ویژگی های کاغذ دیواری نسل جدید

از اولین روزی که کاغذ دیواری پا به عرصه وجود گذاشته است، قرن‌ها می‌گذرد. پیشرفت تکنولوژی و صنعت چاپ تاثیر بسزایی در بوجود آمدن، کاغذ دیواری‌های نسل جدید کرده و کاغذ دیواری‌های امروزی را به سطح کاملاً جدیدی رسانده است. امروزه بین انواع مختلف الگوها و بافت‌ها، هزاران گزینه متفاوت وجود دارد. پیشرفت در تکنیک‌ها و پرداخت‌های جدید چاپ، دائماً مرزها را تغییر می‌دهد و در دسترس بودن بسترهای جدید، آن را هیجان‌انگیزتر می‌کند. استانداردهای کاغذ دیواری‌ها تیز دست‌خوش تغییر شده و پیشرفت‌های بسزایی داشته است.

 

ویدئو ویژگی های کاغذ دیواری نسل جدید

 

ویژگی های کاغذ دیواری نسل جدید
کاغذ دیواری طرح داماسک کد 5103 از آلبوم هیدروژن

ویژگی‌های کاغذ دیواری های نسل جدید

کیفیت کاغذ دیواری‌های نسل جدید با توجه به جنس و نوع آن‌ها مشخص می‌شود. یک کاغذ دیواری استاندارد و مرغوب تا سال‌های زیادی می‌تواند دوام و کیفیت خود را نگه دارد.

مواردی که در هنگام انتخاب کاغذ دیواری باید رعایت شوند، شامل موارد زیر است:

  • اگر جنس روکش کاغذ دیواری وینیل است، باید حدود 500 گرم در هر متر مربع از کاغذ دیواری وینیل مصرف شود.
  • کاغذ دیواری مرغوب به راحتی خراشیده و پاره نمی‌شود.
  • یکی از خصوصیات کاغذ دیواری خوب، قابلیت شستشوی آن با مواد شوینده خانگی است.
  • کاغذ دیواری مرغوب پس از نصب سطحی صاف و بدون درز دارد.
  • بعد از نصب و اجرا روی دیوار دچار بهم ریختگی طرح و رنگ نشود.
  • کاغذ دیواری نامرغوب پس از نصب دچار حفره و حباب می‌شود.
  • گرد و غبار ناشی از محیط نباید بر روی کیفیت و شفافیت کاغذ دیواری تاثیر بگذارد.
ویژگی‌های کاغذ دیواری نسل جدید
کاغذ دیواری طرح داماسک قواره‌ای کد 5056 از آلبوم هیدروژن

قابلیت شست‌و‌شو

تمامی‌ کاغذ دیواری های نسل جدید قابلیت شست‌و‌شو دارند و دارای روکش خاصی از جنس وینیل و لاک رزینی ضدآب هستند. این خاصیت باعث می‌شود که تمیز کردن سطح کاغذ دیواری بدون ایجاد آسیب به ظاهر آن ممکن شود. هر‌چه این پوشش متراکم‌تر و قوی‌تر باشد، سطح آن در برابر شست‌و‌شو مقاوم‌تر است.

کاغذ دیواری‌های قابل شست‌و‌شو از نظر مقاومت در برابر آب و شستن به چهار دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • ضد آب
  • مقاوم در برابر شست‌و‌شو
  • بسیار مقاوم در برابر شست‌و‌شو
  • مقاوم در برابر اسکراب یا خراشیدگی
کاغذ دیواری های نسل جدید قابلیت شست و شو
کاغذ دیواری طرح شاخ و برگ کد 5016 از آلبوم هیدروژن

کاغذ دیواری ضد آب

در این نوع کاغذ دیواری می‌توانید خمیر ناشی از چسباندن کاغذ دیواری را با کمک قرار دادن یک اسفنج یا یک پارچه مرطوب پاک کنید. فقط کافی است که اسفنج یا پارچه مرطوب خود را بر روی خمیر کاغذ دیواری قرار دهید؛ باید در نظر داشته باشید که در این مدل از کاغذ دیواری‌ها از مالیدن اسفنج بر روی کاغذ دیواری خودداری فرمایید.

در این نوع کاغذ دیواری، از مواد پاک‌کننده شیمیایی همانند مواد شوینده، صابون و مایع ظرف‌شویی و دیگر موارد، نمی‌توان استفاده کرد. این کاغذ دیواری ‌ها برای اتاق‌هایی مانند اتاق خواب، نشیمن، اتاق مطالعه و اتاق کار مناسب هستند که در آن‌ها احتمال کثیفی حداقل است یا اصلا وجود ندارد.

  استفاده از کاغذ دیواری در آپارتمان؛ فضایی شیک و مدرن در زندگی شما!
کاغذ دیواری ضد آب نسل جدید
کاغذ دیواری طرح داماسک ترکیبی کد 5106 از آلبوم هیدروژن

کاغذ دیواری مقاوم در برابر شست‌و‌شو

در این مدل کاغذ دیواری‌ها لکه‌ها و کثیفی‌هایی که به تازگی ایجاد شده‌اند را می‌توان با یک پارچه یا اسفنج مرطوب و مقداری ماده شوینده ضعیف (محلول در آب) پاک کرد.

به دلیل مقاومت کم این دسته از کاغذ دیواری‌ها در برابر شوینده‌های قوی، لکه‌های چربی و روغن در این مدل ممکن است به سختی پاک شوند. بنابراین بهتر است که در هنگام خرید کاغذ دیواری به ویژگی ضد گرد و غبار و چربی آن توجه نمایید.

این مدل کاغذ دیواری‌ها برای استفاده در هر فضایی مناسب هستند، اما پیشنهاد می‌کنیم که از استفاده آن‌ها در آشپزخانه، سرویس بهداشتی و اتاق کودک خودداری فرمایید.

کاغذ دیواری مقاوم در برابر شست و شو مناسب آشپزخانه
کاغذ دیواری طرح گلدار رونده کد 4086 از آلبوم اورانیوم

کاغذ دیواری ‌های بسیار مقاوم در برابر شستشو

کاغذ دیواری‌ های بسیار مقاوم در برابر شستشو با یک لایه وینیل بسیار متراکم پوشانده‌ می‌شوند. در این مدل هم باید از مواد شوینده ضعیف استفاده‌ کرده و از مالیدن بیش از حد مواد شوینده بر روی کاغذ دیواری خودداری کنید.

پیشنهاد می‌شود که به هیچ عنوان برای از بین‌ بردن لکه‌های موجود بر روی کاغذ دیواری از برس استفاده‌ نشود. این کاغذ دیواری‌ها در برابر رطوبت بسیار مقاوم‌تر از دو نوع قبلی هستند، بنابراین برای فضاهای مرطوب همانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه و مناطق پر رفت و آمدتر همانند راهروها و اتاق کودک توصیه می‌شوند.

کاغذ دیواری ‌های بسیار مقاوم در برابر شستشو
برای فضاهای مرطوب باید از کاغذ دیواری‌های مقاوم در برابر شست‌و‌شو استفاده کنید

کاغذ دیواری‌ های مقاوم در برابر خراشیدگی

کاغذ دیواری های نسل جدیدی که در برابر خراشیدگی مقاوم هستند را می‌توان با استفاده از یک برس نرم تمیز کرد. این دسته از کاغذ دیواری‌ها با لایه وینیل ضخیم روکش داده‌ شده‌اند، بنابراین در برابر خراشیدگی بسیار مقاوم‌تر می‌باشند. برای تمیز کردن و از بین‌ بردن لکه‌های محلول در آب و محلول در چربی در کاغذ دیواری‌ هایی که دارای ویژگی مقاوم در برابر خراشیدگی هستند، می‌توان از برس یا یک ساینده ملایم استفاده کرد.

این کاغذ دیواری به دلیل داشتن قابلیت بالای شست‌و‌شو، قابلیت استفاده در فضاهایی همانند آشپزخانه را دارد.

کاغذ دیواری قابل شست و شوی آشپزخانه
کاغذ دیواری طرح شاخ و برگ کد 5018 از آلبوم هیدروژن

نکته‌های بعد از شست‌و‌شوی کاغذ دیواری

برای اینکه کاغذ دیواری‌های قابل شستشو برای مدت زمان طولانی ماندگاری داشته باشند، رعایت چند نکته بعد از شست‌و‌شو الزامی‌ است :

  1. بعد از تمیزکردن، رطوبت را به کمک دستمال خشکی بگیرید.
  2. از کشیدن دستمال به صورت خشن بر روی سطح کاغذ دیواری خودداری فرمایید.
  3. اگر از پارچه میکروفیبر استفاده می‌کنید نیازی به مواد شوینده ندارید، چرا که این پارچه جهت لکه‌گیری کافی است.
  4. شوینده ملایم را مستقیما روی اسفنج یا دیوار نمالید، ابتدا آن را در آب حل کنید.
  5. از محصولات شوینده قوی همانند سفید‌کننده‌ها که خاصیت حل شوندگی بالایی دارند استفاده نکنید.
  6. در فضاهایی با رطوبت بالا مانند سرویس بهداشتی، برای حفظ عمر کاغذ دیواری از تهویه‌های مناسبی استفاده شود.
  مراکز فروش کاغذ دیواری در مشهد کجاست؟
کاغذ دیواری قابل شست و شوی سرویس بهداشتی
ایده عالی برای استفاده از کاغذ دیواری در سرویس بهداشتی

تثبیت رنگ

ثبات رنگ کاغذ دیواری های نسل جدید بسیار بالاست، این کاغذ دیواری‌ها تا سالیان درازی تغییر رنگ ندارند و این قابلیت به دلیل مقاومتی است که در برابر نور خورشید و دمای محیط دارند. این قابلیت از نظر استاندارد کاغذ دیواری درجه‌بندی می‌شود، در این درجه‌بندی عدد 3 سطح متوسط و 7 سطح عالی ثبات رنگی را نشان می‌دهد. معمولاً قابلیت ثبات رنگ را بر روی کاور کاغذ دیواری‌ها یا درون آلبوم آن‌ها با علامت‌های مخصوص نشان می‌دهند.

تثبیت رنگ در کاغذ دیواری ها
کاغذ دیواری طرح نقش و نگار کد 5120 از آلبوم هیدروژن

ضد گرد و غبار و چربی

کاغذ دیواری های نسل جدید به دلیل داشتن خاصیت آنتی استاتیک، گرد و غبار را به خود جذب نمی‌کنند. علاوه‌بر عدم جذب گرد و غبار، این نسل از کاغذ دیواری‌ها جذب حداقل چربی را داشته و برای مدت زمان زیادی نیازی به شست‌و‌شو و تمیز کردن ندارند.

کاغذ دیواری ضد گرد و غبار و چربی
کاغذ دیواری طرح داماسک گلدار کد 5082 از آلبوم هیدروژن

ضد الکتریسیته ساکن

الکتریسیته ساکن نتیجه عدم تعادل بین بارهای منفی و مثبت در یک جسم است. این بارها تا زمانی که راهی برای آزادسازی یا تخلیه پیدا نکنند، می‌توانند روی سطح جسم جمع شوند. یکی از راه‌های تخلیه آن‌ها برخورد به یک جسم رساناست.

این موضوع در رابطه با کاغذ دیواری بسیار حائز اهمیت است. به دلیل اینکه کاغذ دیواری‌ها در محیط‌های مختلفی نصب می‌شوند و اگر خاصیت آنتی استاتیک یا همان ضد الکتریسیته ساکن نداشته باشند، زود کثیف شده و احتیاج به تعویض پیدا می‌کنند.

با اضافه شدن افزودنی‌های آنتی استاتیک به پلاستیک‌ها، مقاومت الکتریکی آن‌ها کاهش می‌یابد و بار الکتریکی آن‌ها تخلیه می‌شود. آنتی استاتیک‌ها مانند اسیدهای چرب، آمین‌های اتوکسیله شده، آلکیل فسفات و سولفون‌ها، هستند. از این فناوری برای تولید کاغذ دیواری های نسل جدید، که فاقد الکتریسیته ساکن هستند نیز، استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری ضد الکتریسیته ساکن
کاغذ دیواری طرح گلدار قواره‌ای کد 5029 از آلبوم هیدروژن

دوستدار محیط زیست

کاغذ دیواری های نسل جدید برخلاف نسل‌های گذشته فاقد مواد شیمیایی مضر برای محیط زیست هستند. در‌ گذشته کاغذ دیواری‌ها قابل بازیافت نبوده و در آن‌ها مواد شیمیایی به کار می‌رفت که به سلامت افراد و محیط زیست آسیب می‌رساند. با شناخت این مواد مضر، در ساخت کاغذ دیواری های نسل جدید از مواد سازگار با محیط زیست و طبیعی‌تری استفاده می‌شود. در کاغذ دیواری‌ های جدید از وینیل استفاده می‌شود که قابل بازیافت بوده و باعث می‌شود که آن‌ها دوست‌دار محیط زیست باشند.

چسب‌های نسل جدید که برای نصب کاغذ دیواری استفاده می‌شود بر پایه آب بوده و از مواد مضر شیمیایی در آن‌ها استفاده نمی‌شود.

کاغذ دیواری های دوستدار محیط زیست
کاغذ دیواری طرح پتینه کد 5001 از آلبوم هیدروژن

برجستگی متفاوت

در طراحی کاغذ دیواری های نسل جدید و مرغوب سعی بر آن می‌شود که به کار بعد بدهند. این بعد در طراحی کاغذ دیواری باعث جلوه بخشیدن به طرح روی کاغذ دیواری و زیباسازی دکوراسیون می‌شود.

  کاغذ دیواری سلطنتی
کاغذ دیواری برجسته
کاغذ دیواری طرح گلدار رونده کد 5002 از البوم هیدروژن

درخشندگی و بازتاب نور

کاغذ دیواری های نسل جدید می‌توانند بصورت مات، صیقلی و یا درخشان تولید شوند. کاغذ دیواری‌ هایی که بصورت مات تولید می‌شوند هیچ‌گونه بازتاب نوری ندارند. در نسل جدید کاغذ دیواری‌ های اکستریم والز در سطح کاغذ دیواری‌ها از مواد درخشنده‌ای استفاده می‌شود که اصطلاحاً به آن شاین گفته می‌شود. شاین باعث می‌شود که بازتابش نور در این مدل از کاغذ دیواری‌ها بسیار بالا بوده و بتوان آن‌ها را در هر فضایی حتی با نور کم استفاده کرد.

درخشندگی و بازتاب نور
کاغذ دیواری طرح شاخ و برگی کد 5102 از آلبوم هیدروژن

قیمت اقتصادی و بصرفه

کاغذ دیواری‌‌ها به دلیل ماهیت طرح و کاغذ در انواع مختلفی از نظر جنس و طرح وجود دارند و به همین دلیل با توجه به نیاز شما، قیمت‌های متفاوتی برای آن‌ها در نظر گرفته‌ شده‌ است. از این‌رو می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، کاغذ دیواری موردنظر خود را با توجه به سلیقه‌تان انتخاب کنید.

قیمت اقتصادی و بصرفه
کاغذ دیواری طرح گلدار رونده کد 5002 از آلبوم هیدروژن

طرح‌های جدید و به روز

کاغذ دیواری‌ هایی امروزه در بازار موفق هستند که بتوانند با توجه به مدها و ترندهای روز جلو بروند. خاصیت این روند در مجموعه اکستریم والز باعث شده است که سالیانه آلبوم‌های جدید و به روزی را با توجه به سبک و سلیقه مردم روانه بازار کند.

طرح‌های جدید و به روز
کاغذ دیواری طرح گلدار راه راه کد 5038 از آلبوم هیدروژن

نصب سریع و آسان کاغذ دیواری های نسل جدید

به طور کلی اجرای کاغذ دیواری آسان‌تر از سایر دیوارپوش‌ها می‌باشد. علاوه‌بر این، نسل جدید چسب‌های کاغذ دیواری بر پایه آب بوده و بوی ناشی از استفاده آن بر روی دیوارها بسیار کمتر شده است. چسبندگی قوی‌تر این نسل از چسب‌ها باعث شده‌ است که نصب کاغذ دیواری با سرعت بیشتری نسبت به قبل انجام بپذیرد.

نصب سریع و آسان
کاغذ دیواری طرح گلدار رونده کد 5089 از آلبوم هیدروژن

آلبوم هیدروژن، نسل جدید کاغذ دیواری اکستریم والز

با توجه به خواصی که درباره نسل جدید کاغذ دیواری‌ ها ذکر شد، شرکت اکستریم والز کاغذ دیواری‌ هایی که در آلبوم جدید خود مورد استفاده قرار داده است را تماماً براساس استانداردهای جدید طراحی و تولید کرده است. کاغذ دیواری‌ های نسل جدید اکستریم والز علاوه بر دوست‌دار محیط زیست بودن، بازتابش فوق‌العاده، آنتی استاتیک بودن و قیمت اقتصادی دارای طرح‌های بروز می‌باشد.

آلبوم هیدروژن
کاور آلبوم هیدروژن

اکستریم والز در این آلبوم با توجه به نیازهای بازار و سلایق و مدهای روز، طراحی‌های خود را انجام داده‌است. طرح‌های موجود در این آلبوم به صورت برجسته و با حکاکی‌های تخصصی و دستی انجام گرفته است که باعث شده آلبوم هیدروژن بسیار متفاوت از سایر آلبوم‌های موجود در بازار کاغذ دیواری باشد.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *