متراژ هر رول کاغذ دیواری (نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری)

استفاده از کاغذ دیواری یکی از روش‌های محبوب برای تزیین و آراستگی دیوارها و ایجاد زیبایی در طراحی داخلی فضاهای مختلف است. اما لازم است که قبل از انتخاب و خرید کاغذ دیواری، به مواردی همچون متراژ هر رول کاغذ دیواری و تعداد رول مورد نیاز برای پوشش دیوارها توجه کرد. در این مقاله از اکستریم والز، به شیوه‌های محاسبه آنلاین تعداد رول کاغذ دیواری برای یک فضای مشخص، خواهیم پرداخت.

متراژ رول کاغذ دیواری معمولا به صورت استاندارد تعیین می‌شود، با این حال ضروری است که پیش از خرید و نصب کاغذ دیواری، به محاسبه‌ دقیق تعداد رول مورد نیاز برای فضای مد نظرتان بپردازید. شما می‌توانید به سادگی و با سرعت با استفاده از ابزارهای آنلاین، تعداد رول‌های مورد نیازتان را بدست آورید.

محاسبه قیمت کاغذ دیواری 

متراژ هر رول کاغذ دیواری (نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری)

 

اندازه هر رول کاغذ دیواری چقدر است؟ متراژ استاندارد رول کاغذ دیواری

همانطور که پیشتر گفته شد، در حوزه‌ طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از کاغذ دیواری به عنوان یکی از مولفه‌های جذاب و تاثیرگذار برای تغییر ظاهر یک فضا بسیار رایج است. به طور معمول در کشورهای مختلف، استانداردهای متفاوتی برای متراژ هر رول کاغذ دیواری در نظر گرفته می‌شود. از این رو، اندازه‌ دقیق و استاندارد هر رول کاغذ دیواری، بسته به کشور سازنده‌ آن متفاوت خواهد بود. اندازه‌ی استاندارد کاغذ دیواری‌های موجود در بازار دکوراسیون داخلی ایران، معمولا حدود ۵۳ سانتی متر در ۱۰ متر مربع است؛ که در این صورت هر رول کاغذ دیواری می‌تواند مساحتی تقریبی به اندازه‌ی ۵ متر مربع را بپوشاند. توجه داشته باشید که برای اطمینان از این موضوع، متراژ کاغذ دیواری انتخابی‌تان را از طریق سایت شرکت سازنده‌ی آن یا از فروشنده جویا شوید.

هر رول کاغذ دیواری‌ اکستریم والز چند متر و چقدر قیمت دارد؟

کاغذ دیواری‌های اکستریم والز نیز طبق استاندارد اروپا در سایزی به اندازه‌ی ۵۳ * ۱۰ متر مربع طراحی و به بازار عرضه شده و شما می‌‍توانید با توجه به این متراژ، تعداد رول مورد نیاز برای فضای مد نظرتان را محاسبه کرده و خریداری نمایید. قیمت کاغذ دیواری‌های موجود در بازار نیز بسته به جنس، متریال، طرح و کشور تولیده کننده‌ آن‌ها متفاوت است. جهت اطلاع از قیمت کاغذ دیواری‌های مختلف می‌توانید مقاله‌ی دیگر ما با همین عنوان را در سایت مطالعه نمایید.

کاغذ دیواری کربن
کاغذ دیواری کربن- موبایل

متراژ هر رول کاغذ دیواری (نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری)

 

نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز به چه صورت می‌باشد؟

به منظور محاسبه تعداد رول مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری در یک فضا، ابتدا می بایست عرض دیوارهای اتاق مد نظرتان را با متر اندازه گیری کرده و عدد بدست آمده را در متراژ ارتفاع یا همان طول دیوارها ضرب کنید تا بدین صورت مساحت اتاق بدست آید. باید توجه داشت که در این محاسبه از ستون‌ها، چهارگوش دیوارها و هر جایی که می بایست با کاغذ دیواری پوشانده شود، غافل نشده و اندازه‌ آن‌ها را به عرض دیوارتان اضافه کنید. محاسبه مساحت دیوار با استفاده از فرمول زیر بدست می‌آید:

X (مساحت دیوار) = ارتفاع * عرض دیوار

به عنوان مثال فرض کنید که عرض دیوار مد نظر شما ۵.۲ متر و طول(ارتفاع) دیوار ۲.۵ متر است؛ مساحت این دیوار  ۱۳ =۲.۵ * ۵.۲  بدست خواهد آمد. سپس بعد از محاسبه‌‎ مساحت، عدد بدست آمده را بر ۵ تقسیم کنید تا تعداد رول مورد نیاز برای آن دیوار بدست آید. در صورتی که عدد بدست آمده عددی اعشاری بود، آن را به سمت عدد بزرگ‌تر گرد کنید.

تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز برای مثال بالا(مساحت ۱۳ متر مربع)، ۲.۶ = ۵ ÷ ۱۳ می‌شود؛ که اگر به سمت بالا رند شود، به ۳ رول کاغذ دیواری برای دیواری به مساحت ۱۳ متر مربع احتیاج داریم.

فرمول محاسبه رول کاغذ دیواری

 

آیا این فرمول برای محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری، دقیق است؟

بله، در صورت محاسبه‌ درست ارتفاع و عرض دیوارها، فرمول بالا به طور دقیق، تعداد رول مورد نیاز برای فضای مد نظر شما را تعیین می‌کند. توصیه می‌شود که همیشه یک رول بیشتر از اندازه‌ مورد نیاز خریداری کنید؛ چرا که ممکن است در هنگام نصب با مشکلی مواجه شده یا پس از چسباندن کاغذها روی دیوار، شاهد پدید آمدن برآمدگی‌ یا حباب‌هایی زیر آن‌ها باشید.

متراژ هر رول کاغذ دیواری (نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری)

 

نکات کلیدی در محاسبه تعداد رول مورد نیاز کاغذ دیواری

در نهایت اگر قصد دارید دکوراسیون داخلی خانه یا محل کارتان را به وسیله‌ی کاغذ دیواری‌های جذاب و متنوع تغییر دهید، بهتر است پیش از انتخاب، خرید و نصب کاغذ دیواری به چند نکته‌ی مهم و ضروری توجه کنید، که در زیر به چند مورد از این موارد خواهیم پرداخت:

اندازه گیری متراژ طول و عرض دیوارها:

اولین نکته‌ای که میبایست پیش از خرید رول‌ها و نصب کاغذ دیواری در نظر گرفت، اندازه و متراژ طول و عرض دیوارهایی است که قصد طراحی آن‌ها با استفاده از کاغذ دیواری دارید. دانستن اندازه‌ی طول و ارتفاع دیوار، به شما کمک می‌کند تا با محاسبه‌ای ساده، اندازه‌ مقداری از دیوار که توسط رول کاغذ دیواری پوشیده می‌شود را بدست آورید.

طرح‌های هر رول کاغذ دیواری را با رول کناری هماهنگ کنید:

دیوارپوش‌های طرح‌دار یکی از پرطرفدارترین کاغذ دیواری‌ها می‌باشند. به هنگام نصب کاغذ دیواری‌های طرح دار، باید الگوهای کناره‌ هر کدام از رول‌ها را با طرح و نقش‌های رول بعدی مچ و هماهنگ کنید. تکمیل طرح‌های کاغذ دیواری‌های در کنار هم قرار گرفته شده، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از این رو طرح هیچ رولی از کاغذ دیواری نباید ناقص و نصفه نیمه بماند.

مساحت درب‌ها و پنجره‌های روی دیوار را از مساحت دیوار کم کنید:

از دیگر موارد حائز اهمیت در محاسبه‌ تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز، کم کردن مساحت پنجره‌ها، درب‌های ورودی و… است؛ به عنوان مثال، در صورت وجود پنجره‌ای با طول ۳ متر و عرض ۲ متر، حدودا یک و نیم رول از تعداد رول مورد نیاز برای خرید کم می‌شود. ارتفاع دیوارها را نیز بدون در نظر گرفتن قرنیزها اندازه گیری کنید. اگر دیوارهای اتاق شما همگی در یک اندازه بوده و شرایط آن‌ها از نظر داشتن درب و پنجره یکسان باشد، با محاسبه اندازه‌ی یک دیوار، اندازه دیوارهای دیگر نیز بدست آمده و نیاز به اندازه‌گیری متراژ تک تک آن‌ها نیست.

H2o-CTA
H2o-mob CTA

سخن پایانی؛ راه‌های ارتباطی با شرکت کاغذ دیواری اکستریم والز

شما می‌توانید جهت مشاهده‌ آلبوم‌های کاغذ دیواری اکستریم والز، به فروشگاه‌های معتبر کاغذ دیواری و دکوراسیون داخلی سراسر کشور مراجعه کرده و یا برای اطلاع از نزدیک‌ترین نمایندگی ما به محل سکونت خود با شماره 02192001955 تماس بگیرید. آلبوم‌های اکستریم والز تمامی سبک‌های دکوراسیون داخلی، از ساده، مینیمال و مدرن گرفته تا طرح‌های لاکچری و لوکس را دربرگرفته‌اند.

متراژ هر رول کاغذ دیواری (نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری)

 

سوالات متداول

1- اندازه‌ی استاندارد هر رول کاغذ دیواری چند متر است؟

به طور معمول هر رول کاغذ دیواری 53 سانتی متر در 10 متر مربع است.

2- هر رول کاغذ دیواری چه اندازه از دیوار را می‌پوشاند؟

هر رول کاغذ دیواری 53 * 10 متر مربع، حدودا 5 متر از دیوار را پوشش می‌دهد.

3- نحوه محاسبه تعداد رول مورد نیاز کاغذ دیواری برای یک فضا به چه صورت است؟

در ابتدا باید به کمک یک متر، اندازه‌ی طول و عرض دیوار را به طور دقیق محاسبه کرده و برای بدست آوردن مساحت، طول و عرض اندازه گرفته شده را در هم ضرب کنید. سپس مساحت بدست آمده را بر عدد 5 تقسیم کنید تا تعداد رول مورد نیاز برای فضای مد نظرتان محاسبه شود.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *