کاغذ دیواری نانوون چیست ؟

کاغذ دیواری NON WOVEN (کاغذ دیواری نانوون) یک انتخاب عالی بعنوان دیوارپوش خانه‌های شماست. چرا که از الیاف مصنوعی و طبیعی ساخته شده است. این مواد باعث می‌شوند اگر کاغذ دیواری خیس شد، از نظر ابعادی پایدار بماند.

non woven wallpaper
کاغذ دیواری طرح جنگل جنس non woven

در زمان‌های گذشته به دلیل زحمت‌های فراوانی که تعویض کاغذ دیواری داشت، کمتر شخصی را می‌توانستید بیابید که کاغذ دیواری‌های منزل خود را سریع تعویض کند. البته این موضوع برای رنگ همچنان صدق می‌کند و افراد به دلیل هزینه بالا و دردسرهایی که رنگ کردن دارد، معمولاً در فاصله‌های طولانی اقدام به ترمیم دیوارهای منزل خود می‌کنند.

non woven wallpaper
نمونه‌ای از کاغذ دیواری نبافته یا non woven

کاغذ دیواری نانوون چیست؟

در گذشته تعویض یا حذف کاغذ دیواری نیازمند زمان بالایی بود و مهارت بالایی نیز می‌خواست. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی این موضوع کاملاً حل شده است. کاغذ دیواری نانوون (Non-Woven) یا کاغذ دیواری نبافته یکی از انواع کاغذ دیواری‌های جدید است که تعویض آن نیز آسان است.

non woven wallpaper
نمونه‌ای از کاغذ دیواری non woven طرح جنگل همراه با متریال چوب بسیار زیبا و خیره‌کننده به نظر می‌رسد

کاغذ دیواری نانوون یا غیربافته چیست؟

کاغذ دیواری نانوون ترکیبی نوآورانه از الیاف مصنوعی و طبیعی است که برای ساخت گاز پانسمان، فیلتر قهوه و کیسه‌های چای نیز استفاده می‌شود. الیاف با چسب‌ها ترکیب می‌شوند، با آکریلات‌ها تقویت می‌شوند و معمولاً با رنگدانه‌های اضافی برای اطمینان از کدر بودن ترکیب می‌شوند.

non woven wallpaper
کاغذ دیواری ساخته شده از الیاف مصنوعی و طبیعی

از زمانی که کاغذ دیواری نانوون برای اولین بار حدود یک دهه پیش معرفی شد، توانست کم کم بیشترین سهم بازار را بدست آورد. فروش آن از سال 2007 بیش از دو برابر شده است، در حالی که فروش کاغذ معمولی 43 درصد کاهش یافته است. نانوون به سرعت به بستر ترجیحی هر طراح داخلی و تولیدکننده کاغذ دیواری تبدیل شد.

wallpaper10
کاغذ دیواری‌های non woven محدودیتی از نظر طرح و رنگ ندارند

از جمله دلایل این اتفاق می‌توان موارد زیر را نام برد:

مشکلات بهداشتی

رشد کپک و قارچ در زیر کاغذ دیواری در دهه 90 میلادی باعث شد که فروش آن سقوط شدیدی کند. کاغذ دیواری به خودی خود باعث ایجاد کپک و قارچ نمی‌شد، اما ماهیت کاغذ دیواری مورد استفاده تولید‌کنندگان آن زمان این‌گونه بود که کاغذ دیواری قادر به تنفس نیست و بخار بین کاغذ دیواری و دیوار گیر می‌کرد.

کاغذ دیواری نانوون
استفاده از کاغذ دیواری non woven برای مناطق پر رفت‌و‌آمد مانند راه پله

در کاغذ دیواری نانوون این مشکل حل شده است. در این کاغذ دیواری به دلیل استفاده از منسوجات نبافته، حفره‌های ریزی در بین بافت آن وجود دارد و این باعث قابلیت تنفس می‌شود. بر‌این اساس هوا در بین کاغذ دیواری جریان پیدا کرده و مشکلات بهداشتی را حل می‌کند.

non woven wallpaper
نمونه‌ای از کاغذ دیواری نبافته یا non woven

برای چاپ کاغذ دیواری دیجیتال عالی است

با پیشرفت صنعت چاپ، تولیدکنندگان کاغذ دیواری بیشتر به سمت چاپ دیجیتال روی می‌آورند. چاپ دیجیتال بر روی نانوون بسیار مناسب می‌نشیند. نانوون هم در شرایط خشک و هم در شرایط مرطوب پایدار می‌ماند و هنگامی‌ که با محلول چاپ Xeikon ترکیب می‌شود، از خود هیچ VOC منتشر نمی‌کند و حتی مورد تایید FDA است.

Non-woven Wallpaper
کاغذ دیواری non woven با چاپی متنوع

در نتیجه مناسب و بی دردسر بودن برای چاپ دیجیتالی آن هم بدون آلودگی و خطر برای محیط زیست، این کاغذ دیواری برای صنعت چاپ دیجیتال محبوب‌تر است.

Non-woven Wallpaper
کاغذ دیواری non woven با طرح هندسی

جنس نبافته یعنی مقاوم در برابر پارگی

به دلیل متریال کاغذ دیواری نان وون که از الیاف مصنوعی و طبیعی می‌باشد امکان پارگی آن خیلی کمتر از جنس کاغذ است. کاغذ دیواری نانوون به استحکام و پایداری مشهور است.

کاغذ دیواری نانوون
نمونه‌ای از کاغذ دیواری non woven

اعمال و حذف آن آسان است

پایداری جنس نانوون باعث می‌شود که شما به آسانی هم بتوانید کاغذ دیواری‌های این جنسی را نصب کنید و در صورت نیاز به تعویض به راحتی آن را از روی دیوار بکنید. روزگاری کندن کاغذ دیواری‌های قدیمی‌ بدون خیس کردن و بخار دادن و خراشیدن امکان‌پذیر نبود، اما دیگر آن دوران گذشته است. این کاغذ دیواری‌ها در برخی از شرکت‌های خارجی به گونه‌ای تولید می‌شود که امکان کندن و نصب مجدد را در جای دیگری دارد.

کاغذ دیواری نانوون
نمونه‌ای از پوستر دیواری non woven با قابلیت نصب آسان

از انواع کاغذ دیواری‌های دوستدار محیط زیست است

ردپای کربن در کاغذ دیواری‌های نافته بسیار کم است و از این نظر، پس از دور انداختن به محیط زیست آسیبی نمی‌رساند. نمی‌توان گفت الیاف مورد استفاده در آن 100% طبیعی است اما مواد مصنوعی که در این کاغذ دیواری به کار رفته کمتر از هر ماده دیگر مضر است و تهدیدی برای محیط زیست به حساب نمی‌آید.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *