طراحی دفتر کار خانگی

امروزه دیگر مانند گذشته از کاغذ برای کارهای اداری استفاده نمی‌شود. این امر به خصوص در طراحی دفتر کار در منزل خود را بسیار نشان داده است. طراحی دفتر کار مدرن برای منزل یکی از چالش برانگیزترین مدل‌های طراحی می‌باشد. بسیاری از طراح‌ها برای میز کار خانگی نظرات مستقیم خود فرد را در نظر می‌گیرند. هر‌کسی مجموعه‌ای از نیازهای مختلفی را برای طراحی اتاق کار در منزلش دارد. ما در اینجا برای شما نکاتی را آوردیم که بتوانید در هنگام طراحی دفتر کار خود ذهنیت منسجم‌تری داشته باشید.

106801150 1606161630152 GettyImages 1218965842
طراحی دفتر کار روبروی یک فضای جنگلی می‌تواند محیطی آرامش‌بخش و جذابی را برایتان ایجاد کند.

 طراحی دفتر کار در منزل

با گسترش تکنولوژی و امکان کار کردن در هر زمان و مکانی، طراحی اتاق کار در منزل رواج زیادی یافته‌ است. شما می‌توانید به راحتی در خانه خود بمانید و همان‌طور که به فعالیت‌های شخصی رسیدگی می‌کنید، بدون نگرانی از ترافیک و مشکلات رفت‌و‌آمد، کار حرفه‌ای خود را نیز انجام دهید.

موارد اساسی که شما برای سازماندهی وسایل‌تان نیاز دارید، شامل یک میز، یک صندلی اداری بزرگ، کمد فایل، قفسه‌ی کتاب و یک تخته سفید می‌باشد. شما آزادید هر چیزی را که احساس می‌کنید برای پیش بردن کارتان به شکل دلخواه لازم است، را به این فضا اضافه کنید. اما قبل از خرید هر یک از این موارد، در مورد سبکی که دوست دارید برای محیط دفتر کار در منزل داشته باشید، فکر کنید و بعد از آن، با تصویر ذهنی‌ای که از وسائل دارید، پیدا کردنشان خیلی آسان‌تر می‌شود. با این روش، شما در وقت صرفه‌جویی کردید و بین اشیاء بی‌اهمیت که با سلیقه شما مطابقت ندارند، سردرگم نمی‌شوید.

طراحی دفتر کار خانگی
سعی کنید میز کار خود را در یک فضای خلوت قرار دهید.

طراحی اتاق کار مبتکرانه

با استفاده از روش‌های مبتکرانه فضای مطالعه و کار پر هرج‌و‌مرج خود را به مکانی تغییر دهید که انگیزه بیشتری برای کار و فعالیت داشته باشید. طراحی اتاق کار مبتکرانه کار سختی نیست اما نیازمند دانش و اطلاعات کافی است. هنگامی‌ که زمان و مهلت انجام پروژه‌ها یا کارهای‌تان نزدیک می‌شود و به دقیقه‌های پایانی می‌رسید و هزار و یک کار برای انجام دادن دارید معمولا نظم و ترتیب فضای خود را فراموش می‌کنید و همین می‌شود که در پایان با فضای کاری پرهرج‌و‌مرج و آشفته روبرو می‌شوید. اما باید بگوییم که اگر فضای کار شما آشفته بازار باشد نمی‌توانید به بهترین شکل ممکن کار کنید.

برای داشتن ذهنی منسجم، با به کار بردن استراتژی‌های زیر دفتر کارتان را سازمان یافته، لذت‌بخش و انگیزشی‌تر کنید. از دسته‌بندی انبوهی از پشته‌های کاغذ گرفته تا روش‌های هوشمندانه مخفی کردن سیم، همه این ترفندها شما را کمک می‌کنند تا فضای کارتان را در کمترین زمان نظم و ترتیب دهید.

home office decor ideas 1599663132
استفاده از رنگ و اکسسوری‌های جذاب می‌تواند فضای کارتان را جذاب و با نشاط کند.

دفتر کار خانگی در زیر راه پله

زیر پله، فضایی که اغلب مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. شما با کمک کمی‌ خلاقیت آن را به دفتر کار مدرن بسیار زیبایی تبدیل کنید. از آن‌جایی که این روزها فضاها اکثرا کوچک هستند، افراد اغلب به جای این‌که یک فضا را به طور کامل به کار خود اختصاص دهند، ایجاد یک دفتر کار در منزل در فضای زیرپله را ترجیح می‌دهند.

Feature Home Office GEtty Resized
می‌توانید میز کارتان را در جایی که استفاده‌ای نمی‌شود قرار دهید.

استفاده از میز در طراحی دفتر کار در منزل

ایجاد دفتر کار در منزل در فضاهایی با فرم‌های ساده و سودمند جلوه درخشانی پیدا می‌کند. برای این‌کار یک میزکار ال شکل را طراحی و سپس با استفاده از نوارهای چرمی‌ نزدیک پایه‌های میز جزئیاتی را بیافزاید. بدین ترتیب فضای جذابی خلق می‌شود. انتخاب یک میز چوبی با طراحی مدرن و ساده که فضایی برای نگه‌داری وسایل ضروری و لپ‌تاپ داشته باشد تمام نیازهای شما برای یک میز عالی در دفتر کار خانگی‌تان را برآورده می‌کند.

اگر فضای کمی‌ برای دفتر کار خود در منزل در اختیار دارید و نگران کوچک بودن میز کار و کمبود جا هستید، میزی تهیه کنید که بتوانید از همه طرف آن استفاده کنید. میز را در وسط اتاق قرار دهید. با این کار از چهار طرف میز کار خود برای فعالیت‌های مختلف استفاده کنید. این میزها برای کسانی که برای قرارهای کاری از مشتریان خود در دفتر کارشان در منزل پذیرایی می‌کنند نیز بسیار ایده‌آل و مناسب است.

دفترکار
برای محل کار خود می‌توانید از میز سفید و ساده استفاده کنید.

نورپردازی زیر قفسه‌ها

چراغ‌های نواری LED بایستی تاکیدی کار شود. این کار باعث می‌شود که فضا برجسته‌تر نمودار پیدا کند. باید رنگ نهایی قفسه‌ها و صفحه روی میز‌کار به شکل روشن باشد. با این کار در فضا یک کنتراست جذاب ایجاد کنید. با کمک رنگ گرم دیوارپوش، کنتراست را در طراحی اتاق کار منزل به بهترین نحو ایجاد نمایید. این‌گونه دکوراسیون دفترکار را بصورت مدرن انجام داده‌اید.

میز کار
برای میز کار خود می‌توانید از یک چراغ خاص استفاده کنید که برای کاری که انجام می‌دهید دچار کمبود نور نشوید.

استفاده مجدد از چوب برای طراحی دفتر کار در منزل

استفاده از چوب در طراحی اتاق کار  منزل احساس لذت‌بخشی را در خانه ایجاد می‌کند. دیوار، کف، میز یا قفسه‌های خود را با گرمای موجود بر روی چوب‌ها به یک عنصر محبوب در دفاتر کار تبدیل کنید. حتی اگر وسط فضای شهری باشیم، وجود چنین دفتری در خانه باعث می‌شود خود را در میان جنگل احساس کنیم.

طراحی دفتر کار خانگی
استفاده چوب بدون رنگ برای قفسه‌ها و میز کار گزینه خیلی خوبی برای محل کار شما است.

دیوار الهام بخش

خواه یک دیوار، پوشیده از یک نقشه بزرگ باشد یا به شکل تخته سیاه برای جلسات دشوار شما، دیوار الهام‌بخش یک عنصر فوق‌العاده است که می‌توان آن را با کاغذ دیواری‌های منحصر‌بفرد در طراحی اتاق کار در منزل به کار گرفت. شما می‌توانید به کمک پوسترهای کاغذ دیواری هم این دیوارها را به نحو احسن ایجاد کنید.

Home Office odgo9y
در محل کار خود از پوسترهای سه بعدی یا تابلوهای خاص استفاده کنید.

طراحی دفتر کار مدرن در منزل

همان‌طوری که طراحی دفتر کار مدرن را تصور می‌کنید، مطمئن شوید که همه‌ی فعالیت‌های مربوط به فضا را در نظر گرفته‌اید. ولی برای کامل کردن طیف گسترده‌ای از وظایف، فضاهای متمرکز جداگانه می‌توانند مفید باشند. علاوه‌بر فضای کار اصلیتان، در مورد فضای نشستن برای بحث و گفتگو با ملاقات با کارفرمایان نیز فکر کنید. متناوبا، اگر چند نفر از اعضای خانواده این فضا را شریک هستند، همه چیز را طوری سازماندهی کنید که هر شخص مکانی شخصی برای کار داشته باشد.

طراحی دفتر کار در منزل، درست مثل شرکت‌های بزرگ، باید شامل مفاهیم پویایی و دعوت‌کنندگی باشد زیرا که این‌ها موجب افزایش بهره‌وری، الهام بخش و تحریک‌پذیر برای نتایج حرفه‌ای بهتر می‌باشند. طراحی دفتر کار هرچه پویاتر باشد در طول ساعات کار شما را خوشحال‌تر می‌کند، و همچنین منعکس کننده سلیقه، شخصیت و یا حتی هویت حوزه‌کاری شما است.

طراحی مدرن دفتر کار
میز کارهای مدرن فضای الهام‌بخش و خوبی را برای شما فراهم می کند.

برای دفتر کار مدرن خود کمدهای متعددی در نظر بگیرید

در یک فضای کار بزرگ، می‌توان چندین فایل و قفسه اضافه کردد. علاوه بر این در بالای کمدها و فایل‌ها می‌توان بعنوان میزی برای عکس‌ها و گیاهان استفاده کرد. اگر شما فضای کافی در دسترس دارید، کابینت‌ها و یا کمد‌های ساخته شده، برای نگهداری وسایل بزرگ‌تر ایده‌آل هستند. قفسه‌بندی باز همچنین راه آسانی برای ترکیب اشیاء کابردی و عناصر تزئینی می‌باشد.

یک پشته کوچک از کاغذ می‌تواند سریعا به طور تصاعدی رشد کرده و از کنترل خارج شود. استفاده از سیستم ساده و کاربردی برای هر محیطی مناسب است. می‌توانید از سه یا سبد استفاده کنید. یک سبد برای کاغذهایی که ممکن است نیاز به بایگانی داشته باشند، دومی‌ برای مکاتبات، صورت‌حساب‌ها و فرم‌هایی که نیاز به اقدام فوری دارند و سومی‌ برای کاغذها و اسنادی که مچاله و پرتاب می‌کنید.

در مورد تخته سفید، اگر واقعا نیاز ندارید، لازم نیست آن را تهیه کنید. تخته برای یادداشت نکات بسیار مناسب است. با این کار فضای کارتان با انبوهی از کاغذ بهم نمی‌ریزد.

home office design ideas for small spaces 1024x768 1
برای دفتر کار خود از عکس، گیاهان و قفسه‌ها استفاده کنید.

رنگ دیوارها

در طراحی اتاق کار مدرن در منزل بهتر است از رنگ‌ها خنثی استفاده کنید چرا که مانع از حواس‌پرتی و عدم تمرکز شما می‌شوند. در این زمینه بی‌طرفی را انتخاب کنید، یعنی سمت موضع خاصی از رنگ‌ها یا سبک‌ها نروید بهتر است میز کار خانگی شما ساده و بی‌آلایش باشد تا کار کردن در آن باعث آشفتگی‌تان نشود.

desk with planter
استفاده از المان‌ها و رنگ‌های ساده برای محل کار

تاکید بر وسایل شخصی

همان‌قدر که توانایی تمرکز شما در دفتر مهم است، ایجاد فضایی برای وقت گذارانی که در آن خوشحال باشید نیز، اهمیت دارد. همچنین، فراموش نکنید که چند عنصر تزئینی و هنر دیواری که سلیقه شخصی شما را نشان می‌دهد در نظر بگیرید. یکی از آسان‌ترین کارها برای انجام این در حالی که یک طراحی منسجم ایجاد می‌کنید، این است که اجازه دهید وسایل شخصی‌تان، رنگ‌های غالب را تعیین کنند. تمام تلاش‌تان را بکنید تا در دفتر کار مدرن‌تان رنگ‌های جسورانه با وسال شخصی‌تان مطابق باشند و آن‌ها را به صورت کم ولی در سراسر فضا چیدمان کنید.

0349239.0
در اتاق کارتان از رنگ‌های شاد و خاص استفاده کنید

اهمیت نور در طراحی اتاق کار در منزل

تحقیقات نشان می‌دهد که حضور نور طبیعی در محل کارهای حرفه‌ای، به شدت در بهره‌وری و روحیه کارکنان تاثیر می‌گذارد. نیاز به نور طبیعی در محیط دفتر کار مدرن نیز احساس می‌شود. در صورت امکان، پنجره‌ها را بخش جدایی‌ناپذیر طراحی‌تان قرار دهید. به جای قرارگیری میز کارتان و پرده هم فکر کنید. علاوه‌بر این، از عناصر طبیعی دیگر در طراحی فضای داخل دریغ نکنید. گیاهان سبز به فضا رنگ می‌دهند و حال و هوای شما را هم عوض می‌کنند.

میز کار
حتما در محل کار اجازه دهید نور طبیعی وارد اتاق شود.

نداشتن فضای کافی برای میز کار خانگی

گاهی فضای کافی برای میز اتاق کار ندارید. در این صورت، میزهای مناسب، میزهایی‌اند که از یک طرف به دیوار و از طرف دیگر پایه دارند. با استفاده از این مدل میز، می‌توانید یک گوشه کوچک اتاق را به یک دفتر خانگی کوچک ولی مناسب تبدیل کنید.

میز اتاق کار خانگی
حتما از میز مناسب برای محل کار خود استفاده کنید.

میز کار خانگی به سبک مدرن

یک دفتر کار مدرن و متفاوت، مناسب معماران، طراحان و کسانی است که فعالیت‌های هنری دارند و یا به سبک‌های مدرن و متفاوت علاقه مندند. در انتخاب میزهایی با طراحی خاص و متفاوت، نیازهای ضروری و طراحی اتاق کار خود در منزل را در نظر بگیرید.

اگر استحکام و عمر طولانی وسایل اتاق کارتان برای شما در اولویت است، انتخاب میز و صندلی‌های فلزی بهترین گزینه برای شما هستند. انتخاب میزهای فلزی برای کسانی که کارهای دستی انجام می‌دهند نیز توصیه می‌شود. یک میز مستحکم بهتر از یک میز زیبا است که نتوانید به راحتی کار خود را انجام دهید. برای گرم‌تر کردن فضای کار خود می‌توانید از میزهایی با ترکیب چوب و فلز استفاده کنید.

Chester Way 69
میزهای مدرن و چوبی، فضای بسیار شیکی را برای‌تان می‌سازد.

فضایی برای برد اعلانات چند وظیفه‌ای در اتاق کار

یک برد پیام یا برد اعلانات، بهره‌وری و ظاهر زیبایی برای هر فضای کار خانگی به ارمغان می‌آورد. این برد نه تنها به عنوان یک راهنمای مرجع فوری برای مشاهده قرار ملاقات‌ها، لیست‌هایی که باید انجام شوند و نوشته‌هایی که باید بازبینی شوند عمل می‌کند، بلکه به عنوان یک ویژگی بصری عمل کرده و خلاقیت و بهره‌وری را هنگام کار کردن بالا می‌برد. برای عملکرد بیشتر، بردی انتخاب کنید که بتوانید روی آن هم بنویسید و هم کاغذها را بچسبانید مانند یک وایت‌برد یا تخته سیاه مغناطیسی.

1550670129800
استفاده از یک برد به دیوار جهت چسباندن یادداشت‌ها و اهداف‌تان گزینه‌ی خیلی خوبی برای اتاق محل کارتان می‌باشد.

تقسیم کننده‌های کشو

آیا کشوی میز تحریر شما درهم برهم و بی‌نظم است؟ با تقسیم‌بندی فضای کشوها از طریق تقسیم کننده‌ها به هم ریختگی‌ها را سامان دهید، تا اشیاء کوچکی که بی‌نظم و قاعده در کنار هم قرار گرفته‌اند دسته‌بندی شوند. هرکدام از این وسایل در جای مخصوص به خود قرار بگیرند. اگر نتوانستید تقسیم‌کننده‌ای پیدا کنید که درون کشوی شما به درستی جا بگیرد خودتان آن را درست کنید. بدین صورت که کاسه‌ها و بشقاب‌ها را مثل پازل در کنار هم بچینید و برای قرار دادن وسایل استفاده کنید.

کاغذ دیواری دفتر کار
سعی کنید از قفسه و کشو جهت نظم بخشیدن به وسایل‌تان استفاده کنید.

 

نظم به کابل‌ها و سیم‌ها

سیم‌ها عواملی برای بهم ریختگی بصری هستند. اضافه کردن یک سیستم مدیریت کابل به فضای کار خانگی این امکان را فراهم می‌آورد تا روی همه سیم‌ها کنترل داشته باشید.

اگر مستاجر هستید و نیاز به راه‌حل‌های موقتی دارید که بدون سر و صدا انجام شوند و هیچ آسیبی نیز به جای نگذارند، از یک سامان‌دهنده کابل چسبی استفاده کنید. در روشی دیگر با استفاده از نوار چسب، سیم‌ها را در قسمت‌های زیرین و غیرقابل مشاهده میزتان بچسبانید. با کمک داکت‌ها سیم‌ها را در زیر میز رد کنید. به یاد داشته باشید که هر‌کدام از دو شاخه‌ها را لیبل بزنید تا بدانید کدام سیم متعلق به کدام دستگاه است.

9 fin Home Office 5a1c4efc47c2660037d3b44c
برای سیم و کابل‌ها از داکت استفاده کنید تا فضای کاری‌تان پر از سیم نشود.

در اتاق کار مبتکرانه از سیم‌ها استفاده نکنید

اگر می‌خواهید کابل‌های ناخوشایند را به طور کامل از میز کار خانگی یا اتاق کار خود حذف کنید، روی لوازم الکترونیکی شبکه وای‌فای یا بلوتوث قابل شارژ هزینه کنید. کار کردن بدون سیم، فضای کار شما را منظم‌تر و مرتب‌تر نشان می‌دهد. به علاوه تمیز کردن آن نیز بسیار راحت می‌شود چرا که مجبور نیستید موقع جارو کردن و گردگیری، سیم‌های مزاحم را به این‌طرف و آن‌طرف هل بدهید.

a matchspel gaming chair and utespelare gaming desk in the c ebc4b114af961baeef242ee371bb3453
سیم‌ها را از دسترس خود خارج کنید.

استفاده از کدبندی رنگی در اتاق کار مبتکرانه

سیستم ساماندهی کدبندی رنگی، روشی مبتکرانه می‌باشد که با رنگ‌های شاد و پویا همراه است و جلوه‌ای ‌هارمونی و هماهنگ برای فضای کار شما فراهم می‌کنند. علاوه بر خوانایی بالای این نشانه‌ها، مکان‌یابی و بازیابی آیتم‌ها از طریق رنگ را سرعت می‌بخشد. رویکرد کدبندی رنگی مخصوصا برای سیستم‌های بایگانی کارآمد است. رنگ‌های مختلف را برای دسته فایل‌های مختلف اختصاص دهید. با این روش به سادگی می‌توانید اسناد خاصی را پیدا کنید. برای مثال، ممکن است بخواهید از پوشه‌ها با لیبل‌های رنگ سبز برای اسناد اداری، رنگ قرمز برای مدارک پزشکی، رنگ آبی برای قبوض خانه و اسناد دارایی و املاک و نیز رنگ زرد برای آیتم‌های شخصی استفاده کنید.

image
می‌توانید از گل و گیاه برای نشاط بخشیدن به محل کارتان استفاده کنید.

استفاده فضا به طور عمودی

در میز کار خانگی کوچک به فکر استفاده از قفسه، طبقات و شلف‌های بزرگ نباشید. و فضای دیوار خود را به قطب ذخیره‌سازی وسایل‌تان تبدیل کنید. علاوه بر کم‌جا بودن، سامان دهنده‌های دیواری بسیار کاربردی و راحت هستند. چرا که تمام فایل‌ها و تدارک شما قابل مشاهده می‌باشند و دسترسی به همگی آن‌ها به سادگی صورت می‌گیرد.

برای این‌که فضاهای ذخیره‌سازی دیواری جذاب و تماشایی داشته باشید، یک سیستم شلف یا تخته اعلانات با ظاهری زیبا انتخاب کنید که هم از نظر بصری و هم از جنبه عملی گزینه‌ای کارآمد باشد.

دفتر کار در منزل
از شلف و قفسه برای اتاق کارتان استفاده کنید.

برنامه برای تمیز و مرتب کردن منظم در اتاق کار

در نهایت وقتی دفتر کار خانگی خود را مرتب و تمیز کردید حالا باید مطمئن شوید که همچنان مرتب و تمیز خواهند ماند! ساده‌ترین راه برای اطمینان از بازگشت هرج‌و‌مرج و به هم ریختگی،‌ اندکی کار روزانه یا تمیز‌کاری هفته‌ای می‌باشد. چند دقیقه در پایان هر روز را به تمیزکاری اختصاص دهید. همزمان با تمیزکاری، چند دقیقه هم فایل‌های اضافی کامپیوتر، تبلیت و گوشی را پاک کنید.

حذف برنامه‌های بی‌استفاده، حذف فایل‌های اضافی، بروزرسانی برنامه‌ها باعث بهبود عملکرد سیستم شما می‌شود. این کار منجر به افزایش بازدهی کار شما نیز می‌شود.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *