آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد؟

به همان اندازه که دنیای کاغذ دیواری‌ها گسترده است، سوالاتی که درباره انتخاب و نصب آن‌ها وجود دارد نیز زیاد هستند. یکی از این سوالات که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد، آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد؟ اینکه بهترین انتخاب برای اجرای کاغذ دیواری چیست، مسئله‌ای می‌باشد که خودتان باید به پاسخ آن برسید.

پاسخ سوال، آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد، کاملا به متراژ خانه شما بستگی دارد. اگر صاحب یک خانه کوچک هستید و مایلید از کاغذ دیواری طرح‌دار استفاده کنید، بهتر است این را بدانید که پوشاندن همه دیوارها با این کاغذهای زیبا و وسوسه‌انگیز، نتیجه مطلوبی ندارد. بهتر است که در کنار کاغذ دیواری‌های طرح‌دار از کاغذ دیواری‌های ساده نیز استفاده کنیم.

6 5
کاغذ دیواری طرح گل و گیاهان فضایی خاص و متفاوت را ایجاد می‌کند.

آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد؟

به طور کلی در یک خانه با متراژ کم، استفاده از کاغذ دیواری‌های ساده با رنگ روشن پیشنهاد می‌شود. اگر از طرح‌های شلوغ و رنگ‌های تیره استفاده کنید، فضای منزلتان دلگیر خواهد شد و این چیزی نیست که شما بخواهید. در صورتی که خانه بزرگی دارید، دست شما بازتر است، اما باز هم لزومی‌ ندارد همه دیوارها را با کاغذ دیواری بپوشانید. می‌توانید از نکات زیر برای اجرای هرچه بهتر کاغذ دیواری بهره بگیرید:

آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد؟
کاغذ دیواری اکستریم واز کد 4023 طرح داماسک مناسب فضای نشیمن

یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید

انتخاب کاغذ دیواری می‌تواند بسیار هوشمندانه باشد. چطور؟ اگر در منزلتان نقطه عطفی وجود دارد که می‌خواهید بیشتر جلوه پیدا کند، می‌توانید از کاغذ دیواری‌ها کمک بگیرید. بعنوان مثال، دیوار پشت شومینه از بهترین نقاط برای نصب کاغذ دیواری خانه بشمار می‌رود. کاغذ دیواری می‌تواند کاری کند که شومینه منزل شما به خاص‌ترین بخش خانه تبدیل شود. به طور کلی، نصب کاغذ دیواری‌ها به صورت تک بر روی دیوارهای شاخص، انتخابی هوشمندانه است.

کاغذ دیواری پشت شومینه
کاغذ دیواری دیوار پشت شومینه می‌تواند یک طرح متفاوت نسبت به دیوار اطرافش باشد.

نحوه کاغذ دیواری خانه

اگر به کاغذ دیواری‌های طرح دار علاقه‌مند هستید و مایلید از آن‌ها در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده نمایید، بهتر است تنها در یک سری از دیوارها این کار را انجام دهید. ما دیوارهایی که امتداد دیگری ندارند را پیشنهاد می‌کنیم. منظورمان این است که کاغذ دیواری طرح‌‌دار نباید روی سطح دیوار بچرخد و در دیوار کناری امتداد پیدا کند.

نحوه کاغذ دیواری خانه
شما می‌توانید فقط دیوار پشت مبل اصلی را کاغذ دیواری کنید.

برای فضای خاص فکر دیگری داشته باشید

شما می‌توانید از کاغذ دیواری‌های خاص برای دکوراسیون داخلی فضاهای خاص خانه استفاده کنید. با انتخاب یک کاغذ دیواری منحصربفرد و متمایز می‌توان روی تفاوت و مجزا بودن یک فضا تاکید کرد. این ترفند برای جدا کردن فضا در منازلی که پلان آزاد دارند، خیلی به کار می‌آید.

آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد؟
کاغذ دیواری اکستریم والز کد 4075 طرح گلدار رونده مناسب فضای هال

عیب و ایرادات فضای خانه خود را بپوشانید

یکی از مزایا نصب کاغذ دیواری، قدرتی است که این پوشش، در پنهان کردن عیوب دیوار دارد. اگر دیوارهای منزل شما دارای فرو رفتگی یا برجستگی هستند، یکی از بهترین راهکارها برای پوشاندن‌شان، استفاده از همین کاغذ دیواری است. بهتر است این دیوارها را شناسایی کرده و ابتدا آن‌ها را پوشش دهید. سپس می‌توانید بقیه دیوارها که سالم هستند را بدون پوشش رها کنید.

کاغذ دیواری سرویس بهداشتی گلدار
کاغذ دیواری‌ها ایرادات دیوار را می‌پوشانند و جلوه‌ای خاص و زیبا به فضا می‌دهد.

 

آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد؟

در جواب سوال، آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد؟ باید بگوییم مواظب بر هم خوردن تعادل دکوراسیون منزل خود باشید. برخی طرح‌ها به قدری قدرتمند و اصطلاحا برجسته هستند که کل دکوراسیون منزل را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ممکن است در مواجهه با دنیای رنگارنگ کاغذ دیواری‌ها و مشاهده طرح‌های مختلف، دچار سردرگمی‌ شوید و ندانید انتخاب درست برای کاغذ دیواری خانه چیست.

کاغذ دیواری کل خانه
شما می‌توانید فقط یک دیوار در اتاقتان که دیوار شاخص می‌باشد را کاغذ دیواری نمایید.

شاید هم بخواهید چند طرح و رنگ انتخاب کنید، اما بدانید که این کار درستی نیست، چون تعدد طرح و رنگ باعث به هم خوردن تعادل دکوراسیون داخلی می‌شود. طرح‌ها را محتاطانه انتخاب کنید و ترکیب آن‌ها را با هم مورد بررسی قرار دهید.

 

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

    • سلام و درود
      بله شما می توانید یک دیوار را کاغذ دیواری طرح دار کنید و بقیه دیوار ها را کاغذ دیواری بدون طرح اجرا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *