کاغذ دیواری فیروزه ای

این رنگ شیک یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های فرعی است که انتخاب آن جسارت می‌خواهد. با آنکه منزل ما ایرانی‌ها معمولا با رنگ‌های خنثی و تیره مانند کرم، خاکستری و یا قهوه‌ای دکوراسیون می‌شود. کاغذ دیواری فیروزه ای و رنگ فیروزه ای جز آن دسته از رنگ‌های قوی و جذاب است که در فرهنگ و هنر ما زیاد به چشم می‌خورد. شاید دلیل آن، استفاده از رنگ فیروزه ای در هنر معماری و سفالگری ایرانی می‌باشد. در این مطلب کاغذ دیواری فیروزه ای رنگ در دکوراسیون را بررسی می‌کنیم.

ویدئو کاغذ دیواری فیروزه‌ای رنگ

 

کاغذ دیواری فیروزه ای
رنگ فیروزه ای را به نام رنگ آبی پرشین نیز می‌شناسند.

کاغذ دیواری فیروزه ای رنگ

استفاده از کاغذ دیواری فیروزه ای برای دیوار‌ها به‌ عنوان یک پس‌زمینه فوق‌العاده یکی از راه‌های رسیدن به رنگ دوست‌داشتنی و محبوب فیروزه ای در دکوراسیون است. اما اگر دلتان می‌خواهد مانند یک طراح حرفه‌ای، خانه یا فضای دلخواه‌تان را دکوراسیون کنید این رنگ نیاز به شناخت بیشتر و کامل‌تری دارد. رنگ فیروزه ای یک رنگ معمولی نیست و رنگ فیروزه ای تیره ممکن است نتیجه‌ای که تصورش را داشته‌اید به شما تحویل ندهد.

طرح شاخ و برگی با رنگ فیروزه ای
استفاده مناسب از رنگ فیروزه ای در فضای اتاق کودک

فیروزه ای رنگی سرد در طراحی

فیروزه ای یک رنگ ترکیبی از تون‌های رنگی سرد است به همین دلیل کاربرد آن برای دیوار‌ها نتیجه رضایت‌بخشی را ارائه می‌دهد اما فراموش نکنید که رنگ فیروزه ای یک رنگ شاخص و تاثیرگذار است اگر از تون‌های متوسط یا تیره فیروزه ای استفاده می‌کنید بهتر است برای دیوار شاخص از کاغذ دیواری فیروزه ای استفاده کنید. کاغذ دیواری فیروزه ای رنگ در دکوراسیون بسیار تاثیرگذار و باعث جذابیت و خاص بودن فضای شما می‌شود.

تک دیوار پشت تخت‌خواب، تک دیوار پشت تلویزیون و یا تک دیوار پشت میز کنسول در پذیرایی دیوارهای انتخابی خوبی هستند که می‌توانند به‌عنوان دیوار تاکیدی و یا نقطه کانونی دکوراسیون فیروزه ای به کار روند و به فضای شما عمق و غنا ببخشند. اگر دلتان می‌خواهد کل دیوارهای اتاق را فیروزه ای کنید فراموش نکنید که در مورد کاغذ دیواری فیروزه ای بهتر است از طرح‌های خیلی شلوغ و پر‌نقش‌و‌نگار استفاده نکنید و اگر باز هم اصرار به انتخاب کل دیوار‌ها به این رنگ دارید بهتر است مبلمان و سایر وسایل با رنگ‌های بسیار روشن انتخاب شوند.

کاغذ دیواری فیروزه ای
استفاده از رنگ فیروزه‌ای در کاغذ دیواری کد 4001 برای پشت تلویزیون

استفاده از رنگ فیروزه ای در فضاهای مختلف

فضاهایی که با کاغذ دیواری فیروزه ای یا دکوراسیون‌ آبی طراحی‌ داخلی می‌شوند می‌توانند ظاهری خیال‌انگیز، شادی‌بخش، رمانتیک یا آرامش‌بخش و قاطعانه داشته‌ باشند. بستگی به میزان روشنی و تیرگی و میزان استفاده از پایه رنگی آبی و سبز دارد.

رنگ فیروزه ای به عنوان یک رنگ سرد بهتر است با رنگ‌های گرم‌تر ست شود. ترکیب رنگ فیروزه ای با رنگ‌های زرد و صورتی عالی می‌شود. همچنین ترکیب رنگ خردلی با تون‌های تیره‌تر فیروزه ای نتیجه خوبی به شما تحویل می‌دهد. کلا برای ترکیب رنگ فیروزه‌ای می‌توانید هر تونالیته رنگی که شامل سبز و زرد و آبی می‌شود را بکار ببرید.

کاغذ دیواری فیروزه ای
رنگ فیروزه ای با تلفیقی از طرح نقش ‌و‌نگار در فضای اتاق کار

دکوراسیون با کاغذ دیواری فیروزه ای

اما یکی از بهترین و فوق‌العاده‌ترین ترکیب‌های رنگ فیروزه ای با رنگ‌های متالیک و براق مانند نقره‌ای، طلایی و بژ است. کاغذ دیواری‌هایی که با ترکیب فیروزه ای و این رنگ‌ها وجود دارند بسیار پرطرفدارند و دکوراسیون فضای شما چه به سبک کلاسیک باشد چه مدرن چشم‌گیر و مجذوب‌کننده خواهد بود.

کاغذ دیواری فیروزه ای
کاغذ دیواری اکستریم والز کد 4002 تلفیقی از رنگ داماسک طلایی و پس‌زمینه آبی فیروزه ای

 

فیروزه ای تداعی‌کننده و یادآور آب است. با دکوراسیون فیروزه ای می‌توانید هماهنگی خاصی در فضای سرویس بهداشتی به‌ وجود بیاورید. می‌توانید بخشی از دیوار را تا نصفه با کاغذ دیواری فیروزه ای دکوراسیون کنید. توصیه می‌کنیم برای وسایل و اکسسوری‌ها چون حوله، جامسواکی و غیره حتما این رنگ را برای ست‌شدن با کاغذ دیواری در نظر داشته باشید.

به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه

  • سلام دیوار سرویس بهداشتی ما تا نصف سرامیکه نصف دیگه گچه می تونم از کاغذ دیواری فیروزه ای رنگ استفاده کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *