استیکر دیواری چیست؟

اگر قصد دارید اندکی دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید یا می‌خواهید که به دیوارهای خسته‌‌ کننده اتاق‌‌تان روح تازه‌ای ببخشید، می‌توانید از برچسب یا استیکر دیواری استفاده کنید. این برچسب‌ها در طرح‌ها و شکل‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شوند. شما بدون زحمت می‌توانید آنها را به دیوارتان بچسبانید و می‌بینید که چه تاثیر شگرفی بر روی طراحی اتاق‌تان خواهند داشت.

استیکر دیواری
استیکر دیواری طرح ستاره مناسب فضای اتاق زوج‌های خوش سلیقه

استیکر دیواری چیست؟

شاید این روزها در بسیاری از خانه‌ها شاهد استفاده از استیکرهای دیواری باشید. یکی از دلایل انتخاب استیکر دیواری به خاطر آسان بودن استفاده از آنهاست. اما قبل از هر چیزی باید بدانیم که استیکر دیواری چیست و چگونه از آن باید استفاده کرد؟

استیکر نشیمن
نمونه‌ای از استیکر طبیعت مناسب دیوار شاخص پذیرایی

استیکر دیواری، نوعی استیکر بزرگ است که برای نصب روی دیوارها، درها، پنجره‌ها و سطوح دیگر استفاده می شود. این استیکرها از موادی مانند وینیل ساخته شده و می توانند به راحتی از سطوح جدا شوند. استفاده از استیکر دیواری راهی برای تزئین دکوراسیون داخلی منزل، اتاق کودکان، ادارات و فضاهای تجاری است.

کاربرد استیکر دیواری

استیکرهای دیواری، علاوه بر زیبا و جذاب نشان دادن محیط، دیوارپوش های مناسبی برای پوشاندن عیب  و نقص ها و همچنین ترک ها و سوراخ های دیوار می باشند و می توانند قسمت های آسیب دیده دیوارتان را مخفی و از نظرها پنهان کنند. شما می توانید برای ایجاد حال و هوای متفاوت در هر کدام از بخش ها و اتاق های خانه تان، از استیکرهای گوناگون با طرح های متفاوت استفاده کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بنر آلبوم h2o
بنر آلبوم h2o-موبایل

توجه داشته باشید که برای زیبا کردن منزل‌تان با هر اثر هنری اعم از استیکر دیواری، کاغذ دیواری، استنسل و غیره باید مطمئن شوید که آنها را درست انتخاب می‌کنید تا به نتیجه دلخواه و مورد‌پسند خود برسید.

استیکر دیواری
استیکر‌های جذاب مناسب دیوار شاخص پذیرایی

انتخاب استیکر دیواری

یکی از نکاتی که باید قبل از خرید استیکر دیواری در نظر بگیرید توجه به این امر است که قصد دارید آن را کجا و دقیقا در چه مکانی نصب کنید. این امر باعث می شود که شما برای انتخاب طرح و رنگ آن تصمیم گیری بهتری داشته باشید. همچنین باید به مساحت اتاق یا مکان مد نظرتان، توجه کافی داشته و از استیکرهای خیلی کوچک در اتاق های بزرگ استفاده نکنید.

استیکر اتاق کودک
نمونه‌ای از استیکر کارتونی مناسب دیوار اتاق کودکان

استیکر برای فضاهای کوچک

برای اتاق های کوچک، بهتر است از استیکر دیواری با طرح های ساده و کوچک استفاده کنید تا اتاق را شلوغ نکند. همچنین استفاده از رنگ های روشن میتواند به ایجاد حس آرامش و شادابی در اتاق کمک کند. استفاده از استیکر دیواری با طرح های گل، پرنده، ستاره و … نیز می تواند جذابیت اتاق را افزایش دهد. در نهایت بهتر است استیکر دیواری را در نقاطی که نور به آن ها میرسد قرار دهید تا اتاق روشن تر به نظر برسد.

  راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اتاق ترید؛ حرفه‌ای ترید کنید!
استیکر دیواری اتاق خواب
استیکر دیواری عاشقانه مناسب دیوار شاخص اتاق خواب زوج‌های جوان

از چه رنگ هایی برای استیکر دیواری استفاده کنیم؟

رنگ ها یکی از مهمترین المان ها در دکوراسیون داخلی یک خانه هستند که باید در انتخاب آن ها توجه کافی را به کار گرفت. انتخاب رنگ استیکر دیواری باید متناسب با سایر وسایل و المان های محیط مد نظر صورت پذیرد و به گونه ای انجام شود که با رنگ های به کار رفته در سبک استفاده شده در آن محیط هارمونی داشته باشد.

استیکر دیواری
استیکر دیواری طرح حیوانات مناسب فضای اتاق نوجوان

دکوراسیون مدرن با استیکر دیواری

استیکرهای دیواری را صرفا از این جهت که از آن ها خوشتان آمده انتخاب نکنید. تناسب و هماهنگی استیکرهای دیواری با سبک دکوراسیون داخلی استفاده شده در منزلتان، بسیار مهم بوده و باعث جلوه ای زیبا در فضای خانه ی شما می شود. از این رو اگر منزلتان را به سبک و شیوه ی مدرن طراحی کرده اید، از استیکر دیواری مدرن استفاده کنید. شما می توانید برای انتخاب استیکر دیواری مناسب با سبک مورد نظرتان از یک طراح کمک گرفته و یا در هنگام خرید برچسب های دیواری از فروشنده سوال کنید که این استیکر دیواری مناسب با چه سبکی از دکوراسیون داخلی است.

استیکر دیواری
نمونه‌ای از استیکر دیواری طرح هندسی مناسب اتاق مطالعه

مواد مضر استیکر دیواری چیست؟

بعضی از استیکرها حاوی موادی هستند که ممکن است برای اعضای خانواده مخصوصا کودکان مضر باشد. از این‌رو قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که از متریال بی‌ خطر ساخته شده است. برای انجام این کار، چک کنید که استیکرها چگونه ساخته شده‌اند و آیا برچسب عاری از VOC، بدون فتالات، فاقد سرب غیر‌سمی‌ روی آن خورده شده یا خیر. شما باید به این امر توجه داشته باشید مخصوصا اگر می‌خواهید اتاق نوزاد یا کودک خود را با استیکر دیواری تزئین کنید.

استیکر دیواری
استیکر دیواری طرح ساده مناسب فضای هال

استیکر دیواری در اتاق کودکان

استیکر دیواری برای اتاق کودکان باید با توجه به سلیقه و سن کودکان طراحی و انتخاب شود. برای کودکان کوچک تر، استفاده از استیکرهایی با تصاویر شخصیت های محبوب کودکانه مانند کارتون ها و انیمیشن ها، حیوانات، اشیا رنگارنگ مناسب است. برای کودکان بزرگ‌تر میتوان از استیکرهایی با تصاویر و موضوعات مورد علاقه‌شان مانند ورزش، موسیقی، علم و فضا استفاده کرد.

از برچسب‌های دیواری که دارای جزئیات زیاد هستند و زیادی واقعی به نظر می‌رسند اجتناب کنید. بلکه بگذارید کودکان استیکرهایی را انتخاب کنند که قدرت تخیل آن‌ها را بکار می‌گیرد. این‌ها می‌توانند استیکرهای رنگارنگ و پرجنب و جوش باشند. استیکر شخصیت مورد‌علاقه کودک‌تان نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

استیکر دیواری
استیکر دیواری طرح پرنده مناسب فضای نشیمن و اتاق خواب

استیکر دیواری در اتاق خواب بزرگسالان

استفاده از استیکر دیواری در اتاق خواب بزرگسالان، بسته به سلیقه شخصی متفاوت است اما به طور کلی بهتر است از استیکرهایی با طرح های ساده و آرام استفاده کنید تا اتاق، شلوغ و نامنظم به نظر نرسد. همچنین بهتر است از رنگ هایی که با دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما هماهنگ است استفاده کنید. استیکرهای دیواری با طرح های سفید و سیاه نمای زیبایی را به اتاق شما می دهند.

  اتاق خواب مستر

Sticker Wallpaper

استیکر دیواری در پذیرایی

استیکر دیواری در پذیرایی باید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی طراحی شده در پذیرایی انتخاب شود. برای مثال اگر پذیرایی شما دارای دکوراسیون  کلاسیک است، استفاده از استیکرهای دیواری با طرح های گل و برگ یا طرح های هنری مانند نقاشی های مشهور می تواند مناسب باشد. اگر پذیرایی شما دکوراسیونی مدرن و شیک دارد، استفاده از استیکرهای دیواری با طرح های ساده و شکیل مانند خطوط هندسی و … می تواند جذاب باشد. همچنین انتخاب رنگ استیکر نیز باید با رنگ دیوارها و سایر عناصر دکوراسیونی پذیرایی هماهنگ باشد.

از استیکرهای دیواری با طرح هایی همچون میوه ها و سایر خوردنی ها در آشپزخانه و استیکر دیواری با طرح های آبشار، رودخانه، جانوران دریایی و … در حمام و سرویس استفاده می شود.

Sticker wallpaper
نمونه‌ای از استیکر دیواری مناسب دیوار شاخص پذیرایی

مزیت های استیکر دیواری

از مهمترین مزیت های برچسب ها و استیکرهای دیواری، نصب آسان و همچنین جدا کردن آسان آن ها از دیوارها و سایر سطوح می باشد. استیکرهای دیواری سفارشی ساز بوده و شما می توانید طرح و رنگ مورد علاقه‌ی خود را سفارش داده و انتخاب کنید.

همچنین برچسب های دیواری در طرح و رنگ و نقش های گوناگون و متنوع و متعدد یافت شده و این امر امکان انتخاب و نصب آن ها را در هر محیطی فراهم کرده است. استیکرهای دیواری حتی در فضاهای مرطوبی مثل حمام ها و سرویس نیز قابلیت نصب داشته و قابل شستشو می باشند. این برچسب های دیواری بسیار مقرون بصرفه بوده و از قیمت مناسبی برخوردار هستند.

بعضی از استیکرهای دیواری با داشتن لایه چسب اضافی قابلیت نصب بیش از یک بار را دارند.

نصب استیکر دیواری
یکی از مزیت‌های استیکرهای دیواری نسل جدید، قابلیت شستشو آنها است.

انواع استیکر دیواری

استیکرهای دیواری ، با وجود هزینه و قیمت پایین، تغییری جذاب و شگفت انگیز را در محیط منزلتان ایجاد می کنند. این برچسب ها انواع گوناگونی داشته و در مدل های متفاوت چسب دار و غیر چسب دار، قابل تعویض و قابل استفاده مجدد یافت می شوند. دو نمونه از استیکرهای دیواری ، استیکرهای سه بعدی و برجسته می باشند.

استیکر دیواری طرح ماشین
استیکر دیواری طرح ماشین مناسب برای فضای نشیمن و اتاق نوجوانان

استیکر دیواری برجسته

استیکرهای برجسته در طرح ها و رنگ ها و جنس های متفاوت و گوناگون، و بر روی ورق های پی وی سی چاپ شده و سپس توسط دستگاه های مخصوص برش می خورند. این جنس از استیکر دیواری‌ها قابل شستشو بوده و به راحتی روی دیوار نصب می شوند. همچنین به آسانی از روی سطوح جدا شده و آسیبی به دیوار وارد نمی کنند.

  کاغذ دیواری طوسی؛رنگ محبوب خاص پسندها
استیکر دیواری برجسته
به دلیل تنوع بالا، انتخاب طرح استیکر به راحتی صورت می‌گیرد.

استیکر دیواری سه بعدی

این استیکرها با داشتن ظاهری سه بعدی و بیرون زده، به صورت طبیعی و واقعی جلوه کرده و ابعاد بیشتری به دیوارهای یک فضای داخلی می دهند.

استیکر دیواری سه بعدی
استیکر دیواری با طرح طبیعت مناسب برای دیوار پشت تلویزیون

روش نصب و جداسازی استیکر دیواری

از آن جا که استیکرهای دیواری، قابلیت چسبیدن به تمام سطوح را دارند، باید در نصب آن ها، به ویژه در نصب استیکرهای ظریف تر، دقت لازم را به کار برد. در ابتدا سطحی را که قصد دارید استیکر دیواری را روی آن بچسبانید، از هر نوع آلودگی پاک کرده و بعد از نصب برچسب دیواری، یک پارچه را محکم روی آن بکشید تا جذب دیوار شود.

نصب استیکر دیواری
نحوه نصب و جداسازی استیکر دیواری

برای جداسازی نیز بهترین روش، استفاده از سشوار است چرا که سشوار، استیکر دیواری را با گرم کردن، نرم کرده و به آسانی بدون اینکه آسیب یا خراشی به دیوار وارد شود، از سطح کنده می شود. برای کندن استیکرهایی که مدت طولانی بر روی دیوار مانده و قصد تعویض آن ها را دارید، بدون استفاده از سشوار می توانید آن ها را از سطح جدا کنید.

اگر قصد دارید اندکی دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید یا می خواهید به دیوارهای خسته کننده اتاقتان روح تازه ای ببخشید از استیکر دیواری استفاده کنید. کاغذ دیواری اکستریم والز با ارائه ی جذاب ترین دیوارپوش ها در طرح و نقش های گوناگون، دست شما را برای انتخاب دیوارپوش مورد علاقه ی خود، متناسب با سلیقه ی شخصی و سبک مد نظرتان باز گذاشته است.

سوالات متداول

سوالات متداول

1- آیا استفاده از استیکر دیواری سه بعدی برای پذیرایی مناسب می باشد؟

بله، استفاده از استیکر دیواری سه بعدی راهی آسان و کم هزینه برای تزئین و جذاب نشان دادن پذیرایی است.

2- استیکر دیواری اتاق کودکان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

استیکر دیواری اتاق کودکان را با توجه به سلیقه ی خودشان تهیه کنید. بهتر است از استیکرهایی که جزییات زیادی داشته و خیلی واقعی جلوه می کنند استفاده نکنید.

3- استفاده از استیکر دیواری در چه مکان هایی مناسب است؟

استیکرهای دیواری با داشتن طرح و رنگ های متعدد و متنوع این امکان را ایجاد کرده است که بتوان از آن ها برای نصب در تمامی مکان ها استفاده کرد.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *