کاغذ دیواری ساده؛ نکات طلایی قبل از خرید

حتما شنیده‌اید که زیبایی در سادگی است این موضوع در عرصه کاغذ دیواری هم صدق می‌کند! یکی از محبوب‌ترین و پرکاربرد‌ترین دیوارپوش‌ها، کاغذ دیواری ساده است. جدا از قیمت مقرون به صرفه‌اش، بهترین جایگزین به جای رنگ و دیگر دیوارپوش‌ها می‌باشد. کاغذ دیواری‌های ساده، مناسب با هر فضا و مکانی هستند و به راحتی با هر نوع دکوراسیونی ست می‌شوند. با توجه به تنوع رنگی، از ترکیب‌ بندی گرم و شاد گرفته تا سرد و خنثی؛ این نوع کاغذ دیواری برای محیط‌های مختلف اداری، اتاق خواب، پشت تلویزیون، نشیمن و پذیرایی و حتی سقف مناسب است. در این مطلب شما را با رنگ‌ها و ست کردن این طرح از کاغذ دیواری با فضا‌های مختلف آشنا خواهیم کرد. همچنین شما می‌توانید آلبوم جدید اکستریم والز که در سبک مینیمال و ساده هست را در لینکی که در ادامه برای شما قرارداده ایم مشاهده فرمایید:آلبوم هاش دو او

ویدئو کاربرد کاغذ دیواری ساده در فضا

کاغذ دیواری ساده طوسی

رنگ طوسی، یکی از رنگ‌های ترند و موردعلاقه بسیاری از افراد در این سال‌های اخیر است. اگر شما هم جز طرفداران سبک مدرن و مینیمال هستید، کاغذ دیواری ساده طوسی؛ بهترین گزینه و ایده برای شماست. از آنجایی که کاغذ دیواری طوسی؛ هم ساده است و هم دارای رنگ خنثی؛ لذا با بسیاری از لوازم خانه از جمله پرده، مبلمان و فرش با رنگ‌های مختلف ست می‌شود.

کاغذ دیواری طرح ساده و شیک برای پذیرایی

کاغذ دیواری ساده در دکوراسیون

کاغذ دیواری‌های ساده در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شوند و شما با ست کردن رنگ‌های مختلف کاغذ دیواری برای دیوارهای متفاوت می‌توانید دکوراسیون شیک و مدرنی ایجاد کنید. طرح ساده نسبت به کاغذدیواری‌های طرح‌دار ممکن است ارزان‌تر باشند. با نصب کاغذ دیواری طرح ساده شما همیشه مد روز هستید. چرا که کاغذ دیواری ساده همیشه مورد استفاده قرار گرفته و وابسته به سبک و مد هیچ زمانی نیست.

یکی از ترفندهای نحوه استفاده از کاغذدیواری ساده در فضا بکارگیری یک طرح شلوغ‌تر یا رنگی برای یکی از دیوارهاست. این‌گونه سادگی فضا کمتر به چشم می‌آید و زیبایی هر دو طرح کامل می‌شود. طرح‌ پتینه یکی از طرح‌هایی است که می‌توان برای فضای خانه یا محل کار مورد استفاده قرار داد.

  کاغذ دیواری رستوران

بسیاری از افراد علاقمند هستند که تمام فضای اتاق خود، یا یک دیوار خود را به کمک کاغذ دیواری‌های ساده یا پتینه طراحی کنند.

کاغذ دیواری طرح پتینه
کاغذ دیواری طرح پتینه را با رنگ‌های مختلف می‌توان برای هر فضایی استفاده کرد.

نحوه استفاده از کاغذ دیواری ساده در فضا

کاغذدیواری‌های ساده چون کمتر چشم را درگیر می‌کنند باعث نمایش بزرگ‌تر فضای یک اتاق کوچک می‌شوند. طرح‌های ساده‌ای که رنگ‌های تیره‌تر دارند می‌توانند در فضاهای بزرگ‌تر مورد استفاده قرار گیرند.

نحوه استفاده از کاغذ دیواری ساده در فضا، مانند طرح پتینه، ست کردن آن‌ها با  کاغذ دیواری‌های طرح‌دار است.

کاغذ دیواری ساده طرح چوب
کاغذدیواری طرح چوب هم از طرح‌های ساده بشمار می‌رود.

کاغذ دیواری طرح ساده و شیک

فضای خود را روشن‌تر کنید

هنگام استفاده از کاغذ دیواری ساده یا پتینه به دنبال رنگ‌های روشن باشید. اگر می‌خواهید اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد، از انتخاب کاغذ دیواری‌هایی که در آن‌ها از رنگ‌های تیره استفاده شده است، اجتناب کنید.

برای مثال، ممکن است بخواهید به یک راهرو کم‌ نور یا اتاقی که بدون پنجره یا رو به شمال است، کاغذ دیواری اضافه کنید، اگر در این مورد از کاغذ دیواری‌های تیره استفاده کنید، کل فضای شما روشنایی خود را از دست خواهد داد.

انتخاب طرح ساده
طرح‌های ساده در اتاق نشیمن

کاغذ دیواری ساده روشن

کاغذدیواری‌های ساده و روشن از تنوع رنگی بالایی برخوردار است. این کاغذدیواری‌ها به سبب سادگی و رنگ روشنی که دارند در بزرگ‌تر نمایان شدن یک فضای داخلی به صورت بصری و بدون ایجاد تغییر در معماری فضای داخلی می‌شود. کاغذدیواری ساده با طیف رنگی روشن مناسب نصب در هر فضایی است. مخصوصا در فضاهایی که نورگیری خوبی ندارند این کاغذدیواری‌ها سبب روشن‌تر نشان داده شدن فضای داخلی می‌شود. از مناسب‌ترین مکان‌ها برای استفاده از کاغذدیواری ساده‌ی روشن نصب آن بر روی دیوار اتاق خواب کودکان است. این کاغذدیواری‌ها با تزریق روحیه و شادابی در فضای داخلی سبب ایجاد شادابی و روحیه در افراد نیز می‌شوند.

کاغذ دیواری ساده روشن
کاغذ دیواری ساده روشن، فضا را بزرگتر از آنچه که هست نشان می‌دهد.

کاغذ دیواری ساده اکلیلی

کاغذدیواری‌های ساده و اکلیلی ظاهری پر زرق و برق در فضای داخلی ایجاد می‌کند. در خانه‌های کلاسیک استفاده از کاغذدیواری‌های ساده در کنار کاغذدیواری طرح‌دار و مکمل آن درخشش سبک کلاسیک را بیشتر به نمایش می گذارد. همچنین در سبک مدرن یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای دیوار شاخص استفاده از کاغذدیواری ساده‌ی اکلیلی است تا جلب توجه بیشتری داشته باشد و فضایی لوکس به ارمغان آورد. همچنین قابل ذکر است که اکثر کاغذ دیواری‌های نسل جدید  شاین‌دار و اکلیلی هستند و در شب به زیبایی می‌درخشند.

  کاغذ دیواری رنگی؛ جلوه‌ای شاد و پرانرژی برای دکوراسیون منزل شما!
کاغذ دیواری ساده شاین دار
کاغذ دیواری اکلیلی ساده مدرن، درخشش کمتری نسبت به مدل‌های کلاسیک طرح دار دارد.

پتینه‌هایی با الگوهای بزرگ‌تر یا کوچکتر ؟

برای ظاهری رسمی‌تر اما صمیمی‌، پتینه‌هایی با طرح‌هایی در مقیاس بزرگ را انتخاب کنید. طرح‌هایی که الگوهایی در مقیاس بزرگ‌تر دارند، به اتاق‌هایی با وسیله کمتر، کمک می‌کند تا کامل‌تر به نظر برسد.

الگوهای کوچک در رنگ‌های روشن و سرد اتاق را به صورت بصری بزرگ‌تر نشان می‌دهند. به عنوان مثال، پتینه‌هایی با سایه‌های روشن آبی، سبز، بنفش، یا خاکستری سرد را استفاده کنید و نتیجه را ببینید.

اگر می‌خواهید اتاق کوچک‌تر به نظر برسد، از یک الگوی در مقیاس بزرگ با رنگ گرم و تیره استفاده کنید. به عنوان مثال، طرح‌هایی با سایه‌های تیره قرمز، نارنجی و زرد.

طرح و رنگ فعلی اتاق را در نظر بگیرید

اگر نمی‌خواهید دکوراسیون کل اتاق را تغییر دهید، مبلمان، پوشش کف و دکوراسیون کلی را در نظر بگیرید، اگر اتاق شما با رنگ‌های تیره و پر‌رنگ‌تر تزئین شده است، از استفاده از کاغذ دیواری‌های شلوغ خودداری کنید.

اگر دکوراسیون فعلی شما دارای رنگ‌های خنثی برای قطعات اصلی مانند مبلمان است، می‌توانید یک کاغذدیواری با الگوی شلوغ انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک مبل با طرح چهارخانه به خوبی با کاغذ دیواری‌های پتینه تیره رنگ و طرح‌دار هماهنگ نمی‌شود.

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان اتاق پذیرایی

ست کردن رنگ کاغذ دیواری با مبل
می‌توانید رنگ کاغذدیواری خود را با مبلمان خود هماهنگ کنید.

نحوه استفاده از کاغذ دیواری ساده و شیک در فضای پر از طرح

تقریباً هر رنگی با کفپوش‌های گردویی رنگ به خوبی ست‌ می‌شود، در حالی که انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق‌هایی که با کف‌پوش‌های روشن‌تر پوشانده‌ شده است، ممکن‌ است انتخاب را کمی‌ پیچیده‌تر کند. اگر کف اتاق شما با فرش‌های طرح‌دار و شلوغ پوشانده شده است باید از رنگ‌های خنثی برای کاغذدیواری فضا بهره ببرید.

استفاده از کاغذ دیواری ساده در فضای شلوغ
برای فضاهای شلوغ حتما از طرح ساده استفاده کنید.

نحوه استفاده از کاغذ دیواری ساده در فضا: طرح را روی دیوار امتحان کنید!

یکی دیگر از ترفندهای نحوه استفاده از طرح‌های ساده در فضا امتحان کردن آن روی بخشی از دیوار است. سعی کنید قبل از آنکه کاغذدیواری را انتخاب کرده و بخرید، طرح آن را امتحان کنید. برای این‌کار می‌توانید یک رول خریداری کنید و آن را بر روی دیوار خود امتحان کنید یا این‌که عکس کاغذدیواری را بر روی اتاق خود تجسم کنید.

گاهی خرید کاغذ دیواری بدون اینکه تجسمی‌ از طراحی فضای داخلی خود داشته باشید کار بسیار سختی است و امکان دارد طرح و رنگ آن با دکوراسیون فضای شما هماهنگ نباشد.

  کاغذ دیواری چیست؟ هنری زیبا و خلاقانه در دکوراسیون داخلی!
کاغذ دیواری ساده و شیک
استفاده از طرح‌های ساده در کنار طرح‌های کلاسیک

کاغذ دیواری طرح پتینه

کاغذدیواری طرح پتینه در دسته‌ی کاغذدیواری‌های طرح ساده و به روز قرار می‌گیرد. این گروه از کاغذدیواری با طرح‌های انتزاعی که دارد ظاهری شیک در فضای داخلی ایجاد می‌کند و رنگ خود را به شکلی زیبا و مجلل بر روی دیوارها نمایان می‌کند. کاغذدیواری پتینه محدودیت نصب در فضاهای داخلی با دکوراسیون متفاوت نظیر کلاسیک و مدرن را ندارد و قابل نصب بر روی دیوار هر فضای داخلی با هر سبکی است.

کاغذ دیواری پتینه ساده
کاغذ دیواری پتینه ساده، مناسب با هر فضا و سبک دکوراسیونی است.

نحوه استفاده از طرح‌های ساده یا پتینه در فضا بعنوان طرح‌های مکمل

خیلی کم پیش می‌آید که طراحان دکوراسیون داخلی به شما پیشنهاد بدهند که یک طرح ساده را برای کل فضای اتاق خود استفاده کنید.

معمولاً یک کاغذدیواری طرح‌دار شاخص را بر روی دیوارهای شاخص فضا نصب می‌کنند و سپس از کاغذ دیواری‌های طرح ساده بر روی دیوارهای غیرشاخص مجاور بهره می‌برند. این کار باعث می‌شود که طرح شما پخته‌تر و زیباتر به نظر برسد.

کاغذ دیواری با طرح ساده
با طرح‌های ساده به راحتی با هر چیزی هماهنگ می‌شود.

نحوه شستن کاغذدیواری ساده

کاغذدیواری‌های ساده با جنس وینیل قابلیت شستشو دارند و از مقاومت بیشتری نسبت به جنس‌های مختلف کاغذدیواری برخوردارند. قدم اول برای تمیز‌کردن کاغذدیواری ساده گرفتن گرد و غبار روی آن با یک دستمال تمیز و خشک است. بعد از این مرحله با استفاده از یک دستمال مرطوب می‌توانید هر نوع لکه‌ای که بر روی کاغذدیواری ایجاد شده است را از بین ببرید.

 شستن کاغذ دیواری ساده
کاغذ دیواری ساده وینیلی به راحتی پاکسازی می‌شوند.

کاغذ دیواری ساده ارزان

این موضوع درست است که قیمت کاغذدیواری برحسب طرح دچار تغییر است اما جنس کاغذدیواری نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کاغذدیواری‌های نسل جدید با جنس فوق العاده خود از قیمت مقرون به صرفه‌ای برخوردار هستند و تا چندین سال زیبایی خود را مثل روز اول حفظ می‌کنند. اگر به دنبال کاغذدیواری ساده ارزان با جنس مرغوب و با کیفیت می‌گردید به صفحه محصولات اکستریم والز سری بزنید و از محصولات ما دیدن فرمایید.

کاغذ دیواری ساده ارزان
کاغذ دیواری‌های نسل جدید قابل شستشو اکستریم والز، بسیار به صرفه و باکیفیت است.

سوالات پرتکرار کاربران

کاغذ دیواری ساده چه مزیتی نسبت به رنگ دارد؟

از مزیت های کاغذ دیواری نسبت به رنگ می‌توان به مواردی مانند: ارزان‌تر بودن، نصب آسان‌تر و سریعتر و بی بو بودن کاغذ دیواری اشاره کرد.

آیا کاغذ دیواری ساده قابل شستشو است؟

در صورتی که جنس کاغذ دیواری pvc  باشد، بله.

آیا کاغذ دیواری‌های ساده را خودمان می‌توانیم نصب کنیم؟

بله، کاغذ دیواری‌های ساده، پیچیدگی‌های نصب کاغذ دیواری های طرحدار را ندارند و به راحتی می‌توان نصب کرد.

 

به اشتراک بگذارید

19 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *