طراحی کاغذ دیواری

در هر فضای داخلی حداقل چهار دیوار یا بیشتر وجود دارد که از عوامل موثر در تقویت انرژی فضا به شمار می‌آیند. به بیانی ساده‌تر گاهی با ورود به یک خانه احساس می‌کنید نشاط و هیجان فضا شما را به خود جذب کرده است. انتخاب طرح و رنگ‌های جسورانه برای دیوار‌ها شما را به وجد می‌آورد. کاغذ دیواری به عنوان یکی از عناصر قدرتمند در تقویت انرژی فضای شما شناخته می‌شود. در کنار تقویت انرژی مثبت فضا، در کمترین زمان شما شاهد تغییرات خیره کننده‌ای در فضای خود خواهید بود. لازم است بگوییم مراحل نصب و جداسازی کاغذ دیواری نیز بسیار ساده است. طراحی کاغذ دیواری نیازمند رعایت اصولی فرهنگی و هنری است که به بررسی آنها می‌پردازیم.

طراحی کاغذ دیواری پذیرایی
در طراحی کاغذ دیواری باید دقت شود کدام قسمت از فضا هدف طراحی است

خلاقیت در طراحی کاغذ دیواری

طراحان کاغذ دیواری باید ذهنی بسیار خلاق داشته باشند، آنها باید در کنار هر طرح اصلی، طرح‌های مکمل را نیز طراحی کنند. طراحان باید در نظر داشته باشند شما برای چه دیوارهایی‌ و در چه مکان‌هایی قصد انتخاب کاغذ دیواری را دارید. شناخت اصول گرافیکی و رنگ شناسی در اولویت کار طراحان کاغذ دیواری قرار دارد. طراحی کاغذ دیواری تا حدودی بستگی به فرهنگ، تاریخ، معماری و هنر‌های بومی یک منطق نیز دارد. طرح‌های اولیه در چند مرحله بررسی می‌شوند و در نهایت در رنگ‌بندی‌های متفاوت تولید می‌شوند.

کاغذ دیواری بته جقه
توجه به فرهنگ‌ها و طرح‌های اصیل

ماجراجویی در طراحی کاغذ دیواری

هنگامی که سخن از زیبایی می‌شود هیچ فردی نمی‌تواند زیبایی‌های طبیعت را انکار کند. بسیاری از افراد همیشه از نماد‌های طبیعت در زندگی روزانه خود استفاده می‌کنند. از تصاویر طبیعت حتی برای صفحه نمایش گوشی‌های همراه و یارانه‌های شخصی خود استفاده می‌کنند. فقط این موارد کافی نیستند، چرا فراتر نرویم؟ برای دوری از هرج و مرج و تمام استرس‌ها و نگرانی‌های زندگی روزانه می‌توانیم با انتخاب کاغذ دیوار‌ی‌های طراحی شده از دل طبیعت، محیطی سرشار از آرامش بسازیم. از تماشای یک کاغذ دیواری سه بعدی با طرحی از طبیعت ‌ساعت‌ها لذت ببریم. اگر گیاهان را با گلدان‌هایی خاص یا صدف‌های تزئینی را به فضای خود اضافه کنید، شبیه‌سازی فضای شما به طبیعت زیباتر‌ می‌شود. به همین دلیل طراحان در تمام دوران در طراحی کاغذ دیواری به سبمل‌های طبیعت اهمیت می‌دهند.

  به چه نوع کاغذ دیواری کلاسیک می گویند؟
کاغذ دیواری گلدار
طراحی کاغذ دیواری با الهام گرفتن از دل طبیعت بسیار زیبا است.

شبیه سازی متریال‌های مختلف در طراحی کاغذ دیواری

ممکن است شما نیز به استفاده از متریال‌هایی مانند: چوب، سنگ، کاشی و حتی آجر در فضای داخلی خود علاقمند باشید. اما بهتر است بدانید استفاده‌ از چنین متریال‌هایی برای پوشش دیوار‌ها در کنار تمام سختی‌های مراحل نصب و اجرا، بسیار پر‌هزینه نیز می‌باشد و نتیجه‌ نهایی شاید به زیبایی تصورات شما نباشد. طراحان کاغذ دیواری با‌توجه به چنین سلیقه‌هایی، کاغذ دیواری‌هایی را با تشابه به چنین متریال‌ها طراحی و تولید کرده‌اند.

کاغذ دیواری طرح سنگ
توجه به متریال‌هایی مانند سنگ و چوب در طراحی کاغذ دیواری بسیار مهم است.

دوستی با حیوانات در طراحی کاغذ دیواری

طراحان به دوست‌داران محیط زیست و حیوانات نیز اهمیت می‌دهند. طرح‌های بسیاری را مشاهده می‌کنید که یا به صورت مستقیم یک حیوان را نمایش می‌دهند یا به یکی از ویژگی‌های فیزیکی حیوانات مانند پولک‌های مار و ماهی اشاره دارند. شما می‌توانید از چنین کاغذ دیواری‌هایی متناسب با علایق خود در محیط‌های مختلفی استفاده کنید.

کاغذ دیواری چرم
در طراحی کاغذ دیواری طرح‌هایی برای دوست‌داران حیوانات در نظر گرفته می‌شود.

کاغذ دیواری سیاه سفید

به زیبایی تماشای‌ یک فیلم سیاه و سفید، طراحی و تولید کاغذ دیواری‌ سیاه و سفید نیز بسیار زیبا می‌باشد. باتوجه به تکرار فراوان این رنگ در دکوراسیون داخلی و به ویژه سبک مدرن طراحان این ترکیب رنگ را بسیار به کار می‌برند. دوستداران سبک کلاسیک نیز می‌توانند به سراغ کاغذ دیواری سیاه و سفید بروند. کاغذ دیواری سیاه و سفید به فضای شما عمق و شخصیت می‌بخشد. طراحان هرگز کاغذ دیواری‌های سیاه و سفید را نادیده نمی‌گیرند.

  استفاده از کاغذ دیواری در مراکز درمانی
کاغذ دیواری سیاه و سفید
طراحی سیاه و سفید برای سبک‌های مدرن و کلاسیک بسیار جذاب است.

کاغذ دیواری‌های گلدار و آبرنگی

کاغذ دیواری‌های گلدار و آبرنگی در مکان‌های بسیاری کاربرد دارند. شادابی و عشق به زندگی را به هر فضایی هدیه می‌دهند. طراحان با تکنیک‌های خاصی رنگ‌ها را در کنار یکدیگر ادغام می‌کنند و کاغذ دیواری‌های آبرنگی را خلق می‌کنند. سلیقه‌های مختلف در بین گروه‌های سنی نوجوان و جوانان باعث شده است تا محبوبیت چنین کاغذ دیواری‌هایی روز به روز بیشتر شود. کاغذ دیواری‌ گلدار نیز احساس لطافت و دوستی را برای هر محیطی خلق می‌کند.

کاغذ دیواری آبرنگی
کاغذ دیواری رنگ و روحی متفاوت به فضای داخلی می‌بخشد.

توجه به مد و فشن در طراحی کاغذ دیواری

هر ساله‌ گروهی از طرح‌های محبوب در صنعت کاغذ دیواری معرفی می‌شوند. افراد بسیاری طرح‌های محبوب سال را برای فضای خود انتخاب می‌کنند و کاملا واضح است که مد و ترند‌های سالانه در دنیای کاغذ دیواری نیز قدرتمند است. ترند‌های محبوب با اصول روان‌شناختی پیش‌ می‌‌روند و بخش زیادی از پوشش، سبک و چیدمان افراد را هدایت‌ می‌کنند بنابراین طراحان زیرک و با هوش هرگز از ترند‌ها دوری نمی‌کنند. اما توجه داشته باشید تمام ترندها همیشه کاربردی نیستند و ممکن است خیلی زود خسته‌کننده شوند.

کاغذ دیواری ترند
در دنیای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری‌ها نیز با اصول مد و فشن پیش می‌روند.

شناخت سبک‌های کلاسیک و مدرن در طراحی کاغذ دیواری

طراحان کاغذ دیواری باید تمام عناصر سبک کلاسیک و مدرن را بشناسند. علاقمندی افراد در این دو سبک متفاوت است و طراحان برای سبک مدرن به اصول هندسی و گرافیکی و خطی بیشتر توجه دارند و در سبک کلاسیک به اصولی که موجب انتقال حس شکوه و قدرت می‌شود توجه دارند. گروهی از طرح‌ها نیز به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در هر دو سبک کلاسیک و مدرن کاربردی باشند. طرح‌های ساده، گلدار و پتینه در هر دو سبک دیده‌ می‌شوند.

  راهنمای استفاده و خرید کاغذ دیواری راه راه
کاغذ دیواری کلاسیک
سبک کلاسیک با کاغذ دیواری‌های مخصوص خود بسیار می‌درخشد.

شناخت اصول معماری داخلی در طراحی کاغذ دیواری

طراحان کاغذ دیواری باید اصول پایه در معماری داخلی را به خوبی بشناسند. باید توجه داشته باشند هدف نهایی زیبا نشان دادن فضای داخلی می‌باشد و این یعنی طرح‌ها باید در رنگ‌هایی طراحی شوند که فضای داخلی را بزرگ‌تر و پر نور‌تر نشان دهند. باید کاربری‌های مختلف مسکونی، اداری و تجاری را به خوبی بشناسند و بدانند هر کاربری ماهیت، نیاز و مراجعه‌کنندگان مخصوص به خود را دارد پس کاغذ دیواری باید مطابق با نیاز‌ها و خواسته‌های آنها طراحی شود.

کاغذ دیواری در معماری داخلی
شناخت اصول معماری داخلی از الزامات کاری برای طراحان کاغذ دیواری است.

چرا کاغذ دیواری طراحی و تولید شده‌است؟

کاغذ دیواری به دلایل مختلفی مانند: هزینه مناسب نسبت به رنگ‌آمیزی، تنوع فراوان در نقش و رنگ، طول عمر و دوام بالا، نصب و جداسازی آسان دنیای دکوراسیون را دگرگون کرده‌ است. این روز‌‌ها محبوبیت کاغذ دیواری در تمام دنیا ثابت شده است و به ویژه ورود کاغذ دیواری‌ قابل شستشو بسیاری از دغدغه‌های ما را رفع کرده‌ است. با انتخاب کاغذ دیواری تغییراتی پر‌سرعت، زیبا و کم هزینه را تجربه خواهید کرد.

کاغذ دیواری نسل جدید
کاغذ دیواری‌های نسل جدید با قابلیت‌های بسیار جایگاهی ویژه‌ای در دکوراسیون داخلی دارند.
به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *