروبرقی)
  • سطل
  • مایع یا صابون ظرفشویی
  • دستمال اسفنجی
  • دستکش یک بار مصرف
  •  پاک‌کن
  • نان تست سفید
  • مایع شستشو
  •  سرکه سفید
  • پد آرایش پاک کن و… نیاز داریم.
اسپری پاک کننده به همراه دستکش برای تمیز کردن کاغذ دیواری
اسپری پاک کننده به همراه دستکش برای تمیز کردن کاغذ دیواری

4 گام ساده برای پاک کردن کاغذ دیواری قابل شستشو

پیش از تمیز کردن کاغذ دیواری لازم است بدانید که آیا کاغذ دیواری شما قابلیت شست و شو دارد یا نه؟ اگر کاغذ دیواری شما ضد آب و قابل شستشو باشد، می‌توانید به آسانی با استفاده از چند مرحله‌ی ساده، تمامی چربی‌ها، لکه‌ها و جرم‌های موجود روی سطح آن را از بین ببرید. در ادامه به مراحل تمیز کردن کاغذ دیواری خواهیم پرداخت.

  • گردگیری کاغذ دیواری؛ ربودن خاک و گرد و غبار

اولین مرحله تمیز کردن کاغذ دیواری، پاک کردن گرد و غبار از روی آن است. پیش از اینکه از آب یا هرگونه مایع شستشوی دیگری برای تمیز کردن استفاده کنید، می بایست گرد و غبار موجود روی سطح کاغذ دیواری را بگیرید؛ چرا که اگر بلافاصله آب و مایع تمیز کننده را روی کاغذ دیواری بزنید، گرد و غبار روی آن گل آلود شده و کار پاک کردن کاغذ دیواری را برای شما سخت‌تر می‌کند.  گردگیری کاغذ دیواری را می‌توانید به وسیله یک دستمال خشک تمیز یا برس جاروبرقی انجام دهید.

نحوه شستن کاغذ دیواری
گرد گیری کاغذ دیواری

patina desktop

 

  • استفاده از مخلوط آب و مایع شستشو (مایع،صابون ظرفشویی یا غیره)

در یک سطل، ۱ گالن آب ولرم یا آب گرم را با ۱/۴ فنجان مایع ظرف‌شویی مخلوط کنید، سپس دستمال اسفنجی را به مایعی که ساختید آغشته کرده و آن را آبگیری نمایید تا کمی رطوبت بر روی دستمال بماند. حالا می‌توانید تمیز کردن کاغذ دیواری را انجام دهید. اگر کاغذ دیواری شما در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد باید از مایعی که قابلیت چربی‌زدایی داشته باشد استفاده کنید. قبل از اینکه بخواهید مرحله سوم را شروع کنید صبر کنید تا کاغذ دیواری خشک شود.

استفاده از مخلوط آب و مایع شستشو در تمیز کردن کاغذ دیواری
استفاده از مخلوط آب و مایع شستشو در تمیز کردن کاغذ دیواری
  • پاک کردن لکه از روی کاغذ دیواری

لکه بری و پاک کردن لکه از روی کاغذ دیواری می‌تواند بر نگهداری و طول عمر مدت‌دار کاغذ دیواری تاثیر بسزایی داشته باشد. یکی از اصول مهمی‌ که می‌تواند زیبایی و رنگ و روی کاغذ دیواری را مثل روز اول نگهدارد از بین بردن لکه‌های بر جای مانده بر روی کاغذ دیواری است. لکه بری کاغذ دیواری را باید با کمک مواد شوینده متفاوتی انجام داد با یک دستمال مرطوب و کمی مواد شوینده، سطح کاغذ را پاکسازی کنید؛ فقط درصد استفاده از مواد شوینده شیمیایی بهتر است کم باشد.

قبل از تمیز کردن کاغذ دیواری، محلول را روی یک بخش کوچک از کاغذ دیواری امتحان کنید. به این ترتیب خواهید فهمید که محلول به کاغذ دیواری آسیب می‌زند یا خیر. در صورت بی‌خطر بودن محلول، می‌توانید شستشوی کاغذ دیواری را آغاز کنید.

پاک کردن لکه از روی کاغذ دیواری
پاک کردن لکه از روی کاغذ دیواری
  • خشک کردن کاغذ دیواری 

بعد از پاک کردن لکه های کاغذ دیواری با یک شوینده مناسب، در نهایت با یک دستمال خشک، خیسی کاغذ دیواری را بگیرید. حتما مطمئن شوید که کاغذ دیواری کاملا خشک شده است.

خشک کردن کاغذ دیواری با دستمال یکی از مراحل تمیز کردن کاغذ دیواری است.
خشک کردن کاغذ دیواری با دستمال یکی از مراحل تمیز کردن کاغذ دیواری است.

نکات مهم در تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو

قبل از تمیز کردن کاغذ دیواری، باید به نوع کاغذ دیواری توجه کنید. چرا که هر یک از انواع کاغذ دیواری روش شستشو متفاوتی دارد. به عنوان مثال کاغذ دیواری با جنس وینیل به‌آسانی شسته می‌شود. به طور کلی انواع کاغذ دیواری دارای پوشش فابریک یا پارچه‌ای تولید شده با وینیل و آکریلیک قابلیت شستشو دارند. از سوی دیگر کاغذ دیواری پوستی و بدون برجستگی در صورت خیس شدن خراب می‌شود. به این صورت که زیر آن حباب ایجاد شده و در نهایت کنده می شود. برای جلوگیری از ایجاد حباب زیر کاغذ دیواری و خراب شدن آن، برای تمیز کردن کاغذ دیواری تنها فرایند لکه‌گیری باید انجام شود.

راهنمای مرحله به مرحله تمیز کردن کاغذ دیواری
راهنمای مرحله به مرحله تمیز کردن کاغذ دیواری

باید بدانید که تصوری اشتباه وجود دارد مبنی بر اینکه در صورت خیس شدن کاغذ دیواری قابل شستشو، مشکلی به وجود نخواهد آمد. اما واقعیت این است که کاغذ دیواری نباید کاملا خیس شود، چرا که در این صورت طول عمر آن کاهش پیدا می‌کند. بنابراین باید از آب گرم یا ولرم به همراه مقداری مایع ظرف‌شویی برای تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده کنید.

تميز كردن كاغذ ديواري با بخارشو

شما می‌توانید برای تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو از بخارشوی استفاده کنید. روش شستشو با بخارشوی نسبت به روش اسفنج آغشته به آب و مایع ظرف‌شویی آسان‌تر است و سریع‌تر انجام می‌شود. البته استفاده از بخارشوی به نوع کاغذ دیواری بستگی دارد؛ به این دلیل که برخی از کاغذهای دیواری با بخارشوی سازگار نبوده و خراب می‌شوند. باید بدانید که بیشتر کاغذ دیواری های اکستریم والز، قابلیت شستشو دارند و بدون مشکل تمیز می‌شوند.

نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری غیر قابل شستشو

در صورت خرید کاغذ دیواری غیر قابل شستشو، نگران نشوید. با اینکه تمیز کردن کاغذ دیواری غیر قابل شستشو نسبت به نوع قابل شستشو دشوارتر است، اما روش‌های ساده‌ای برای این کار وجود دارند. اگر دوست ندارید که پس از نصب کاغذ دیواری غیر قابل شستشو، دیوار کثیف شده و ظاهر بدی پیدا کند، در ماه بین دو تا چهار بار آن را گردگیری کنید. برای این کار بهترین وسیله یک دستمال حوله‌ای تمیز و خشک است. با گردگیری کاغذ دیواری دیگر گردوغبار روی آن باقی نمی‌ماند؛ در نتیجه کاغذ دیواری سیاه و کثیف نمی‌شود. همچنین می‌توانید برای گردگیری آسان‌تر از جاروبرقی یا طی حوله‌ای خشک و تمیز استفاده کنید.

شستن کاغذ دیواری

پاک کردن انواع لکه از روی کاغذ دیواری

به منظور پاک کردن لکه‌ها از روی کاغذ دیواری، ابتدا باید نوع لکه را تشخیص دهید و با توجه به نوع آن، فرایند تمیزکاری را انجام دهید. لکه‌هایی که بر روی کاغذ دیواری ایجاد می‌شوند می‌توانند ماهیت‌های متفاوتی داشته باشند، برای اینکه بتوان آنها را از بین برد، باید از حلال‌ها و شوینده‌های مخصوص با آن ماده استفاده کرد، استفاده نادرست از شوینده‌ها و حلال‌ها می‌تواند باعث کثیف‌تر شدن دیوار شما گردد. بنابراین شما باید ابتدا یک حلال را بر روی قسمتی از کاغذ دیواری تست کنید، تا متوجه شوید که آن حلال برای پاک کردن لکه مناسب است یا خیر.

پاک کردن لکه از روی کاغذ دیواری
پاک کردن انواع لکه از روی کاغذ دیواری

پاک کردن مداد و از بین بردن اثر انگشت از روی کاغذ دیواری

لکه‌‌هایی مانند مداد یا اثر انگشت با پاک‌کن، آدامس یا یک تکه نان تست سفید پاک می‌شوند. کافی است پاک‌کن یا نان را کمی روی سطح کاغذ دیواری بمالید. روش دوم برای پاک کردن اثر انگشت، کشیدن یک پاک‌کن ژله‌ای روی کاغذ دیواری است.

پاک کردن لکه اثر انگشت با یا یک تکه نان تست سفید
پاک کردن لکه اثر انگشت با یا یک تکه نان تست سفید

پاک کردن لکه کپک یا سس از روی کاغذ دیواری

برای لکه‌های روی کاغذ دیواری وینیل، چه لکه سس باشد چه لکه کپک، می‌توان از محلول‌های پاک کننده یا سرکه سفید استفاده کرد. توجه داشته باشید که نباید از محلو‌ل‌های سفید کننده مثل وایتکس، برای پاک کردن لکه‌های کاغذ دیواری استفاده کرد، چرا که ممکن است به بافت، طرح و رنگ کاغذ دیواری آسیب وارد کنند.

ابتدا محلول پاک کننده را روی نقطه‌ای از کاغذ دیواری امتحان کنید، اگر مشکلی برای بافت کاغذ دیواری پیش نیامد، بقیه جاها را تمیز کنید. مقدار استانداردی که می‌توانید برای تمیز کردن استفاده کنید، ۱/۴ فنجان مایع پاک کننده با ۱ فنجان آب می‌باشد. بعد از استفاده از مایع شستشو یا سرکه سفید، بایستی با یک دستمال دیوار را خشک نمایید.

پاک کردن کپک یا لکه سس از روی کاغذ دیواری با سرکه
پاک کردن کپک یا لکه سس از روی کاغذ دیواری با سرکه

پاک کردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری

  1. برای لکه‌های سرسخت‌تر مانند لکه‌های چربی بزرگ یا تغییر رنگ های عمیق، ابتدا مطمئن شوید که کاغذ دیواری شما از جنس وینیل بوده و تحمل شست‌و‌شو با مایع‌ سفید‌کننده را دارد. اگر نمی‌دانید که جنس کاغذ دیواری شما چیست ابتدا یک نقطه کوچک که در دید نیست را با کمک یک چوب پنبه یا گوش پاک‌کن با مایع سفید‌کننده تمیز کنید. بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند، سپس با یک دستمال اسفنجی مرطوب پاک کنید، اگر دیدید که کاغذ دیواری شما تغییر رنگ نداده و تمیز شده است، می‌توانید جاهای دیگر کاغذ دیواری را تمیز کنید.
  2. روش دوم این است که ابتدا یک حوله کاغذی روی لکه بگذارید و یک اتو روی حوله قرار دهید. به این ترتیب لکه به حوله جذب خواهد شد.
پاک کردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری با مایع سفید کننده
پاک کردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری با مایع سفید کننده

4 روش برای پاک کردن خودکار و لک جوهر ار روی کاغذ دیواری

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که جوهر خودکار یا ماژیک قابل شست‌و‌شو نیستند و اگر لکه‌ای بر اثر جوهر خودکار ایجاد شود، دیگر نمی‌شود آن را پاک کرد. اما این را باید دانست که جوهرهای جدید همگی بر پایه آب درست شده و با کمک محلول درست می‌توان آن را از بین برد.

لکه‌هایی که بر اثر خودکار ایجاد شده‌اند را می‌توان با کمک آب و صابون و یک پارچه نم‌دار به آسانی از بین برد. تنها کافیست که با کمک یک پارچه نم‌دار یا اسفنج نم‌دار و درست کردن کمی‌ آب و صابون بخش‌هایی که بر اثر خودکار کثیف شده‌اند، را پاک کنید. همچنین می توان این نوع لکه‌ها را به راحتی با کمک یک دستمال مرطوب پاک‌کننده آرایش از بین برد. در ادامه به چند روش پاک کردن خودکار از روی کاغذ دیواری اشاره می کنیم.

  • پاک کردن لکه جوهر از روی کاغذ دیواری با الکل

با کمک الکل نیز می‌توانید لکه‌هایی که با خوکار ایجاد شده است را از بین ببرید. یک پنبه بردارید و آن را به الکل آغشته کنید، سپس به آرامی‌ بر روی قسمت‌هایی که لکه دارند بکشید تا لکه‌ها از بین بروند.

پاک کردن لکه جوهر از روی کاغذ دیواری با الکل
پاک کردن لکه جوهر از روی کاغذ دیواری با الکل
  • پاک کردن لکه‌ جوهر تثبیت شده خودکار از روی کاغذ دیواری

جوهر حلال در آب یا پاک‌شونده با آب به راحتی با یک حوله نم‌دار یا دستمال مرطوب پاک می‌شود. اما با لکه‌های خودکار تثبیت شده بر روی کاغذ دیواری که غیر‌قابل پاک شدن هستند، چه باید کرد؟ از یک اسفنج خیس شده با مواد پاک‌کننده برای بردن لکه جوهر تثبیت شده روی کاغذ دیواری استفاده کنید، در نظر داشته باشید که اسفنج زیاد خیس نباشد، که این خیسی با نفوذ بر سطح کاغذ دیواری باعث از بین رفتن آن می‌شود.

تمیز کردن کاغذ دیواری

  • استفاده از جوش شیرین و آب برای تمیز کردن لک خودکار از روی کاغذ دیواری 

اگر لکه با استفاده از اسفنج پاک نشد، خمیری از جوش شیرین و آب تهیه کرده و روی لکه بگذارید. در نظر داشته باشید، این خمیر به اطراف لکه سرایت نکند، زیرا منجر به پخش شدن لکه روی کاغذ دیواری می‌شود. در‌ نهایت استفاده از یک پارچه آغشته به الکل برای پاک کردن این لکه‌ها موثر می‌باشد.

  • پاک کردن لک خودکار و مداد از روی کاغذ دیواری با گچ خیاطی

یکی از مواردی که می‌تواند به خوبی جوهر خودکار را به خود جذب کند، گچ خیاطی است. اگر لکه با خودکار بر روی کاغذ دیواری شما ایجاد شده است، می‌توانید با کمک کشیدن گچ خیاطی بر روی آن و منتظر ماندن چند دقیقه‌ای برای جذب کامل جوهر توسط گچ، آن را از بین ببرید. بعد از اینکه گچ، جوهر را به خود جذب کرد؛ با کمک یک مسواک یا برس تمامی‌ قسمت‌ها را بکشید تا گچ بریزد و جوهر از بین برود.

تمیز کردن کاغذ دیواری

پاک کردن ماژیک از کاغذ دیواری غیر‌قابل شستشو

برای لکه بری کاغذ دیواری‌های غیر‌قابل شستشو، از روش‌هایی استفاده کنید که نیاز به آب نداشته باشند. استفاده از خمیر دندان و سابیدن آن روی لکه خودکار و ماژیک به جای مانده روی کاغذ دیواری می‌تواند، به پاک شدن آن کمک نماید. راهنمای مرحله به مرحله شستشو کاغذ دیواری

پاک کردن مداد رنگی و مداد شمعی از روی کاغذ دیواری

برای پاک کردن لکه‌های مداد رنگی هم روش‌هایی مشابه روش پاک کردن خودکار از روی کاغذ دیواری پیشنهاد می‌شود، با این تفاوت که اگر لکه ایجاد شده کوچک باشد، ابتدا با یک پاک کن سطح لکه را پاک نمایید، اگر پاک نشد، از شوینده کاغذ دیواری استفاده کنید. اگر روش‌های توضیح داده شده در این روش کارساز نبود از سس مایونز برای پاک کردن لکه در این قسمت استفاده نمایید. استفاده از اسپری مو هم برای پاک کردن این لکه در بعضی موارد پیشنهاد می‌شود.

تمیز کردن کاغذ دیواری

پاك كردن رنگ از روي كاغذ ديواري

اگر لکه رنگی ایجاد شده روی کاغذ دیواری مداد شمعی یا رنگ‌های مومی‌ حاصله از مداد رنگی‌ها باشد، برای پاک کردن لکه رنگ از روی کاغذ دیواری در این حالت سشوار را روی لکه گرفته و آن را ابتدا نرم کرده و با دستمال پاک نمایید. این کار آنقدر ادامه دهید تا لکه کاملا پاک شود.

تمیز کردن کاغذ دیواری

استفاده از اسپری پاک کننده برای از بین بردن لکه کاغذ دیواری

در کنار تمامی روش‌های تجربی معرفی شده در لکه بری کاغذ دیواری، اسپری پاک‌کننده کاغذ دیواری در حال حاضر تولید و قابل استفاده می‌باشد. اسپری پاک کننده کاغذ دیواری که در دو حالت کف پاش و پاشش معمولی وجود دارد، برای لکه بری‌های ساده و غیر قابل پخش کاربرد دارد. ابتدا اسپری را روی حالت کف پاش قرار داده و روی لکه بپاشید، و سپس با یک دستمال تمیز و نرم لکه بری کاغذ دیواری را انجام دهید.

تمیز کردن کاغذ دیواری

از بین بردن سوختگی کاغذ دیواری

سوختگی کاغذ دیواری در اثر حرارت، گرما و مواردی از این قبیل می‌تواند، لکه‌های سیاه از خود به جای بگذارد. در این صورت لکه‌بری، می‌تواند با روش‌های مخصوص و مختلفی صورت گیرد. اگر این سوختگی به گونه‌ای است که خود کاغذ دیواری نیز آسیب دیده است، چاره‌ای به جز تعویض کاغذ دیواری ندارید ولی اگر سوختگی به گونه‌ای است که دوده بر روی کاغذ دیواری نشسته است، شما می‌توانید با یک اسفنج یا دستمال و کمی‌ مواد شوینده این سوختگی را از بین ببرید.

هر چند وقت یکبار کاغذ دیواری را تمیز کنیم؟

به طور معمول پاک کردن و شستشوی دیوار رنگ شده یا کاغذ دیواری شده، یک بار در سال کافی است. توصیه می‌شود در طول سال هر از چندگاهی گردگیری کاغذ دیواری را با استفاده از یک دستمال خشک یا برس جاروبرقی انجام دهید و صرفا آن را غبار روبی کنید.

تمیز کردن کاغذ دیواری

چطور عمر کاغذ دیواری را افزایش دهیم؟

فراموش نکنید که تمیز کردن دوره‌ای می‌تواند کمک شایانی به تمیز نگهداشتن و افزایش عمر کاغذ دیواری بکند. شما می‌توانید زمان‌هایی که خانه را جاروبرقی می‌کنید در دور کند کاغذ دیواری‌هایی که در محل رفت و آمد یا گرد و غبار قرار دارد را نیز جارو بکشید. برای زدودن گرد و غبار روی سطح کاغذ دیواری، می‌توانید از جاروبرقی استفاده نمایید؛ این کار ساده می‌تواند به تداوم و افزایش عمر کاغذ دیواری شما کمک شایانی بکند. با این اصول ساده برای نگهداری از کاغذ دیواری ظاهر آنها فوق‌العاده خواهند شد و دوام بیشتری پیدا می‌کنند.

تمیز کردن کاغذ دیواری

بهترین نکات مراقبت و نگهداری از کاغذ دیواری

  • برای نگهداری از کاغذ دیواری جنس آن را بدانید

قبل از اینکه به فکر نحوه نگهداری کاغذ دیواری باشید، باید جنس کاغذ دیواری خود را بشناسید تا هم بتوانید روش تمیز کردن آن را به بهترین نحو به کار ببرید و هم بدانید که کاغذ دیواری شما نهایتاً چقدر عمر خواهد کرد. به طور مثال کاغذ دیواری‌های نسل جدید که از جنس وینیل می‌باشند هم قابلیت شست‌و‌شوی راحت‌تری دارند و هم در مقابل عوامل محیطی مقاوم‌تر نسبت به کاغذ دیواری‌های دیگر می‌باشند.

تمیز کردن کاغذ دیواری

  • از مواد شوینده مناسب با کاغذ دیواری خود استفاده کنید

تمامی‌ مواد شوینده مناسب تمامی‌ کاغذ دیواری‌ها نیستند. به طور مثال بیشتر مواد شوینده قوی می‌توانند به انواع کاغذ دیواری‌ها آسیب جدی وارد کنند. مواد شوینده همانند مایع ظرف‌شویی نباید به مقدار زیاد استفاده شود. در صورت استفاده از مایع ظرف‌شویی باید تا جای ممکن مایع شوینده خود را رقیق کنید. برای از بین بردن لکه‌های چربی باید از شوینده‌هایی با آنزیم لیپاز و برای از بین بردن لکه‌های پروتئینی باید از شوینده‌هایی با آنزیم پروتئاز استفاده کنید. استفاده از این مواد شوینده به تمیز کردن آسان‌تر کاغذ دیواری شما کمک شایانی خواهد کرد.

تمیز کردن کاغذ دیواری

  • کاغذ دیواری را در محل‌هایی مرطوب نصب نکنید

بیشتر کاغذ دیواری‌ها حتی آنهایی که مقاوم در برابر رطوبت هستند بهتر است در مکان‌های مرطوب همانند سرویس‌های بهداشتی و حمام نصب نشوند. کاغذ دیواری‌ها در برابر رطوبت زیاد، مقاومت بالایی ندارند و تمامی‌ آنها حتی آنهایی که مناسب برای استفاده در جاهای مرطوب هستند عمر مفید کمی‌ خواهند داشت. بنابراین توصیه می‌گردد کاغذ دیواری‌ها را در محل‌هایی نصب کنید که رطوبت کمی‌ دارند.

  • گرفتن گرد و غبار کمک به نگهداری از کاغذ دیواری

گرفتن گرد و غبار یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش درخشندگی کاغذ دیواری است. بسته به میزان گرد و غبار در خانه، غبارگیری باید یک تا دو بار در ماه انجام شود. ابتدا کاغذ دیواری خود را با یک گردگیر یا پارچه تمیز و خشک پاک کنید تا ذرات گرد و غبار پاک شود. از پدهای تمیز کننده سخت استفاده نکنید. برای غبار‌ زدایی از گردگیر دستی خشک، گردگیر پر، پارچه یا حتی جاروبرقی استفاده کنید.

اگر می‌خواهید از جاروبرقی خود استفاده کنید، به آرامی از برس نرم آن استفاده کنید. اگرچه کاغذ دیواری ضد خش از مواد بسیار سخت و بادوام ساخته شده است و به راحتی خراب و پاره نمی‌شود، ولی توصیه می‌شود برای پاک کردن گرد و غبار، آن را خیلی محکم مالش ندهید زیرا ممکن است ناخواسته پاره یا آسیب ببیند.

تمیز کردن کاغذ دیواری

3 اصل ضروری برای مراقبت از کاغذ دیواری

  • کاغذ دیواری را بیش از حد خیس نکنید.
  • مراقب باشید که آب به درزهای کاغذ دیواری نفوذ نکند.
  • در اسرع وقت لکه‌ها را پاک کنید.

 

تمیز کردن کاغذ دیواری

با این نکات مراقبتی اولیه، کاغذ دیواری شما همیشه سلامت و تازگی خود را حفظ خواهد کرد و برای سال‌های زیادی ماندگاری خواهد داشت و سبک و انرژی فضای شما را افزایش می‌دهد. لازم به ذکر است که همیشه پیش از خیس شدن کاغذ دیواری و شستشو و تماس آن با آب، از قابلیت شستشوی جنس آن اطمینان حاصل کنید. (برخی از کاغذ دیواری‌ها ممکن است به هنگام مرطوب شدن پوسته پوسته شده یا حباب زنند).

سخن پایانی در رابطه با شستن کاغذ دیواری؛ ارتباط با اکستریم والز

کمپانی اکستریم والز با ارائه‌ی بروزترین کاغذ دیواری‌‌‌های پی وی سی، نسل جدیدی از دیوارپوش‌های با کیفیت را به بازار عرضه کرده است که شستشوی بسیار آسانی داشته و تا سال‌های زیادی روی دیوارهای شما باقی می‌مانند. جهت ارتباط با مشاوران اکستریم والز می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۲۰۰۱۹۵۵ تماس بگیرید.

به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *