مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ

استفاده از کاغذ دیواری به عنوان یکی از روش‌های تزئین و تغییر دکوراسیون داخلی، همواره مورد توجه بوده است. در مقایسه با رنگ، کاغذ دیواری دارای مزیت‌های منحصر به فردی است که از جمله‌ی این مزایا می‌توان به مقاومت بسیار بالای آن در برابر خراشیدگی و سایر آسیب‌ها اشاره کرد. در این مقاله از اکستریم والز، به بررسی مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ پرداخته و به طور کلی مزایا و معایب کاغذ دیواری نسبت به رنگ را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

مزایا کاغذ دیواری نسبت به رنگ

قابلیت شستشو و تمیز

 

قابلیت شستشو و تمیز کاری آسان کاغذ دیواری:

به طور معمول، دغدغه‌ی تمامی افرادی که قصد تغییر دیزاین دیوارهای خانه‌ی خود را (چه با رنگ و چه با کاغذ دیواری) دارند، قابلیت تمیز کاری و شستشوی دیوار می‌باشد. امروزه اکثر کاغذ دیواری‌های موجود در بازار از جنس وینیل پی وی سی ساخته شده و قابل شستشو می‌باشند؛ کاغذ دیواری‌های قابل شستشو به راحتی از کثیفی‌ها، لکه‌ها و گرد و غبارهای موجود در محیط پاک و شسته شده و همین امر موجب برتری آن‌ها نسبت به رنگ می‌باشد. در کل، سادگی شستشو کاغذ دیواری، از جمله مواردی است که می‌توان از آن به عنوان یک امتیاز مثبت نسبت به رنگ یاد کرد.

نصب آسان

 

نصب آسان و سرعت بالا در اجرای کاغذ دیواری بر روی دیوار:

از دیگر مزایا کاغذ دیواری نسبت به رنگ، قابلیت اجرا و نصب بسیار آسان آن‌ روی دیوار است. سرعت اجرا، فاکتور مهمی در میان خصوصیات مثبت و بی شمار کاغذ دیواری محسوب می‌شود؛ به طور معمول نصب کاغذ دیواری بسیار ساده و بی دردسر، بدون هیچ‌گونه کثیف کاری در عرض یک روز به پایان می‌رسد؛ در حالی که رنگ‌آمیزی خانه ممکن است تا یک هفته به طول انجامد.

 در مجموع نصب و چسباندن کاغذ دیواری، دردسرهایی همچون پوشاندن اثاثیه و مبلمان با نایلون و ریخت و پاش‌های رنگ کردن را ندارد.

  تاریخچه کاغذ دیواری

عمر طولانی کاغذ دیواری نسبت به رنگ

 

عمر طولانی کاغذ دیواری نسبت به رنگ؛ از جمله مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ

کاغذ دیواری‌ها عمدتا از مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت، خراشیدگی و…  برخوردارند و به دلیل دوام و پایداری فراوان، عمری طولانی، حتی تا 15 سال خواهند داشت؛ در صورتی که رنگ پس از گذشت مدتی، ظاهر جذاب روزهای اول خود را از دست می‌دهد.

کاغذ دیواری کربن
کاغذ دیواری کربن- موبایل

می‌توان گفت که بهترین و مرغوب‌ترین رنگ‌ها نیز پس از مدتی ورقه ورقه شده و ترک می‌خورند؛ و با گذشت زمان ظاهری کدر و زرد رنگ به خود می‌گیرند؛ اما غالب کاغذ دیواری‌ها با وجود گذشت چندین سال، رنگی ثابت و پایدار خواهند داشت.

بزرگ‌نمایی ابعاد و ایجاد وسعت بصری از جمله مزایا کاغذ دیواری

بزرگ‌نمایی ابعاد و ایجاد وسعت بصری در فضا با استفاده از کاغذ دیواری:

شاید برایتان سوال شود که کاغذ دیواری‌ها چه ربطی به بزرگ‌نمایی فضای داخلی دارند؟ کاغذ دیواری‌هایی به رنگ روشن و براق، با قابلیت بازتاب و نشر نور محیط، روشنایی را در سراسر خانه‌‌تان پخش کرده و از این جهت فضایی دلباز، روشن و بزرگ‌ را از نظر بصری برای شما به ارمغان می‌آورند.

کاغذ دیواری‌ها عایق‌هایی مناسب در فضاهای داخلی

 

کاغذ دیواری‌ها عایق‌هایی مناسب در فضاهای داخلی:

کاغذ دیواری‌های زیادی وجود دارند که به دلیل ضخامتشان، به عنوان عایق حرارتی و برودتی و همچنین پوششی آکوستیک برای دیوارها محسوب می‌شوند. این دیوارپوش‌ها عایق مناسبی در برابر صدا نیز محسوب شده و پیشنهاد مناسبی به ویژه برای فضاهای پر سر و صدا می‌باشند؛ در حالی که رنگ‌ها نمی‌توانند عایق‌های خوبی باشند.

پوشاندن نقص‌های دیوار توسط کاغذ دیواری

 

یکی از مزایای کاغذ دیواری، پوشاندن نقص‌های دیوار است:

کاغذ دیواری‌ها به خوبی نواقص دیوار همچون ترک‌ها، لکه‌ها، فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌ها را می‌پوشانند در صورتی که رنگ‌ها اینگونه نیستند و پس از مدتی دچار ترک خوردگی شده و زیبایی اولیه‌شان را از دست خواهند داد.

  کاغذ دیواری برای خانه؛ 5 نکته ساده که باید رعایت کنید!

کاغذ دیواری‌های ضد حریق

 

کاغذ دیواری‌های ضد حریق؛ نسل جدید کاغذ دیواری‌ها در صنعت دکوراسیون داخلی

امروزه در بین انواع مختلفی از دیوارپوش‌ها، اکثر کاغذ دیواری‌ها همچون کاغذ دیواری‌های پارچه‌ای با قابلیت ضد آتش سوزی و ضد حریق طراحی و به بازار عرضه می‌شوند؛ همین امر نگهداری کاغذ دیواری را برای شما آسان‌تر کرده و این قابلیت، باعث می‌شود که در صورت وجود آتش سوزی، آتش توسط کاغذ دو چندان نشود.

عدم استفاده از مواد و متریال شیمیایی

 

عدم استفاده از مواد و متریال شیمیایی در ساختار کاغذ دیواری

همانطور که گفته شد امروزه اکثر کاغذ دیواری‌ها از جنس وینیل پی وی سی ساخته می‌شوند؛ کاغذ دیواری‌های پی وی سی به جای استفاده از فرآورده‌های نفتی همچون کربن (که برای محیط زیست و سلامتی انسان نیز مضر می‌باشند)؛ از مواد خام، تجدیدپذیر و طبیعی استفاده می‌کند.

تمامی کاغذ دیواری‌های شرکت اکستریم والز، از جنس PVC با لایه‌ای محافظتی از وینیل طراحی و تولید می‌شوند؛ آلبوم کاغذ دیواری هاش دو او (H2O)  یکی از جدیدترین محصولات شرکت اکستریم والز است که با پس زمینه‌ای تماما سفید، جایگزین بسیار مناسبی به جای رنگ بوده و شما می‌توانید برای مشاهده، انتخاب یا خریداری آن‌ها، به فروشگاه‌های کاغذ دیواری و دکوراسیون داخلی سراسر کشور مراجعه کرده و یا برای اطلاع از نزدیکترین فروشگاه کاغذ دیواری به محل زندگی خود با شماره‌ی 02192001955 تماس بگیرید.

تنوع طرح

 

تنوع طرح، نقش و رنگ‌ها گوناگون کاغذ دیواری:

کاغذ دیواری‌ها با داشتن تنوع فراوان در الگوها، طرح‌ها، رنگ و نقش و نگارهای گوناگون، احساسات مختلفی را در فضا ایجاد کرده و به طبع شخصیت و جذابیت فراوانی را به محیط القا می‌کنند. در صورتی که رنگ‌ها فاقد طرح و نقش‌های متفاوت بوده و نمی‌توانند به خوبی تمام سبکگ و سلیقه‌ها دربربگیرند.

  راهنمای استفاده از کاغذ دیواری کرم رنگ

هزینه‌ی مناسب کاغذ دیواری نسبت به رنگ

هزینه‌ی مناسب کاغذ دیواری نسبت به رنگ؛ قیمت مقرون به صرفه کاغذ دیواری نسب به رنگ

یکی از مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ، قیمت مقرون به صرفه‌ی آن است. کاغذ دیواری‌ها در انواع مختلفی از طرح‌ها، جنس‌ها و برندهای متفاوتی در بازار دکوراسیون داخلی یافت شده که هر کدام قیمت مختص به خودشان را دارند؛ با این وجود اغلب کاغذ دیواری‌ها، دیوارپوش‌هایی اقتصادی و مقرون به صرفه‌اند که همین امر، آن‌ها را به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های پیشنهادی برای دیوارهای خانه تبدیل کرده است.

کاغذ دیواری یا رنگ

 

سخن پایانی؛ کاغذ دیواری یا رنگ؟ کدام یک پیشنهاد مناسب‌تری برای دیوارهای خانه است؟

با توجه به آنچه در مورد مزیت‌های کاغذ دیواری نسب به رنگ گفته شد می‌توان تصمیم گرفت که کدام یک انتخاب مناسب‌تری برای دیوارهای خانه‌ی شما می‌باشد. در مجموع می‌توان گفت که کاغذ دیواری‌ها علاوه بر نصب و اجرای آسان در محیط، از مزیت‌هایی فراوان دیگری همچون تنوع در طرح و رنگ، عایق بودن، قیمت مقرون به صرفه و … نیز برخوردارند.

سوالات متداول

 

سوالات متداول

1- مهم‌ترین معایب رنگ شامل چه مواردی می‌باشد؟

رنگ‌آمیزی خانه معایبی همچون پروسه‌ی طولانی و زمان بر، ماندگاری بوی حاصل از رنگ‌ در خانه، عدم وجود تنوع در طرح و … دارد.

2- مهم‌ترین مزیت‌های کاغذ دیواری نسبت به رنگ را نام ببرید؟

کاغذ دیواری‌ها از مزایایی همچون نصب آسان، قابلیت شستشو و تمیزکاری راحت، ضد رطوبت، ضد حریق، پوشاندن نقص‌ها، مقاومت و دوام بسیار بالا در برابر آسیب‌های همچون خط و خراش و … برخوردار هستند.

3- رنگ چه مزیت‌هایی نسبت به کاغذ دیواری دارد؟

از آن‌جایی که رنگ‌ها تنوع زیادی در طرح و نقش‌های گوناگون ندارند؛ انتخاب و تصمیم‌گیری را برای شما آسان می‌کنند.

Reactor-CTA
Reactor- mob CTA
به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *