طراحی اتاق گیمینگ

طراحی اتاق گیمینگ برای خیلی از طراحان فوق‌العاده جذاب است. افراد زیادی هستند که علاقمندی بسیاری به بازی‌های کامپیوتری دارند و به همین دلیل طراحی اتاق‌ گیمینگ این روزها بسیار پرطرفدار است. بدون هیچ شک و تردیدی بازی در فضایی که ویژه گیمینگ است هیجان و لذت بازی را بسیار تقویت می‌کند. جوانان بسیاری را می‌بینیم که به فکر طراحی اتاق گیمینگ در منزل خود ‌هستند و فراتر از این داستان خیلی از افراد از راه گیمینگ کسب درآمد‌ نیز می‌کنند، پس ساده از طراحی اتاق گیمینگ عبور نکنیم. همراه شما هستیم، تا طراحی هیجان‌انگیزی برای اتاق گیمینگ خود داشته باشید.

 

نور پردازی اتاق گیمینگ
نور‌پردازی متفاوت هیجان اتاق‌ گیمینگ شما را چندیدن برابر می‌کند

نورپردازی و صداسازی در اتاق گیمینگ

اما این‌که چه عواملی لازم است تا طراحی ما بسیار هیجان انگیز شود موضوعی است که باید بررسی شود. قطعا نورپردازی و صداسازی از اولویت‌های ما هستند. این دو عامل به صورت مستقیم بر روی عملکرد مغز تاثیرگذار هستند و لذت بازی‌های کامپیوتری را برای شما چندین برابر افزایش می‌دهند. به متراژ فضای خود توجه داشته باشید تا با نورپردازی صحیح عمق فضای خود را بیشتر نشان دهید، می‌توانید از چراغ‌های LED برای هیجان‌انگیز‌تر کردن فضا استفاده کنید. صداسازی مناسب نیز در کنار نورپردازی محیط بازی شما را بسیار حرفه‌ای می‌کند، آکوستیک کردن فضا دقیقا همان نکته‌ای است که کیفیت صدای فضای گیمینگ شما را تقویت می‌کند.

 

چیدمان اتاق گیمینگ
اتاق گیمینگ به بخش‌های مختلفی برای رده سنی‌های متفاوتی باید تقسیم شود و هر قسمت می‌تواند دکوراسیون متفاوتی داشته باشد.

چیدمان هیجان انگیز در طراحی اتاق گیمینگ

فضای شما به چیدمانی مدرن و دوستانه نیاز دارد. دکوراسیون و سبک چیدمان شما نباید رسمی باشد تا افراد حس صمیمیت بیشتری از محیط بگیرند، برای انتخاب میز، صندلی و مبلمان خیلی از رنگ‌های تیره استفاده نکنید تا با نورپردازی شما هماهنگی مناسبی داشته باشند، رنگ‌های خنثی و روشن گزینه‌های مناسبی هستند. از اکسسوری و مجسمه‌های هندسی و گرافیکی بیشتر استفاده کنید، همچنین از تابلو‌های گرافیکی متناسب با هارمونی و ترکیب رنگ فضا غافل نشوید. استفاده از متریال چوب و فلز برای طراحی قفسه‌بندی‌های اتاق گیمینگ بسیار پیشنهاد می‌شود.

 

طراحی مدرن اتاق گیمینگ
سبک مدرن برای چیدمان اتاق‌ گیمینگ بسیار مجذوب کننده است.

 

انتخاب صندلی اتاق گیمینگ
انتخاب صندلی‌های مناسب نیز از نکاتی است که در چیدمان اتاق گیمینگ باید به آن توجه شود.

طراحی اتاق گیمینگ ساده

از مهم‌ترین عناصری که در ایجاد اتاق گیمینگ مورد نیاز است، کنسول بازی است. بعد از آن میز و صندلی راحتی برای این فضا باید تهیه گردد. ایجاد فضای مناسب برای اتاق گیمینگ با استفاده از نورپردازی، نصب کاغذدیواری و یا پوستر امکان پذیر است. با تهیه‌ی این عناصر می‌توان یک اتاق گیمینگ ساده را طراحی کرد و به مرور با خرید عناصر دیگر آن را مجهز‌تر نمود.

طراحی اتاق گیمینگ
در طراحی اتاق گیمینگ ساده می‌توانید از کاغذ دیواری طرح ساده نیز استفاده نمایید.

کاغذ دیواری برای اتاق گیمینگ

از مهم‌ترین نکاتی که در ایجاد یک اتاق گیمینگ با فضای عالی باید در نظر گرفت، استفاده از یک کاغذدیواری یا پوستر برای اتاق گیمینگ است. این که کاغذدیواری را در کدام نقطه از اتاق گیمینگ نصب کنید، به متراژ اتاق شما بستگی دارد. اگر اتاق خواب و گیمینگ خود را یکی در نظر گرفته‌اید، می‌توانید کاغذدیواری یا پوستر انتخابی را بر روی دیوار پشت مانیتور نصب نمایید. در صورتی که یک اتاق را اختصاصی برای گیمینگ در نظر گرفته‌اید، می‌توانید یک دیوار بزرگ و خالی را برای نصب کاغذدیواری یا پوستر مورد علاقه خود درنظر بگیرید. استفاده از کاغذدیواری یا پوستر فضای اتاق گیمینگ را متحول می‌کند و هیجان کافی برای انجام بازی را در فضا ایجاد می‌کند.

کاغذ دیواری اتاق گیمینگ
پوستر دیواری مرد عنکبوتی، یکی از طرح‌های محبوب برای نوجوانان

استفاده از پوستر و کاغذ دیواری‌های سه بعدی در طراحی اتاق گیمینگ

دیوار‌ها در طراحی اتاق گیمینگ نقش بسیار پررنگی دارند. توصیه ما به شما این است که برای پوشش دیوار‌ها، در اتاق گیمینگ به کاغذ دیواری‌های سه بعدی و پوستر‌های گرافیکی توجهی ویژه‌ داشته باشید. البته تمام دیوار‌ها را شلوغ نکنید، پوستر‌ها و کاغذ دیواری‌های سه بعدی عمق بیشتری به فضای شما می‌بخشند، کافیست دیوار شاخص خود را انتخاب کنید و سپس از کاغذ دیواری و یا پوستر‌ها استفاده کنید، رنگ‌های سایر دیوارها بهتر است خنثی باشند. رنگ‌هایی مانند: خاکستری، طوسی، سفید گیرایی فضای شما را بالاتر می‌برند. رنگ مشکی نیز گزینه مناسبی است اما نه به تنهایی، ترکیب این رنگ با رنگ سفید به ویژه برای انتخاب پوستر‌های گرافیکی عالی خواهد بود.

انتخاب تابلو برای اتاق گیمینگ
انتخاب تابلو‌های مرتبط با موضوع اتاق گیمینگ فضای شما را پر انرژی‌تر می‌کند.

 

کاغذ دیواری برای اتاق گیمینگ
استفاده از کاغذ دیواری در طرح‌های متفاوت فضای خاص‌تری برای شما می‌سازد و لذت بازی را افزایش می‌دهد.

رنگ مناسب برای اتاق گیمینگ

رنگ نارنجی: رنگ نارنجی یک رنگ هیجان‌آور است که شور و اشتیاق را در افراد هنگام بازی بالا می‌برد. ترکیب رنگ نارنجی با مشکی، سفید و آبی بسیار مناسب این فضا است. رنگ نارنجی در اتاق گیمینگ یک ترکیب رنگی جذاب و منحصر به فرد است.

رنگ سفید: سفید، اتاق گیمینگ کوچک را بزرگ‌تر و دلباز‌تر نمایان می‌کند. این رنگ به راحتی با رنگ‌های دیگر ست می‌شوند. رنگ سفید مات در این فضا نور را کمتر منعکس می‌کند. ترکیب رنگ مشکی و صورتی با رنگ سفید از ترکیب رنگی‌های مناسب اتاق گیمینگ است.

رنگ خاکستری: یک رنگ خنثی و متعادل است که به راحتی با هر رنگی ست می‌گردد. از ترکیب رنگی‌های جذاب برای اتاق گیمینگ می‌توان به ترکیب رنگ سفید، مشکی و رنگ‌های طرح چوب با رنگ خاکستری اشاره نمود.

رنگ آبی: آبی یک رنگ آرامش‌بخش و نشانه‌ی حرفه‌ای بودن در فضای گیم است. همچنین این رنگ سبب افزایش انرژی می‌گردد ترکیب آبی با سبز، خاکستری و یا نئون صورتی از ترکیب‌های رنگی مناسب اتاق گیم هستند.

رنگ سبز: رنگ سبز یک  رنگ انرژی بخش است. این رنگ بسیار مناسب اتاق گیم‌های کوچک است. ترکیب رنگ سبز و مشکی اتاق گیمینگ را خاص‌تر می‌کند.

رنگ قرمز: رنگ قرمز یک رنگ هیجان‌آور است. ترکیب رنگ قرمز با رنگ‌های خاکستری، سفید و سیاه برای این فضا بی‌نظیر است.

رنگ صورتی: رنگ صورتی از رنگ‌های منحصر به فرد و جذاب است. ترکیب این رنگ با رنگ‌های سفید، بنفش و مشکی ترکیبی جذاب در فضای اتاق گیمینگ به وجود خواهد آورد.

رنگ اتاق گیمینگ
استفاده از رنگ‌های شارپ با تم آرامش بخش برای اتاق گیمینگ

وسایل موردنیاز در اتاق گیمینگ

وسایل و تجهیزاتی مورد نیاز برای اتاق گیمینگ شامل مانیتور، هدفون، اسپیکر، لبتاپ، ماوس، صفحه کلید، میز و صندلی می‌باشد. که بر حسب جا و فضایی که برای این اتاق در نظر گرفته‌اید، می‌توانید این وسایل را در مدل‌ها و سایز‌های مختلف تهیه کنید. در طراحی اتاق گیمینگ این نکته را در نظر داشته باشید که فضای اتاق نباید بیش از بیش شلوغ به نظر برسد. استفاده از نورپردازی با ریسه‌های رنگی بسیار مناسب این فضا است. نصب کاغذدیواری مناسب بر روی دیوار، فضای اتاق گیمینگ را هیجان انگیز‌تر می‌کند.

تجهیزات اتاق گیمینگ
نورپردازی و تنظیم صدا، یکی از الزامات اتاق گیمینگ می‌باشد.

هزینه طراحی اتاق گیمینگ

وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون اتاق گیمینگ بر حسب سایز، برند، جنس و… در بازار موجود می‌باشند. تمام عوامل گفته شده می‌توانند بسیار بر قیمت اثرگذار باشند. با در نظر گرفتن مقدار هزینه‌ای که برای طراحی اتاق گیمینگ در نظر می‌گیرید، می‌توانید این وسایل را از برند‌های مختلف بازار انتخاب کنید.

هزینه طراحی اتاق گیمینگ

نکات پایانی طراحی اتاق گیمینگ

اتاق گیمینگ می‌‌تواند برای شما پر از هیجانات مختلف باشد. برای داشتن چیدمانی متفاوت می‌توانید از گیاهان سرسبز، مبل لوبیایی شکل و انواع نیمکت‌های چوبی و فلزی شکل استفاده کنید. فضای شما باید همیشه مرتب و تمیز باشد تا به هنگام بازی تمرکز کافی داشته باشید. اگر از فضای گیمینگ خود برای کسب درآمد استفاده می‌کنید پس فضای خود را بخش‌ندی کنید و هر بخش را متناسب با یک رنج سنی طراحی کنید. برای انتخاب یک هارمونی و طراحی خاص بهتر است از مشاوران و طراحان حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

اکسسوری برای اتاق گیمینگ
استفاده از اکسسوری‌های هندسی اتاق گیمینگ شما را فوق‌العاده تماشایی می‌کند

 

سیستم صوتی اتاق گیمینگ
استفاده از سیستم صوتی قوی و آکوستیک کردن فضا یکی از نکات ضروری برای اتاق گیمینگ است.

 

 

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *