کاغذ دیواری کلاسیک

سبک کلاسیک در عین جاودانگی، اساس همه پیشرفت‌هاست. سبک کلاسیک، سنت، توسعه فرهنگی و تاریخ را به هم پیوند می‌دهد. هر دوره تاریخی ویژگی‌های منحصربفرد خود را دارد که در رابطه با طراحی الگوی کاغذ دیواری، می‌توان به زیورآلات مجلل، سبک اصیل معماری و هنر‌های کهن بعنوان مدل عامه اشاره کرد. کاغذ دیواری‌های کلاسیک (قدیمی) با عناصر و نقوش دوره‌های زمانی بزرگ مشخص می‌شوند. در ایران نیز سبک کلاسیک طرفداران بسیاری دارد، فرهنگ و تمدن چندین هزار ساله ایران ما را به سوی این سبک می‌کشاند.

کاغذ دیواری قهوه‌ای
کاغذ دیواری‌های قهوه‌ای و کرم از پرطرفدار‌های دنیای کلاسیک هستند.

استفاده از سبک کلاسیک در چیدمان منزل

سبک کلاسیک باعث می‌شود تا فضای داخلی شما درخششی باور نکردنی داشته باشد. لازم است تا اصول چیدمان سبک کلاسیک را به درستی رعایت کنید. اگر می‌‌خواهید سبک کلاسیک شما بی‌نقص باشد به مبلمان، پرده‌ها، لوسترها‌، فرش‌ها و انتخاب کاغذ دیواری‌ها توجه کافی داشته باشید. انتخاب فرش‌ها و قالیچه‌های دستباف که بیانگر فرهنگ و تمدن هستند سبک کلاسیک شما را مجذوب‌تر می‌کند. جنس پا‌رچه‌ مبلمان شما باید بسیار مرغوب باشد مانند کرباس و پارچه‌های زربافت، پرده‌ها نیز بهتر است از جنس پارچه‌هایی نظیر مخمل و یا ساتن باشند.

کاغذ دیواری سرمه‌ای
ترکیب رنگ سرمه‌ای و طلایی جلوه سبک شما را بسیار بیشتر می‌کند. به ویژه برای انتخاب کاغذ دیواری

استفاده از تابلو‌‌‌های دکوراتیو و ‌آینه‌ها در سبک کلاسیک

طراحان بسیاری پیشنهاد می‌کنند برای مجللی‌تر نشان دادن سبک کلاسیک خود از تابلو‌های دکوراتیو با طرح‌های تاریخی و سلطنتی که نشانگر شکوه و تمدن هستند در فضای خود استفاده کنید، همچنین استفاده از آینه‌ها با رعایت اصول به فضای شما عمق بیشتری می‌بخشد، آینه‌ها درخشش انتخاب‌های شما را به تصویر می‌کشند.

کاغذ دیواری کلاسیک
از تابلوهای کلاسیک و دکوراتیو حتما در فضای داخلی خود استفاده کنید.

انواع کاغذ دیواری کلاسیک

امروزه کاغذ دیواری‌های کلاسیک براساس طرح‌های قدیمی‌ همانند مدل‌های تاریخی و عتیقه‌های به جا مانده از دل تاریخ طراحی می‌شوند. کاغذ دیواری‌های کلاسیک (قدیمی) با ایجاد فضایی معتبر و اصیل خاطرات را بیدار کرده و ما را به یک دوره‌ی خاص از تاریخ، ارجاع می‌دهند. کاغذ دیواری‌های کلاسیک به راستی هارمونی فضای شما را جذاب‌تر می‌کند.

نکته جالبی که این روزها بکار گرفته می‌شود تلفیق سبک مدرن و کلاسیک است. سبک کلاسیک مخالفتی با دنیای مدرن ندارد.

Classic wallpaper
استفاده از کاغذ دیواری سبک کلاسیک با تم رنگی تیره

 

کاغذ دیواری‌های تاریخی

کاغذ دیواری‌های تاریخی مانند گنجینه‌ای ارزشمند در آرشیو موزه‌های مختلف از جمله در موزه کاغذ دیواری فیلادلفیا و موزه هنرهای تزیینی آمریکا (واقع در واشنگتن) وجود دارند.

این کاغذ دیواری‌ها به دلیل قدمتی که دارند بسیار حساس هستند و در معرض اکسیژن و هوا واکنش نشان می‌دهند. به همین دلیل نگهداری کاغذ دیواری‌های قدیمی‌ تحت شرایط خاصی بوده و سعی در باز تولید آن‌ها دارند.

از دوره‌های موثر بر طراحی کاغذ دیواری‌های کلاسیک می‌توان باروک، روکوکو، بیدر مایر، آرت دکو یا باهاوس را نام برد که آثار آن‌ها در اکثر سبک‌های کلاسیک به چشم می‌خورد.

Classic wallpaper
دیوار پوش سبک کلاسیک برای هر دوره‌ای ماندگار است

 

کشورهای مختلف مبدا کاغذ دیواری کلاسیک

الگوهای کاغذ دیواری کلاسیک همان‌طور که گفته‌ شد بر‌اساس سنت‌ها، باورها، تمدن و فرهنگ خاص یک دوره و کشور طراحی شده‌اند که در حقیقت بیانگر هویت مردمان مختلفی نیز می‌باشد. جالب است بدانید که مبدا کاغذ دیواری‌های کلاسیک را می‌توان کشورهای انگلستان، فرانسه، ایتالیا یا سوئد دانست.

Classic wallpaper
ترکیب رنگ زرشکی و طلایی همیشه به عنوان الهام از سبک کلاسیک و تجمل‌گرا یاد می‌شود

 

نقوش محبوب کاغذ دیواری کلاسیک

در دسته‌بندی کاغذ دیواری کلاسیک طرح‌های زیادی وجود دارد، در میان شش طرح پرطرفدار می‌توان به راه راه، مناظر تاریخی، هنر و نقاشی کلاسیک، گل‌ها، پرندگان و زیورآلات دوره‌های مختلف اشاره کرد.

Classic wallpaper
طرح داماسک یکی از محبوب‌ترین سبک‌های کلاسیک است

 

راه راه

الگوی راه راه از مدل‌های متداول در کاغذ دیواری کلاسیک هستند که بصورت نوارهایی با خطوط موازی طراحی می‌شوند.

در الگوهای تاریخی، این خطوط به همراه تلفیقی از پرندگان دلربا و گل‌های عاشقانه است. این طرح‌ها از نظر رنگی با رنگ‌های طلایی، رز، قهوه‌ای، کرم و همچنین سیاه و سفید بیشتر مورد تقاضا هستند.

کاغذ دیواری کلاسیک
کاغذ دیواری‌های کلاسیک برای اتاق خواب‌ها بسیار مناسب هستند.

 

مناظر تاریخی

مناظر مهم فرهنگی و تاریخی، در سراسر جهان، محبوبیت زیادی در میان افراد جامعه دارند. بطور مثال در انگلستان و اسکاتلند اغلب مناظر جنگلی و صحنه‌های شکار مورد‌توجه هستند. در حالی که در شمال دور (اسکاندیناوی و اطراف اقیانوس‌ها) به نمایش درآمدن سواحل متدوال‌تر است.

به همین دلیل انتخاب کاغذ دیواری کلاسیک می‌تواند بر اساس تاریخ آن منطقه متفاوت باشد.

Classic wallpaper
سبک کلاسیک در کنار مبلمان چرم بسیار زیبا و اصیل

هنر و نقاشی کلاسیک

نقاشی‌های کلاسیک هم الگوی عالی برای طرح کاغذ دیواری بشمار می‌آیند. آثار نقاشان قدیمی‌ که به جنبش‌های مختلف هنری در تاریخ مربوط می‌شود مانند میکل‌ آنژ، بوتیچلی، رامبراند، رنوار و غیره به شیوه‌ای خاص تفسیر شده و در کاغذ دیواری‌های کلاسیک قابل لمس هستند.

Classic wallpaper
طرح چشم‌گیر به سبک کلاسیک زیبایی فضا را دوچندان می‌کند

 

گل ‌ها

گل‌ها همواره ابزار قابل‌توجهی در دوره‌های هنری مختلف و نوعی بیان در سبک رمانتیسم بوده‌اند. یکسری از نقش‌ها مانند گل آبی یا سوسن نشانه‌های سنتی یک خانواده هستند. طرح گل‌های تاریخی و دسته‌گل‌ در کاغذ دیواری‌های کلاسیک همواره دیده‌ می‌شوند.

کاغذ دیواری کلاسیک
کاغذ دیواری طرح ترکیبی گلدار کد 3086 آلبوم پاور

پرنده‌ها

درست مانند گل‌ها، پرندگان هم نشان از رمانتیک بودن دارند. در قرن‌های هفدهم و هجدهم، پرندگان عجیب‌و‌غریب قاره‌های دیگر، در دادگاه اشراف اروپایی مرسوم بوده‌اند و تصاویر پرندگان استوایی از همین طریق به نقاشی‌های تزئینی و در نهایت به طرح‌های کلاسیک، راه پیدا کردند.

Classic wallpaper
تلفیق سبک کلاسیک و مدرن با رنگ ماندگار طلایی

زیورآلات

زیورآلات، عناصر ضروری سبک‌های خاصی، از جمله رنسانس، ویکتوریایی، باروک، آرت نو و آرت دکو هستند، که بطور مداوم در راستای هر جنبش هنری مربوطه، تغییریافته یا اصلاح شده‌اند.

کاغذ دیواری کلاسیک
کاغذ دیواری کرم-قهوه‌ای کلاسیک با جلوه‌ای منحصربفرد

چه چیزی باعث محبوبیت کاغذ دیواری کلاسیک می‌شود؟

کاغذ دیواری کلاسیک هرگز از مد نمی‌افتد. برعکس بسته به سبک طراحی معاصر، می‌تواند بصورت تلفیق با مدرن استفاده‌ شود و حس و حال نوستالژی، و زیبا بودن را با هم عرضه‌ کند. مردمان بسیاری در سرتاسر جهان به دنبال کمال و زیبایی هستند، سبک کلاسیک همان حس کمالی است که سبک و چیدمان شما نیاز دارد تا تحسین‌‌بر‌انگیز و خاص باشد.

 

کاغذ دیواری کلاسیک
طرح کلاسیک در ترکیب با سبک مدرن

ظرافت جاودانه سبک‌های کلاسیک

ظرافتی که همیشه در کاغذ دیواری کلاسیک وجود دارد، بدلیل تطبیق با انتخاب‌ها، حالات و روندهای شخصی است. سبک‌های مختلف این کاغذ دیواری‌های، طیف وسیعی از سلیقه‌های فردی را در‌برمی‌گیرند. این الگوها می‌توانند مجلل، آراسته و هوشیار باشند.

کاغذ دیواری کلاسیک
ایده استفاده از طرح کلاسیک که بسیار جاودانه و اصیل می‌باشد

طرح‌های مجلل

لوکس بودن و کیفیت درجه یک در تعداد بیشماری از کاغذ دیواری‌های کلاسیک دیده می‌شود و از ویژگی‌های اصلی آنها به شمار می‌‌آید. استفاده از بهترین الیاف ابریشمی و کتان باکیفیت در این نوع از کاغذ دیواری‌های کلاسیک مرسوم می‌باشد. از این مدل کاغذ دیواری می‌توان مدل‌های مجلل باروک یا آرت دکو را نام برد.

کاغذ دیواری کلاسیک
کاغذ دیواری طرح داماسک کد 4089 آلبوم اورانیوم

نوستالژی و زیبایی

کاغذ دیواری‌های کلاسیک همانند دیوار اتاق نشیمن مادربزرگ خاطرات را زنده می‌کنند و حس اصالت را به ما هدیه می‌دهند، کاغذ دیواری‌های کلاسیک قدرت بی‌نظیری برای درخشش فضای داخلی ما دارند.

کاغذ دیواری کلاسیک
کاغذ دیواری کلاسیک و ایجاد دکوراسیونی شیک و زیبا
به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *