طراحی اتاق خواب آرامش بخش

به همان اندازه که کیفیت تخت خواب در حال روحی ما تاثیر‌گذار است، طراحی اتاق خواب آرامش‌ بخش با کاغذ دیواری آرامش بخش نیز از اهمیت مشابهی برخوردار است. باید اتاق خواب خود را به گونه‌ای دکوراسیون کنید که آرامش و راحتی را با خود به همراه داشته باشد. اگر در شب یک خواب راحت را تجربه نکنید، بر تمام روز شما تاثیر منفی می‌گذارد. علاوه بر دردهای جسمانی که یک خواب ناکافی به همراه دارد، یک بی‌حالی آزاردهنده تمام روز همراه شما خواهد بود. بدون شک با این شرایط نمی‌توانید بر کار خود تمرکز کرده و از زندگی لذت ببرید.

به طور تقریبی یک سوم از زمانی که در شبانه روز در اختیار داریم را در خواب سپری می‌کنیم. اما آیا به اتاق خواب که این زمان خود را در آن سپری می‌کنیم اهمیت کافی می‌دهیم؟

طراحی اتاق خواب آرامش بخش

بیشتر زمانی که در اتاق خواب می‌گذرانیم معمولا در خواب سپری می‌شود، اما نباید این موضوع باعث شود که تصور کنیم طراحی اتاق خواب و وجود کاغذ دیواری آرامش بخش اهمیت چندانی ندارد. زیرا شروع روز در اتاقی که سبک و شخصیت ما را به نمایش می‌گذارد به معنای این است که روز پر‌انرژی‌تر و مفیدتری را در پیش خواهیم داشت. در این صورت می‌توانیم بهره کافی را از زمان بیداری خود ببریم.

هم‌چنین امروزه اتاق خواب تنها مکانی برای خوابیدن به شمار نمی‌رود، بلکه می‌توان اتاق خواب را بعنوان مکانی آرامش بخش و درمانی بعد از یک روز سخت کاری و همچنین به عنوان پناهگاهی امن و شخصی در زمان‌هایی که می‌خواهیم تنها باشیم نیز تصور کنیم.

انرژی در اتاق خواب
کاغذ دیواری اکستریم والز کد 3008 طرح گلدار مناسب فضای اتاق خواب

استفاده از مبلمان مناسب

اگرچه مبلمان و اشیائی که در تمام اتاق خواب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای کارکردی مشابه هستند. همان‌گونه که هر فردی سبک و سلیقه متفاوتی دارد، این اشیاء نیز در سبک‌ها و طرح‌های متفاوتی تولید می‌شوند. می‌توانید براساس شخصیت و علایق خود مناسب‌ترین آن‌ها را برای اتاق خواب خریداری کنید. به قدری این طراحی‌ها متنوع هستند که هر فردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند اتاق خواب آرامش بخش خود را طراحی کند و هیچ مانعی سر راه او وجود نخواهد داشت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سبک خود را مشخص کرده و مناسب‌ترین اشیاء را خریداری کنید تا به اتاق خواب آرامش بخش دست پیدا کنید.

چیدمان اتاق خواب
استفاده از مبلمان راحتی در دکوراسیون اتاق خواب

استفاده از رنگ‌های خنثی

رنگ‌هایی مانند بژ، قهوه‌ای، رنگ‌های خاکی و تمام رنگ‌های خنثی برای ایجاد فضایی آرامش‌بخش در اتاق‌خواب بهترین انتخاب بشمار می‌روند. به همین دلیل است که این رنگ‌ها به عنوان پرکاربرد‌ترین و محبوب‌ترین رنگ‌ها برای کاغذ دیواری آرامش بخش اتاق خواب شناخته شده و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. رنگ‌های خنثی نه انرژی شما را افزایش داده و نه کاهش می‌دهند و به همین دلیل باعث می‌شوند تا بدن در حالت تعادل قرار بگیرد.

اما به این موضوع توجه داشته باشید، زمانی که می‌خواهید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید حتما یک ترکیب رنگی مناسب ایجاد کرده و تا جای ممکن رنگ‌های متضاد را نیز به کار برده و کنتراست ایجاد کنید تا فضا از یکنواختی خارج شود. رنگ‌های خنثی زمانی که در کنار مصالح طبیعی مانند چوب به کار برده شوند، ترکیبی بی نظیر ایجاد کرده و اتاق خواب آرامش بخشی پر از گرما و صمیمیت بوجود می‌آورند. در چنین اتاقی می‌توانید خوابی سالم و آرام را تجربه کرده و روز خود را با انرژی بیشتری آغاز کنید.

چیدمان اتاق خواب
استفاده از چند رنگ در دکوراسیون باعث ایجاد کنتراست و فضا را از یکنواختی خارج کرده است.

استفاده از رنگ‌های پاستلی

بدون شک رنگ‌های پاستلی رنگ‌هایی آرامش بخش هستند که در هر محیطی که به کار برده شوند راحتی را به همراه خواهند داشت. با ایجاد کنتراستی مناسب و استفاده از پارچه‌هایی مانند پارچه مخملی، می‌توانید ظاهری لوکس و ملایم به اتاق خواب آرامش بخش خود بخشیده و فضایی آرامش بخش را به دست بیاورید. رنگ‌های پاستلی باعث می‌شوند تا چشم‌ها استراحت کرده و فضایی متعادل را در اتاق خواب ایجاد می‌کنند. ترکیب رنگ‌های پاستلی و رنگ‌های خنثی نیز می‌تواند نتیجه موفقیت‌آمیزی را به همراه داشته باشد.

طراحی آبرنگی
خانه‌های امروزی به حس گرما و جذابیت بیشتری نیاز دارند که می‌توان آن را به وسیله رنگ‌های پاستلی ایجاد کرد.

استفاده از رنگ‌های تیره

شاید آنچه که برای یک خواب راحت به آن نیاز دارید، اتاق خوابی است که با رنگ‌های تیره طراحی شده‌ باشد. برای مثال زمانی که تنالیته‌های تیره و گرم رنگ قهوه‌ای با طیف‌های روشن و سرد رنگ آبی ترکیب شوند، نتیجه زیبایی را به همراه خواهد داشت. هم‌چنین رنگ سیاه نیز می‌تواند در اتاق خواب بعنوان کاغذ دیواری آرامش بخش، نتیجه موفقیت‌آمیزی را به همراه داشته باشد. تنها باید قدرت ریسک‌پذیری خود را تقویت کرده و از بکار بردن رنگ‌های تیره هراس نداشته باشید.

دکوراسیون رنگ تیره
رنگ‌های تیره در فضای نشیمن شما می‌توانند وزن و عمق ببخشند.

رنگ صورتی

رنگ صورتی همانند رنگ آبی بسیار آرامش بخش می‌باشد. در ضمن اینکه رنگ صورتی احساس گرمابخشی را به فضای خانه می‌دهد. شما می‌توانید از این رنگ برای فضای نشیمن یا اتاق خواب خود استفاده کنید.

استفاده از رنگ های صورتی در دکوراسیون
رنگ‌های صورتی و خاکستری از نمونه رنگ‌هایی هستند که ترکیب آن‌ها نمای بسیار زیبایی ایجاد خواهد کرد.

رنگ آبی آرام بخش

آبی نماد اقیانوس است و به عنوان رنگی آرام بخش شناخته شده است. آبی همچنین احساس امنیت و اعتماد را بر‌می‌انگیزد. این رنگ می‌تواند بعنوان کاغذ دیواری آرامش بخش انتخاب خوبی برای دفتر کار یا اتاق خواب شما باشد.

رنگ آبی آرام بخش
برخلاف تصور عموم مردم، آبی ساکت و فاقد انرژی نیست. تونالیته خاصی از رنگ آبی، بسیار پرانرژی و شاداب است

توجه به چشم‌انداز بیرونی

میزان نور طبیعی که اتاق خواب دریافت می‌کند به اندازه طراحی داخلی آن اهمیت دارد. برای بسیاری از افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند امکان وجود منظره‌ای باز و زیبا در مقابل پنجره وجود ندارد. اما با این وجود استفاده از پنجره‌ای بزرگ و وسیع در اتاق خواب و تهویه مرتب هوای اتاق در افزایش کیفیت خواب و ایجاد اتاق خواب آرامش بخش تاثیر‌گذار خواهد بود. هرچه پنجره‌ای که در اتاق‌خواب وجود دارد ابعاد بزرگ‌تری داشته‌ باشد، نور بیشتری وارد اتاق شده و فضای سالم‌تری در آن ایجاد خواهد شد. هم‌چنین پنجره بزرگ باعث دلباز‌تر دیده شدن اتاق شده و آرامش بیشتری را به همراه خواهد داشت.

توجه به چشم انداز بیرونی
طراحی فضاهایی نیمه باز ‏مانند ایوان، تراس و بالکن نیز قطعاً کیفیت بصری دکوراسیون داخلی را تقویت خواهد کرد.

دوری از اشیاء اضافه برای طراحی اتاق خواب آرامش بخش

می‌توان گفت که درست مانند سایر نقاط خانه، اولین قانون برای طراحی فضایی آرامش بخش در اتاق خواب، دوری از لوازم و اشیاء اضافه است. بزرگ‌ترین مشکل اتاق‌ها، به خصوص اتاق‌هایی که فضایی کمتر از اتاق‌های استاندارد دارند، این است که تمام فضا با اشیاء مختلف پر شده و فضای خالی باقی نمی‌ماند. این موضوع باعث می‌شود فضای کافی برای حرکت کردن وجود نداشته باشد و علاوه بر این اتاق‌ شلوغ و نامرتب بنظر برسد.

به همین دلیل هم در خرید مبلمان اتاق خواب باید بسیار مراقب بوده و هم طراحی اتاق خواب آرامش بخش‌تان را با اشیاء اضافه، حتی وسایل بی‌مورد پر نکنید. فراموش نکنید که قانون اول برای رسیدن به آرامش، سادگی است. در اتاقی که مملو از اشیاء مختلف است فضایی آزاردهنده و احساس خفگی ایجاد خواهد شد. اگر به دنبال تجربه خوابی آرام و فضایی آرامش‌بخش هستید، لوازم و اشیاء اضافه را از اتاق‌خواب خود دورکنید.

کاغذ دیواری آرامش بخش
طراحی‌های شلوغ در دکوراسیون اتاق خواب موجب فضایی آزار‌دهنده خواهد شد.

توجه به سیستم روشنایی مناسب در اتاق خواب آرامش بخش

یکی از نکات کلیدی در طراحی اتاق خواب آرامش بخش، انتخاب نورپردازی ملایمی‌ است که فضایی آرام و راحت را در اختیار شما قرار دهد. بدون شک زیر یک نور سفید فلورسنت نمی‌توان آرامش را تجربه کرد. هرچه نوری که برای اتاق خواب انتخاب می‌کنید به نور خورشید نزدیک‌تر و ملایم‌تر باشد، فضای آرامش بخش‌تری ایجاد خواهد شد.

توجه به سیستم روشنایی مناسب
روشنایی یک فاکتور بسیار مهم و قدرتمند در طراحی داخلی هر خانه‌ای به شمار می رود.

نمایش سلیقه شخصی در اتاق خواب آرامش بخش

بهترین اتاق خواب، اتاقی است که مورد‌پسند شما باشد. بدون‌ شک مکانی که انسان در آن احساس آرامش می‌کند، مکانی است که با سلیقه شخصی و با رنگ‌های مورد‌علاقتان طراحی شده‌ باشد. چنین اتاقی می‌تواند فضایی آرامش بخش را در اختیار شما قرار دهد.

طراحی دکسوراسیون آرامش بخش
هماهنگی رنگ‌ها با یکدیگر می‌تواند آرامش را به فضا و محیط خانه بیاورد.

کاغذ دیواری‌های آرامش بخش

طراحی داخلی منزل می‌تواند تاثیر بسزایی در خلق‌و‌خو و سلامت روان افراد ساکن در منزل داشته باشد. بهبود سلامت ذهنی را می‌توان با استفاده از طرح‌های رنگی و تم‌های خاص برای ایجاد فضای مناسب در اتاق انجام داد. در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه با استفاده از کاغذ دیواری‌ آرامش بخش، طراحی داخلی خود را زیبا کنید.

کاغذ دیواری اتاق خواب آرامش بخش
با انتخاب درست کاغذ دیواری می‌توانید فضای منزل خود را به محیطی گرم و آرامش بخش تبدیل کنید.

برای آرامش بخش کردن فضای منزل چه چیزی خوب جواب می‌دهد؟

رنگ‌ها: مردم مدت‌هاست بر این باور بودند که رنگ‌های خاص می‌توانند حالات و احساسات متفاوتی را برانگیزند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده‌ است نیز این نظریه را تایید می‌کند که رنگ‌ها می‌توانند اثرات روانی داشته‌ باشند. بنابراین، به بررسی برخی از طرح‌های رنگی می‌پردازیم که به شما در آرامش بخش کردن فضای خانه کمک خواهد کرد.

اتاق خواب آرامش بخش
پوشاندن سقف با استفاده از کاغذ دیواری، تکنیک‌های جدید در دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود.

استفاده از تم‌های آرامش بخش

بعد از استفاده از رنگ‌ها، می‌توان گفت این تم است که می‌تواند ضمانت آرامش بخش بودن فضا را به ما بدهد. برخی از طرح‌ها و سبک‌ها به دلیل شلوغ بودن می‌توانند ذهن و حواس شما را دچار آسیب کند. طرح‌هایی که در اینجا بیان می‌کنیم، مثلا سبک‌های بوهمین یا مینیمال برای کاغذ دیواری آرامش بخش بکار می‌روند.

تم های اتاق خواب آرامش بخش
ست شدن کاغذ دیواری با دکوراسیون محیط اتاق خواب را جذاب کرده است.

سبک پست مدرن در اتاق خواب آرامش بخش

کاغذ دیواری‌هایی که به سبک پست مدرن طراحی می‌شوند، معمولاً طراحی چشم‌گیری داشته و در عین حال مینیمال می‌باشند. رنگ‌های رز گلد و بژ که رنگ‌هایی گرم و محبوب می‌باشند در این نوع سبک بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن فضایی گرم و آرامش بخش از این سبک بیشتر استفاده کنید.

کاغذ دیواری های اتاق خواب آرامش بخش
کاغذ دیواری اکستریم والز کد 3020 طرح راه راه متناسب فضای نشیمن

سبک کلاسیک در اتاق خواب آرامش بخش

آن دسته از کاغذ دیواری‌هایی که به سبک کلاسیک طراحی می‌شوند و طرح‌های شلوغی ندارند می‌توانند برای شما فضایی ایده‌آل درست کنند. سبک‌های کلاسیک به دلیل داشتن طرح‌های ساده و رنگ‌های گرم هر فضایی را آرامش بخش می‌کند.

این سبک‌ها و رنگ‌هایی که آورده‌ایم، تنها پیشنهادی از جانب ما برای شماست. دریافت احساس آرامش بسیار شخصی می‌باشد، امکان دارد شخصی با یک طرح شلوغ نیر احساس آرامش را دریافت کند. بنابراین می‌توان گفت که در نهایت انتخاب با خود شماست!

اتاق خواب آرامش بخش
سبک‌های کلاسیک هرگز از مد خارج نمی‌شوند و همیشه لوکس و ظریف به نظر می‌رسند.

دور کاری و همه گیری کرونا

با همه‌گیری COVID-19 بسیاری از کارها به صورت دورکاری شده است. امروزه دیگر دورکاری بعنوان یک شغل مستقل و درآمدزا شناخته می‌شود. افراد دورکار زمان بیشتری را در منزل خود سپری می‌کنند، بنابراین ایجاد فضایی آرام در فضای داخلی منزل بیش از هر زمان دیگری مهم شده‌ است. به غیر از اینکه قرار است فضا آرامش بخش باشد، بایستی به زیبایی ظاهر خانه نیز توجه کافی داشته باشیم.

در گذشته خانه فقط مکانی برای بازگشت از سر کار و استراحت در عصرها و آخر هفته‌ها بود، اما اکنون جایی است که ما در آن کار می‌کنیم، مطالعه می‌کنیم، ورزش می‌کنیم و تقریباً همه فعالیت‌های خود را در آن انجام می‌دهیم. حتی با کاهش تدریجی قرنطینه، پیش‌بینی می‌شود که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که همچنان گزینه کار در خانه را رها نکنند. در حمایت از این موضوع، برخی از کارفرمایان همانند فیس‌بوک به کارمندان خود اجازه می‌دهند پس از همه‌گیری نیز بتوانند. پیش‌بینی می‌شود که آینده مشاغل دور‌کار خواهد بود.

این بدان معنی است که برخی از ما ممکن است همچنان زمان بیشتری را نسبت به قبل از همه‌گیری در خانه بگذرانیم، زیرا ممکن است به طور دائم با گذراندن زمان بیشتری در خانه سازگار شده‌ باشیم. این بدان معنی است که ارتقاء فضای زندگی شما نه تنها برای قرنطینه مفید است، بلکه در دراز مدت نیز ارزشمند خواهد بود.

به اشتراک بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *