کاغذ دیواری پشت تی وی

 

[/vc_row]

هنگام طراحی داخلی کاغذ دیواری پذیرایی، یکی از پر اهمیت‌ترین دیوارهای پذیرایی دیواری است که قرار است تلویزیون در آنجا قرار بگیرد. انتخاب کاغذ دیواری برای پشت تلویزیون چنان محبوبیتی دارد که بیشترین سهم فروش را در زمان انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی دارا می‌باشد.

قبل از اینکه خواندن این مطلب را شروع کنید، یک راهنمایی سریع می‌تواند دید روشن‌تری در خصوص ویژگی‌های کاغذ دیواری پشت تلویزیون به شما بدهد، در نظر داشته باشید مهم‌ترین موضوع در خصوص پوشش دیوار پشت تلویزیون طرح است نه جنس، شما می‌تواند از انواع جنس کاغذ دیواری برای این فضا استفاده کنید. اما مانند همیشه پیشنهاد اِکستریم والز استفاده از کاغذ دیواری پی وی سی یا وینیل است.

دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون
استفاده از طرح‌های ساده برای پشت تلویزیون و دیوار شاخص

کاغذ دیواری پشت تلویزیون

در واقعیت در طراحی خانه‌های ایرانی، یکی از محبوب‌ترین روش‌های دیزاین پذیرایی، کاغذ دیواری پشت تلویزیون می‌باشد. در واقع نصب کاغذ دیواری پشت TV ترند این روزهای دنیای دکوراسیون داخلی است. البته چه ایده‌ای بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از نصب کاغذ دیواری برای دیوار پشت TV که می‌تواند زیبایی چشمگیری به اتاق پذیرایی شما ببخشد.

سرعت نصب کاغذ دیواری‌ها بالا می‌باشد و بدون ایجاد زباله و بوی شیمیایی، تغییرات زیادی را بوجود می‌آورند. همچنین قیمت کاغذ دیواری نسبت به دیگر دیوارپوش‌ها بسیار مناسب‌تر است.

 

کاغذ دیواری پشت تلویزیون
کاغذ دیواری طرح‌دار که هنگام نگاه کردن به تلویزیون، چندان چشم را اذیت نمی‌کند

 

جدیدترین طرح‌های کاغذ دیواری پشت تلویزیون لاکچری

جدیدترین طرح‌های کاغذ دیواری مخصوص پشت ال سی دی، که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است طرح سه بعدی، پتینه، داماسک، برجسته، طرح سنگ و راه راه می‌باشد. که در زیر بررسی آنها می‌پردازیم.

کاغذ دیواری پشت تی وی سبک مدرن
کاغذ دیواری پشت تلویزیون مدرن کد 8129
کاغذ دیواری پشت تی وی سبک مدرن
کاغذ دیواری پشت تلویزیون مدرن کد 8146
کاغذ دیواری پشت تی وی سبک کلاسیک
کاغذ دیواری پشت تلویزیون مدرن کد 8045
کاغذ دیواری پشت تی وی سبک کلاسیک
کاغذ دیواری پشت تلویزیون کلاسیک کد 5056

1. طرح پتینه

کاغذ دیواری‌های طرح بافت با رنگ‌های ملایم بهترین گزینه برای این قسمت از دیوار هستند. از میان انواع بافت، طرح پتینه به علت دارا بودن بافت خاص و نامنظم می‌تواند گزینه هوشمندانه‌ای برای دیوار پشت tv باشند.

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طرح پتینه
استفاده از طرح پتینه با رنگ تیره‌تر نسبت به دیگر دیوارها برای پشت تلویزیون

2. طرح سنگ

این مدل کاغذ دیواری برای کسانی که به سنگ‌های مرمر و سنگ‌های دکوراتیو علاقه دارند، بسیار ایده آل و کارآمد است. چراکه نه هزینه بالای نصب سنگ را در بردارد و نه به اندازه آن زمان‌بر است. در ضمن اینکه جلوه‌ای زیبا و شیک به پس‌زمینه تلویزیون هنگام تماشای آن می‌بخشد.

کاغذ دیواری طرح سنگ
ایده نورپردازی دیوار پشت تلویزیون و استفاده از کاغذ دیواری طرح سنگ

3. طرح راه راه

اگر علاقمند به این طرح هستید، و تصمیم دارید دیوار پشت تلویزیون‌تان را راه راه برگزینید، انتخاب بدی نمی‌تواند باشد. اما معمولا طرح‌های غیر از کاغذ دیواری راه‌راه برای دیوار پشت تلویزیون نتیجه بهتری می‌توانند داشته باشند.

کاغذ دیواری طرح راه راه
کاغذ دیواری طرح راه راه

4. طرح داماسک

طرح کاغذ دیواری داماسک، مثل همیشه یکی از محبوب‌ترین طرح‌های کاغذ دیواری پذیرایی می‌باشد. اگر شما هم از طرفداران این طرح هستید، بهتر است طرح داماسک را بر روی دیوارهای مجاور تلویزیون نصب کنید و از مکمل ساده‌ی آن برای دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید تا شیکی فضای پذیرایی شما را تکمیل کند. همچنین می‌توانید از طرح داماسک با نقش و رنگ یکسان برای دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید.

Wallpaper Back TV
کاغذ دیواری طرح داماسک کد 7035 آلبوم پلوتونیوم

 5. طرح سه بعدی

طرح کاغذ دیواری سه بعدی یکی از طرح‌های پرطرفدار و محبوب است ولی به شرطی که خیلی کارشده و شلوغ نباشد. البته از لحاظ بصری همیشه جلوه دیوار پشت تلویزیون که با کاغذ دیواری پوشش داده شده است، بسیار تاثیرگذار و شیک خواهد بود. اما بهتر است که از طرح‌های شلوغ و پرکار مثل سه بعدی کمتر استفاده نمایید. تصور کنید که ساعت‌ها به تلویزیون که مداوم‌ در حال نمایش تصاویر متحرک و با نور و رنگ‌های درخشان است، خیره شوید؛ در این صورت چشمانتان به اندازه‌ کافی خسته می‌شود. پس بهتر است دیگر یک پس‌زمینه شلوغ و پر طرح از کاغذ دیواری را به آن اضافه نکنیم. مطمئن باشید در طولانی‌ مدت از اینکه طرح کاغذ دیواری پشت تلویزیون را ساده‌تر انتخاب کردید، خوشحال خواهید بود.

  کاغذ دیواری خانه بازی؛ استفاده از طرح‌های کودکانه شاد و جذاب

 

کاغذ دیواری پشت تلویزیون
کاغذ دیواری طرح ترکیبی گلدار کد 7116 آلبوم پلوتونیوم

6. طرح برجسته

امروزه استفاده از کاغذ دیواری‌های نسل جدید با طرح برجسته که دارای نقوش طبیعی‌تر و مدرن است، از گزینه‌های مناسب برای دیوار پشت تلویزیون شماست.

 

کاغذ دیواری طرح برجسته
کاغذ دیواری بافت‌دار یا برجسته به رنگ خنثی همراه با نورپردازی مناسب

 

7. کاغذ دیواری هندسی

مدل کاغذ دیواری هندسی انتخاب خوبی برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون می‌تواند باشد به شرط آنکه از طرح‌های شلوغ و پیچیده استفاده نشود.

 

کاغذ دیواری پشت تلویزیون
ایده طرح شاین و آیینه‌ای برای درخشش بیشتر دیوار پشت تلویزیون

این مدل کاغذ دیواری نیز یک جلوه شیک و لوکس به پشت تلویزیون اتاق پذیرایی عطا می‌کند. باز هم تاکید می‌کنیم که بهتر است رنگ کاغذ دیواری تک رنگ و نهایت رنگ در یک تم‌ رنگی باشد.

 

انتخاب طرح‌ها و نقوش ملایم

کاغذ دیواری‌های با طرح‌ها و نقوش ملایم می‌توانند مورد توجه شما برای این هدف قرار بگیرند. همچنین کاغذ دیواری‌هایی که دارای کنتراست رنگی بالا می‌باشند را نیز بهتر است نادیده بگیرید. مانند کاغذ دیواری‌های سیاه و سفید یا رنگ‌های درخشان و پر تلألو نیز بهتر است از لیست انتخابی کاغذ دیواری شما حذف شوند.

شما باید به فضای پذیرایی خود نگاهی داشته باشید. معمولا دیوار بزرگی که بتواند بهترین ویو را از جهات مختلف در منزل داشته باشد تصمیم درستی است. البته باید میزان فاصله مبلمان یا فضای نشیمن مقابل آن نیز در نظر گرفته‌ شود.

Wallpaper Back TV
ایده هماهنگ بودن دیوار پشت تلویزیون با مبل و دکوراسیون پذیرایی

البته فراموش نکنید در انتخاب این طرح کاغذ دیواری از رنگ‌های روشن استفاده کنید. بطور کلی در مورد هر طرحی که برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون استفاده می‌کنید بهتر است تضاد زمینه و طرح آن زیاد نباشد تا چشم را هنگام تماشای تلویزیون خسته نکند.

کاغذ دیواری پشت تلویزیون
کاغذ دیواری آلبوم پلوتونیوم کد 7063 برای دیوار پشت تلویزیون

کاغذ دیواری پشت تلویزیون می‌تواند بخوبی سادگی بیش از حد دیوار پشت تلویزیون را با طرح‌ها و نقش‌های زیبای خود از یاد ببرد و یک دیوار دیزاین‌شده و زیبا به شما تحویل بدهد.

 

جدیدترین طرح‌های کاغذدیواری پشت تلویزیون 1401

با روند رو به رشد تقاضا برای کاغذ دیواری، هر سال شاهد ورود انواع طرح‌های جدید و خاص به بازار هستیم. بی شک هر طرحی برای یک سبک خاص و در یک فضایی در منزل، کاربرد پررنگ‌تر دارد. از آنجایی که دیوار پشت تلویزیون، یک نقطه کانونی در هر خانه‌ای است؛ انتخاب کاغذ دیواری جدید مناسب برای آن بسیار حائز اهمیت است. اگر به دنبال یک دکوراسیون بروز و شیک هستید، دو طرح زیر گزینه ایده آل برای شماست.

طرح های جذاب کاغذ دیواری 1402

برای کاغذهای دیواری مدل 1402 سوپرایز ویژه ای در نظر گرفتیم ، تا اخر سال مدل های بسیار زیادی موجود خواهد شد ، با ما همراه باشید و اطلاعیه های ما را چک نمایید

کاغذ دیواری درخت و درختچه

یکی از طرح‌های ترند و جدید طی ماه‌های اخیر در صنعت کاغذ دیواری، طرح درخت و درختچه است که با جلوه‌ای از طبیعت، فضای اطراف را زنده می‌کند و روح تازه‌ای به به دکوراسیونتان می‌بخشد. این طرح کاغذ دیواری به صورت انحصاری توسط اکستریم والز طراحی و تولید شده است و مناسب برای دکوراسیون مدرن است. اگر شما هم طرفدار سبک مدرن هستید، می‌توانید از کاغذ دیواری درخت و درختچه در فضای اتاق نشیمن از جمله دیوار پشت تلویزیون و همچنین دیوار پشت تخت در اتاق خواب استفاده نمایید.

 

  انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای هتل ها

کاغذ دیواری شاخ و برگ

طرح شاخ و برگ، از طرح‌های محبوب و پرکاربرد در بازار کاغذ دیواری است. این طرح نیز توانسته هم در سبک کلاسیک با شاخ و برگ منظم و هم در سبک مدرن با طرح‌های نامنظم، جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. کاغذ دیواری هاوایی و استوایی از جمله نمونه طرح‌های پرطرفداری هستند که در دسته کاغذ دیواری شاخ و برگ دار قرار دارند. این طرح با رنگبندی تن خنثی همچون نقره‌ای و طوسی گزینه مناسبی برای پشت تلویزیون شما است.

چه رنگی برای دیوار پشت تلویزیون مناسب است؟

کاغذ دیواری پشت تلویزیون رنگ روشن

امروزه انتخاب رنگ برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون بسیار چالش برانگیز است. موردی که در انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای پشت تلویزیون کمک کننده است توجه به رنگ و سبک سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن است. اگر دوستدار سبک ساده و مینیمال هستید، استفاده از کاغذ دیواری‌های رنگ کاغذ دیواری سفید، کاغذ دیواری طوسی، کاغذ دیواری کرم، شیری و… برای دیزاین دیوار پشت تلویزیون به شما توصیه می‌شود.آلبوم جدید اکستریم والز، آلبوم هاش دو او، تمرکز این آلبوم بر سه رنگ سفید، طوسی و کرم است.

Wallpaper Back TV
استفاده از طرح آرامش‌بخش برای پشت تلویزیون

کاغذ دیواری پشت تلویزیون تیره

 اگر خواستار فضایی سینمایی برای فضای خود هستید، می‌توانید دست به انتخاب رنگ‌های تیره کاغذ دیواری برای دیوار پشت تلویزیون بزنید. انتخاب رنگ‌های تیره همچون آبی تیره، ذغالی، خاکستری و … تمرکز روی صفحه‌ی روشن تلویزیون را بالا می‌برد.

دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون
کاغذ دیواری تیره هم بعنوان دیوار پشت تلویزیون هم بعنوان دیوار شاخص

ال سی دی با کاغذ دیواری مشکی مناسب است؟

ساده‌ترین راه حل دکوراسیون دیوار پشت تی وی با بیشترین امکانات چیست؟ کاغذ دیواری. الگو و رنگی را انتخاب کنید که متناسب با خانه شما باشد و آن را روی دیوار برجسته پشت تلویزیون خود نصب کنید. امروزه بسیاری از مدرن پسندها، به کاغذ دیواری مشکی برای پشت ال سی دی علاقه مند شدند. کاغذ دیواری رنگ مشکی، یک رنگ خاص است گاها با چیدمان شیک و طرح های زیبا، فضا را لوکس و بروز می کند.

کاغذ دیواری پشت ال سی دی مشکی
رنگ مشکی، یکی از رنگ‌های حساس و اثرگذار است که بایستی با سبک منزل ست باشد.

کاغذ دیواری پشت تلویزیون طوسی

رنگ طوسی یک رنگ خنثی است و به راحتی با هر رنگی ست می‌شود. استفاده از کاغذ دیواری رنگ کاغذ دیواری طوسی برای پشت تلویزیون مناسب‌ترین انتخاب برای ایجاد فضای مدرن سالن پذیرایی و اتاق نشیمن شما است.

کاغذ دیواری پشت تلویزیون
کاغذ دیواری طرح راه راه طوسی کد 7004 آلبوم پلوتونیوم نیز برای استفاده در فضای کلاسیک مناسب است

کاغذ دیواری طلایی پشت تلویزیون

کاغذ دیواری طلایی نیز یک رنگ لاکچری و گرم است. کاغذ دیواری طلایی پشت تلویزیون نمایانگر شکوه و جلال در دکوراسیون پشت تلویزیون شماست.

در هنگام خرید کاغذ دیواری برای دیوار پشت تلویزیون رعایت کردن چند نکته مهم است. خرید کاغذ دیواری مناسب برای این دیوار باعث می‌شود که شما برای سال‌های سال از انتخاب کاغذ دیواری‌تان دلزده نشوید. در زیر به برخی از نکات کاربردی اشاره شده است:

 

https://extremestudio.ir/blog/tv/LCD-wallpaper2.webp
استفاده از کاغذ دیواری طلایی در اتاق نشیمن

 

نکات کلیدی در انتخاب کاغذ دیواری پشت تی وی

  • کاغذ دیواری‌های با طرح‌ها و نقوش ملایم می‌توانند انتخاب مناسبی برای پشت تلویزیون باشند.
  • کاغذ دیواری‌های طرح بافت با رنگ‌های ملایم بهترین گزینه برای این قسمت از دیوار هستند.
  • از روش‌های دیگر تغییر دیوار پشت تلویزیون می‌توان به صفحات MDF اشاره کرد. صفحه را در پشت تلویزیون قرار دهید و اطراف آن را به کمک کاغذ دیواری طرح ساده هماهنگ کنید.
  • مدل کاغذ دیواری هندسی انتخاب خوبی برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون می‌تواند باشد به شرط آنکه از طرح‌های شلوغ و پیچیده استفاده نشود.
  •  از میان انواع بافت طرح پتینه و طرح‌های سنگ و بتن به علت دارا بودن بافت نامنظم می‌تواند گزینه هوشمندانه‌ای باشد.
  • کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌ها خیلی درشت و یا خیلی ریز گزینه مناسبی برای نصب روی دیوار پشت تلویزیون نمی‌باشند. به این خاطر که شما حداقل برای تماشای یک فیلم، یک یا دو ساعت به صفحه تلویزیونی که مدام در حال تغییر رنگ و حرکت است خیره می‌شوید.
  کاربرد کاغذ دیواری نارنجی رنگ در دکوراسیون

 

Wallpaper Back TV
در صورت استفاده از رنگ تیره برای پشت تلویزیون باقی عناصر را روشن انتخاب کنید

 

اشتباهات رایج در تزیین پشت تلویزیون

  • بهتر است که زمینه پشت تلویزیون دارای طرح‌های شلوغ و رنگ‌های متضاد نباشد، چرا که چشم را خسته می‌کند.
  • کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌ها خیلی درشت و یا خیلی ریز گزینه مناسبی برای نصب روی دیوار پشت تلویزیون نمی‌باشند. به این خاطر که شما حداقل برای تماشای یک فیلم، یک یا دو ساعت به صفحه تلویزیونی که مدام در حال تغییر رنگ و حرکت است خیره می‌شوید.
  • از آینه برای دیوار پشت تلویزیون استفاده نکنید. استفاده از آینه برای دیوار پشت تلویزیون باعث پرت شدن حواس شما از صفحه تلویزیون می‌شود.
  • از زدن کتابخانه بر روی دیوار پشت تلویزیون اجتناب کنید. کتابخانه بر روی دیوار پشت تلویزیون جز این که فضای شما را کوچک‌تر و شلوغ‌تر نشان دهد، مزیتی ندارد.
  • برای جلوگیری از انعکاس نور به صفحه‌ی تلویزیون دیوار پنجره‌دار سالن پذیرایی و اتاق نشیمن خانه‌ی خود را برای دیوار پشت تلویزیون انتخاب نکنید. همچنین برای سهولت در دید تلویزیون از انتخاب دیوار پنجره‌دار رو به روی تلویزیون نیز پرهیز کنید.
  • افراط در نورپردازی برای دیوار پشت تلویزیون مناسب نیست. نور بیش از حد بر روی دیوار پشت تلویزیون و تماشای آن با صفحه‌ی پرنور تلویزیون نیز باعث خستگی چشم‌ها می‌شود.
  • موضوعی که خیلی اهمیت دارد این است که دیوار پشت تلویزیون نباید مساوی یا بیشتر از خود صفحه نمایش تلویزیون نظر را جلب کند، بلکه باید مکملی باشد برای بهتر دیده شدن صفحه نمایش تلویزیون.

 

  • دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون
    استفاده از طرح‌های پتینه و تک رنگ مناسب برای پشت تلویزیون

قانون طلایی انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون

قانون قطعی برای دیزاین دیوار پشت تلویزیون شما، چه نصب شده باشد یا نباشد، وجود ندارد. تلویزیون‌ها معمولاً در برابر سایه‌های دیواری خنثی مانند سفید، مایل به سفید و خاکستری زیبا به نظر می‌رسند. اگر می‌خواهید کمی صفحه ‌نمایش خود را استتار کنید، ممکن است رنگ تیره مانند مشکی را انتخاب کنید یا تلویزیون خود را با کاغذ دیواری های پر جنب و جوش و طرحدار احاطه کنید تا با هم ترکیب شود. در هر حال در زمان انتخاب به دو نکته توجه نمایید. اولا اینکه کاغذ دیواری پشت تلویزیون و همچنین اکسسوری های اطراف تی  وی را با سبک و دکوراسیون اتاق نشیمن خود ست نمایید. و همچنین از طرح ها و رنگ هایی استفاده کنید که علاوه بر اینکه سبب خستگی چشمانتان نشود، زود دل را نزند. در هر حال انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون در همه فضاها بخصوص فضاهای کوچک بسیار حائز اهمیت است. چراکه نقطه کانونی در منزل شماست.

کاغذ دیواری پشت LCD
طرح کاغذ دیواری پشت LCD، متناسب با سبک دکوراسیون انتخاب می‌شود.

قیمت کاغذ دیواری پشت تلویزیون

اینکه کاغذ دیواری برای چه فضایی استفاده می شود، تعیین کننده قیمت نیست. کاغذ دیواری پشت تلویزیون نیز از این امر مستثنی نیست. سه عامل اصلی طرح، جنس و برنده سازنده کاغذ دیواری؛ قیمت کاغذ دیواری پشت تلویزیون را تعیین می کند. مثلا قیمت کاغذ دیواری قابل شستشو طرح دار PVC، با کاغذ دیواری کاغذی ساده متفاوت است. پیشنهاد می شود پشت تلویزیون، از کاغذ دیواری باکیفیت PVC برند خریداری نمایید تا هم سالها دوام آورد و هم در صورت کثیفی و وجود لکه، به راحتی شستشو شود. برای ارزیابی و تخمین دقیق هزینه، می توانید به مقاله قیمت کاغذ دیواری مراجه نمایید.

قیمت کاغذ دیواری پشت TV
مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در قیمت کاغذ دیواری جنس و برند سازنده آن است.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

    • سلام کاربر عزیز!
      به منظور پیشگیری از خستگی چشم، بهتر است برای پشت تلویزیون از کاغذ دیواری با رنگ های تیره و طرح های شلوغ و بزرگ استفاده نکنید.
      پشت LCD، نقطه کانونی منزل شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *