کاغذ دیواری زرشکی

تقریبا در اکثر محیط‌های مجلل و لوکس، از رنگ زرشکی برای دیوار‌ها و یا اکسسوری‌های مختلف در دکوراسیون زرشکی استفاده می‌‌کنند، همان‌طور که احتمالا می‌دانید از رنگ زرشکی در گذشته به‌ عنوان رنگ سلطنتی استفاده می‌شده است. مثلا اکثر ردای شاه‌ها و یا پارچه مخمل برای صندلی‌ها و تاج‌ها عموما به رنگ زرشکی بود. شاید یکی از دلایل تمایل خیلی از افراد به این رنگ، داشتن دکوری خاص و شاهانه است. از همین‌رو استفاده از کاغذ دیواری زرشکی و یا وسایل این رنگی بین مردم باب‌شده و طرفداران زیادی را هم پیدا کرده‌ است.

از طرفی چون رنگ زرشکی یادآور سلطنت و فضاهای مجلل است، ممکن است تنها برای فضاهایی با دکوراسیون کلاسیک استفاده شود، اما کاغذ دیواری‌‌های زرشکی رنگ برای دکوراسیون کلاسیک و مدرن، موجود هستند. بدون شک این رنگ از کاغذ دیواری محیط را پر از انرژی و گرما می‌کند.

دیوارپوش زرشکی
نصب کاغذ دیواری‌های زرشکی موجب ایجاد فضاهایی گرم، شاد و هیجان‌انگیز می‌کند

کاغذ دیواری زرشکی

فضاهایی را تصور کنید که با نور کم و تلالو نور شمعدان‌های روی دیوار، پارچه‌های مخمل به رنگ قرمز تیره، وسایل و اشیا و دکوری طلایی رنگ و کوسن‌های ساتن سنگ‌دوزی شده به روی مبل‌های عثمانی آراسته شده‌اند. این فضا را تصور کنید که با کاغذ دیواری زرشکی طراحی کرده باشند. خدمه و حشمه با لباس‌های کار شده و پارچه‌های طرح داماسک همه‌جا به چشم می‌خورد. شما را یاد چه می‌اندازند؟ بله فضاهای شاهانه مشرق زمین. رنگ منتخب امروز ما یک نوع رنگ قرمز تیره است که در زبان فارسی ما به رنگ زرشکی شناخته می‌شود.

دیوار پوش قرمز
استفاده از رنگ کاغذ دیواری زرشکی در فضای اتاق خواب

رنگ زرشکی

زرشکی از آنجایی‌که از تون رنگی قرمز است یک رنگ پر شور و حرارت و دراماتیک است. رنگ قرمز خالص از نظر روان‌شناختی یک رنگ پر از هیجان، عاشقانه و پر انرژی است. از آنجایی که ذاتا رنگ زرشکی یک رنگ کلاسیک به نظر می‌آید، این در دکوراسیون زرشکی، ترکیب‌های رنگی طلایی و نقره‌ای عالی می‌شود و یک فضای رمانتیک و شیک خاص ایجاد می‌کند.

 

کاغذ دیواری قرمز
استفاده از رنگ‌های قرمز یا سرخ نماد عشق و اشتیاق، انرژی، قدرت و بزرگی

فضاهای آراسته شده 

فضاهایی که با رنگ زرشکی آراسته‌ می‌شوند بسیار مجلل و لاکچری نمایان می‌شوند. در واقع یک رنگ سلطنتی از دوران قدیم شناخته می‌شود. این رنگ بیشتر به سبک‌های سنتی و کلاسیک نزدیک است. با این حال در فضاهای مدرن امروزی نیز حضور خود را پر رنگ کرده است و گرما و انرژی را به فضاهای دکوراسیون مدرن دعوت می‌کند.

کاغذ دیواری ترکیبی داماسک و قرمز
قدرت تاثیر رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی بسیار زیاد است.

دکوراسیون با کاغذ دیواری زرشکی

برای استفاده از کاغذ دیواری زرشکی در دکوراسیون منزل‌تان بهتر است از ترکیب رنگ زرشکی با رنگ‌های دیگر بهره ببرید. چراکه ترکیب زرشکی با رنگ‌های دیگر منحصربفرد است.  از جمله رنگ‌هایی که می‌توان در دکوراسیون زرشکی استفاده کرد، تمامی رنگ‌هایی که دارای تناژ روشن می‌باشند را شامل می‌شود، مانند: بژ، تون‌های زرد، رنگ‌های کرم، طلایی، تون‌های نقره ای، طوسی، و غیره.

اگر شما در دکوراسیون مدرن خود از رنگ زرشکی استفاده می‌کنید بهتر است آن را با نقره‌ای و طوسی بکار ببرید. اما اگر دکوراسیون مورد‌علاقه شما سبک کلاسیک است می‌توانید از رنگ‌های طلایی، بژ و کرم در کنار زرشکی استفاده کنید.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *