آیا می توان بر روی تمام دیوارها کاغذ دیواری چسباند ؟

اگر می‌خواهید انواع دیوارهای بافت‌دار را بشناسید، باید بگوییم که ده‌ها نوع دیوار بافت‌دار وجود دارد. ما در این مطلب در مورد انواع مختلف دیوارهای بافت‌دار و چگونگی تأثیر آن‌ها بر نصب کاغذ دیواری و آنچه شما می‌توانید برای رفع این مشکل انجام دهید بحث خواهیم کرد.

دیوارهای گچی و بافت‌دار : آیا می‌توان بر روی تمام دیوارها کاغذ دیواری چسباند ؟

این سوالی است که واقعاً ذهن تمامی‌ افرادی که برای نصب کاغذ دیواری اقدام می‌کنند را درگیر کرده است. برای اینکه شما بتوانید به پاسخ مناسبی در رابطه با این سوال برسید ما در اینجا به شما خواهیم گفت که آیا می‌توان بر روی تمامی‌ سطوح کاغذ دیواری چسباند؟

دیوار گچی
با پیشرفت تکنولوژی در صنعت کاغذ دیواری مشکلی برای چسباندن کاغذ دیواری بروی دیوار کچی وجود ندارد.

آیا برای نصب کاغذ دیواری، دیوارهای بافت‌دار مشکلی ایجاد می‌کنند؟

مشکلی که نصب کاغذ دیواری روی انواع دیوار بافت‌دار دارد، بیشتر به مسائل زیبایی‌شناسی مربوط می‌شود. نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار بافت‌دار مشکل خاصی ندارد. 

دوام کاغذ دیواری‌های امروزی به گونه‌ای است که هیچ مشکلی برای نصب روی انواع دیوار ندارند. بطور کلی می‌توان گفت که هرچه دیوار صاف‌تر باشد، نصب آن راحت‌تر است، ببشتر عمر می‌کند و ظاهر بهتری دارد.

با این حال، همه دیوارهای بافت یکسان نیستند. انواع مختلفی از دیوارهای بافت‌دار وجود دارد که هر‌کدام می‌توانند چالش‌های متفاوتی را ایجاد کنند.

دکوراسیون فضای غذاخوری
هم‌خوان شدن طرح کاغذ دیواری با دکوراسیون می‌تواند به فضا گرما ببخشد.

انواع دیوارهای بافت‌دار و مشکلات نصب کاغذ دیواری روی آن‌ها

دیوارهای بافت‌دار می‌توانند همانند عایق صوتی عمل کنند. از نظر زیبایی‌شناسی هم این دیوارها جذاب‌تر از دیوارهای صاف و خالی به نظر نمی‌رسند. کاغذ دیواری هم برای همین است! با استفاده از کاغذ دیواری روی دیوارهای‌تان بافت ایجاد کرده و دیوارهای خود را زیباتر و جلوه‌ی آن را بیشتر کنید.

نصب کاغذ دیواری
انتخاب هوشمندانه چند طرح کاغذ دیواری برای منزل

انواع دیوار بافت دار

اکثریت ما اغلب سه نوع دیوار بافت‌دار در خانه خود می‌بینیم. از نظر عملکرد، کاغذ دیواری هنگام چسبیدن به بیشتر این دیوارهای بافت‌دار مشکلی نخواهد داشت. بنابراین از نظر عملکرد، انواع کاغذ دیواری اکستریم والز بر روی این دیوارها قابل نصب است. مسئله واقعی زیبایی‌شناسی است. همچنین ممکن است خطر مشکلات احتمالی کپک و قارچ بر روی این دیوارها افزایش یابد.

  کاغذ دیواری طرح بتن
آیا می توان بر روی تمام دیوارها کاغذ دیواری چسباند ؟
سه مدل بافت دیوار: از راست به چپ: بافت ناک داون، پرتقالی، پاپ کورن

احتمال قارچ و کپک

اگر در فضایی با رطوبت بالا مانند رختشوی‌خانه یا حمام کاغذ دیواری خود را نصب می‌کنید، دیوار بافت‌دار ممکن است باعث ایجاد دهانه‌های کوچک برای نفوذ رطوبت شود. این رطوبت می‌تواند محیطی مشکل‌ساز ایجاد کند که باعث رشد کپک و قارچ می‌شود. وقتی کپک پشت کاغذ دیواری در حال رشد است، ممکن است کاملاً از آن بی اطلاع باشید. بنابراین برای مبارزه با این مسئله، از خمیری استفاده کنید که مخصوص جلوگیری از رشد کپک و قارچ می‌شود. اگر در فضایی خشک از کاغذ دیواری استفاده می‌کنید، نباید نگران این موضوع باشید. با این حال، باز هم مسئله اصلی ظاهر کار خواهد بود.

احتمال قارچ در حمام
رطوبت زیاد باعث خرابی کاغذ دیواری‌تان می‌شود.

دیوارهایی با بافت پوست پرتقالی

همان‌طور که از اسم این نوع بافت مشخص است، این یک بافت بسیار سبک است. کاغذ دیواری بدون داشتن هیچ‌گونه مشکل عملکردی بر روی این نوع بافت‌ها قابل نصب است. مشکلات ظاهری همانند ایجاد ناهمواری در هنگام نصب نیز در این مدل دیوارها حداقل خواهد بود.

بافت پوست پرتقالی
این‌گونه دیوار‌های بافت‌دار هیچ‌گونه آسیبی در هنگام نصب کاغذ دیواری به وجود نمی آورند.

دیوارهایی با بافت پاپ کورنی

بافت پاپ کورن قطعا بر ظاهر کاغذ دیواری شما تأثیر منفی می‌گذارد. تمام آن لبه‌های خشن و تیز روی بافت نه تنها از طریق کاغذ دیواری نمایان می‌شوند، بلکه ممکن است به کاغذ دیواری آسیب برساند. به دلیل اینکه بعد از نصب کاغذ دیواری ناخودآگاه سعی بر از بین بردن برجستگی‌های ظاهری کار می‌کنید یا اینکه بعد از کثیف شدن کاغذ دیواری سعی بر تمیز کردن کاغذ می‌کنید، امکان پاره شدن کاغذ دیواری بسیار بالا می‌رود.

  طراحی کاغذ دیواری
دیوار پاپ کورنی
نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار‌های پاپ کورنی توصیه نمی‌شود.

دیوارهایی با بافت برجسته مجزا

این نوع بافت به هیچ‌وجه مانع چسبیدن کاغذ دیواری شما نمی‌شود. اما قسمت‌های برجسته بافت می‌تواند کاغذ دیواری را کمی‌ خنده‌دار نشان دهد. اگر از طرحی مانند چوب صاف یا طرح‌های تزیینی استفاده می‌کنید که باید حتماً صاف به نظر برسند، ممکن است بر روی این مدل دیوارها کاغذ دیواری جالب به نظر نیاید. این برجستگی‌ها باعث می‌شود که طرح‌های روی کاغذ دیواری غیر‌طبیعی به نظر بیایند.

دیوار برجسته
نصب کاغذ دیواری بر روی این‌گونه دیوار‌های بافت‌دار بدون مشکل انجام می‌گیرد.

نصب کاغذ دیواری بر روی بافت سبک

در تصاویر زیر چند مثال از نصب کاغذ دیواری روی دیوارهایی با بافت سبک آورده‌ایم. صرف‌نظر از نوع بافت دیوار شما، یک دیوار مسطح نه تنها چسبندگی را بهبود می‌بخشد (زیرا کاغذ دیواری دارای سطح یکنواخت است)، بلکه ظاهر بسیار بهتر و چشم‌گیرتری نیز نسبت به دیوارهای بافت‌دار، در اجرای کاغذ دیواری خواهد داشت. در ادامه با نحوه صاف کردن دیوارهای بافت‌دار آشنا خواهید شد.

آیا می توان بر روی تمام دیوارها کاغذ دیواری چسباند ؟
نمای کاغذ دیواری اجرا شده بر روی بافت پرتقالی

در عکس بالا نمونه‌ای از طرح کاغذ دیواری خال‌دار روی بافت پوست پرتقالی را می‌بینید. کاملاً برجستگی‌های زیر کاغذ دیواری قابل مشاهده است. کاغذ دیواری‌هایی با زمینه سفید برجستگی‌ها را بیشتر از کاغذ دیواری تیره یا طرح‌دار نشان می‌دهد.

آیا می توان بر روی تمام دیوارها کاغذ دیواری چسباند ؟
تصویری از کاغذ دیواری طرح فلامینگو نصب شده روی دیوار بافت دار

در تصویر بالا کاغذ دیواری با طرح شترمرغ روی دیواری با بافت سبک نشان داده شده است. در این دیوار می‌توان برجستگی‌های کوچکی را زیر کاغذ دیواری مشاهده کرد.

کاغذ دیواری‌های طرح دار بر روی دیوارهای بافت عملکرد کاملی دارند. اگر این برجستگی‌های کوچک نیز برای شما آزاردهنده است، بایستی حتماً قبل از نصب کاغذ دیواری، دیوار خود را صاف کنید.

برای نصب کاغذ دیواری، دیوار بافت دار خود را صاف کنید

بهترین راه برای صاف کردن دیوارهای بافت‌دار و مسطح کردن آن، روندی است که برخی از مردم آن را “بتونه کردن” می‌نامند. برای انجام این فرایند، باید از یک لایه گچ یا بتونه یا ترکیبی از هر دو برای یکسان‌سازی سطح استفاده کرد. پس از آنکه ملات خود را زدید، با یک وسیله همانند کاردک بنایی سطح را صاف کنید.

  عمر کاغذ دیواری چقدر است؟ آیا واقعا 15 سال عمر می کند؟!

در مرحله بعد، بعد از آنکه گچ یا بتونه شما خشک شد، دیوار را تمیز کنید تا تکه‌های گرد و خاک و بتونه باقی نماند. سپس، یک لایه پرایمر برای محکم کردن سطح دیوار بر روی آن بمالید تا خمیر چسب کاغذ دیواری به ترکیب جدید شما نفوذ نکند. در نهایت، دیوار شما آماده کاغذ دیواری است.

زیرسازی دیوار
بعد از کشیدن بتونه روی دیوار به کمک کاردک آن را یک‌دست کنید

برای نصب کاغذ دیواری با حوصله عمل کنید

در بیشتر مواقع ، وقتی کاغذ دیواری را نصب می‌کنید، دیوارهای بافت‌دار مشکلی ایجاد نمی‌کنند. با این حال، کار با یک دیوار صاف همیشه بهتر است. در این حالت کاغذ دیواری عملکرد و ظاهر بهتری دارد.

مقصر نتیجه بد کار، اغلب اوقات خودمان هستیم. برای اینکه نتیجه کار دلخواه‌تان باشد باید کمی از زمان‌تان را صرف کنید و به دنبال راه میانبر نباشید! زمانی‌که برای صاف کردن دیوار صرف می‌شود، بسیار اندک است. تلاشی که برای ایجاد بهترین سطح برای کاغذ دیواری انجام می‌دهید، سالیان سال برای شما باقی مانده و می‌توانید از آن در سال‌های آینده لذت ببرید.

بنابراین صرف این مدت زمان کاملاً ارزشمند است. مطمئناً شما نمی‌خواهید در خانه‌ای زندگی کنید که دیوارهای آن همیشه برای شما آزار دهنده باشد. بنابراین از توصیه ما استفاده کنید، دیوار را صاف کنید، و پس از آماده‌سازی طرحی که دوست دارید را نصب کنید.

بتونه کردن دیوار
نصب کاغذ دیواری طرح Sarah Annie روی دیواری که آماده‌سازی شده است

عکسی که در بالا مشاهده می‌فرمایید، تصویری از Merichelle Jones است که پس از نصب کاغذ دیواری طرح Sarah Annie در یک خانه، گرفته است. این کاغذ دیواری پس از صاف کردن دیوار بافت‌دار با کمک تکنیک «بتونه کردن»، نصب شده است.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *