کاغذ دیواری اتاق نوجوان

طراحی اتاق نوجوان، همانطور که بسیار لذت بخش و در عین حال جذاب است، به همان اندازه نیز ممکن است چالش برانگیز باشد؛ چرا که هر یک از نوجوانان سلیقه خاص به خود را دارند. در طراحی اتاق نوجوان و انتخاب کاغذ دیواری برای دیوارهای اتاق او، باید سلیقه خود نوجوان را در نظر گرفته و علاقه  او را اولویت قرار داد. کاغذ دیواری یکی از مواردی است که می‌توان برای طراحی و تغییر دکوراسیونی متمایز و منحصر به فرد، استفاده کرد.

از آن جایی که دیوارها به عنوان زمینه خانه محسوب شده و از اصلی ترین و اساسی ترین بخش‌های یک محیط به شمار می‌آیند، نباید از طراحی آن‌ها غافل شد. انتخاب کاغذ دیواری به عنوان دیوارپوش، می‌تواند گزینه بسیار جذاب و مناسبی برای اتاق نوجوان باشد. اجازه بدهید که نوجوان شما با علاقه و نظر شخصی خودش طراحی دیوارهای اتاق را به عهده بگیرد، این کار باعث احساس بزرگی و موفقیت در وجود او شده و خلاقیتش را شکوفا می‌کند. بعضی از نوجوانان، دوست دارند تا پوسترهای مختلفی همچون پوستر شخصیت‌های ورزشی، عکس گروه موسیقی مورد علاقه شان و یا کاراکترهای انیمیشنی و… را روی دیوار اتاق نصب کنند.

کاغذ دیواری اتاق نوجوانان
طراحی اتاق خوابی برای جوان‌ها

1

کاغذ دیواری برای اتاق نوجوان

اتاق خواب نوجوان، یکی از جاهایی است، که شما می‌توانید خلاقیت و احساسات و فانتزی‌های خود و نوجوانتان را در آن به نمایش گذاشته و اجرا کنید. کاغذ دیواری‌ها با داشتن تنوع فراوان در طرح، رنگ و تعدد در الگوها و خطوط گوناگون و متفاوت، بهترین انواع دیوارپوش برای اتاق خواب نوجوان بوده و شما می‌توانید با در نظر گرفتن علایق او، احساس استقلال و مهم بودن را در وجودش ایجاد نمایید.

رنگ مناسب کاغذ دیواری اتاق نوجوان پسر

با توجه به احساسات و هیجانات کاذب و خلق و خوی خاص پسران نوجوان، بهتر است کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های سرد یا خنثی را به عنوان دیوارپوش برای اتاقشان انتخاب کنید. رنگ‌های سرد شامل رنگ‌هایی مانند آبی و سبز بوده و رنگ‌های خنثی رنگ‌هایی مانند طوسی و خاکستری روشن، سفید و کرم را شامل می‌شود. رنگ‌های سرد سبب کاهش استرس و هیجانات شده و آرامش را در محیط به ارمغان می‌آورند.

البته باید توجه داشت، در انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب پسران نوجوان نیز باید نظر شخصی و علاقه آن‌ها را اولویت قرار داد؛ چرا که پسران نوجوان به سن بلوغ رسیده و احساس استقلال بیشتری را طلب می‌کنند.

کاغذ دیواری اتاق نوجوان
کاغذدیواری پوستری

2

 

کاغذ دیواری رنگ خاکستری یا طوسی در اتاق خواب نوجوان پسرانه

استفاده از رنگ طوسی و خاکستری در تناژها و طیف‌های مختلف، باعث جلوه ای نمایان تر در سایر المان‌های اتاق شده و سبب بیشتر دیده شدن آن‌ها می‌شود. رنگ طوسی، رنگی خنثی و مدرن بوده و مناسب‌ترین گزینه برای اتاق خواب پسران نوجوان است. کاغذ دیواری‌های طوسی طرح دار یا ساده، با اکثر سبک‌های دکوراسیون داخلی هماهنگ شده و با تمام رنگ‌ها تناسب ایجاد می‌کند. کاغذ دیواری طوسی را می‌توان با وسایل و اکسسوری‌هایی به رنگ‌های نارنجی، سرمه ای، سفید، مشکی و… ست کرد. یکی از زیباترین رنگ‌های مکمل طوسی، رنگ زرد است. رنگ زرد، رنگی شاد و پر انرژی بوده و ترکیب آن با رنگ طوسی، بسیار زیبا و جذاب جلوه می‌کند.

کاغذ دیواری اتاق نوجوان پسر
رنگ‌های خاکستری یا طوسی در طراحی اتاق خواب پسر نوجوان

کاغذ دیواری اتاق نوجوان پسر

کاغذ دیواری آبی برای اتاق پسرانه نوجوان

رنگ آبی به عنوان رنگی سرد و آرامش بخش، یکی از پر فروش‌ترین رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی بوده و از آن جایی که نقطه مقابل رنگ صورتی است، رنگی مردانه به شمار آمده و اغلب در دکوراسیون اتاق پسران، استفاده می‌شود. رنگ آبی در طیف‌های گوناگونی همچون آبی ملایم و آسمانی، آبی نفتی، سرمه ای و… یافت می‌شود. کاغذ دیواری آبی تیره یا سرمه ای، یکی از محبوب ترین طیف‌های آبی بوده که ترکیب آن با آبی ملایم، چهره ای جذاب را به اتاق خواب نوجوان می‌دهد.

کاغذ دیواری آبی برای اتاق خواب پسران نوجوان
کاغذ دیواری آبی برای اتاق خواب پسران نوجوان

کاغذ دیواری آبی برای اتاق خواب پسران نوجوان

کاغذ دیواری سبز برای اتاق خواب پسرانه نوجوان

رنگ سبز به عنوان رنگی با نشاط و طبیعی، احساس سر زندگی و طراوت و تازگی را در محیط ایجاد کرده و طبیعت را به اتاق نوجوان شما می‌آورد. رنگ سبز نیز در طیف‌های گوناگونی مانند سبز آرام و ملایم، سبز یشمی، سبز کله غازی، سبز دریایی و… وجود دارد. کاغذ دیواری‌های رنگ سبز یکی از پرفروش ترین کاغذ دیواری‌ها در دکوراسیون داخلی به شمار می‌آیند.

کاغذ دیواری سبز برای اتاق خواب پسرانه نوجوان

کاغذ دیواری سبز برای اتاق خواب پسرانه نوجوان

کاغذ دیواری اتاق نوجوان

انواع طرح کاغذ دیواری

کاغذ دیواری اسپرت برای اتاق خواب نوجوان

کاغذ دیواری‌های اسپرت با داشتن رنگ و فرم‌هایی جذاب و پر نشاط، باعث ایجاد فضایی شاد و پر انژی در محیط شده و انگیزه و سرزندگی را برای شما به ارمغان می‌آورند. کاغذ دیواری اسپرت به خوبی با سبک‌های مدرن و ساده تناسب ایجاد کرده و هماهنگ می‌شود. کاغذ دیواری‌های اسپرت همانند لباس‌های اسپرت، از هیچ قاعده و قانون خاصی پیروی نکرده و به سبک خاصی تعلق ندارند. کاغذ دیواری اسپرت، دارای الگوها و شکل‌هایی بزرگ همراه با جزئیات کم است.

کاغذ دیواری پسرانه اسپرت، می‌تواند شامل تصاویر مربوط به یک ورزش خاص همچون فوتبال یا بسکتبال و … باشد. این نوع کاغذ دیواری اغلب برای نشان دادن علاقه و روحیات نوجوانان، در اتاق خواب نوجوانانی که علاقمند به ورزش یا… می‌باشند استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری اسپرت برای اتاق خواب
کاغذ دیواری اتاق خواب طرح اسپرت، دارای طرح‌های فانتزی و جذاب است.
کاغذ دیواری فانتزی برای اتاق خواب
استفاده از کاغذ دیواری اسپرت برای دیوارهای اتاق نوجوان

کاغذ دیواری فانتزی برای اتاق نوجوان پسرانه

یکی دیگر از طرح‌هایی که اغلب مورد استقبال نوجوانان قرار می‌گیرد، کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های فانتزی می‌باشند. کاغذ دیواری‌های فانتزی، در طرح‌های گوناگونی مانند کهکشان و ستاره‌ها، حروف انگلیسی درشت، گل‌ها، شخصیت‌های انیمیشنی و… یافت می‌شوند. البته در انتخاب کاغذ دیواری فانتزی، باید به هماهنگی متراژ اتاق خواب با اندازه الگو و شکل‌های کاغذ دیواری دقت کرد. چرا که اگر کاغذ دیواری‌هایی با اشکال بزرگ و درشت را برای اتاق خواب‌های کوچک انتخاب کنید، فضای اتاق خواب کوچک تر به نظر می‌رسد.

کاغذ دیواری فانتزی برای اتاق نوجوان پسرانه

کاغذ دیواری فانتزی برای اتاق نوجوان پسرانه

کاغذ دیواری مدرن برای اتاق خواب پسرانه

کاغذ دیواری مدرن نیز محبوبیت زیادی در بین نوجوانان دارد. رنگ طوسی را در دکوراسیون داخلی به عنوان نماد رنگ مدرن شناخته و کاغذ دیواری مدرن شامل طرح‌هایی مانند مینیمال و ساده، گل‌ها و گیاهان، طرح طبیعت، طرح‌های ژئومتریک و… می‌باشند. شما می‌توانید با توجه به جنسیت و سلیقه نوجوانتان، کاغذ دیواری طوسی مدرن اتاق او را با سایر المان ها و وسایل اتاق ست و چیدمان کنید.

کاغذ دیواری مدرن برای اتاق خواب پسرانه

کاغذ دیواری مدرن برای اتاق خواب پسرانه

کاغذ دیواری لاکچری برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

در انتخاب کاغذ دیواری لاکچری، باید به اندازه اتاق توجه شود؛ چرا که کاغذ دیواری‌های لوکس، اغلب شامل طرح‌های پر زرق و برق، گلدار و… با رنگ‌های متالیک طلایی و نقره ای بوده و مناسب اتاق خواب، به ویژه اتاق خواب‌های کوچک نمی‌باشد. کاغذ دیواری اکستریم والز در طرح های لاکچری و لوکس تنوع بسیار بالایی دارند که میتوانید در وبسایت اکستریم والز از آنها دیدن فرمایید.

کاغذ دیواری لاکچری برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

کاغذ دیواری لاکچری برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

کاغذ دیواری سه بعدی اتاق نوجوان پسرانه

پیشرفت تکنولوژی در زمینه چاپ، باعث ایجاد کاغذ دیواری‌های سه بعدی در طرح‌های مختلف شد. کاغذ دیواری‌های سه بعدی در طرح‌های گوناگونی مانند منظره جنگل یا طبیعت، اشکال هندسی و… یافت شده و گزینه جذابی برای تزئین دیوارهای اتاق نوجوانان می‌باشند. کاغذ دیواری های سه بعدی علاوه بر جنبه  زیبایی و جذابیت، به محیط اتاق عمق و وسعت بخشیده و باعث بزرگ به نظر رسیدن فضای اتاق می‌شوند.

کاغذ دیواری سه بعدی اتاق نوجوان پسرانه

کاغذ دیواری سه بعدی اتاق نوجوان پسرانه
یکی از دیوارپوش‌های شیک برای دیوار اتاق خواب پسران، کاغذدیواری سه بعدی است.

کاغذ دیواری مینیمال برای اتاق خواب جوان

از آن جایی که امروزه زیبایی در سادگی است، استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های ساده و مینیمال همراه با رنگ‌های روشن، شاد و درخشان، باعث ایجاد احساس جوانی و سرزندگی در شما شده و همچنین فضا را نورانی و دلبازتر نشان می‌دهند.

کاغذ دیواری اتاق نوجوان
کاغذ دیواری مینیمال برای اتاق خواب

کاغذ دیواری مینیمال برای اتاق خواب جوان

 انتخاب کاغذ دیواری اتاق نوجوان

با طراحی کاغذ دیواری اتاق خواب نوجوان، علاوه بر تغییر بی نظیر دکوراسیون اتاق خواب، فضایی دلچسب و آرامش بخش را برای فرزندانتان، فراهم کنید. انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق نوجوان به سن، سلیقه و علایق نوجوان شما بستگی دارد. اما والدین خیلی راحت می‌توانند در انتخاب کاغذ دیواری، به نوجوان خود کمک کنند و حتی به روند انتخاب آن‌ها خط دهند. البته قبل از انتخاب طرح کاغذ دیواری، باید بهترین، باکیفیت‌ترین و معتبرترین شرکت تولید کننده کاغذ دیواری را پیدا کنید. خوشبختانه یکی از بهترین تولیدکنندگان محصولات پوشش‌دهی دیوارها، شرکت اکستریم والز است.

اکستریم والز با تولید 50 درصد کاغذ دیواری ایران یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تولید کننده، طراح و واردکننده کاغذ دیواری در ایران به شمار می‌رود. با مراجعه به سایت اکستریم والز extreme-walls می‌توانید انواع آلبوم‌ها و طرح‌های این شرکت را ببینید. پس از ارتباط گرفتن با مشاورین اکستریم والز می‌توانید با آن‌ها کوچک‌ترین ایده‌ها و نظرات خود را در میان بگذارید. در این حالت بهترین طرح را برای پوشش‌دهی دیوارهای خود انتخاب خواهید کرد.

سوالات متداول

1- آیا میتوان از کاغذ دیواری قرمز برای اتاق خواب نوجوانان استفاده کرد؟

رنگ قرمز به عنوان رنگی تند و پرشور، باعث افزایش هیجانات و احساسات کاذب در نوجوانان، به ویژه پسران نوجوان شده و به علاوه، از آن جایی که رنگی با تناژ پر رنگ محسوب می‌شود، ممکن است فضای اتاق خواب را محصور و کوچک نشان دهد. توصیه می‌شود که از رنگ قرمز به عنوان رنگ اصلی در اتاق استفاده نشده و از آن به عنوان رنگ فرعی، در انتخاب سایر اشیا و وسایل و اکسسوری‌ها بهره گرفت.

2- کاغذ دیواری مناسب برای اتاق نوجوانان، چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

کاغذ دیواری اتاق نوجوانان باید طوری انتخاب شود، که علاوه بر ایجاد احساس آرامش و امنیت، انرژی لازم را برای انجام فعالیت در افراد ایجاد کند.

3- بهترین رنگ برای کاغذ دیواری اتاق خواب پسران نوجوان کدام است؟

رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز ، و رنگ‌های خنثی همچون طوسی و خاکستری از بهترین رنگ‌ها در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب پسران نوجوان محسوب می‌شوند.

به اشتراک بگذارید

3 دیدگاه

  • بسیار عالی
    به نظر فقط باید کاغذ دیواری پشت تخت طرحدار باشه وگرنه اتاق رو تیره میکنه

  • کاغذ دیواری اتاق نوجوون بعضی عکسایی که گزاشتین یه دیوار پوستره بقیه اش کاغذ دیواری؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *