طراحی جاکفشی فضای ورودی

یکی از معضلاتی که تقریبا همه در ساماندهی وسایل خود در دکوراسیون منزل با آن رو‌به‌رو هستند، محلی برای قرار دادن تعداد زیاد کفش‌هاست. در هر خانه، بسته به تعداد افرادی که در آن زندگی می‌کنند، کفش‌های زیادی هست که معمولا هیچ‌وقت به درستی در فضا جای نگرفته و باعث نامرتب شدن محیط می‌شوند. طراحی جاکفشی در فضای ورودی یکی از موارد اساسی در چیدمان منزل است.

استفاده از جاکفشی در کنج اتاق

 

طراحی جاکفشی فضای ورودی

جهت ترتیب دادن فضای مناسب برای این همه کفش، لازم نیست حتما یک جاکفشی غول‌پیکر تهیه کنید. مسلما خیلی از شما در صورت تمایل هم فضای مورد‌نیاز برای جاکفشی‌های بزرگ را ندارید. خبر خوب این است که با استفاده از برخی فضاهای بلا استفاده یا وسایل دور ریختنی و با کمی‌ سلیقه به خرج دادن به راحتی قادر خواهید بود طراحی یک جاکفشی فضای ورودی را به دلخواه خود ایجاد کنید.

Shoes boxes
استفاده از جاکفشی فلزی برای کفش‌هایی که نباید در محیط بسته قرار بگیرند

 

طراحی جاکفشی فضای ورودی به صورت لولایی

جاکفشی‌های لولایی کوچک و جمع‌و‌جور را احتمالا دیده‌اید. این جاکفشی‌ها فضای کمی‌ اشغال می‌کنند. آن‌ها محل خوبی برای کفش‌های متعدد شما هستند. در این جاکفشی‌ها با باز شدن هر قسمت نمای کاملی از کفش‌های آن طبقه به شما می‌دهند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

reactor call to action banner
reactor call to action banner-mob

این کمدها در فرم عمودی نیز وجود داشته و در مواقعی به درد می‌خورند که یک فضای طویل با عمق زیاد در اختیار داشته باشید و ندانید چگونه به بهترین نحو از همه این فضا استفاده کنید. این کمدها دسترسی به کفش‌ها را از بغل برای شما امکان‌پذیر می‌کنند.

طراحی جاکفشی فضای ورودی
ایده استفاده از دو مدل جاکفشی برای ورودی

 

استفاده از دکور چند طبقه برای طراحی جاکفشی ورودی

شاید بدتان نیاید کفش‌هایتان را در گوشه‌ای از فضا به نمایش بگذارید. در این صورت با تعبیه یک دکور چند‌طبقه می‌توانید آن‌ها را به قسمتی از دکور تبدیل کنید. این ایده بیشتر در فضای اتاق به کار می‌رود.

Shoes boxes
استفاده از جا‌کفشی چوبی کوچک سه طبقه برای فضای ورودی

 

جاکفشی کشویی در راهرو

کمدهای کشویی از دیگر راه‌های نگهداری کفش‌ها هستند. مزیت این کمد‌ها به این است که با بیرون کشیدن یک طبقه خاص به راحتی می‌توانید همه کفش‌های آن قسمت را از نظر گذرانده و کفش مورد‌نظر خود را انتخاب کنید.

استفاده از فضای بالای دیوار برای جاکفشی
در قسمتی از گوشه‌های اتاق که رفت‌و‌آمد کمتر است می‌توانید از فضا بالای دیوار بعنوان جاکفشی استفاده کنید

 

طراحی جاکفشی لاکچری

در خانه‌های لوکس و لاکچری ایرانی از جاکفشی‌های حکاکی شده چوبی متناسب با فضای کلاسیک و لاکچری منزل می‌توانید استفاده کنید. طراحی طرح‌های ویژه و خاص بر روی چوب و استفاده از گیره‌های طلایی توسط نجار، جاکفشی شما را بسیار شیک و مجلل می‌کند. اگر دارای خانه‌ی مدرن و لاکچری هستید، بکار بردن جاکفشی در قسمتی از دیوار ورودی با در آیینه‌ای یکی از کاربردی‌ترین و خاص‌ترین نمونه‌های جاکفشی برای خانه‌های مدرن و امروزی است. معمولا از جاکفشی لاکچری، در محیط‌های کلاسیک با سرویس مبل استیل و چوبی استفاده نمایید.

جاکفشی لاکچری
در فضاهای بزرگ، می‌توانید بخشی از کمد را به جاکفشی اختصاص دهید.

 

جاکفشی برای راهرو باریک

در یک راهروی باریک استفاده‌ی بهینه از فضا از اهمیت بالایی برخوردار است. بطوری‌ که مسیر برای عبور و مرور بسته نشود. به همین منظور استفاده از جاکفشی‌هایی کم جا که بصورت طبقه‌ای یا کشویی طراحی شده‌اند و تعداد بالایی کفش را در خود جای می‌دهند بسیار مناسب هستند. به طور کلی چه فضای راهرو بزرگ باشد و چه کوچک، پیشنهاد می‌شود از جاکفشی جمع و جور و باریک استفاده گردد.

جاکفشی برای راه رو باریک
در فضای باریک، می‌توانید از جاکفشی‌های کشویی جمع‌شو استفاده نمایید.

 

طراحی جاکفشی مدرن

در دکوراسیون مدرن کارآمد بودن وسایل بسیار اهمیت دارد. استفاده از جاکفشی‌هایی که دارای آویز لباس و آیینه هستند یکی از مناسب‌ترین طرح‌های جاکفشی‌های مدرن است. در این طرح از جاکفشی علاوه بر کارآمدبودن فضای کمتری از ورودی را نسبت به قراردادن جا‌کفشی، آیینه و جا‌لباسی بصورت مجزا از هم اشغال می کند.

جاکفشی سفید مدرن
جاکفشی سفید مدرن، معمولا با هر دکوراسیونی ست می‌شود.

 

طراحی جاکفشی ورودی استفاده از فضای زیرپله

فضای زیر پله یکی از آن قسمت‌های خانه است که معمولا همیشه بی‌استفاده می‌ماند و ظاهر چندان جالبی هم ندارد. با یک روش ساده می‌توانید این فضا را به بهترین نحو مورد استفاده قرار دهید؛ بدون این‌که مجبور به ایجاد یک فضای اضافه در محیط شوید.

Shoes boxes
ایده نگهداری کفش‌های غیرقابل استفاده در باکس‌های چوبی

 

جاکفشی کشویی در زیر پله

شما می‌توانید با طراحی یک کشوی بزرگ، کفش‌های خود را در فضای زیر پله جای دهید. اگر در طراحی کشو با سلیقه عمل کنید، فضا زیر پله را نیز از شکل نامناسب خود در‌خواهید آورد.

Shoes boxes
ایده عالی برای استفاده از فضای زیر پله در راهروهای باریک

 

جاکفشی استوانه ای در زیر پله

اگر به فرم‌های خاص و متفاوت علاقه‌مندید، یک جاکفشی با قفسه‌های استوانه‌ای می‌تواند نمونه جالبی برای اجرا باشد. این جاکفشی را به سفارش خودتان نیز می‌توانید تهیه کرده و به راحتی روی دیوار نصب کنید.

طراحی جاکفشی فضای ورودی

 

خلاقیت در استفاده از وسایل بلا استفاده برای طراحی جاکفشی ورودی

خلاقیت در استفاده از وسایل بلا استفاده در طراحی جاکفشی نیز به کار می‌آید. از فضای زیر صندلی استفاده کنید و با قرار دادن یک تکه چوب آن را طبقه‌بندی کنید.

Shoes boxes
ایده ساخت جا‌کفشی با استفاده از سه‌گوش‌های کارتونی

 

استفاده از قفسه‌های گردان برای جاکفشی ورودی

داشتن یک قفسه گردان هم می‌تواند از دیگر ایده‌های جالب برای ایجاد فضای نگهداری کفش‌ها داخل اتاق باشد. با داشتن یکی از این قفسه‌ها می‌توانید هر دفعه که به سراغ کفش‌هایتان می‌روید، به راحتی با کمی‌چرخاندن قفسه، انتخاب خود را انجام دهید.

Shoes boxes

 

پراکندگی کفش‌ها و مشکلات آن

کفش‌هایی که جلوی در منزل یا در راهرو پخش می‌شوند، فضا را آشفته می‌کنند و حتی اگر به چشم نیایند، این پراکندگی حس خوبی ندارد. می‌توانید با استفاده از یک سطح با عرض چند سانتی‌‌متر آن‌ها را بلندتر از زمین قرار دهید و علاوه بر ایجاد نظم، گرد و غباری که در طی زمان ایجاد می‌شود را کاهش دهید.

طراحی جاکفشی فضای ورودی
ایده استفاده از نظم‌دهنده کفش در جا کفشی

 

جاکفشی دیواری

اگر وسعت فضای شما کم است و نمی‌توانید جاکفشی را در طول راهرو و روی سطح زمین استفاده کنید، از فضای خالی دیوارها بهره ببرید. برای طراحی جاکفشی دیواری می‌توانید از فضای خالی بین کمد تا سقف استفاده کنید یا ایده کنج دیوارها را بکار بگیرید.

طراحی جاکفشی فضای ورودی
نمونه‌ای از جا‌کفشی‌های دیواری

 

بکار‌گیری صنعت پایدار در طراحی جاکفشی ورودی

امروزه مد پایدار در تمام دنیا فراگیر شده‌ است. این صنعت ما را به استفاده مجدد از وسایل وا‌می‌دارد چرا که از مصرف بی‌رویه و یا هدر رفتن مواد اولیه جلوگیری می‌شود. از این جهت می‌توانید با استفاده از قفسه‌های دور ریختنی یا کارتن‌های مربعی شکل و رنگ‌آمیزی آن‌ها جایی برای کفش‌ها در نظر بگیرید.

مد پایدار در طراحی جا کفشی

با تبدیل کردن وسایل دور ریختنی به وسایل قابل استفاده، فرهنگ زیبای صرفه‌جویی که به عنوان مد پایدار شناخته می‌شود را به فرزندانتان یاد می‌دهید.

جاکفشی‌های بدون درب

اگر در شهرهای مرطوب زندگی می‌کنید، ممکن است به دنبال راهی برای حل مشکل کفش‌های خیس بگردید، اگر این کفش‌ها را در محیط‌های بسته قرار دهید بوی نم و کهنگی می‌گیرند. راه‌حل ساده برای این شرایط استفاده از جاکفشی‌های فلزی است که معمولا جلوی درب وردی قرار می‌گیرند.

Shoe holder design
ایده استفاده از جا کفشی بدون درب

 

طراحی جاکفشی مخفی در فضای ورودی

استفاده از جاکفشی مخفی در فضای آپارتمان‌ها بسیار کاربردی است. در این طراحی علاوه بر پنهان کردن کفش‌ها، فضای راهرو و پذیرایی هم بهینه می‌شوند.

از طرفی وجود سوراخ‌ها علاوه بر ایجاد دکوراسیونی خاص باعث تنفس کفش‌ها به خصوص انواع چرم می‌شود، و سوراخ‌ها به عنوان دستگیره‌ای برای باز کردن درب جاکفشی هم استفاده می‌شوند.

طراحی جاکفشی فضای ورودی می‌تواند به شما کمک کند تا فضایی زیبا، کارآمد و دلپذیر در خانه‌ی خود داشته باشید. با انتخاب کمد و جاکفشی مناسب، دکوراسیون منظم و استفاده از نورپردازی مناسب، می‌توانید فضای ورودی خود را به یک نمایشگاه زیبا تبدیل کنید. در آخر پیشنهاد میکنیم که از جدیدترین محصول کمپانی اکستریم والز، آلبوم کاغذ دیواری کربن، که یک سوپر آلبوم بی نظیر است دیدن فرمایید.

سوالات متداول- نمونه جاکفشی دیواری

 

سوالات متداول

1- چگونه می‌توانیم فضای ورودی را بزرگتر نشان دهیم؟

استفاده از آینه‌ها، نورپردازی مناسب و انتخاب رنگ‌های روشن می‌تواند حس بزرگتر نشان دادن فضا را برساند.

2-چه مواردی را برای انتخاب جاکفشی باید در نظر بگیریم؟

مواردی که مهم هستند و باید به آنها توجه کنید، ابعاد فضای مورد استفاده، طرح و رنگ بندی مناسب با دکور راهرو و سبک طراحی است.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *