کاغذ دیواری چیست

در رابطه با تعریف اینکه کاغذ دیواری (دیوارپوش) چیست می‌توان گفت که پوشش‌هایی تزیینی هستند که برای سطح دیوارهای داخلی فضاهای مختلف به‌ کار می‌روند. از جمله این فضاها می‌توان به ادارات، منازل، فروشگاه‌ها و غیره اشاره نمود. این دیوارپوش، یکی از جنبه‌های طراحی داخلی به‌ شمار می‌آید.

Living room wallpaper
ایجاد فضایی گرم با کاغذ دیواری استوایی

این دیوارپوش محبوب و زیبا به شکل رول یا به صورت متری به فروش می‌رسد. کاغذدیواری‌ها با چسب مخصوص روی دیوار مورد نظر نصب می‌شوند. جدا کردن آن‌ها از روی دیوار نیز تقریبا ساده است. کاغذ دیواری می‌تواند ساده یا منسوج باشد یا الگوهای گرافیکی داشته باشد. برای چاپ طرح و نقش کاغذدیواری از روش‌های گوناگونی: مثل چاپ سطحی، چاپ به وسیله حکاکی، چاپ سیلک ابریشمی، چاپ دیجیتالی و چاپ با ماشین چرخشی استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری چیست
نمونه‌ای از کاغذ دیواری‌های اکستریم والز طرح گلدار کد 7071 مناسب فضای اتاق خواب

کاغذ دیواری 

 کاغذ دیواری‌ها هم مثل رنگ دارای مدل‌های مختلف هستند. همه کسانی که انواعی از کاغذ دیواری را به‌ عنوان پوشش دیوارهای فضای موردنظر خود ترجیح می‌دهند، کم و بیش با خصوصیات آن آشنایی دارند. با این حال، انتخاب درست فقط با داشتن دید کلی نسبت به این قضیه قابل دستیابی نیست. برای اینکه بتوانید کاغذ دیواری مناسب را از میان این همه برند و مدل پیدا کنید، باید ابتدا با انواع کاغذ دیواری آشنایی داشته باشید. یکی پرفروش‌ترین انواع کاغذ دیواری، کاغذ دیواری وینیل یا پی وی سی است که در ادامه به آن می‌پردازیم. ولی قبل از آن برخی از مهم‌‌ترین مزیت‌های کاغذ دیواری بیان شده است. 

بسته‌ بندی کاغذدیواری
تولید کاغذدیواری با پیشرفت صنعت دگرگون شده و باعث ایجاد طرح‌ها و سبک‌های متنوعی شده است.

مزایای استفاده از کاغذ دیواری

در این قسمت در مورد برخی از مزایای استفاده از کاغذ دیواری برای بازسازی محیط‌های مختلف خانه و محل کار صحبت خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم متوجه برتری کاغذ دیواری نسبت به رنگ شوید.

  1. کاغذ دیواری‌ها نسبت به رنگ و سایر دیوارپوش‌ها، متنوع‌تر و زیباتر هستند.
  2. کاغذ دیواری‌ها زمان بسیار کمتری برای نصب نیاز دارند.
  3. هزینه آنها معمولا مقرون به صرفه‌تر است.
  4. مدت زمان بیشتری نسبت به رنگ دوام می‌آورند. از این رو طول عمر بالایی دارند.
  5. توانایی پوشاندن ترک و آسیب روی دیوارها را به بهترین نحو ممکن را دارند.

13 %20%20%DA%A9%D8%A7%D8%BA%D8%B0%20%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%81%D8%AA%D9%87%20%DA%A9%D9%85%D8%AA%D8%B1%20%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%AF.

کاربرد کاغذ دیواری در فضا

کاغذ دیواری پذیرایی

سالن پذیرایی، مهم‌ترین قسمت هر خانه‌ای است. مکانی که دورهمی‌ها با اعضای خانواده و میهمانان در این فضا صورت می‌گیرد. از این رو توجه به ظاهر سالن پذیرایی از اهمیت بالایی برخوردار است. این فضا باید علاوه بر داشتن ظاهری شکیل، حس صمیمیت را نیز در افراد القا کند. در دیزاین این فضا به وسیله‌ی کاغذدیواری بهتر است سبک مبلمان و اکسسوری‌ها را در نظر بگیرید. بعد از آن می‌توانید کاغذدیواری سالن پذیرایی خود را از میان دنیای متنوع کاغذدیواری از نظر طرح و رنگ انتخاب کنید و سبک رعایت شده در وسایل و چیدمان سالن پذیرایی خود را بر روی دیوارها نیز به نمایش بگذارید.

کاغذ دیواری پذیرایی
کاغذ دیواری داماسک با رنگبندی اغواکننده، پذیرایی را لوکس و شیک می‌کند.

کاغذ دیواری اتاق خواب

انتخاب کاغذدیواری برای فضای اتاق خواب بر حسب سن افراد، ویژگی‌های شخصیتی و جنسیت متفاوت است. برای کودکان محبوب‌ترین طرح، کاغذدیواری با نقش کارکتر‌های کارتونی است. چه بهتر که در انتخاب کاغذدیواری برای اتاق خواب کودکان‌تان نظر خودشان را ملاک انتخاب کاغذدیواری قرار دهید تا حس بهتری در فضایی که مدت زمان زیادی را برای بازی و به خواب رفتن در آن سپری می‌کنند؛ داشته باشند.

با گذر از دوران کودکی، کاغذدیواری‌های کارتنی و کودکانه جای خود را به طرح‌های جدی‌تر می‌دهند. اصولا در بین پسران نوجوان و جوان طرح‌های ماشین و موتور بسیار محبوب است و در بین دختران کفش‌های پاشنه بلند و وسایل آرایشی از جمله طرح‌هایی هستند که از محبوبیت بیشتری برخورداراند. همچنین برای اتاق والدین برحسب سبک به‌کار رفته در دکوراسیون می‌توان انتخاب مناسبی داشت. اگر فضای داخلی اتاق خوابشان دارای دکوراسیون مدرن است از طرح‌های مدرن کاغذدیواری و اگر کلاسیک است از طرح‌های کلاسیک کاغذدیواری مخصوص اتاق خواب می‌توان استفاده نمود.

کاغذ دیواری اتاق خواب
انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب، به سن و سلیقه شخص نیز وابسته است.

کاغذ دیواری اتاق نشیمن

در بین قسمت‌های مختلف خانه اصولا اعضای خانواده اوقات خوش در کنار هم‌بودن را در اتاق نشیمن سپری می‌کنند. افراد برای گفتمان و تماشای تلویزیون در این فضا در کنار هم قرار می‌گیرند. کاغذدیواری‌هایی نظیر پتینه، درخت و درختچه‌، استوایی، گلدار و همچنین کاغذدیواری‌های ساده و بافت از جمله طرح‌های مناسب فضای اتاق نشیمن هستند. برحسب سلیقه و براساس سبک خانه، با انتخاب یکی از طرح‌های متنوع کاغذدیواری می‌توانید دکوراسیون اتاق نشیمن خانه‌ی خود را متحول کنید و شوق و انگیزه‌ی در کنار هم بودن در این فضا را صد چندان نمایید.

کاغذ دیواری اتاق نشیمن
استفاده از طرح کوهستان از آلبوم راکتور در فضای نشیمن

کاغذ دیواری پشت تلویزیون

در انتخاب کاغذدیواری پشت تلویزیون باید توجه داشت که طرح انتخابی حواس را از صفحه‌ی تلویزیون پرت نکند. استفاده از کاغذدیواری‌هایی با طرح‌های بسیار درشت و رنگ‌های جیغ مناسب برای این فضا نمی‌باشد و بهتر است از این طرح‌ها برای دیزاین دیوار‌های حاشیه‌ای تلویزیون استفاده کرد. از این رو طرح‌هایی نظیر ساده، پتینه، انتزاعی، راه راه، سنگ و آجر، هندسی از مناسب‌ترین طرح‌ها برای فضای پشت تلویزیون می‌باشند. کاغذدیواری پشت تلویزیون با رنگ‌های روشن نظیر سفید، کرم، استخوانی و طوسی روشن علاوه بر روشن‌تر کردن، فضای داخلی را بزرگ‌‎تر از قبل نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید با استفاده از طرح‌های تیره فضایی سینمایی و شیک را برای تماشای فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌ی خود ایجاد نمایید و لذت ببرید.

کاغذ دیواری پشت تلویزیون
کاغذ دیواری طرح آجر، یکی از طرح‌های پرطرفدار برای پشت تلویزیون است.

انواع کاغذدیواری از لحاظ جنس

کاغذدیواری دارای انواع مختلفی از جمله PVC یا وینیل، کاغذی، نانوون و پارچه‌ای و…از نظر جنس است. که برحسب مکانی که قصد نصب کاغذدیواری بر روی دیوار آن را دارید می‌توانید از انواع آن استفاده کنید. یکی از بهترین انواع کاغذ دیواری، دیوارپوش وینیل یا پی وی سی است که به دلیل دوام بالا، قابلیت شستشو و قیمت بسیار مقرون به صرفه، جز پرفروش‌ترین نوع کاغذ دیواری در بازار محسوب می‌شود.

کاغذ دیواری های نسل جدید، بین 5 تا 6 سال عمر می‌کنند.

کاغذ دیواری وینیل

کاغذ دیواری‌های وینیل هم بسیار معروف است و هم بسیار محبوب. این کاغذ دیواری‌ها یک لایه زیرین، یک لایه فیبر یا کاغذ در میان و یک لایه پوشش نهایی دارند. کاغذ دیواری‌های وینیل در مقابل نور مقاوم می‌باشند، قابل‌ شستشو هستند و دوام بالای آنها استفاده طولانی مدت را فراهم می‌کند. این کاغذ دیواری‌ها در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها قابل تهیه هستند و حتی می‌توانند بافت متریال‌های مختلف را نیز به نمایش بگذارند.

کاغذ دیواری اکستریم والز 4089
کاغذ دیواری اکستریم والز کد 4089 با طرح داماسک مناسب استفاده در فضای پذیرایی

کاربرد کاغذ دیواری

امروزه کاغذ دیواری‌های نقش‌دار و راه راه و ساده در قیمت‌های مختلف در دسترس عموم قرار دارند و به دلیل سهولت در نصب و تنوع بالا در طرح و رنگ، از طرح‌های ساده گرفته تا شلوغ از رنگ‌های سرد گرفته تا خنثی و گرم؛ در بازار موجود و به فروش می‌رسند. از این رو، از کاغذ دیواری برای پوشش دیوار‌ها استقبال ویژه‌ای شده است. درنتیجه کاغذ دیواری در تمامی فضاها حتی در مکان‌هایی با رطوبت بالا همچون آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام‌ها قابل استفاده‌‌اند.

کاربرد کاغذ دیواری
نصب آسان کاغذ دیواری

 

قیمت کاغذ دیواری

قیمت تمام‌ شده انواع کاغذ دیواری برچسب‌دار نسبت به کاغذ دیواری معمولی پایین‌تر است. این نوع از کاغذ دیواری قابل استفاده در راه‌پله‌ها، دیوار‌های پارکینگ و غیره می‌باشد. اگر ظاهر براق و پلاستیکی آن برای شما تکراری نشود کاغذ دیواری است که برای‌تان سال‌ها کار می‌کند.

قیمت کاغذ دیواری
قیمت کاغذ دیواری بسته به نوع جنس و قابلیت شستشویی آن قابل تغییر می‌باشد

محل‌های قابل نصب

کاغذ دیواری‌های مختلف به‌ سادگی بر روی سطوح صاف قابل نصب است. سطوح صاف می‌تواند دیوار رنگ پلاستیک، دیوار رنگ روغن، دیوارهای گچی، کابینت آشپزخانه، کاشی و سرامیک حمام و سرویس بهداشتی، سنگ، درب و کمد چوبی، داخل کمد، شیشه‌ها، میز و اثاثیه قدیمی‌ باشد.

Bedroom wallpaper
کاغذ دیواری به اتاق خواب روح تازه‌ای می‌بخشد

کاغذ دیواری، پوشش زینتی و کاربردی برای دیوارهاست. کاغذ دیواری‌ها ورق‌های بلند کاغذی هستند که توسط شابلون، رنگ‌آمیزی شده یا با طرح‌های انتزاعی چاپ شده‌اند. اگر کاغذ دیواری را متناسب با خودتان انتخاب کرده باشید، و اقدامات مناسب برای نصب آن انجام شود، می‌توانید رابطه طولانی و شادی با کاغذ دیواری خود برقرار کنید.wallpaper damask

کاغذ دیواری کد 4078 با طرح ترکیبی داماسک مناسب استفاده در فضای پذیرایی

شستشوی کاغذ دیواری

کاغد دیواری نسل جدید، قابل شستشو می‌باشد و همین ویژگی باعث برتری این کاغذدیواری‌ها نسبت به دیگر کاغذدیواری‌ها می‌شود. بسته به اینکه کاغذ دیواری شما از چه چیزی ساخته شده است، مراحل ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید برای حفظ ظاهر شگفت‌انگیز آن انجام دهید.

اگر کاغذ دیواری شما از نسل جدید کاغذ دیواری با روکش وینیل است، این را بدانید که این نوع کاغذ دیواری‌ها از انواع دیگر آن راحت‌تر تمیز می‌شوند. فقط کافی است آنها را با آب و صابون خیلی آرام پاک کنید. بله، همین! از بالا شروع کنید و به سمت پایین بروید. نیازی نیست خیلی محکم با دستمال بکشید. بهتر است به صورت دورانی دستمال خود را بر روی کاغذ دیواری خیلی آرام بکشید تا به همین راحتی کاغذ دیواری شما تمیز گردد. برای آشنایی کامل با مراحل شست و شو و پاکسازی کاغذ دیواری می‌توانید مقاله شستن کاغذ دیواری را مطالعه نمایید.

%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%20%D8%B4%D8%B3%D8%AA%D8%B4%D9%88
کاغذ دیواری PVC،یکی از بهترین نوع کاغذ دیواری قابل شستشو و باکیفیت در بازار است.

کاغذ دیواری قابل شستشو

کاغذدیواری با جنس‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود. این دیوار پوش بر حسب جنس و طرح از قیمت‌های مختلفی برخوردار است. از جدیدترین جنس‌های کاغذدیواری می‌توان به کاغذدیواری قابل شستشو اشاره کرد. این کاغذدیواری‌ها قابلیت نصب در هر فضایی حتی محیط‌های مرطوب مانند حمام و آشپزخانه را دارند. با نصب کاغذدیواری قابل شستشو نگرانی برای ایجاد لک بر روی دیوار در حین بازی بچه‌ها و عوامل دیگر محیطی وجود نخواهد داشت و در صورت به وجود آمدن لکه و آلودگی به هر دلیلی خیلی راحت با کمک یک دستمال مرطوب تمیزی و زیبایی اولیه دوباره حاصل می‌گردد. این جنس کاغذدیواری‌ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند و تا چندین سال بر روی دیوار باقی می‌مانند.

کاغذ دیواری قابل شستشو
کاغذ دیواری وینیل، یکی از بهترین انواع کاغذ دیواری قابل شستشو در بازار است.

نوع چسب کاغذدیواری

چسب کاغذدیواری نیز دارای مدل‌های مختلفی است. از انواع آن می‌توان به چسب کاغذدیواری با حلال آب با چسبندگی زیاد، چسب فوری و چسب چند منظوره اشاره کرد. که برحسب جنس کاغذدیواری که قصد نصب آن را دارید، از انواع مختلف آن می‌توانید استفاده کنید. میزان نسبت پودر استفاده شده و آب به عنوان حلال باتوجه به نوع کاغذدیواری تعیین می‌شود. البته چسب کاغذدیواری، به صورت مایع و آماده‌ی استفاده در بازار نیز با مارک‌های مختلف موجود است.

انواع چسب کاغذ دیواری
چسب کاغذ دیواری معمولا به صورت پودری در بازار موجود است.

انتخاب کاغذدیواری براساس طرح

طرح ساده

 کاغذدیواری‌های ساده جز پرطرفدار‌ترین کاغذدیواری‌ها در صنعت دکوراسیون داخلی هستند. سادگی این طرح آن را مناسب برای نصب در هر فضایی ساخته است‌‌. طرح‌های ساده به راحتی با تمامی وسایل ست می‌شوند. استفاده از کاغذدیواری‌های ساده با رنگ روشن گزینه‌ی بسیار مناسبی برای خانه‌هایی با متراژ کوچک است تا با ایجاد خطای دید فضا را بزرگ‌تر نشان دهد.

استفاده از کاغذدیواری ساده با رنگ‌هایی همچون سبز، آبی، طوسی بسیار مناسب برای محیط‌های کاری و اتاق خواب می‌باشند. همچنین با وجود نصب راحت، جایگزین مناسب به جای رنگ و سایر دیوارپوش‌ها است. با استفاده از کاغذدیواری‌های ساده در مدت زمان کوتاهی می‌توانید فضای داخلی مد نظرتان را به رنگ دلخواه‌تان دربیاورید.

کاغذ دیواری سه بعدی

 کاغذدیواری‌های سه بعدی، تصویری واقع گرایانه ایجاد می‌کنند. باتوجه به حالت سه بعدی خود باعث تصور اینکه تصویر بخشی از فضای داخلی شماست، می‌شود و این قضیه باعث بزرگ‌تر نشان داده شدن فضای داخلی می‌گردد.

3d wallpaper
کاغذ دیواری سه بعدی، فضا را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهد.

 

انتزاعی

یکی از جدیدترین طرح‌های کاغذدیواری، طرح انتزاعی است‌. این طرح از کاغذدیواری با ترکیب طرح و رنگ و ایجاد نقوش انتزاعی و خاص، در تغییر دکوراسیون‌تان بسیار کارساز خواهد بود. و با وجود نقش‌هایی که دارد مناسب نصب در هر فضایی مخصوصا در فضاهایی با دکوراسیون مدرن است. این طرح با وجود نقش‌های خاص خود با نصب در هر فضایی، سبب دلزدگی و خستگی نمی‌شود.

کاغذ دیواری درخت و درختچه

از جدیدترین طرح کاغذدیواری که جلوه‌ای از زیبایی طبیعت را به رخ مخاطبان خود می‌کشد، کاغذدیواری طرح درخت و درختچه است. این طرح از کاغذدیواری به محض ورود به بازار در دسته‌ی محبوب‌ترین طرح‌های کاغذدیواری قرار گرفته است و با برجستگی طرح و نقش خود همه را مجذوب خود کرده است. کاغذدیواری درخت و درختچه در فضای داخلی حس نشاط و شادمانی را تکثیر می‌کند و قرار گرفتن در چنین فضایی این حس‌ها را در افراد نیز به وجود می‌آورد. این طرح از کاغذدیواری در هر فضایی قابل نصب است، بخصوص در فضاهای داخلی دکوراسیون شده به سبک مدرن از بهترین انتخاب‌ها در بین طرح و نقش‌های مختلف کاغذدیواری می‌باشد.

کاغذ دیواری درخت و درختچه
طرح درخت و درختچه، یکی از طرح‌های پرطرفدار در صنعت کاغذ دیواری است.

کاغذ دیواری پتینه

پرکاربرد‌ترین و پرفروش‌ترین طرح کاغذدیواری، طرح پتینه است. این طرح در هر فضای داخلی با هر دکوراسیون و سبکی قابل نصب است. کاغذدیواری طرح پتینه از نصب آسانی برخوردار است. همچنین قیمت آن از پتینه‌کاری بسیار مقرون به صرفه‌تر است. از این رو این طرح از کاغذدیواری با برجستگی و ریزه کاری‌های قابل مشاهده در جزء جزء بافت‌های آن جایگزین خوبی برای پتینه کاری است. با نصب کاغذدیواری طرح پتینه در مدت زمان کوتاه‌تری به نتیجه دلخواه خود دست پیدا خواهید کرد و در مدت طولانی‌تری از زیبایی فضای داخلی خود لذت خواهید برد.

کاغذ دیواری پتینه
طرح پتینه در کنار طرح‌های دیگر، نمایی شیک و زیبا به فضا می‌بخشد.

کاغذ دیواری راه راه

کاغذدیواری طرح راه‌راه ،یکی از طرح‌های کاربردی در دکوراسیون داخلی است. این طرح از کاغذدیواری از تنوع بالایی برخوردار است و به صورت افقی و عمودی در بازار موجود می‌باشد. استفاده و نصب کاغذدیواری راه راه عمودی ظاهر دیوار یک فضای داخلی را بلند‌تر نمایان می‌کند و همچنین استفاده از طرح‌های افقی آن دیوار را عریض‌تر نشان می‌دهد. از میان طرح‌های متنوع کاغذدیواری راه‌راه هم برای دیزاین فضا‌های مدرن و هم کلاسیک نمونه‌های متعددی برای ارائه و عرضه وجود دارند که بر حسب سلیقه از انواع آن می‌توان استفاده کرد.

کاغذ دیواری راه راه
کاغذ دیواری راه راه عمودی، معمولا فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

کاغذ دیواری گلدار

طرح گلدار کاغذدیواری پرطرفدار‌ترین طرح کاغذدیواری از گذشته تا به امروز بوده است. با استقبال مردم از کاغذدیواری‌های گلدار هر روزه طرح‌های جدیدی از این گروه از کاغذدیواری‌ها طراحی، تولید و روانه‌ی بازار می‌شوند. اصولا هر طرحی که نشات گرفته از طبیعت باشد، طراوت و زیبایی را میهمان فضای داخلی می‌کند. بهترین فضا برای نصب کاغذدیواری گلدار، دیوار شاخص است. در دکوراسیون فضای اتاق خواب؛ دیوار شاخص دیواری است که تخت خواب در مقابل آن قرار می‌گیرد. با دیزاین دیوار شاخص اولین چیزی که پس از ورود به اتاق خواب چشم‌ها را درگیر می‌کند، زیبایی گل‌های کاغذدیواری طرح گلدار شماست. به طور کلی دیواری که فاقد هرگونه در و پنجره‌ای باشد، دیوار شاخص محسوب می‌شود.

کاغذ دیواری گلدار
کاغذ دیواری گلدار بنفش به خوبی با چیدمان کرم-بفش هماهنگی دارد.

کاغذ دیواری طرح داماسک

از کاغذدیواری محبوب و پرطرفدار سبک کلاسیک، می‌توان به کاغذدیواری داماسک اشاره کرد. این طرح از کاغذدیواری بسیار مناسب نصب در فضا‌های کلاسیک است. نصب این نوع کاغذدیواری بر روی دیوار با طرح‌های مکمل آن فضای داخلی شما را به یک فضای کلاسیک و لاکچری تبدیل می‌کند.

کاغذ دیواری داماسک
کاغذ دیواری داماسک، یکی از طرح‌های محبوب سبک کلاسیک است.

 

انتخاب کاغذدیواری براساس رنگ

طوسی

رنگ طوسی جز رنگ‌های خنثی محسوب می‌شود و مناسب دکوراسیون مدرن است. از ویژگی‌های بارز این رنگ به سهولت ست شدن با چیدمان و سایر وسایل منزل است. کاغذ دیواری طوسی، را به همراه مبلمان چرمی و براق، فلزی، چستر و یا شزلون می‌توانید استفاده کنید.

سفید

کاغذ دیواری با رنگ سفید از رنگ‌هایی است که توانایی ست شدن با هر رنگ از دکوراسیون داخلی را دارد. به همین منظور مناسب هر نوع سبکی است. استفاده از کاغذدیواری سفید، به علت انعکاس نور، فضا را بزرگ‌تر از متراژ واقعی نشان می‌دهد.

%DA%A9%D8%A7%D8%BA%D8%B0%20%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF

طلایی

 از ویژگی‌های رنگ طلایی، پایداری و قدرت است. رنگ طلایی بهترین گزینه برای دکوراسیون در سبک‌های کلاسیک است. کاغذدیواری با نقوش طلایی ابهت و جلوه‌ی خاصی به فضای داخلی شما می‌دهد. از کاغذدیواری طلایی به همراه مبلمان استیل چوبی و سلطنتی و اکسسوری‌های برنزی می‌توانید استفاده کنید تا از فضای کلاسیک و لاکچری منزل‌تان، لذت ببرید.

ست کاغذدیواری با مبلمان

ست کردن کاغذدیواری با وسایل منزل همچون فرش، مبل و یا پرده که بیشتر در دید توجه است، فضا را زیباتر و چشم نوازتر می‌کند. انتخاب رنگ و طرح کاغذدیواری و هماهنگی آن با چیدمان منزل، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اگر دارای پرده‌های طرح‌دار هستید، بهتر است کاغذ دیواری بر روی دیواری که پرده‌ی طرحدار روی آن نصب شده ساده باشد. همچنین مبلمانی که به صورت رنگی و بدون طرح است نیز در کنار کاغذدیواری طرحدار چشم نوازتر می‌شود. و برعکس کاغذدیواری ساده با مبلمان طرح‌دار و شلوغ زیبا‌تر جلوه می‌کند. استفاده از کاغذدیواری‌هایی با رنگ خنثی مثل طوسی و سفید به راحتی با هر دکوراسیونی ست می‌شوند. همچنین م‌یتوانید رنگ کاغذدیواری خود را با رنگ زمینه مبل و پرده و همچنین فرش خود ست کنید تا هارمونی خاصی در فضای داخلی حاکم شود. فقط پیشنهاد می شود در انتخاب طرح‌های شلوغ و رنگ‌های جیغ افراط نکنید.

هماهنگی رنگ و طرح کاغذ دیواری با مبلمان و پرده
از کاغذ دیواری طرح‌دار و مدرن می‌توانید در دکوراسیون مینیمالیست نیز استفاده نمایید.

کاغذ دیواری به روایتی دیگر

شما با استفاده از متریال‌های متنوع و ساده می‌توانید تأثیر زیادی روی دکوراسیون منزل بگذارید. یکی از آنها پوشش دیوار‌هاست که می‌تواند بصورت رنگ و یا کاغذ دیواری باشد.

همان‌طور که اشاره کردیم کاغذ دیواری مدت زیادی است که در بین مردم رواج دارد، اما فناوری‌های جدید باعث‌ شده این مواد تزئینی کلاسیک به‌ صورت دیگری جدا از تزئینات، مورد استفاده قرار بگیرند. به‌ طوری که امروزه از نظر بافت، طرح و رنگ انواع بسیار متنوعی در بازار وجود دارد.

کاغذ دیواری اکستریم والز کد 3013
کاغذ دیواری اکستریم والز طرح داماسک کد 7136 از آلبوم پلوتونیوم مناسب استفاده در فضای پذیرایی

بنابراین از کجا باید شروع کرد و چرا در وهله اول دکوراسیون، کاغذ دیواری را انتخاب کنید؟

این مطلب ویژگی‌های اصلی را که باید قبل از پوشش دیوار با کاغذ دیواری، مدنظرتان باشد را پوشش می‌دهد.

دیوارپوش‌ها نه‌ تنها به دلیل اهمیت زیبایی‌شناختی، بلکه برای افزایش دوام دیوارها و سقف شما ضروری هستند. تصور غلطی که عامه مردم در مورد کاغذ دیواری دارند این است که پس از اجرا، برای همیشه درگیر آن خواهیم بود.

کاربرد کاغذ دیواری
کاغذ دیواری راه‌راه و فضایی رویای در سرویس بهداشتی

با این حال، با پیشرفت‌های اخیر، کاغذ دیواری‌ها همراه چسب‌هایی که به‌ راحتی جدا می‌شوند، بدون ایجاد آسیب شدید به دیوارها، عرضه می‌شوند. چه بخواهید کاغذ دیواری را در خانه یا محل کار یا رستوران اجرا کنید یا در اتاق نشیمن یا اتاق غذاخوری، یک دیوار یا در کل فضا، طرح‌های بی‌پایانی پیش‌رو دارید.

کاغذ دیواری چیست
انواع کاغذ دیواری‌های امروزی در طرح‌ها و نقش‌های مختلف تولید می‌شوند.

چرا کاغذ دیواری را انتخاب کنید و متوجه بشویم که کاغذ دیواری چیست ؟

کاغذ دیواری که امروزه از آن به عنوان دیوارپوش نیز یاد می‌شود (زیرا همه آنها اکنون از کاغذ ساخته نمی‌شوند)، یک راه مقرون‌ به‌ صرفه برای تغییر فضای داخلی شما است.

تزئین با کاغذ دیواری راهی برای تغییر فضای داخلی بدون تعهد زیاد است. تصور کنید که می‌خواهید هر چند سال یکبار فضای خود را تغییر دهید. پس کاغذ دیواری، مقرون‌‌ به‌ صرفه‌تر ایجاد تغییرات کلی در منزل به کمک بنا و نجار می‌باشد.

Living room wallpaper
نمایی از کاغذ دیواری مدرن در دکوراسیون سبز کله غازی

کاغذ دیواری عمق زیادی را به فضا می‌افزاید. می‌تواند حس سرزندگی و گرمای عمیقی در خانه و فضای شما القا کند. همچنین به‌ خاطر تنوع بالای آن می‌توانید مطمئن باشید آن چیزی که واقعا می‌خواهید را پیدا خواهید کرد.

کاغذ دیواری گلدار
کاغذ دیواری کد 7094 با طرح گل‌دار مناسب فضای اتاق خواب و هال و نشیمن

کاغذ دیواری الهام بخش است

درست همان‌طور که یک لباس نمونه‌ای از استایل فرد است، انتخاب کاغذ دیواری برای فضای داخلی نیز چنین است. انتخاب کاغذ دیواری شخصیت فضای شما را مشخص می‌کند و میزان خلاقیت و نبوغ‌ هنری شما را در دکوراسیون منزل نشان می‌دهد. به‌ عبارت‌ دیگر شما می‌توانید با انتخاب مناسب کاغذ دیواری با فضای داخلی خود یک اثر هنری خلق کنید.

کاغذ دیواری کد 4082
کاغذ دیواری کد 5091 با طرح گلدار رونده

کجا باید از آن استفاده کرد؟

اگر بودجه‌ای که دارید کمتر از اجرا‌ی کاغذ دیواری برای کل خانه است، می‌توانید با انتخاب کاغذ‌دیواری برای یک دیوار به عنوان دیوار شاخص از تغییرات دلخواه بهره‌مند شوید.

Living room wallpaper
اجرای سبک مینیمالیسم به کمک کاغذ دیواری طرح آجری

بعد از اینکه تصمیم به استفاده از کاغذ دیواری گرفتید اکنون باید مقدار مورد نیاز را محاسبه کنید. تجربه ثابت کرده که حتما یک یا دو رول بیشتر از مقدار مورد نیازتان خریداری کنید.

کاغذ دیواری کد 260
کاغذ دیواری کد 260 از آلبوم جنرال با طرح گلدار ترکیبی

از کجا بخریم؟

امروزه خرید کاغذ دیواری را در هر محله و شهری که باشید، می‌توانید به‌ راحتی انجام دهید. اما برای داشتن یک کاغذ دیواری دقیقا متناسب با خواسته‌تان، که جنس و دوام خوبی هم داشته‌ باشد، بهتر است به نمایندگی‌های معتبر فروش کاغذدیواری مراجعه کنید. در صورت خرید اینترنتی، مشخصات کاغذ دیواری را با‌دقت مطالعه کنید. و روش نصب مناسب با همان نوع را هم اجرا کنید.

فروشگاه کاغذ دیواری
فروشگاه های معتبر کاغذ دیواری در سراسر کشور ارائه دهنده کاغذ دیواری های اکستریم والز

کاغذ دیواری‌های برتر

دنیای متریال کاغذ دیواری‌ها به خودی خود دنیایی بزرگ و گیج‌کننده است. انتخاب می‌تواند بسیار سخت باشد و قیمت هم از گزینه‌های بسیار ارزان تا موارد بسیار گران، با توجه به بافت و طرح متفاوت است.

کاغذ دیواری‌های پست تلویزیون
امروزه کاغذ دیواری‌ها در فضاهای مختلفی همانند پشت تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرند

انواع وینیل

کاغذ دیواری‌های وینیل از مواد طبیعی ساخته می‌شوند و مهم‌ترین خاصیت آن‌ها ضدآب بودنشان است. در مناطق مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی بسیار پرطرفدار هستند. همچنین بهتر است برای اتاق فرزندتان از کاغذ دیواری وینیل استفاده کنید.

کاغذدیواری حمام
کاغذ دیواری کد 5109با طرح ترکیبی داماسک مناسب استفاده در فضای پذیرایی

چند نمونه کاغذ دیواری برای شناخت اینکه کاغذ دیواری چیست ؟

حالا آماده‌اید که کل فضای خود را کاغذ دیواری کنید؟ یا اینکه صرفاً روی یک دیوار کلیدی آن را نصب می‌کنید، تا مهمانان شما را، در حالی که وارد یک فضای خاص می‌شوند، شگفت‌زده کند؟

Bedroom wallpaper
نمای زیبای کاغذ دیواری گلدار در اتاق خواب

امروز می‌خواهیم چند تصویر پروژه واقعی مسکونی برای نصب دیوارپوش را در اختیار شما بگذاریم. امیدواریم این تصاویر به شما انگیزه دهند تا فضای رویاهای خود را بسازید!

 

کاغذ دیواری اکستریم والز کد 3010
کاغذ دیواری اکستریم والز کد 7037 با طرح داماسک الون مناسب فضای پذیرایی و هال

 

کاغذ دیواری اکستریم والز کد 3013
کاغذ دیواری اکستریم والز کد7037 آلبوم پلوتونیوم مناسب استفاده بر روی دیوار شاخص

 

تشخیص کاغذدیواری با کیفیت و بی‌کیفیت

برای تشخیص کاغذهای با کیفیت اول از همه باید ویژگی‌های آن را در نظر بگیرید. در ادامه به برخی از این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت:

  1. از ویژگی‌های بارز کاغذدیواری‌های باکیفیت، مقاومت در برابر خراشیدگی و پارگی است. کاغذدیواری که دارای این ویژگی است در برابر شستشو و برخورد جسم نسبتا تیز به راحتی پاره و یا خراشیده نخواهد شد.
  2. قابلیت شستشو در کاغذ دیواری باکیفیت سبب می‌شود که در صورت ایجاد لک بر روی آن خیلی سریع به کمک آب و دستمال و در صورت لزوم مواد شوینده به حالت اولیه خود بازگردد. قابلیت شستشو، مهم‌ترین ویژگی کاغذ دیواری‌های مرغوب است.
  3. جنس به کار رفته در مواد اولیه‌ی کاغذدیواری و ضخامت آن از موارد بسیار حائز اهمیت است. کاغذدیواری‌های بسیار نازک و بی‌کیفیت به راحتی، عیوب و نقوص دیوار را نمایان می‌کنند.
  4. در کاغذدیواری‌های بی‌کیفیت، امکان پاک شدن نقوش و طرح حکاکی شده روی آن بعد از مدتی در اثر برخورد آفتاب وجود دارد. در صورتی که در نمونه‌های باکیفیت؛ طرح‌ها حتی تغییر رنگ هم نمی‌دهند.
  5. کاغذ دیواری‌های نامرغوب، نهایتا دو سال بر روی دیوار دوام بیاورند در صورتی که از طرح جنس‌های باکیفیت می‌توانید 4 الی 5 سال لذت ببرید.
کاغذ دیواری باکیفیت در مقابل کاغذ دیواری نامرغوب
کاغذ دیواری باکیفیت دیرتر دچار پارگی می‌شود و به راحتی قابل شستشو است.

 

بایدها و نبایدها در زمان خرید کاغذدیواری

اولویت قرار دادن طرح مورد علاقه برای یک انتخاب درست کافی نیست. لذا برای انتخاب بهتر کاغذدیواری باید نکاتی را مد نظر قرار داد که در زیر به آنها اشاره شده است.

  • رنگ کاغذ دیواری: در انتخاب رنگ مناسب کاغذدیواری نکاتی نظیر متراژ منزل، روشنایی، سبک دکوراسیون و نوع کارآیی مکان حائز اهمیت است. برای مثال کاغذدیواری با رنگ روشن همچون سفید، طوسی روشن، استخوانی، کرم با انعکاس نور، فضاهای کوچک را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان می‌دهند. همچنین استفاده از کاغذدیواری‌های طرح‌دار تیره نظیر قهوه‌ای، مشکی، طوسی تیره و…برای خانه‌ای با متراژ بزرگ‌تر فوق العاده هستند.
  • طرح کاغذ دیواری: توجه به ابعاد طرح کاغذدیواری، یکی دیگر از نکاتی است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انتخاب نادرست آن، گاها تاثیر عکی بر دکوراسیون خواهد گذاشت. به عنوان مثال، استفاده از کاغذدیواری با طرح‌های بزرگ در فضا‌هایی با متراژ کوچک توصیه نمی‌شود و اگر علاقه به استفاده از طرح‌های بزرگ در فضاهای کوچک دارید؛ می‌توانید دیوار شاخص را با کاغذدیواری طرح‌دار تزیین کنید و دیوارهای حاشیه‌ای را از طرح‌های ساده استفاده کنید.
  • جنس کاغذ دیواری : یکی دیگر از موارد قابل اهمیت توجه به جنس کاغذدیواری و توجه به ویژگی‌های آن‌هاست. برحسب نوع مکانی که قصد نصب کاغذدیواری بر روی آن را دارید، می‌توانید از جنس‌های مختلف کاغذدیواری استفاده کنید. ولی پیشنهاد می شود کاغذ دیواری قابل شستشو با طول عمر بالا از جمله کاغذ دیواری وینیل را خریداری نمایید.
بایدهاو نبایدها در زمان انتخاب کاغذ دیواری
برای دکوراسیون مدرن، بهتر است از طرح‌های مدرن و رنگ‌های خنثی استفاده نمایید.
  • قیمت کاغذ دیواری: توجه به قیمت به جای کیفیت کاغذدیواری یکی دیگر از اشتباهات رایج در بین افراد است. اصولا افراد بعد از نصب کاغذدیواری توقع دارند که حداقل برای سه الی چهار سال بر روی دیوارها جلوه‌گری کند. کاغذدیواری‌های بی‌کیفیت از پس این توقعات برنخواهند آمد. برخی از آن‌ها در زمان نصب دچار چروک می‌شوند و برخی به دلیل نازکی، برآمدگی و فرورفتگی دیوار را نمایان می‌کنند. بنابراین پرداخت هزینه‌ی منصفانه در ازای عملکرد بالای کاغذدیواری‌های مرغوب کاملا منطقی است.
  • تخمین درست تعداد رول: خریداری تعداد بالاتر از تعداد مورد نیاز، هزینه‌بر و خریداری تعداد کمتر، گاها به دلیل کمبود رول و یا خراشیدن کاغذ در آینده، به خاطر ناقص شدن طرح، منجر به خرید طرح جدید شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهترین راه یادگیری تخمین دقیق تعداد رول کاغذدیواری و محاسبه‌ی هزینه نهایی است که برای آموزش می‌توانید به مقاله‌ی قیمت کاغذدیواری مراجعه کنید.
به اشتراک بگذارید

9 دیدگاه

  • با سلام در دنیای مدرن امروزی کاغذ دیواری خیلی راحتتر , تمیزتر و سریعتر از رنگ است.طرحهای شما واقعا منو مجذوب خودش ساخت.طوریکه در انتخاب یک نمونه عاجزم .ممنون از طرحهای خوب و به روزی که ارایه دادید

    • با سلام. خوشحالیم که تونستیم تو این راه راهنماتون باشیم.
      در رابطه با انتخاب طرح پیشنهاد می‌کنیم مقاله انتخاب کاغذ دیواری رو مطالعه کنید

  • خیلی خوبید به نظرم بهترین سایت در زمینه معرفی کاغذ دیواری هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *