کاغذ دیواری آبی

رنگ آبی با تاثیر آرامش‌بخش خود یکی از رنگ‌های محبوب در انتخاب کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری آبی رنگ برای هر نوع اتاقی مناسب است و شما بدون دغدغه می‌توانید در هر فضایی آن را به‌ کار ببرید. دکوراسیون آبی به‌ خوبی با اکسسوری‌ها و وسایل چوبی ست می‌شود و فضای شیکی را بوجود می‌آورد. در این مطلب سعی کرده‌ایم راهنمای استفاده از کاغذ دیواری آبی در فضا را برای شما به صورت ساده و جامع بیاوریم، بنابراین با ما همراه باشید.

کاغذ دیواری آبی
کاغذ دیواری گلدار آبی

راهنمای استفاده از کاغذ دیواری آبی در فضا

اگر تمایل به یک دکوراسیون آرامش بخش دارید اما نمی‌دانید که از کدام رنگ باید استفاده کنید، در این مطلب همراه ما باشید تا بهترین راه بکار بردن رنگ آبی در اتاق‌های خانه‌تان را به شما ارائه دهیم.

همان‌طور که می‌دانید رنگ آبی جز دسته رنگ‌های خنثی است و طیف‌های بسیار مختلفی دارد، از جمله: آبی نفتی، لاجوردی، فیروزه‌ای، سرمه‌ای و غیره. اینکه روحیه شما با کدام‌یک از این رنگ‌ها سازگارتر است و در مقابل، دکوراسیون آبی مد‌نظر شما با چه رنگی متعادل می‌شود را فقط با اطلاعات بیشتر نسبت به کاغذ دیواری آبی و طیف‌های آن متوجه می‌شوید.

کاغذ دیواری آبی
استفاده از کاغذ دیواری طرح دریا و اقیانوس پشت دیوار تخت خواب

راهنمای استفاده از کاغذ دیواری آبی نفتی در فضا

کاغذ دیواری آبی نفتی یک نوع آبی بسیار تیره تا حد مشکی است. این رنگ کاغذ دیواری برای دکوراسیون‌های آبی که قصد دارید رسمی‌ و تاثیرگذار باشد مناسب است. فضاهایی مانند پذیرایی‌های بزرگ و دفاتر کاری یک جلوه زیبا و شیک خواهد داشت.

7 1 11zon
استفاده از کاغذ دیواری آبی نفتی در کنار دکوراسیون کرم قهوه ای

کاغذ دیواری آبی کاربنی

آبی کاربنی یک رنگ خاص و منحصربفرد است میزان درخشانی این رنگ بیشتر از رنگ سورمه‌ای است و به‌ طور کلی رنگ آبی کاربنی، یک رنگ خیره‌کننده در طیف‌های رنگی آبی است. کاغذ دیواری کاربنی به خوبی با رنگ زرد و سفید ست می‌شود.

اگر آبی روشن رنگ مورد علاقه‌تان نیست و در عین‌حال دوست دارید فضای اتاق خواب‌تان را با رنگ‌های تون خاکستری گرم کنید این رنگ آبی کاربنی بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد. این رنگ به فضا گرما می‌بخشد و در عین‌حال به اندازه‌ای لطیف است که با هر فضایی در اتاق خودش را تطبیق می‌دهد. بالش‌های طرح‌دار همچنین به فضا انرژی می‌بخشند و رنگ آبی را هم بهتر منعکس می‌کنند.

  به چه نوع کاغذ دیواری کلاسیک می گویند؟
طرح داماسک
استفاده از طرح داماسک طلایی با زمینه آبی فیروزه‌ای فضایی جذابی را ایجاد می‌کند.

 آبی فیروزه ای

آبی فیروزه‌ای یک رنگ سنتی و دلنشین است. این رنگ به خوبی با دکوراسیون سنتی ست می‌شود البته به این معنی نیست که با دکوراسیون مدرن هماهنگ نمی‌شود. این رنگ با رنگ قهوه‌ای ترکیب خوبی پیدا می‌کند.

کاغذ دیواری آبی
به کارگیری پوستر با گل‌های آبی فیروزه برای دکوراسیون آبی و سفید

 

رنگ آبی لاجوردی

رنگ آبی لاجوردی که به عنوان رنگ آبی ایرانی نیز شناخته می‌شود. یک نوع از طیف رنگی آبی است این رنگ نیز به خوبی با زرد خردلی در دکوراسیون آبی ست می‌شود.

2 4
طرح کاغذ دیواری شکوفه‌های سفید با زمینه آبی و مبلمان سفید

 

کاغذ دیواری سورمه‌ای

سورمه‌ای که نوعی آبی تیره است و همیشه برای همه افرادی که از سایه‌های رنگی آبی اطلاعی ندارند. کلیه رنگ‌های آبی تیره، آبی سورمه‌ای شناخته می‌شود.  کاغذ دیواری آبی سورمه‌ای با کوسن‌های آبی در طیف‌های مختلف بر روی مبلمان سفید بسیار هوشمندانه دکور شده و ست می‌شود.

کاغذ دیواری سورمه ای
کاغذ دیواری گلدار سورمه‌ای با مبل نارنجی و سفید ترکیب بسیار زیبا و هوشمندانه‌ای می‌باشد.

آبی کله غازی

آبی کله غازی رنگ آبی است که با مقداری سبز ترکیب شده‌ است. این رنگ نیز به خوبی با قهوه‌ای و رنگ چوب ست می‌شود. جز رنگ‌های خاص آبی می‌باشد که در دکوراسیون منزل هر کسی آن را نمی‌بینید.

 

کاغذ دیواری نشیمن
کاغذ دیواری آبرنگی آبی با کد 3046 مناسب اتاق خواب، پذیرایی و نشیمن

 آبی پرطاووسی

این نوع آبی رنگ جذاب پرهای طاووس است و می‌بینید که اتفاقا طرح کاغذ دیواری آن از پرطاووس پر می‌شود. فضای غذاخوری را می‌توان با این رنگ به صورت پر جلوه و شیک دراماتیکی درآورد.

کاغذ دیواری آبی
کاغذ دیواری ابی پر طاووسی را می‌توان برای اتاق خواب نیز به کار برد.

آبی آسمانی

یک رنگ آرامش‌بخش دیگر آبی آسمانی است که کاغذ دیواری به این رنگ هر اتاقی را خواستنی و دلنشین می‌کند. این رنگ مانند آسمان بی‌انتها انعطاف‌پذیری خوبی برای ست شدن با هر رنگ دیگری در دکوراسیون آبی دارد.

 

کاغذ دیواری گلدار آبی
دکوراسیون آبی با کاغذ دیواری ترکیبی گلدار آبی با کد 4066

راهنمای استفاده از کاغذ دیواری آبی در  پذیرایی

چرا فکر می‌کنید که ممکن است رنگ آبی برای اتاق خواب عالی باشد اما برای فضای پذیرایی نه. رنگ آبی در هر تون و سایه رنگ ایده‌آل و آرامش‌دهنده است. چطور می‌توانید از دکوراسیون پذیرایی با رنگ آبی درباری یا رنگ فیروزه‌ای چشم‌پوشی کنید وقتی این رنگ در عین حال‌که برای شما آرامش را به ارمغان می‌آورد. صبر و حوصله شما را برای انجام امور روزانه و زندگی بالا می‌برد. خلاصه اینکه در فضایی با رنگ آبی احتمال اینکه کسی بتواند اعصاب آهنین شما را خورد کند بسیار پایین است. خوب قانع شدید؟ در عین حال که رنگ آبی طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها با تون آبی را برای شما ارائه می‌دهد. کاغذ دیواری آبی برای اتاق پذیرایی یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای داشتن اتاق پذیرایی با دکور آبی است.

  کاغذ دیواری طرح بته جقه

هنگام استفاده از کاغذ دیواری آبی به‌ رنگ پرده‌ها خوب توجه کنید. رنگ پرده‌ها باید به خوبی با رنگ کاغذ دیواری ست شوند. رنگ سورمه‌ای رنگ خوبی برای هماهنگ شدن با این رنگ می‌باشد. هرچند که خود رنگ سفید یک رنگ خوب برای ست شدن با هر نوع رنگ آبی است.

کاغذ دیواری آبی پرطاووسی
استفاده از کاغذ دیواری آبی لاجوردی با مبلمان سفید

 

راهنمای استفاده از کاغذ دیواری آبی در فضای سرویس بهداشتی

کاغذ دیواری آبی برای سرویس بهداشتی عالی است. چرا که هم‌خوانی خوبی با رنگ دریا، اقیانوس و آب دارد و یک‌‌ هارمونی خوب ایجاد می‌کند.

کاغذ دیواری آبی
کاغذ دیواری راه راه آبی را می‌توان در اتاق خواب، سرویس بهداشتی به کار برد.

راهنمای استفاده از کاغذ دیواری آبی برای تغییر اتاق خواب

تنوع بالای رنگ آبی برای اتاق خواب بسیار ایده‌آل است، چرا که رنگ‌های مختلف کاغذ دیواری آبی می‌توانند فضاهای متفاوتی را ایجاد کنند. بعنوان مثال بد نیست بدانید آبی نفتی غنی و مجلل است. در حالی که آبی آسمانی حس تازگی و تمیزی دارد.

پارچه‌های لایه‌لایه آبی بهترین انتخاب برای ایجاد یک فضای روستایی در اتاق هستند. کاغذ دیواری‌های آبی کمرنگ به اندازه‌ای ظریف و لطیف هستند که ترکیبی از آنها می‌تواند حس گرم و راحتی به اتاق بدهد.

کاغذ دیواری آبی
استفاده از کاغذ دیواری راه راه با گل‌های آبی کلاسیک کد 4106 برای ایجاد یک دکوراسیون پست مدرن و خاص

از طرح‌های لوکس بهره ببرید

اگر می‌خواهید به یک فضای خنثی روح و غنا ببخشید از رخت‌خواب آبی رنگ استفاده کنید. اگر در فضای اطراف فقط رنگ‌های خاکستری کم رنگ، کرم یا قهوه‌ای کمرنگ وجود دارند، می‌توانید برای افزودن جذابیت فضا به آن پارچه‌های کتانی آبی رنگ هم اضافه کنید. کاغذ دیواری آبی نفتی یا سورمه‌ای رنگ‌هایی هستند که به‌راحتی در دکوراسیون آبی با همه چیز هماهنگ می‌شوند.

  استیکر دیواری چیست؟

اسباب و اثاثیه سفید وقتی در مقابل دیوار آبی رنگ قرار می‌گیرند، بسیار روشن‌تر و جذاب‌تر جلوه می‌کنند. لازم نیست که از طرح‌ها و عکس‌ها در همه جای اتاق خواب استفاده کنید، بهتر است سعی کنید فقط به اندازه و شکل و شخصیت دادن به فضا از آنها در جاهای مناسب استفاده کنید.

استفاده از رنگ آبی برای تغییر اتاق خواب
کاغذ دیواری گلدار آبی با مبلمان آبی اتاق خواب

به استقبال دریا بروید

برای اینکه فضا را کمی‌ ساحلی کنید از دریا و رنگ‌های آن الهام بگیرید. می‌توانید از پارچه‌های راه راه و یا روتختی‌های بافته شده استفاده کنید. دلیلی که استایل ساحلی بسیار پرطرفدار است این است که رنگ‌های پایه سفید، آبی، کرمی‌ و خاکستری رنگ‌های لطیف و تطبیق‌پذیری هستند. از اسباب چوبی رنگ شده استفاده کنید تا حس سادگی به فضا بدهید.

کاغذ دیواری آبی
کاغذ دیواری طرح اقیانوس در دکوراسیون فضای ناهارخوری

 

فضا را با یک ست تک رنگ گرم کنید

دکوراسیون خاکستری و سفید، طرحی جدید و درخشان است. اما این طرح ممکن است سرد و بی‌روح به‌نظر آید. با افزودن یک روتختی لوکس آبی نفتی، سردی فضا را گرفته و آن را مجلل و گرم جلوه می‌دهیم. برای انتخاب یک روتختی برای چنین فضایی سعی کنید که از جنس‌های مخمل، یشمی‌ یا بافت‌های کاموایی استفاده کنید.

راهنمای استفاده از کاغذ دیواری آبی در فضا
استفاده از کاغذ دیواری با نقوش ریز آبی و هماهنگی آن با تخت سفید و آبی

رنگ آبی برای اتاق کودک پسر

رنگ آبی برای اتاق کودک پسر به‌ عنوان یک دکوراسیون شیک و همیشه پرطرفدار به حساب می‌آید. این کاغذ دیواری به خوبی با دکوراسیون اتاق و روحیات پسربچه جور می‌شود.

راهنمای استفاده از کاغذ دیواری آبی در فضا
کاغذ دیواری آبرنگی آبی کد 3046 با اتاق خواب آبی

 

راهنمای استفاده از کاغذ دیواری آبی در فضا همانند اتاق خواب

رنگ آبی اتاق خواب را با دیوار و روتختی به هم گره بزنید، یعنی اگر برای اتاق‌تان دکوراسیون آبی را در نظر گرفته‌اید، با استفاده از کاغذ دیواری آبی و تخت‌خواب‌تان آن را عملی کنید. طیف پر رنگ و خیره‌کننده این دیوار به تنهایی می‌تواند بسیار بر فضا غالب شود. اما یک لحاف و روتختی مانع از آن می‌شود. داشتن لحاف، به تنهایی یک استایل قدیمی‌ است. اما اگر لحافی به رنگ آبی‌تیره انتخاب کنیم و آن را با رنگ‌های روی دیوار هماهنگ کنیم، طراحی زیبایی خواهیم‌ داشت.

راهنمای استفاده از کاغذ دیواری آبی در فضا
می‌توانید رنگ گل‌های کاغذ دیواری خود را با مبلمان خود هماهنگ کنید.
به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *