تصورات غلط در رابطه با کاغذ دیواری

بسیاری از تفکراتی که در سطح جامعه رواج دارد، متاسفانه صحیح نیست. این تصورات غلط مشکلات زیادی را برای صنایع مختلفی به همراه داشته است. یکی از این دسته تصورات غلط در زمینه دکوراسیون داخلی، تصوراتی است که در رابطه با کاغذ دیواری جا افتاده است. لیستی از تصورات غلط در زمینه کاغذ دیواری را در این مطلب آورده‌ایم تا توانسته باشیم سوالات ذهن شما را پاسخ دهیم.

 

 ویدئو باورهای اشتباه در رابطه با کاغذ دیواری

 

تصورات غلط در رابطه با کاغذ دیواری

لیستی از تصورات غلط در این رابطه را می‌توانید در زیر مشاهده بفرمایید:

کاغذ دیواری باعث تاریکی فضا می‌شود

تکنولوژی‌های قدیمی در تولید کاغذ دیواری باعث تولید کاغذ دیواری‌هایی به صورت مات با بازتابش ضعیف شده بود. خوشبختانه با پیشرفت در تکنولوژی چاپ و تولید کاغذ دیواری، کاغذ دیواری‌های نسل جدید دارای اکلیل یا به اصطلاح قدرت Shine بوده و بسته به نوع تولید و طراحی بازتابش نوری قوی دارند. با این اوصاف همچنان کاغذ دیواری‌هایی تولید می‌شوند که از لحاظ کیفیتی ضعیف بوده و از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره نمی‌برند. بنابراین شما باید در هنگام خرید، دقت کافی برای وجود اکلیل و نوع بازتابش را داشته باشید. در آلبوم‌هایی که مشاهده می‌فرمایید دقت کنید که بازتابش نوری را در کاغذ دیواری‌ها ببینید.

  کاغذ دیواری پشت تلویزیون | آپدیت +50 طرح جدید 1402

کلیه کاغذ دیواری‌های اکستریم والز دارای اکلیل و قدرت بازتابش بالا می‌باشند، بنابراین شما بدون اینکه استرسی در قبال تاریک شدن فضای خود داشته باشید، می‌توانید کاغذ دیواری‌های برند اکستریم والز را انتخاب و خرید نمایید.

تصورات غلط در رابطه با کاغذ دیواری

کاغذ دیواری‌ها در صورت کثیف شدن، قابلیت تمیز کردن ندارند

این مورد نیز همانند مورد بالا در کاغذ دیواری‌های قدیمی‌ یا بی‌کیفیت مشاهده می‌شود. نسل جدید کاغذ دیواری‌ها از جنس وینیل و PVC بوده که هر دو قابلیت شست‌و‌شو را با مواد شوینده ضعیف همانند مایع ظرفشویی، شیشه پاک کن، مایع فرش‌شویی و مواردی این چنینی در کاغذ دیواری برخوردار هستند. شما در هنگام خرید حتماً از فروشنده سوال کنید که این کاغذ دیواری قابلیت شست‌و‌شو را با مواد شوینده دارد یا خیر.

کاغذ دیواری‌های اکستریم والز تماماً قابل شست‌و‌شو بوده و در صورت ایجاد آلودگی می‌توان به راحتی آن را تمیز کرد.

تصورات غلط در رابطه با کاغذ دیواری

کاغذ دیواری بعد از مدتی دوده و آلودگی را به خود جذب می‌کند

بله، کاغذ دیواری‌های نسل گذشته این چنین بودند که بعد از مدتی با جذب دوده و آلودگی به خود رنگ و خاصیت اولیه خود را از دست می‌دادند، اما این مسئله نیز توسط تولید‌کنندگان کاغذ دیواری رفع شده و کاغذ دیواری‌های نسل جدید به طور کلی جذب دوده و آلودگی را ندارند. کاغذ دیواری‌های نسل جدید به این دلیل که از مواد دوست‌دار طبیعت ساخته و تولید می‌شوند، به هیچ عنوان دوده و آلودگی را به خود جذب نکرده و همچنین برای افراد ایجاد آلرژی و حساسیت نمی‌کند.

  راهنمای انتخاب کاغذ دیواری مطب؛ حال بیماران خود را خوب کنید!

تصورات غلط در رابطه با کاغذ دیواری

کاغذ دیواری مو و کرک را به خود جذب می‌کند

این مورد را می‌توان گفت در نسل‌های خیلی قدیمی‌ می‌توان دید. خاصیت ضد الکتریسیته ساکن سال‌هاست که در کاغذ دیواری‌ها وجود داشته و آنها به هیچ عنوان کرک و مو را به خود جذب نخواهند کرد.

تصورات غلط در رابطه با کاغذ دیواری

قیمت تمام شده کاغذ دیواری بیشتر از رنگ درمیاد

شما اگر گران‌ترین کاغذ دیواری را انتخاب کنید و به دیوار منزل یا محل کار خود نصب فرمایید با احتساب خدمات نصب و زمان نصب، باز هم قیمت تمام شده آن از رنگ کمتر درمیاید. بهترین رنگ‌ها در بهترین حالت نگهداری می‌توانند 3 سال عمر کنند و بعد از 3 سال شما نیاز به ترمیم یا رنگ‌آمیزی مجدد به دلیل ترک‌های موجود، تیرگی رنگ و جذب دوده خواهید داشت. اما کاغذ دیواری‌های نسل جدید، حتی با گران‌ترین قیمت و در بدترین شرایط نگهداری می‌توانند بیش از 5 سال عمر مفید داشته باشند. زمان نصب کاغذ دیواری در بیشترین حالت 2 یا 3 روز است. بنابراین با خرید کاغذ دیواری نه تنها در هزینه‌های خود، بلکه در زمان خود نیز صرفه‌جویی کردید.

  پوستر دیواری طرح منظره و طبیعت

تصورات غلط در رابطه با کاغذ دیواری

کاغذ دیواری برای همه دکوراسیون‌ها مناسب نیست

این تصور، غلط‌ترین تصوری است که در زمینه کاغذ دیواری می‌شود. به جرأت می‌توان گفت که کاغذ دیواری تنها دیوارپوشی است که بیشترین تنوع را از لحاظ رنگ، طرح، سبک و نوع کاربری دارد. شما با هر سطح سلیقه و با هر نوع رنگ و دکوراسیونی که دارید، اگر بخواهید دیوارپوش خود را ست کنید، گزینه‌ای جز کاغذ دیواری را پیدا نخواهید کرد. از کلاسیک‌ترین حالت تا مدرن‌ترین حالت دکوراسیون تنها کاغذ دیواری است که می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز شما باشد.

تصورات غلط در رابطه با کاغذ دیواری

کلام آخر در رابطه با تصورات غلط کاغذ دیواری

با خواندن مطالب بالا شما متوجه خواهید شد که بیشتر تصورات غلطی که در رابطه با کاغذ دیواری در سطح جامعه وجود دارد به دلیل نسل‌های گذشته کاغذ دیواری است. نسل‌های جدید کاغذ دیواری عیب‌ها و مشکلات موجود در کاغذ دیواری را پوشش داده و دیگر همانند نسل‌های گذشته خود آن نقصان و مشکلات را ندارد. با این وجود اگر شما سوالی در مورد کاغذ دیواری داشتید که در موارد بالا ذکر نشده بود می‌توانید از طریق گذاشتن نظر یا پشتیبانی آنلاین با ما در ارتباط باشید، کارشناسان ما مشتاقانه پاسخ‌گوی شما خواهند بود.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *