گیاه مناسب محل کار

 زندگی کاری گاهی آنقدر وقت‌گیر است که حتی ناهار خوردن را فراموش می‌کنید. ولی این به این معنا نیست که کمی‌ آرامش در زندگی خود نداشته باشید. وجود گیاه مناسب محل کار باعث سرزندگی و هوای پاک در آن فضا می‌شود.

گیاه مناسب محل کار
ایجاد آرامش در محل‌کار به کمک رنگ سبز و گیاهان زنده

کدام گیاه مناسب محل کار می باشد؟

نگهدارای گیاهانی که نیاز به مراقبت زیادی ندارند و در دفتر کار شما و در شرایط خشک و کم آب و یا کم نور نیز رشد می‌کنند. در چنین شرایطی که شما وقت برای غذا خوردن خودتان هم ندارید نگهداری گیاهانی که بدون غذا هم زنده‌اند بسیار مناسب است. در اینجا لیستی پیشنهادی از گیاهانی که به عنوان گیاه مناسب محل کار شناخته می‌شوند را برای شما می‌آوریم:

گیاه مناسب محل کار
نمونه‌ای از گیاهان مناسب برای محل کار

کاکتوس یکی از گیاهان مناسب محل کار است

این گیاهان در نور طبیعی و مقدار کمی‌ رطوبت آب رشد خواهند کرد. کاکتوس‌ها نیاز به مراقبت کمی‌ دارند و یا بهتر است بگوئیم اصلا نیاز ندارند. فقط کافی است هفته‌ای یک‌بار در فصل‌های گرم مثل تابستان و بهار و هر سه هفته یک‌بار در فصول سردتر مثل زمستان و پائیز به آن آب بدهید.

گیاهان هوازی مناسب برای محل کار هستند

گیاه عنکبوتی حتی به خاک هم برای زیستن احتیاج ندارد. این گیاه بدون خاک و فقط با آب رشد می‌کند و جوانه می‌زند. تنها کافی است هر ۱۰ روز یکبار به مدت دو الی ۳ ساعت در آب غوطه‌ور شوند. 

گیاه مناسب محل کار
استفاده از گیاهان هوازی در محل کار باعث سرزندگی می‌شود

گیاه سانسوریا مناسب برای دکوراسیون محل کار

گیاه سانسوریا در طول شب کربن‌دی‌اکسید را به اکسیژن تبدیل کرده و با این کار هوا را تصفیه می‌کند. از این‌رو محیط کار شما هر شب برای شروع یک روز پر انرژی آماده می‌شود. از نظر آبیاری بسیار کم مصرف است، حتی می‌توانید ماهی یک‌بار آن را آبیاری کنید.

گیاه سانسوریا
ایده استفاده از گیاه سانسوریا در محل کار

آلوئه ورا مناسب برای محل کار

آیا فراموش کرده‌اید به گیاه آلوئه‌ورای خود آب بدهید؟ آب ندادن به گیاه آلوئه‌ورا خیلی بهتر از آن است که بیش از حد به آن آب بدهید و آن را غرق در آب کنید فقط هر هفته یا هر دو هفته یک‌بار کمی‌ آب بدهید.

گیاه آلوئه ورا
انواع گیاه آلوئه‌ورا مناسب برای محل کار

گیاه مارشکل مناسب برای دکوراسیون محل کار

این گیاهان با نیازشان به نور کم و با وجود بقا در شرایط خشک بسیار متناسب برای محل کار می‌باشند. هنگامی که خود شما ۱۰ دقیقه زمان برای صرف نهار در محل کار خود ندارید، چه انتظاری است که برای غذا دادن به گیاه‌تان وقت داشته باشید.

گیاه مناسب محل کار
گیاه ماری شکل از نظر شرایط نگهداری مناسب دفترکار می‌باشد

گیاه شاداب مناسب برای دفتر کار

این گیاهان مومی‌ در برگ‌های ضخیم خود آب ذخیره می‌کنند. بنابراین به آب کمی‌ نیاز دارند و لازم نیست خیلی به آن‌ها آب بدهید. علاوه‌بر آن این گیاهان از تابش نور مستقیم و هوای خشک نیز لذت می‌برند.

گیاه مناسب محل کار
گیاه شاداب، رنگ و لطافت خاصی به فضا می‌بخشد

گیاه بامبو مناسب برای دکوراسیون محل کار

این گیاه به نور خیلی ملایم نیاز دارد. این گیاه مکعبی مناسب برای میز کار است. نگهداری این گیاه در آیین فنگ‌شوئی نیز سفارش شده است.

گیاه بامبو
ایده استفاده از گیاه بابمو در کنار یکی از دیوارهای خالی در دفترکار

گیاه فیکوس مناسب برای دکوراسیون محل کار

حتی اگر محل کار شما نور آفتاب را فیلتر می‌کند و نور کمی‌ به آنجا می‌تابد این گیاه در این فضا هم رشد می‌کند و به خاک خشک بیشتر نیاز دارد.

گیاه فیکوس
نوعی گیاه آپارتمانی و زیبا برای روی میزکار

گیاه پیچک انگلیسی مناسب برای محل‌کار

وقتی‌که برای اولین‌بار این گیاه را می‌کارید در چند روز اول باید مرتبا به آن آب بدهید. در فواصل مرتب و طبق برنامه به آن آب بدهید. همچنین این گیاه در هوای خنک‌تر بهتر بعمل می‌آید. در محل کاری که هوا خنک و سرد باشد و کولر وجود داشته باشد بخوبی رشد می‌کنند.

Plant for the workplace
ایده استفاده از گیاه پیچک بر روی شلف یا به صورت آویزان

گیاه پیچک شیطان یا پوتوس

گیاه پوتوس همیشه سبز است و دارای برگ‌های بزرگ و گاهی قلبی شکل است. این گیاه از نظر شرایط نوردهی برای روی میز کار بسیار مناسب است و اگر آن را اطراف یک تکیه گاه پرورش دهید، در گلدان‌های بزرگ‌تر روی زمین، عالی به نظر می‌رسند.

گیاه پیچک
نوع دیگری از گیاه پیچک که بهتر است به صورت آویزان استفاده شود

گیاه زاموفیلیا

از بهترین گیاهان برای میزکار و محل کار شما، زاموفیلیا است که در ریشه و برگ‌هایش آب را ذخیره می‌کند و نیازی به آبیاری مداوم ندارد. علاوه بر آن نور کم را تحمل می‌کند و نیازی به کوددهی ندارد. گیاه زاموفیلیا بسیار بی‌دردسر است.

گیاه زاموفیلیا
نمونه از گیاهان برای روی میزکار

استفاده از دراسنا برای زیبایی میز کار

گیاه دراسنا یک انتخاب عالی برای از بین بردن آلاینده‌ها و مناسب برای محل کار است. رنگ برگ‌های این گیاه سبز پررنگ است و برای زیبایی میزکار عالی به نظر می‌رسد. همچنین این گیاه می‌تواند در شرایط خشک‌سالی زنده بماند.

گیاه دراسنا
گیاه دراسنا هم نوعی از گیاهان آپارتمانی است و برای محل کار مناسب می‌باشد.

انواع کاکتوس‌ها

کاکتوس‌ها در جذب اشعه‌های WIFI و مضر بسیار موثر هستند و وجود هر‌یک از آن‌ها روی میز کار و در محل کار شما ضروری است.

کاکتوس
چند نمونه از گیاهان کاکتوس

کاکتوس اپونتیا

انواع کاکتوس به آبیاری کمی‌ نیاز دارند. کاکتوس اپونتیا بهتر است در تابستان 10 روز یک‌بار و زمستان 20 روز یک‌بار آبیاری شود. این گیاه بدلیل شرایط آبیاری و نور کم مناسب برای محل کار است.

انواع کاکتوس
کاکتوس نوع اپونتیا نیاز به آبیاری کمتری دارد

 کاکتوس میوه بلوطی

این کاکتوس در شرایط مناسب گل هم می‌دهد. ارتفاع آن نهایتا تا 16 سانتی‌متر افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل گیاهی مناسب برای محل کار است. اگر از کود کم نیتروژن در خاک آن استفاده کنید رشد بهتری خواهد داشت.

انواع کاکتوس
استفاده از گیاه کاکتوس در محل کار برای جلوگیری از اشعه WIFI

کاکتوس رشته‌ای

از گیاهان مناسب محل کار کاکتوس رشته‌ای است، این نوع کاکتوس از قسمت پایینی گیاه رشد می‌کند و از انواع کاکتوس میوه‌دار است. میوه‌های این نوع کاکتوس، توت‌های کوچک آب‌دار به رنگ صورتی یا بنفش هستند.

کاکتوس رشته ای
نمونه‌ای از کاکتوس رشته‌ای

کاکتوس توپی

این کاکتوس بومی‌ علفزارهای آمریکای جنوبی است و اگر در انواع بزرگ و کوجک استفاده شود می‌تواند به عنوان گیاه مناسب محل کار، میز شما را بسیار جذاب کند.

انواع کاکتوس
گیاه کاکتوس توپی در گلدان شمایل مرتبی دارد و از این نظر برای میزکار مناسب است
به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *